** Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 ** NOD OKTOBER * Oilell - 29 jaar - 1e kindje - ronde 16 - NOD 17 oktober * Visje79 - 40 jaar - 2e kindje - ronde 13 na MA- nod 20 oktober * Gliss - 31 jaar - 1e kindje - ronde 15 - NOD 24 oktober * Spectre - 28 jaar - 2e kindje - ronde 14 - NOD 28 oktober NOD NOVEMBER * Guusje92 - 26 jaar - 1e kindje - ronde 26 - NOD 2/3 november * Smienaatje - 26 jaar - 1e kindje - ronde 12 - NOD 6 november * Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - NOD 8 november? - IUI1 NOD ONBEKEND AFSPRAKEN * 16 oktober - Annie82 - start IUI: uitgangsecho cd3 en prikinstructie puregon * oktober - Smienaatje - Partner naar uroloog * 16 oktober - Guusje92 - gesprek over behandeling IUI * 18 oktober - Smienaatje - 2e semenonderzoek * 23 oktober - visje - HSG * 1 november - Smienaatje - Telefonische afspraak resultaat semenonderzoek * 6 november (vermoedelijke begin nieuwe cyclus) - Smienaatje - start IVF/ICSI behandeling * januari - Gliss - terug indien niet zwanger (IUI?) * maart - Oilell - terug indien niet zwanger (IUI) ZWANGER - Geneeke 27 jaar, 2e kindje, 2e ronde mmm LEGENDA Wachtbankje (na ovulatie) Ongesteld Twijfel/Tuurtest Negatieve test Zwanger WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het roze vakje 'zwanger' natuurlijk! Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE te verwijderen.
Danken jullie wel dames, ik hou jullie op de hoogte. Vorige week heb ik bloed laten prikken. Gisteren heb ik mijn uitlsag gekregen. Vitaminen zijn heel goed, maar ik heb in eens schildklier gekregen op waarde van 8,3. Volgende week maandag heb ik een afspraak bij de huisarts.
** Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 ** NOD OKTOBER * Oilell - 29 jaar - 1e kindje - ronde 16 - NOD 17 oktober * Visje79 - 40 jaar - 2e kindje - ronde 13 na MA- nod 20 oktober * Gliss - 31 jaar - 1e kindje - ronde 15 - NOD 24 oktober * Spectre - 28 jaar - 2e kindje - ronde 14 - NOD 28 oktober NOD NOVEMBER * Guusje92 - 26 jaar - 1e kindje - ronde 26 - NOD 2/3 november * Smienaatje - 26 jaar - 1e kindje - ronde 12 - NOD 6 november * Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - NOD 8 november? - IUI1 NOD ONBEKEND AFSPRAKEN * 16 oktober - Annie82 - start IUI: uitgangsecho cd3 en prikinstructie puregon * 16 oktober - Guusje92 - gesprek over behandeling IUI * 18 oktober - Smienaatje - 2e semenonderzoek * 23 oktober - visje - HSG * 29 oktober - Smienaatje - Partner naar androloog * 1 november - Smienaatje - Telefonische afspraak resultaat semenonderzoek * 6 november (vermoedelijke begin nieuwe cyclus) - Smienaatje - start IVF/ICSI behandeling * januari - Gliss - terug indien niet zwanger (IUI?) * maart - Oilell - terug indien niet zwanger (IUI) ZWANGER - Geneeke 27 jaar, 2e kindje, 2e ronde mmm LEGENDA Wachtbankje (na ovulatie) Ongesteld Twijfel/Tuurtest Negatieve test Zwanger WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het roze vakje 'zwanger' natuurlijk! Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE te verwijderen.[/QUOTE]
Dat is balen, maar wel goed dat ze het ontdekt hebben. Weet door eigen ervaring heel veel over schildklieraandoeningen en afwijkende waarden kunnen van invloed zijn op de vruchtbaarheid, dus goed dat ze er naar kijken.
Is je tsh 8,3? Dan zou ik om behandeling vragen. Tsh (stuurt de schildklier aan vanuit de hersenen, als die waarde te hoog is (normaal 0,4-4) werkt je schildklier te traag) Schildklierhormoon is nodig voor de innesteling en ontwikkeling van het vruchtje. Om zwanger te worden is een waarde van 2,5 voor tsh na te streven. En dus niet de normaalwaarde tot 4. En een tsh-waarde van 1 is ideaal en de streefwaarde als je gaat behandelen. Weet je ook je vrije T4? Het schildklierhormoon in je bloed? Waarde moet tussen 11-22 zijn ongeveer. Succes bij de huisarts! Misschien kun je je alvast inlezen in subklinische hypothyreoidie en zwanger worden.
Wauw jij weet echt alles. Omdat ik mager ben dacht ik juist dat ik snelle schildklier had. Dus ik heb een trage schildklier?hmm.. Ik weet echt niks over schildklier. FT4 is op waarde van 16.4... Nogmaals heel erg bedankt dames. *Ik ben wel heel erg teleurgesteld.. ='(
Subklinische hypothyreoidie heb je dan. Je schildklierwaarden zijn goed, maar de aansturing te hoog. Waarschijnlijk heb je daardoor geen klachten, maar het kan dus wel van invloed zijn op de vruchtbaarheid. Daarom wordt het dan soms toch behandeld.
Ladies zien jullie ook iets? Voor mij geen twijfel maar vooral giga ongeloof. Ben volledig in shock en sta heel hard met mezelf te giechelen. Nu bedenken hoe ik het mijn man ga vertellen vanmiddag
Ik zie zeker wat! Spannend zeg.... voorzichtig Gefeliciteerd! Misschien is de predictor of de kv test al duidelijker... haha