Start fertiliteitstraject juli/aug/sept 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    ** Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 **

NOD OKTOBER

* Visje79 - 40 jaar - 2e kindje - ronde 13 na MA- nod 20 oktober
    * Gliss - 31 jaar - 1e kindje - ronde 15 - NOD 24 oktober

* Spectre - 28 jaar - 2e kindje - ronde 14 - NOD 28 oktober

NOD NOVEMBER
    * Guusje92 - 26 jaar - 1e kindje - ronde 26 - NOD 2/3 november
    * Smienaatje - 26 jaar - 1e kindje - ronde 12 - NOD 6 november
    * Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - NOD 8 november? - IUI1

NOD ONBEKEND

AFSPRAKEN
    * 16 oktober - Annie82 - start IUI: uitgangsecho cd3 en prikinstructie puregon
    * 16 oktober - Guusje92 - gesprek over behandeling IUI
    * 23 oktober - visje - HSG
    * 29 oktober - Smienaatje - Partner naar androloog
    * 1 november - Smienaatje - Telefonische afspraak resultaat semenonderzoek
    * 6 november (vermoedelijke begin nieuwe cyclus) - Smienaatje - start IVF/ICSI behandeling
    * januari - Gliss - terug indien niet zwanger (IUI?)
    * maart - Oilell - terug indien niet zwanger (IUI)

ZWANGER
    - Geneeke 27 jaar, 2e kindje, 2e ronde mmm
    * Oilell - 29 jaar - 1e kindje - ronde 17 zwanger na hsg en scratch in mmm ronde 2

LEGENDA
    Wachtbankje (na ovulatie)
    Ongesteld
    Twijfel/Tuurtest
    Negatieve test
    Zwanger

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het roze vakje 'zwanger' natuurlijk!

Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE te verwijderen.

2. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Zo even de lijst gekopieerd, anders raakt ie erg ver weg ;)
    Kan iedereen ook nog zien of ie nog klopt.
    Ik heb zo geen zin om weer in het rood te staan straks, ben toe aan roze! Maar denk het niet, kraampjes begonnen helaas.

3. Smienaatje

Smienaatje Bekend lid

21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw

NOD OKTOBER

* Visje79 - 40 jaar - 2e kindje - ronde 13 na MA- nod 20 oktober

NOD NOVEMBER

NOD ONBEKEND

AFSPRAKEN
    * 6 november (vermoedelijke begin nieuwe cyclus) - Smienaatje - start IVF/ICSI behandeling

ZWANGER
    * Oilell - 29 jaar - 1e kindje - ronde 17 zwanger na hsg en scratch in mmm ronde 2

LEGENDA
    Ongesteld
    Twijfel/Tuurtest
    Negatieve test
    Zwanger

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het roze vakje 'zwanger' natuurlijk!

Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE te verwijderen.

4. Smienaatje

Smienaatje Bekend lid

21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Hier waarschijnlijk net eisprong gehad. Het is een beetje gokken, want ik gebruik geen ovulatietesten meer. Ik voel me oké. Merk dat ik de laatste dagen er weinig mee bezig ben, omdat ik druk ben met werken etc. Bevalt me wel zo. Ik wacht gewoon af..

Oh ja, bloedresultaten zijn binnen: geen hepatitis, hiv of andere infecties. Dus dat is groen licht:thumup:

Gliss en Spectre vinden dit leuk.
  5. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Fijn, dat is al goed nieuws!

Smienaatje vindt dit leuk.
  6. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Zit me hier weer voor te bereiden op teleurstelling. Sinds gisteren de bekende menstruatiekrampjes, dus t zal morgen of overmorgen wel weer klaar zijn met deze cyclus.

7. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw

NOD OKTOBER

NOD NOVEMBER
    * Visje79 - 40 jaar - 2e kindje - ronde 14 na MA- nod 14 november

NOD ONBEKEND

AFSPRAKEN

ZWANGER

LEGENDA
    Ongesteld
    Twijfel/Tuurtest
    Negatieve test
    Zwanger

8. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Morgen hsg, super veel zin in natuurlijk :roflmao::roflmao::roflmao:
    Hoop dat het meevalt. :thumup:

Smienaatje en Spectre vinden dit leuk.
  9. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Succes met de hsg @Visje79
    Ik heb morgen weer follikelmeting. Werk dan mijn status bij

Smienaatje, Spectre en Visje79 vinden dit leuk.
  10. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    heel veel succes!!

Visje79 vindt dit leuk.
  11. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Heel veel succes!
    Hoop ook dat het meevalt voor je!

@Annie82 keep us posted, leef met je mee met de metingen, spannend!

Annie82 vindt dit leuk.
  12. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Hoppa! Vanavond pregnyl en vrijdag IUI1 op cyclusdag 12.

Visje79, Smienaatje, Spectre en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Goed nieuws!

14. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Net hsg gehad, amper gevoeld (hoopte ik al op, spiraal inbrengen eerder ook al nooit iets van gevoeld) en beide kanten open! Dus goed nieuws. Hopelijk is de glijbaan mooi opgeruimd voor mijn ei ergens 31 okt!

geneeke, Smienaatje en Annie82 vinden dit leuk.
  15. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Wat fijn! Hopelijk heeft het resultaat!

