Nellie wij hebben de intake via videoverbing gedaan dus lekker vanuit huis we moesten alleen de volgende dag wel heen omdat hij een bloedonderzoek bij ons beide wou doen en bij mijn moest dat op cyclusdag 1 2 of 3 en mijn partner heeft onbeweeglijk zaad en hij wou ook opnieuw een zaadonderzoek. Wij hadden van te voren als ins dossier van het umcg opgestuurd en die hebben we besproken en we hebben besproken wat dusseldorf voor ons kan doen. Ook hebben we onze vragen gesteld. Wij hebben ongeveer 20 tot 30 minuten gesproken met dr scholtes.[/QUOTE] Een halfuurtje is wel fijn, want sta nu altijd met 10 minuten weer buiten.Maar wel een duur halfuurtje, de intake kost 195 Is er ook gelijk een concreet behandelplan vastgesteld? Groetjes
Yess ben net gebeld 31-3 richting dd om de behandelplan te bespreken..denk dat ik dan rond 10 april start met stimuleren.
@ Askim: wat ontzettend balen een negatieve test. Ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit... Sterkte! Heb je nog cryo's? @ Anoniempje: heb jij nog getest? @ Gezegend: dat klinkt als een mooi aantal rietjes! En dan ook alweer bijna starten! @ Carmen: fijn dat de echo's dichterbij huis kunnen. Ik ga wel heen en weer rijden naar DD (ruim 2 uur enkele reis), maar dat heeft er vooral mee te maken dat wij geen vertrouwen meer hebben in ons ziekenhuis waar we de eerdere pogingen hebben gedaan en ik niet weer naar een ander ziekenhuis wil om daar m'n verhaal te doen, e.d. Spannend ook weer van start, al duurt het nu wel langer in totaal. @ Nellie: spannend in de wachtweken en al op intake in DD... Wij zijn in DD geweest en hebben daar met Dr. Scholtes gesproken, ongeveer een half uur. Hij heeft ons dossier doorgenomen, daar zijn vragen over gesteld en voorgesteld wat hij wilde uitzoeken. Ik heb vervolgens direct bloedgeprikt en ben een week later door hem gebeld met de uitslag. Weer een week later terug om het behandelplan door te spreken. Hier inmiddels gestart! Gisteravond is mijn menstruatie doorgebroken en heb ik het eerste snufje Synarel genomen. Vandaag echt super veel buikpijn, moest me voor het eerst hiervoor ziekmelden op mijn werk... Morgen starten met de Gonal-f en Meriofert en dan volgende week dinsdag de eerste fm. Het gaat weer echt beginnen...
Nellie bij ons is er toen geen concreet behandelplan vastgesteld ook omdat we bloed en zaad onderzoek af moesten wachten en daarna de mikrotese af moesten wachten. Maar je kan er altijd naar vragen natuurlijk. Hij gaf wel aan dat ze andere medicatie gingen gebruiken als dat ze in nederland gedaan hadden en een hogere dosis. Oooh wat fijn gezegend dat je dat weet. Rond 10 april is je volgende menstuatie datum weer? Word dus nog even spannend wanneer wij kunnen beginnen.
Zo te horen gaat dat lekker snel daar in DD, dat is fijn. Als mijn tp is mislukt wil ik 1 rustmaand en daarna gelijk door, voor mijn gevoel ben ik pas net begonnen en nu heb ik nog de puf. Zijn er ook mensen die DD combineren met een hotelovernachting? en zo ja welk hotel is aan te raden?
Jolandadijk ook alweer van start 👍zag dat we gisteravond rond dezelfde tijd bericht geplaatst hadden. Heel veel succes!
@ Nellie: ik kreeg als tip mercure duesseldorf hafen (volgens mij nu Holiday Inn ipv Mercure). Dit hotel zit op loopafstand van de kliniek. Toen wij voor het eerste gesprek gingen was dit hotel niet boekbaar / gesloten, maar zag 'm er nu op hotelspecials.nl weer tussen staan. Mogelijk dat we deze nu ook boeken als we voor de punctie moeten.
Hallo dames Hoe gaat het? Vanmorgen heb ik uitgansecho gehad en naar DD gemailt. Nou afwachten op reactie.
