Mooi aantal hoor, ik zou er voor tekenen Ik had m'n menstruatie gisteren verwacht of vandaag, maar nog even geduld dus
Mag ik hier ook beetje mee komen kletsen met jullie. In 2012 via icsi en verse tese via DD een prachtige dochter mogen verwelkomen. We hadden nog 1 cryo maar helaas is deze niet blijven plakken. Nu zit ik weer middenin een nieuwe poging. Vandaag zat ik op spuitdag 4 van 112.5 gonal f. Het wordt allemaal heel langzaam gedaan nu omdat ik in 2012 een heftige overstimulatie heb gehad toen ik zwanger bleek dat willen we nu dus zoveel mogelijk zien te voorkomen. Bij de echo vanmorgen na 3 dagen gonal f zagen ze 3 follikels boven de 10 en nog heeeeel veel kleintjes. Maandag moet ik weer terug om te kijken en tot die tijd gewoon verdergaan met de gonal 112.5. Ik heb een heel hoog amh dus ze wilt het echt rustig aan doen met stimuleren. Ik hoop wel dat er maandag nog een paar meer mee zijn gaan doen....niet teveel hoop ik met stuk of 8 eicellen zou ik ook erg tevreden zijn. Liever wat minder eicellen maar wel van goede kwaliteit dan Veel van mindere kwaliteit. Vanaf morgen ook de cetrotide erbij gebruiken daar zie ik wel tegenop maar ja wat moet dat moet zullen we maar zeggen......
Hoi Juffie welkom Wat is de reden dat je in Dusseldorf loopt? Voor mij een laag amh, maar dat is bij jou dus niet het geval.
Hoi Nee dat is bij mij inderdaad niet het geval mijn amh is 6.26. Maar helaas is mijn man onvruchtbaar. In 2012 heeft hij een micro tese gehad in mulheim waarmee de icsi is gedaan in Dusseldorf, en waar in 2012 onze dochter uit is ontstaan. Er is nog tese materiaal ingevroren dus het is te hopen dat daar nog goede zaadcellen in zitten waarmee ze deze eicellen kunnen bevruchten voor hopelijk een broertje of een zusje.... Morgen heb ik weer een echo
Welkom juffie Jullie bezig voor de tweede ronde. Goed te horen dat je in 2012 zwanger bent geworden van tese materiaal aangezien mijn partner vorig jaar tese heeft ondergaan. Is zijn zaad ook onbeweeglijk? Omdat je aangeeft onvruchtbaar. Gezegend hoe gaat het met jou? Zit hier in twijfel wat ik moet doen. Vanacht griepaanval gehad geen last van mijn buik of zo alleen last van mijn keel en wat verhoging. Lig lekker op de bank met dekentje over.
Hoi Carmen, waar twijfel je precies over dan? In ieder geval beterschap dat wil je er eigenlijk niet bij hebben Nee nog steeds niets, zal wel door al die hormoonkuren komen dat m'n cyclus nu wat langer duurt
Was bij mij en gezegend ook zo, aks je erop zit te wachten komt het niet. Of ik een arts moet inschakelen ivm verhoging na de punctie. Denk dat ik morgen nog even afwacht. Ben gelijk weer bang dat het de TP in de weg kan gaan zitten.
Nee niet onbeweeglijk al die keren dat mijn man zaad heeft moeten controleren zaten er 0.0 zaadcellen in dus echt onvruchtbaar. Hij heeft een Veel te hoog fsh een probleem in de afrijping van de zaadcellen. Een wonder dat ze met micro tese bruikbaar zaad hebben kunnen vinden. Ik hoop dat er in de rietjes die wel nog hebben ook nog bruikbaar zaad zit.
Ik ben nieuw hier en ga waarschijnlijk ook binnenkort starten met ICSI in DD, dus het lijkt me fijn om te kletsen met met meiden die ongeveer in dezelfde fase zitten! Ik heb afgelopen donderdag de intake gehad, bij dr S. We wilden namelijk graag een second opinion nadat bij onze eerste IVF in Nederland van de 15 eicellen er geen enkele goede bevruchting was... Een echte verklaring hadden ze daar niet voor, ze dachten aan een verminderde rijping/kwaliteit van de eicellen. Het plan was om de tweede poging met menopur en ICSI te doen, wederom met een lang protocol. En dan maar zien wat er gebeurt, werd er gezegd... We wilden daarom toch graag weten of er in het buitenland nog meer mogelijkheden waren. We hebben een heel positief gesprek gehad. Dr S. vond het erg onwaarschijnlijk dat er structureel iets mis zou zijn met mijn eicellen dat niet met het juiste schema opgelost zou kunnen worden. Hij weet het slechte resultaat deels aan het lange protocol, omdat daarbij de natuurlijke slelectie om de beste eicellen te laten rijpen uitgeschakeld wordt. Ook sloot hij, ondanks goed zaad van manlief, een invloed van de zaadcellen ook niet volledig uit; daarvoor konden we PICSI overwegen. Kortom heel hoopvol allemaal! De tegenvallende resultaten bij de vorige rondes van Carmen en Jolanda baren me wel een beetje zorgen, want ik ben er nu juist zo bang voor dat dat nog een keer gebeurt... Hebben jullie ook picsi en calciumactivatie gedaan, of gaan jullie dat de tweede keer doen? Ben namelijk erg benieuwd of dat voor ons het verschil zou kunnen maken!
