Baby 10 dagen uit fles niet leeg drinken

Discussion in 'Flesvoeding' started by Sunshine88, Jan 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

Aug 3, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Sunshine88, Jan 12, 2014
    Last edited: Jan 12, 2014
    Hallo

Mijn dochtertje van 10 dagen oud drinkt sinds gister haar flesjes niet meer leeg. Ze krijgt nu 7x 100 cc aangeboden maar wat ze echt uit zichzelf drinkt is 50 cc, dan valt ze in slaap en ga ik haar luier verschonen zodat ze wakker word en leg ik haar een beetje koud dus zonder dekentje maar dit helpt niet want ze slaapt gewoon door. Uiteindelijk lukt het me om haar nog 20 a 30 cc te geven en de rest laat ze staan. Ze drinkt om de 3 uur soms komt ze wat eerder en soms moet ik haar wakker maken anders kom ik niet uit met de flesjes.

Is het niet erg dat ze haar fles niet leeg drinkt en hoeveel moet ze minimaal drinken? Geboortegewicht was 3536 gram.
    En hoe doen de mama's het die voeden op verzoek want kom je dan wel uit met de flesjes?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    De richtlijn is 150 cc voeding per kg per 24 uur.

Dus zeg 3,5 kg x 150 = 525.
    Minimum 3,5 kg x 120 = 420

Als je dat verdeelt over 7 voedingsmomenten hoort ze tussen de 60 cc voeding en 75 cc voeding per fles te krijgen.

In jouw geval zou ik 60/2 klaar maken per voeding. Haar deze aanbieden als ze wakker wordt en slaapt ze langer, dan maximaal 4 uur ertussen laten (voor overdag). Misschien dat ze dan al beter drinkt?
    Sommige kindjes drinken liever vaker en weinig, maar 700cc voeding per dag is voor nu ook echt te veel voor je dochter met dit gewicht.

Anders is de vraag of deze fles bij haar 'past' en of ze op de juiste manier drinkt.

3. meelezer

meelezer Niet meer actief

Mijn dochter dronk tot 2 maanden haar fles niet leeg. Ben het eens met Averlach, van Avent heb je de natural spenen, die simuleren de moederborst.

Is ze alert? Genoeg plasluiers? Geen verborgen reflux signalen?

4. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

Aug 3, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Bedankt voor t advies.
    Maar als ik 4 uur tussen de voedingen laat kom ik niet uit met de flesjes.

5. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

Jan 27, 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze gewoon vrolijk is en alert als ze wakker is en voldoende plasluiers heeft zou ik me hier niet druk om maken.

Meer als wat je nu doet kun je niet doen. En ze drinkt dus 70/80 cc per fles. Volgens mij helemaal niet slecht hoor.

6. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Niet elk kindje drinkt zoveel. De rest is hierboven al gezegd.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Je hoeft geen 7 flesjes te geven, het mogen er ook 6 zijn.

Het enige wat je in de gaten moet houden is de richtlijn, met daarbij het minimum, voor voeding over de gehele dag.
    En verder kijken of je dochter tevreden is en voldoende plasluiers heeft en actief is.

8. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

Aug 3, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ze heeft gelukkig voldoende plasluiers en is alert.
    Als ik om de 4 uur een fles zou geven kom ik op 5 flesjes.
    Dit zou denk ik te weinig zijn.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ik vind het vrij weinig, maar kwa gewicht mag ze sowieso 7 uur achter elkaar slapen.
    Een vriendin gaf haar pasgeborene (in het ziekenhuis, waar ze nog lag) om 11 uur bv en zij werd dan rond 5/6 uur wakker gemaakt. Als hij snachts niet had gedronken moest ze hem dan maar wakker maken. (En dat had hij nooit, vanaf dag 1 sliep hij door).

En uiteindelijk gaat het erom wat je dochter vindt en hoe zij erop reageert. Daarna wat jij fijn vindt...

10. lolliebol

lolliebol Bekend lid

Nov 15, 2012
    647
    0
    0
    Onze zoon heeft ook even een terugval gehad. Schijnt vaker voor te komen. Kreeg met 4 weken 6 flessen van 120/4 (terug gegoten naar 120cc) en ineens heeft hij 1,5 week lang zijn flessen niet leeggedronken. Hoogstens 90cc wat hij opdronk. Hij had op dat moment gewoon genoeg aan die hoeveelheid.
    Maar dat heeft hij later weer ruimschoots goed gemaakt :).

11. lolliebol

lolliebol Bekend lid

Nov 15, 2012
    647
    0
    0
    O ja, ik las dat je anders niet uit zo komen met de flessen?
    Je kunt natuurlijk ook de ene fles meer geven als de andere fles, zodat je toch een klein beetje hetzelfde ritme houd.

12. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Wij voeden op verzoek.
    Thirza is een echt hongerlapje, wij houden de 700cc gemiddeld aan.
    De ene keer drinkt ze haar hele fles leeg en heeft nog honger, dan maken we nog wat bij en de volgende fles laat ze iets staan.

We houden wel de minimaal 2 uur grens tussen de flessen aan
    Ze komt dus echt wanneer ze honger heeft en doet alles perfect, groeien, eten, slapen enz.

Share This Page