Start fertiliteitstraject juli/aug/sept 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik test bijna nooit, want voel altijd 2-3 dagen van te voren dat m'n menstruatie er aan komt. In 13 rondes 2x wel getest. 1x op 12 DPO omdat ik hele zere borsten (heb heb ik echt nooit last van) in ronde 11. En in ronde 1 omdat ik toen 6 dagen overtijd was, dacht ik, want toen ging ik van 27 naar 33 dagen cyclus. Diezelfde dag werd ik natuurlijk ongesteld.
    De teleurstelling van een spierwitte test vind ik groter dan ongesteld worden op een of andere manier, dus doe t maar niet.

    Mijn LF wisselt best wel, tussen 9 en 14 dagen.
    De fertiliteitsassistent zei dat alles boven de 8 goed is trouwens :)
     
    Spectre vindt dit leuk.
  2. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ik wil altijd voor het weekend weten of ik een wijntje ‘mag’ dus vanaf 10/11 dpo als dat zo uitkomt ga ik testen. Probeer te wachten tot 12 dpo. Met etentjes of borrels met vrienden valt het namelijk ook echt op als ik niks drink. Zelfs als ik bob drink ik wel 1-2 wijntjes. Dus voor loos alarm wil ik de roddelpers niet laten ratelen.... en ik geniet ook van een drankje op zn tijd. Eisprong komt eraan dus ik ga weer op rantsoen :)
     
    Gliss, Annie82 en Spectre vinden dit leuk.
  3. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Voorheen testte ik al op 10 dpo. Had ook onwijze testdrang. Nu veel minder en wacht ik vaak gewoon mijn NOD af. Scheelt ook een hoop geld. Ik testte namelijk meerde keren op een dag tot aan mijn NOD:o:
     
  4. Stella2018

    Stella2018 Actief lid

    22 mei 2019
    450
    317
    63
    Vrouw
    Ik deed altijd 2 dagen van te voren ofso toen ik zeker was van mijn eisprong
     
    Gliss vindt dit leuk.
  5. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Oei dat is wel veel ja, meerdere keren ;)
    Maar er is geen goed of fout he , doen waar je je fijn bij voelt
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  6. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Nou ik voelde me er niet beter door, maar dat doe ik nu niet meer en dat voelt eigenlijk wel goed. Loslaten is voor mij echt een keyword om er goed mee om te gaan als ik elke maand weer ongesteld word.
     
    Gliss vindt dit leuk.
  7. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Hier komt ei eraan! Meestal is dit wel mijn knaller, maar ben vrij vandaag dus test straks nog een keer om te kijken of ze nog meer kunnen knallen, ik zie soms van die enorm donkerpaarse testen voorbijkomen. Maar de 48 uur tot ei gaan nu wel in. :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Annie82 en Stella2018 vinden dit leuk.
  8. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    #128 Gliss, 12 aug 2019
    Laatst bewerkt: 12 aug 2019
    Zeker positief!
    Mooi ook ei rond dag 14 :)

    Hier op CD9. We hanteren hier vanaf cd6 tm/ cd20 een om-de-dag-regime op advies van de fert.ass. en dan geen ovulatietesten.
    Nou goed, eigenlijk was het advies de hele maand door om de dag, maar dat vonden we zelf een beetje overdreven.
    Ik vind het wel lastig om geen ovulatietesten te doen, eigenlijk onzin want ik heb altijd duidelijke testen gehad, dus qua timing is t niet nodig. Zeker niet met dit klusprogramma ;)
    Wel let ik nu wat meer op cervixslijm en ligging baarmoedermond en ik moet je zeggen, als ik die gegevens invul op Flo, dan voorspelt ie m'n ovulatie op het koment dst ik hem zelf ook verwacht, da's dan wel weer prettig.

    Nog 3,5 dag werken (do-middag gyn) en dan gaan we met vakantie, heerlijk, zo aan toe!
     
    Visje79 vindt dit leuk.
  9. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ja, aan mijn cyclus ligt het niet....
     
    Gliss vindt dit leuk.
  10. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hier ook niet hahaha. Nouja tikken we dat weer af.
    Ik heb mn vorige post bewerkt in de tijd dat je je nieuwe bericht postte, hij is nu wat langer ;) sorry!
     
    Visje79 vindt dit leuk.
  11. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Stella2018 vindt dit leuk.
  12. Stella2018

    Stella2018 Actief lid

    22 mei 2019
    450
    317
    63
    Vrouw
    Nou ik ben weer thuis! Hele aardige vrouw die mij echt op mijn gemak stelde. Bloed geprikt en echo gehad. Volgende week vrijdag moet ik weer terug komen voor een echo omdat ze mijn cyclus wil monitoren. Potje mee voor mijn vriend. En mijn bmi is te hoog ( was ik op voorbereid) er moet 20 kilo af willen ze mij gaan helpen in het ziekenhuis.dus we gaan er voor en ik ga starten met een koolhydraatarm dieet. Voor de mensen die lekkere recepten hebben of tips voor mij is altijd welkom.
     
    Spectre en Visje79 vinden dit leuk.
  13. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Verder de echo wel goed?
    Fijn dat ze meteen verdere onderzoeken inzetten!