Welkom equivoque. Goed van je dat je je laat informeren over de grens! Het resultaat van onze eerste behandeling in DD viel ook flink tegen. Toen kort protocol nu lang protocol. Toen embryoscoop nu ook embryoscoop toen geen ca- aktivator nu wel. Andere medicatie gekregen. Mijn partner heeft tese ondergaan geen beweeglijke zaadcellen gevonden maar wel bruikbare. Toen hadden we 21 follikels 8 eicellen 3 rijpe 1 bevrucht. 2 van de 8 waren nog niet rijp genoeg dr cuypers gaf aan dat mijn natuurlijke cyclus in de weg zat vandaar nu lang protocol. Nu 20 follikels aangeprikt 7 eicellen 6 rijpe en 3 in de embryoscoop. Dus er is zeker verbetering. Nu hopen dat er iets overblijft. Dit is onze laatste behandeling.
Oh spannend Carmen... Dat dit de laatste behandeling wordt maakt de druk denk ik nog wel wat hoger, of niet? Maar ik denk dat het goed is dat je ergens een grens trekt. Vind het wel apart dat jij nu een lang protocol hebt gekregen ivm onrijpe eicellen, en mij om dezelfde reden juist een kort protocol wordt geadviseerd... Maar ja, ook dat is maatwerk natuurlijk! Ik ga voor je duimen, wanneer word je gebeld of er een tp is?
Ja appart is zoiets hoor.. in het begin zeiden ze ook dat lang protocol alleen maar zin had ivm de agenda in te plannen in nederland. Maar ja het heeft wel resultaat gehad. Om heeeel eerlijk te zijn ben ik er echt hartstikke zat van. Tuurlijk zal het heel moeilijk worden maar ik ben er zo mee bezig en laat er zoveel dingen voor. Ook de bankrekening word aardig leger. Ik mag morgenmiddag om 2 uur bellen hoe het er mee staat als hun zelf nog niet gebeld hebben natuurlijk. We moeten dinsdag al om 9.45 aanwezig zijn, we zijn dan al een heel stuk duitsland in als hun beginnen met werken.
Welkom nieuwe meiden, leuk dat jullie mee komen kletsen! @ Juffie: spannend weer een nieuwe poging voor een brusje. Ik ben stille meelezer op het andere DD forum, dus heb daar al wel een deel van je verhaal gevolgd. Ik hoop voor je op een positief resultaat qua aantallen en zonder overstimulatie (al doe je volgens mij alles om dat te voorkomen)! @ Equivoque: fijn dat je een goed gevoel had bij het gesprek met Dr. S. Dat hadden wij zeker ook en we zijn de behandeling met veel positiviteit ingegaan. Tot aan de punctie was er geen enkel vuiltje aan de lucht, hadden we qua aantal follikels het dubbele van NL en we waren dan ook zeer geschokt dat er maar 2 eicellen gevonden werden. We hebben tot op heden nog geen idee hoe dit kan... Bij ons is PICSI gedaan, waarmee dus 1 van de 2 bevrucht is geraakt. Op zich niet gek hoor 50% bevrucht, kon natuurlijk ook maar alleen 0, 50 of 100% zijn met 2 eicellen. Gelukkig heeft die ene embryo het wel goed gedaan in de embryoscoop. Helaas niet zwanger, maar goed, ook daar ben ik niet verbaasd over (al zijn we natuurlijk wel teleurgesteld, al onze hoop was natuurlijk op deze ene gevestigd). We gaan aankomende donderdag terug naar DD om te horen hoe verder, dus daar zijn we vooral benieuwd naar. @ Carmen: hoe vind je zelf het aantal wat gevonden is? Zijn er nog andere direct ingevroren of zijn er van de 6 rijpe eicellen maar 3 bevrucht geraakt? Ik duim heel hard dat deze 3 zich mooi in de embryoscoop gaan ontwikkelen en jullie deze keer een terugplaatsing krijgen van een mooi embryo! Wat betreft je griepaanval: ik zou even in de gaten houden of je koorts krijgt en anders morgen toch voor de zekerheid even contact opnemen met een arts... @ Nellie: balen als je op je menstruatie wacht en het niet komt... mag je dan ook al starten? @ Gezegend: hoe is het bij jou? Inmiddels de punctie al achter de rug? Hier in afwachting van ons gesprek aanstaande donderdag... het blijft wat onwerkelijk hoe de afgelopen poging verlopen is, hoop dat we wat antwoorden gaan krijgen...