Deze week bezig geweest mijn medisch dossier compleet te krijgen. Ze zijn echt super behulpzaam en makkelijk in mijn ziekenhuis, maar steeds ontbrak er van alles in de stukken die ik kreeg, maar in 3x is het nu eindelijk gelukt en heb ik ook alle bloeduitslagen. Net op het nippertje, want maandag heb ik intake
Hallo allemaal, Omdat het bij ons helaas ook niet vanzelf gaat sluit ik me graag bij jullie aan, mijn vriend heeft azoospermie en heeft inmiddels 12 jaar geleden een operatie gehad (ze hebben het zaakje opengesneden en biopten genomen maar er zijn toen alleen maar onvolgroeide zaadcellen gevonden). Nou hebben wij op 19 april een intake in Düsseldorf en hopen we natuurlijk dat er nog een kans is mbv microtese of iets dergelijks. Wij moeten voor 24 maart ons medisch dossier en bloeduitslagen opsturen maar ik heb geen idee hoe lang het duurt voordat deze uitslagen binnen zijn. Hadden jullie dit tijdens de intake al geregeld of is het mogelijk om eventueel op de dag van de intake bloed te laten prikken in Düsseldorf? Ik ben wat de hele medische molen betreft nog een groentje dus ik hoop dat het geen hele vreemde vraag is. Voor jullie in ieder geval heel veel succes en sterkte, ik duim met jullie mee voor een positieve test!
Hoi, ik heb maandag mijn intake in DD en ik moet mijn medisch dossier dan meenemen, hoefde m dus niet van te voren op te sturen. Ik heb heel veel bloedtesten al in Nederland gehad, dus die uitslagen zitten in het dossier, ik ga er vanuit dat ik die dus niet opnieuw hoef te prikken. Geen idee of je daar ook kan laten prikken, maar er zijn vast wel dames hier die jou dat wel kunnen vertellen
Welkom jo913 Je kan daar ook bloed laten prikken. Ik moest dit doen in de eerste 3 dagen van mijn cyclus. Gr carmen
@ Jo913: bij ons was door het traject in Nederland al veel bloedonderzoek gedaan. Toch heb ik na de intake ook in Düsseldorf bloed laten prikken, ze wilden nog wat andere dingen onderzoeken die in Nederland niet gedaan waren (o.a. endometriosemarker en AMH-waarde). Het prikken van de waardes van HIV, Hep-B en C (hierop moet geprikt worden vlak voor de punctie bij beide) hebben wij op advies van Düsseldorf hier in Nederland laten prikken. Ze gaven aan dat het in Nederland goedkoper is... @ Nellie: fijn dat je alles binnen hebt... en succes alvast maandag met de intake. @ Carmen: heb je al reactie gehad van Düsseldorf? Hier gaat het snuiven en spuiten prima, tot nu toe geen problemen. Wel voel ik me wat minder lekker (misselijk en last van mijn darmen) en moe. Nog even volhouden.
Weet je al wanneer je punctie hebt jolandadijk? Of je FM? Lekker rotspul he die hormonen haha. Ik krijg maandag bericht. Heb het idee dat mijn eerste mail niet helemaal.goed gegaan is dus laat in de middag nog maar eens een mail gestuurd waar ik vandaag reactie op kreeg. Ze gaan er van uit dat ik op cyclusdag 22 ( as vrijdag) deca depot kan zetten. Is volgens mij 1 injectie waar ik mijn cyclus mee stil leg als ik het goed begrepen heb. Weet niet wanneer ik mag beginnen met stimuleren. Maar ze moet eerst nog goedkeuring krijgen van dr cuypers.
Bedankt voor de reacties, ik heb ze een mailtje gestuurd of het dus inderdaad de 19e kan. Succes vandaag Nellie!
Jo en Carmen Bedankt! Ik ben net terug van de intake, ben erg opgelucht. Dr Scholtes ziet nog goeie kans dat het iets kan worden voor ons. Het was sowieso een verademing dat iemand even de tijd voor je neemt om naar je persoonlijke situatie te kijken en dingen uit te leggen. Mocht ik vrijdag niet positief testen dan ben ik ten minste weer genoeg bemoedigd om verder te gaan.
Fijn nellie! Heerlijk he dat iemand nog in je gelooft. Mooi dat het gesprek je goed bevallen is. Hier nog geen bericht gehad 😢maar weer gemaild. Nu hopen dat ik morgen bericht krijg.