Gonal-f versus menopur (ivf/icsi)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door aicirtap, 18 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Even benieuwd naar de verschillen tussen gonal-f en menopur. :)
    Ik krijg nu bij mijn 3de ivf poging ipv 150eh gonal-f 150eh menopur.

Ik ben erg benieuwd naar de verschillen:
    - meer / minder eicellen
    - hoeveel bevruchtingen/embryo's/cryo's (en de kwaliteit)
    - bijwerkingen
    - wel / niet zwanger

2. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Hoi!

Ik heb geen echte pogingen gehad met Gonal-F... maar kreeg het een aantal jaren geleden toen we gestart zijn met IUI behandelingen in ons 'gewone streekziekenhuis'.

Omdat ik traag/moeizaam reageer op hormoonstimulatie, wisten ze al gauw niet meer wat ze met mij moesten en werd ik doorverwezen naar het academisch. Steeds na ca. 2 weken spuiten was er onvoldoende groei en kapten ze het af.

In het academisch kreeg ik Menopur i.p.v. Gonal-F omdat dat soms beter 'herkend/opgenomen' wordt door het lichaam. Gonal-F is chemisch geproduceerd, terwijl Menopur uit menselijk materiaal gemaakt wordt.
    Ik moest vaak ook langer dan 2 weken spuiten voordat er voldoende groei was. Hier werd dus wel gewoon doorgegaan. Ze zagen geen rede waarom het een probleem moest zijn om langer dan 2 weken te spuiten.

Ik heb in totaal zo'n 16 IUI's en 2 ICSI's gehad met Menopur en Pregnyl gehad.
    Ben 4x zwanger geweest waarvan 1 supergezonde dame die in juli 3 jaar wordt. (Uit IUI ontstaan)
    1x een biochemische zwangerschap, en 1x een missed abortion op 7 weken. (Ook beide IUI)
    Momenteel zwanger, uit ICSI 2, maar wel spannend wegens hematoom in de baarmoeder.

aicirtap vindt dit leuk.
  3. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    De eicel scores die ik in jouw onderschrift lees heb ik overigens noog gehaald.
    ICSI 1 6 eicellen als ik het goed herinner, 3 bevrucht, 1 verse TP, 1 cryo TP en een niet geschikt om in te vriezen.

ICSI 2: 10 eicellen, 6 bevrucht, 1 verse TP en 3 cryo's in de vriezer dus wederom 2 niet geschikt om in te vriezen. Nu zwanger...

Qua bijwerkingen: ik hou altijd wel vocht vast tijdens gebruik van Menopur. Voor de rest niet echt noemenswaardige bijwerkingen.

aicirtap vindt dit leuk.
  4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ja ik heb al gelezen dat menopur minder eitjes op levert. Maar lees ook betere resultaten oa vaker zwanger en/of cryo's. Dacht vraag hier op het forum er ook even naar.

Coccie vindt dit leuk.
  5. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Ik reageerde dus beter op Menopur. Maar nu ben ik dus over het algemeen een moeilijk geval met hormonen...

6. Animal2307

Animal2307 Actief lid

7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    Ik heb juist een "minder" goede ervaring. IVF 1 225 IE puregon: 5 eicellen, 2 bevruchtingen, 1 biochemische zwangerschap, cryo niets. IVF2 225 IE menopur: 2 eicellen, geen bevruchtingen (en we ging juist voor de menopur om het aantal bevruchtingen op te schroeven, maar wisten dat het aantal tegen zou kunnen vallen).

7. Moess

Moess Niet meer actief

Het schijnt dat het verschil in succes percentage maar iets van 2% is. Dus 2% meer gezond geboren baby's met menopur ipv gonal. En het schijnt met menopur zo te zijn dat het minder eicellen oplevert maar dat de kwaliteit vaak goed is? Zo heb ik het begrepen.
    Ik ben overigens wel zwanger na menopur na de 3e ivf poging. Maar had dit poging 1 en 2 ook gebruikt... Niks van te zeggen dus

8. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Hey dame.s

Ik spuit zelf menopur heb het nu drie keer gehad
    De 1 maand had ik goed follikel mocht ik ook ovitrille spuiten
    De andere 2 maanden groeiden fe follikels niet als ze richting 13 mm gingen toen krimpen ze weer

Nu is me vraag zou gonal f beter zijn?

Is dat ook tussen 4 en 11 spuiten?

Heeft het zelfde bijwerkingen

13 juli moet ik weer naar arts hebben we gesprek wil iets anders als menopur

9. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    3x icsi met 150 eh gonal f in een lang protocol
    Poging 1: 6 eicellen, 3 bevrucht, 1 teruggeplaatst en 1 cryo, Mislukt
    Cryo tp mislukt

Poging 2: 150 eh gonal F, 7 eicellen 3 embryo's, 2 matige teruggeplaatst, 1 cryo, zwanger maar mk van tweeling bij 6,5 week
    Cryo niet goed ontdooid

Poging 3: 150 eh gonal f, 2 eicellen, 1 bevrucht. Zwanger maar helaas weer geëindigd in een mk

Poging 4: kort protocol met 175 eh menopur en decapeptyl
    12 eicellen, 3 embryo's, 2 teruggeplaatst, 1 cryo. Zwanger en een zoom geboren

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Vandaag follikelmeting 1 gehad na 10 dagen menopur. Resultaat 5 kleintjes tussen de 5 en 10mm. En 4 grotere tussen de 10 en 15mm.

Ik moet nu dubbele dosering hormonen 300eh spuiten. En maandag weer een echo. Ze hopen dat die kleintjes ook mee gaan doen en ik zelf ook. Anders is de oogst erg mager.
    Was er al bang voor. Las overal dat mensen een veel hogere dosering spuiten. Nog even het weekend in spanning afwachten.

Misschien nog een rare vraag. Kunnen die grote follikels extra hard gaan groeien door de dubbele dosering?

Deel Deze Pagina