Toen ik hoorde dat ik 29 follikels had dacht ik daar gaan we weer. Ook omdat de deca depot eerat verkeerd gezet was ( later wel goed door de huisarts) en dr cuypers (man) vond dit aantal wel tegen vallen ik was er wel vanuit gegaan. Maar gelukkig wel meer rijpe dan de vorige keer. Ze hebben ze alle 6 poberen te bevruchten 3 hebben het gehaald tot embryoscoop. Ik denk dat ik vanacht echt wel koorts gehad heb, nu valt het wel mee. Alleen wat grieperig. Ik onderdruk de koorts met para en ben aan het stomen om de verkoudheid weg te laten gaan. Hoop dat ik dinsdag dan weer wat fitter ben. Heb vandaag ook al heel veel gedronken. Overstimulatie heeft toch ook te maken met het aantal rijpe eicellen? En niet alleen met aantal follikels?
Het heeft helaas wel te maken met het aantal aangeprikte follikels die gaan zich weer vullen met vocht wat weer in je buik terecht komt en wat je bloed dik maakt.
Oooh meen je Ik had ook beetje vocht bij mijn baarmoeder zitten bij de laatste FM. DD vond dit niet echt zorgwekkend.
@Equivoque welkom, ik heb ivf 1 in NL gedaan en ben nu voor ivf 2 overgestapt naar DD. Hoewel ik niet helemaal ontevreden ben over de 1e poging hoor. Had 3 eitjes niet veel dus, maar wel alle 3 bevrucht. Uiteindelijk 1 verse tp gehad en 1 cryo tp. Ik hoop in DD op een beter resultaat, maar mocht dat niet het geval zijn ga ik misschien gewoon weer terug naar NL maar vooralsnog heb ik er vertrouwen in. Deed in NL lang protocol en krijg nu kort protocol. @Jolandadjk Ja zodra ik ongesteld wordt mag ik beginnen, ben nu 3 dagen over tijd @Carmen2013 ik snap heel goed dat je er helemaal zat van bent. Ik heb pas 1 ivf poging achter de rug, maar sinds kort zit ik me al serieus af te vragen of ik dit wel kan volhouden. Als ik soms lees hoe lang sommige dames hier al bezig zijn kan ik alleen maar heel veel bewondering hebben. Dat spuiten en die ingrepen vind ik niet zo heel erg, maar het mentale aspect trek ik niet zo goed. Ben er heel gestrest van en heb sinds kort last van hartkloppingen. Ik hoop echt dat het deze ronde gaat lukken voor je, het is je gegund
Wat een rare pagina is het geworden snap er niks van.. Dames Yes de punctie inmiddels gehad afgelopen zaterdag resultaat met 31 eicellen.. arts gaf ook aan dan ik waarschijnlijk Recor heb gebroken die dag het waren er veeel! Punctie is mij zeer meegevallen.. moest wel even slikken van het vast binden en hoe ze alles zo snel doen.. Ik voel me voor de rest oke. 31 eicellen dus.. maar ze gaf wel aan dat het zaad niet echt van goeie kwaliteit was.. dus hou Mn hart vast. Moet zeggen eerlijk zeggen dat toen ik dat hoorde ik de aantal eicellen was vergeten.. en dacht wat heeft het voor nut dan als her zaad toch niet goed is;( ik maak me zorgen.. Geen verse terug plaatsing hier.. dus nu weer wachten op een bloeding en dan een echo laten maken.. en dan ergens in mei de terugplaatsing hopelijk.. Vandaag worden we gebeld of er bevruchtingen zijn. @Carmen wat goed. Dus jij binnenkort een terugplaatsing. Lekker rustig aan doen dan.. en veel water drinken. @jolandadijk succes donderdag! @Nieuwelingen welkom.