Maar wat bijzonder he, dat verschil per HSG. Bij mij was het echt vreselijk pijnlijk en ben qua pijn redelijk nuchter altijd. Zou er dan toch iets doorgespoeld zijn dat niet helemaal lekker zat vraag ik me af? (Ene eileider ging sneller dan de andere) of zou het ook door de handigheid van de assistent zijn? (Het klemmen was echt rot).
    Iig hopelijk was het bij ons niet voor niets!

16. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Een handige dokter is altijd een pre, al had ik overduidelijk eentje die nog moest leren en werd begeleid door collega, ze kwam ook niet goed door de baarmoedermond heen en dat moest die collega even overnemen. Het helpt natuurlijk wel dat ik een keer bevallen was. Maar met spiraal was ik ook niet bevallen trouwens, gewoon mazzel met weinig gevoel ‘daar beneden’ misschien. (Wat niet merkbaar was tijdens bevalling trouwens, die weeen, mijn God)

Gliss vindt dit leuk.
  17. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal !
    Ik ben uitgenodigd door Gliss om mee te kletsen in dit groepje.

Hierbij wil ik me even voorstellen,
    Ik ben 28 jaar, me partner is 32 en we zijn sinds juni 2018 bezig voor een 1ste kindje.
    Nu is het zo dat er bij me partner in 2016 zaadbalkanker is geconstateerd.. hier heeft hij ook een operatie voor moeten ondergaan waarbij 1 zaadbal is verwijderd en daarna de nodige chemokuren heeft ondergaan. Voordat hij aan de kuren begon is er gelukkig wel sperma ingevroren .

Vorig jaar voordat wij met onze kinderwens begonnen heeft hij zich laten testen. Hieruit kwam dat zn vruchtbaarheid heel erg achteruit is gegaan en dat we eigenlijk alleen zwanger konden worden met ivf/icsi. Dit was zo'n tegenslag, maar we wilde het eerst zelf gaan proberen na al die ziekenhuis bezoeken die me partner al had meegemaakt .

Dit jaar in mei hebben we aan de bel getrokken en hebben ze ons beide onderzocht. Nu kwam eruit dat zn vruchtbaarheid een heel stuk is verbeterd , zo goed zelfs dat er een mogelijkheid was om op de natuurlijke manier zwanger te worden! We waren zo blij.

Bij mij waren ook alle onderzoeken goed.
    Ik heb meerdere onderzoeken gehad omdat ik iedere maand, nu al 1 jaar zo. Bloedverlies heb al 1 week na me eisprong. Dit houdt een volle week aan en daarna wordt ik ongesteld. Ik zit hier heel erg mee maar het ziekenhuis kan niet zeggen wat het is, aangezien alle onderzoeken goed zijn..
    Maar toch vraag ik me af of je zo wel zwanger kan worden, omdat er toch iedere maand weer bloedverlies is al 1 week na me eisprong ..

Nu moeten we in januari terugkomen in het ziekenhuis als ik nog niet zwanger ben. Maar wat ze dan gaan doen verder is eigenlijk helemaal niet verteld..:rolleyes: de arts die we hadden vorige keer zat ook alleen maar over me gewicht te praten dat ik nog even 8 kilo moest afvalleno_O en dat terwijl ik al 8 kilo was afgevallen vanaf mei tot augustus.
    Nu lukt het op een of andere manier gewoon even niet meer, voel me ook soms zo ellendig dat het zwanger worden niet wil lukken en dan nog dat bloedverlies :(
    Ik ben heel bang dat ze ons niet gaan helpen als ik die kilo's niet kwijt raak.. ik heb momenteel een bmi van 29..
    En dat terwijl ze een bmi hanteren van onder de 34o_O.

Sorry voor me hele lange verhaal! Maar dat wou ik even kwijt:)

Visje79, Gliss en Spectre vinden dit leuk.
  18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.928
    18.709
    113
    Vrouw
    @Zonnetje91 welkom! Fijn dat je komt meekletsen hier, helpt je misschien ook wel om het kwijt te kunnen!

Lijkt mij dat ze jullie toch wel verder gaan helpen, een bmi van 29 is toch binnen de lijnen...
    Het is ook gewoon super frustrerend als het maar niet wil lukken... hopelijk hoeven jullie niet lang meer te wachten op een positieve test !

19. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    He zonnetje, welkom!
    Ik heb een BMI van 25 en werd ook verteld dat ik 5 kg moet afvallen. Het zal vast de kansen verhogen, maar ze helpen je gewoon hoor met een BMI onder de 30. Probeer gewoon rustig aan wat te verliezen zonder jezelf heel erg onder druk te zetten, want niet zwanger worden is al stressvol genoeg!
    Meestal is IUI de eerste stap als je na x aantal maanden terug moet komen. Ik moet ook in januari terugkomen en dan wordt het zo goed als zeker IUI.
    Snap dat je heel onzeker wordt van het bloedverlies!

20. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Dankjewel :)
    Lijkt me gezellig om mee te kletsen hier.
    Ja is ook heel frustrerend allemaal, en ook dat we geen duidelijkheid hebben met wat ze nu gaan doen in januari .. owja ze zei in augustus dat we 32 procent kans hadden op een zwangerschap via de normale weg, en vanaf 30 procent kunnen ze een traject ingaan?

Deel Deze Pagina