    Afvallen kreeg ik ook te horen. Maar hoeft niet veel af te vallen, heb een BMI van 25,3. Wilde eigenlijk zelf ook al 5 kg kwijt. Vind t wel moeilijk, want ik eet gezond, loop 1-2x per week hard, doe yoga, wandel met de honden, neem altijd de trap, fiets vaak een rondje. Vind het moeilijk wat ik dan nog moet aanpassen. Dus nu maar besloten om na mijn vakantie (september weer terug) maar 2/3e van mn avondeten op te scheppen. Kijken of dat helpt.

    Ik kan je voor gezonde voeding het boek 'oergondisch genieten' aanbevelen.
    Dat legt ook veel uit over voedingsstoffen en wat de effecten op je gezondheid zijn. 250 recepten en seizoensgebonden. Heb ik ooit als tip van een vriendin die diëtiste is gekregen.
    En 'in perfecte conditie' van Ellen Hoog. Daar staan ook nog oefeningen in die je kunt doen.
    Als je een specifiek ingrediënt hebt waar je iets mee wil 'bloemkool' bijv, stuur me dan even een pb. Ik heb veel kookboeken :), ook met heel makkelijke gerechten.
     
    Stella2018 vindt dit leuk.
  14. Stella2018

    Stella2018 Actief lid

    22 mei 2019
    450
    317
    63
    Vrouw
    Ja wat ze zo kon zien geen pcos dus dat vond ik zelf wel positief!
    Heb je toevallig ook gerechten met zoete aardappel?
     
    Gliss vindt dit leuk.
  15. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Dat is goed nieuws!

    Bataat, jazeker, ben ik gek op. Ik stuur je een pb. Ff uitvinden hoe dat moet, momentje ;)
     
  16. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Ik ook vanmiddag mijn afspraak gehad! Was eigenlijk best wel zenuwachtig, maar achteraf gezien helemaal niet nodig. Interne echo gehad (eerste keer en viel reuze mee!) en eendenbek (die was niet zo fijn). Geen endometriose en vleesbomen, eileiders waren mooi zichtbaar en waar al blaasjes in klaar zaten voor de komende ronde. Al met al niets om nu al te kunnen zeggen waar het aan ligt. Volgens de gynaecologe heeft het in ieder geval niets met mijn baarmoeder te maken. Die was klein (en ze klok er positief bij) en alles was in orde.
    Ik moet een week na mijn eisprong bloed laten prikken en we hebben een potje meegekregen voor mijn man. Het inleveren van het potje gaat bij onze ziekenhuis op afspraak op een dinsdag- of vrijdagochtend tussen 08.00 en 08.30 uur :confused: Vind ik persoonlijk beetje vreemde tijden en dagen, maar blijkbaar kan dat niet anders.
    Ik zal zo mijn afspraken aanpassen op de lijst!
     
    Spectre, Visje79 en Annie82 vinden dit leuk.
  17. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    .
     
  18. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    ** Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 **

    NOD AUGUSTUS:
    * Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - ronde 13 - NOD 23 aug
    * Visje79 - 40 jaar - 2e kindje - ronde 11 - NOD 28 aug
    * Gliss - 31 jaar - 1e kindje - Ronde 13 - NOD 31 aug

    NOD SEPTEMBER
    * Spectre - 28 jaar - 2e kindje - ronde 12 - NOD 4 september
    * Smienaatje - 25 jaar - 1e kindje - ronde 10 - NOD 8 september

    NOD ONBEKEND
    * Stella - 22 jaar - 1e kindje - ronde ?



    AFSPRAKEN
    * 12 augustus- Stella - 1e afspraak gynaecoloog
    * 15 augustus - Gliss - 1e afspraak gynaecoloog + interne echo.
    * 16 augustus - Annie82 - vervolg traject gynaecoloog bespreken
    * 23 augustus - Spectre - 1e afspraak gynaecoloog
    * 26 augustus - Visje - evaluatie fertiliteitsarts (na MRI vleesboom)
    * 2 september - Smienaatje - bloedprikken
    * 6 september - Smienaatje - zaad inleveren
    * 18 september - Smienaatje - vervolg afspraak bespreken bloed en zaad

    ZWANGER
    *


    LEGENDA
    Wachtbankje (na ovulatie)
    Ongesteld
    Twijfel/Tuurtest
    Negatieve test
    Zwanger

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger' natuurlijk!

    Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE verwijderen.
     
  19. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Nou dat klinkt positief allemaal! Hopen dat het vervolgonderzoek ook goed is!

    Mijn man moest het op een donderdag tussen 8.30 en 9.00 inleveren, dus klinkt bekend.
    Zaad wordt bestudeerd onder een microscoop. Dus ik denk zelf dat alleen in de ochtenden er iemand zich bezig houdt met alle semenanalyses voor onderzoek + IUI/IVF. Dat ze dat allemaal na elkaar kunnen doen. Tijd en kosten besparend. Is een theorie hoor ;)
    Mijn man ging er eigenlijk heel relax mee om moet ik zeggen.
     
  20. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Apart @Gliss dat ze het hebben over afvallen. 25,3 is een goed BMI. Dat ze zeggen dat het bijdraagt om zwanger te worden (betere cyclus) dat geloof ik. Die 0,3 om onder de 25 te komen is het ook niet per se naar mijn idee. Baat het niet dan.....
    Bij ons deden ze met BMI boven 35 geen behandelingen. Ik zit nu precies op 30. Beter iedere maand kleine beetjes afvallen dan een kilo per week. Gaat toch om structuur i.p.v. de snelheid althans bij mij.
     

Deel Deze Pagina