Start ICSI/IVF Dusseldorf 2016-2017

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cassie21, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Vandaag eerste fm gehad, alles ligt mooi op schema en er lijken ongeveer 6 stuks aan beide kanten mee te doen. Daarover dus niets te klagen!
    Zaterdag terug en dan waarschijnlijk dinsdag of woensdag de punctie. Gaat erg snel opeens...

2. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Mag ik ook (weer) aanschuiven dames?

Vandaag cyclusdag 9, zaterdag ook voor de tweede follikelmeting naar Düsseldorf! Lopen we gelijk op @Equivoque

3. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.888
    7.955
    113
    Hoi @Izie welkom, had je al eerder met ons mee geschreven? kan me niet meer herinneren sorry.
    Ik zie dat je al 5 tp's hebt gehad zonder succes, wat ontzettend balen. Wat is voor jou de reden dat je bent overgestapt naar DD?

4. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.888
    7.955
    113
    @Equivoque ik snap heel goed dat het moeilijk is om hoopvol te zijn, na jouw 1e ivf ervaring. Maar we zijn niet voor niets overgestapt naar DD dus wie weet wat er deze ronde gaat gebeuren.
    Ik vind het inmiddels wel tijd dat er wat echt positief nieuws komt in dit topic :D

Wat jij hebt rond oud en nieuw heb ik ook heel erg rond m'n verjaardag, weer een jaar ouder zonder kind, en misschien komt het door mijn lage amh dat dit juist zo extra confronterend is, maar ik heb al twee jaar m'n verjaardag niet gevierd.

Korte protocol gaat snel hè? Vond ik ook, wordt dus een spannende week volgende week

5. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Helemaal in het begin heel eventjes volgens mij! Daarna poosje 'internet rust'.

Wat betreft dat korte protocol, vind het echt een verademing.
    Heb wel ontzettend last van de cetrotide, m'n buik doet echt pijn rondom waar ik gespoten heb.. rot spul

6. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Welkom (terug) @Izie! Wat grappig dat we gelijk op gaan, misschien komen we elkaar nog tegen morgen, bij de visjes... ;)
    Cetrotide heb ik gister voor het eerst gespoten. Inderdaad wel venijnig spul, maar het viel me nog mee. Alleen een beetje rood na het spuiten, maar dat was vanochtend weer weg. Decapeptyl vond ik overigens ook vrij branderig, en dat moest veel langer.

@Nellie4, het is dat mijn ouders zichzelf hebben uitgenodigd voor mijn verjaardag, anders was ik het liefst ook stil in een hoekje weggekropen dit jaar... Was ook nog eens vlak na het slechte nieuws, dus niet bepaald een feestelijke aangelegenheid! Werd 34 en voelde me hoogbejaard :p

7. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Hier a.s dinsdag de punctie, baal wel een beetje want uitgerekend dan wordt het geen dag 5 embryo...dat was eigenlijk de grootste reden om naar Düsseldorf te gaan.

Dr Cuypers zei dat een mooie morula even veel kans gaf, maar toch..

de punctie een dag rekken durfde ze ook niet..

Hoe ging het bij jou @Equivoque?

8. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Hier wordt het woensdag @Izie! En ironisch genoeg baal ik ook een beetje, had eigenlijk op dinsdag gehoopt... Ruilen?
    Dinsdag zou sowieso wat beter zijn uitgekomen, maar ben er vooral niet helemaal gerust op omdat er ook al wat follikels van 17-19 bij waren. Dan lijkt 4 dagen nog wel erg lang... Maar heb het 2x gevraagd en dr. Cuypers heeft me verzekerd dat het geen kwaad kan. Ze willen vooral zeker weten dat er genoeg eitjes rijp zijn, omdat dat wellicht een verklaring zou kunnen zijn voor het slechte resultaat de vorige keer.
    Dus daar moeten we maar ook op vertrouwen, al vind ik dat lastig... Straks zijn ze al gesprongen of overrijp en gaat het feest weer niet door!
    Ach ja, moet ook eerlijk bekennen dat ik altijd wel iets zoek om me druk over te maken... Dus zo is het ook wel weer :p
    !
    Dus maandag om 16:00 nog cetrotide ( handig, op het werk... :confused:) en dan om 22 uur 2x decapeptyl. Woensdag zijn we dan wel als eerste aan de beurt, dus dat is wel fijn!

@Izie, heb je je berichtje getypt in de wachtkamer? Dan hebben we er samen gezeten ;)
    Hoeveel follikels had je?

9. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Haha ja, moest ruim 45 min wachten op de verpleegkundige dan zaten we samen te wachten idd ;)

Had tien follikels vandaag, ophogen van de gonal-f heeft gelukkig nog wel wat gedaan.
    Nu nog hopen op redelijk zaad dinsdag.

Ik knijp m ook wel een beetje, had al follikels van 23 mm... maar ook paar kleinere. Blijft lastig om alles uit handen te geven. Kan me voorstellen dat het extra spannend is gezien jullie vorige poging. Wordt het nu ICSI?

10. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Haha, dan denk ik dat jij voor ons aan de beurt was! Wij hebben denk ik wel een uur zitten wachten. De dames die voor de punctie kwamen gingen voor natuurlijk...
    Oh, 23 mm brengt mijn 19 weer een beetje in perspectief ;)! Manlief was er ook bij en volgens hem waren het maar 3 grote en de rest was kleiner. In mijn beleving lag de verhouding wat anders, maar dat ligt ongetwijfeld aan mij... :rolleyes:
    In totaal minimaal 7 per kant, dus er zouden toch genoeg over moeten blijven.
    We krijgen nu inderdaad icsi, met picsi en calciumactivator. Alles uit de kast; erop of eronder, zo voelt het...

Sterkte met de komende paar dagen!
    Is bij jullie de zaadkwaliteit een probleem?

11. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Spannend hoor! Hopelijk is ICSI de uitkomst voor jullie.

Hier idd zaadproblemen, vorig jaar nog voldoende voor IVF, maar het zaadonderzoek van april in Düsseldorf was ICSI kwaliteit. We beslissen dinsdag of het ICSI moet worden of toch IVF.. afhankelijk van hoe het dan is.

En dan nog diep nadenken of we 1 of toch 2 embryo's terug willen laten plaatsen.
    Hebben min of meer afgesproken om bij goede kwaliteit er 1 te doen, anders twee.

12. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Als je al 5 terugplaatsingen hebt gehad zonder succes, kan ik me goed voorstellen dat je overweegt er 2 terug te laten plaatsen. Ik begrijp dat je eerder altijd dag 3-embryo's hebt gehad? Langer doorkweken zal ook al de beste embryo's selecteren, dus dat maakt de kans per terugplaatsing wel wat groter denk ik.
    Hebben jullie ook nog andere mogelijkheden overwogen die de innesteling bevorderen? Scratching ofzo?

13. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Scratching en nk cellen onderzoek hebben we 13 april gehad, toen ook hysteroscopie gedaan en die was verder helemaal goed.
    Het NK onderzoek hebben we nog steeds geen uitslag van, frustrerend nu er volgende week een terugplaatsing op t programma staat.

We hadden vorige poging in NL 7 embryo's, 1 verse TP 8 cellig, 4 cryo's teruggeplaatst die het ontdooien overleefd hebben waarvan 2 netjes doorgedeeld tot morula na het ontdooien, de andere twee hadden wat vriesschade die er niet heel goed uitzagen op de dag van TP.

Had een beetje de illusie dat het met die 7 embryo's wel goed ging komen, het 'probleem' lag immers niet bij mij dachten we..... daar ben ik ondertussen niet meer van overtuigd..maar er wordt nog steeds niks afwijkends gevonden

14. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Equivoque : woensdag dus de punctie. Klinkt als een mooi aantal...

@Izie : nu dus ook van alles uit de kast voor een positief resultaat. Jammer dat de uitslag van het NK cellen onderzoek nog niet binnen is... Ook voor jou een mooi aantal wat klaarligt. Ik kan me voorstellen dat je baalt van de dinsdag (ik heb de punctie op maandag gehad, was ook even bang dat het dinsdag zou zijn en dan inderdaad een dag 4 embryo terwijl je nu juist voor een dag 5 terugplaatsing ging).

Hier weinig te melden. Ik lees wel mee, maar zal niet altijd reageren...

15. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.888
    7.955
    113
    @Izie succes morgen met de punctie, moet je al vroeg aanwezig zijn? Er loopt een dame op de uitslaapkamer rond met de bijnaam dracula (dat zegt al genoeg) zij is niet zo'n zachtaardig typje zou ik maar zeggen, als je voorbereid bent heb je misschien niet zo'n verschikkelijke ervaring als ikmmet haar had :D
    Ik zou ook balen van een dag 4 tp, dat is 1 van de redenen dat ik naar DD ben overgestapt. Moeten ze toch gauw wat aan veranderen vind ik

@Equivoque jij nog een dagje langer wachten, maar dat is zo voorbij, ik wens je alvast succes.

16. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Izie heel veel succes morgen! Ik begin alvast met duimen!

@Nellie4 ik zal Dracula de groeten van je doen als ik haar zie :D! Heb in het andere topic de verhalen gelezen en het is goed voorbereid te zijn... Zeker voor manlief, die kan daar echt niet tegen... :mad:

Ik begin mijn eierstokken goed te voelen, ook wat andere verschijnselen die ik normaal rond mijn eisprong heb... Hoop wel dat alles nog blijft zitten tot woensdag!

17. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Dracula heb ik al kennis mee mogen maken na mijn hysteroscopie :rolleyes:.
    Was ernstig verbaasd haha, zo doe ik nooit met mijn patienten die onder narcose zijn geweest haha.
    Vond dr niet onaardig, maar ze was zo streng.. dacht alleen maar 'laat me toch gewoon rustig wakker worden'. Gedoe haha.

Hoef er morgen pas om 10.45 te zijn, dus kunnen mooi morgen op ons gemak die kant op.

@Equivoque hier ook best gevoelige buik, voel wel dat er van alles zit. Hoop dat die grote follikels niet al overrijp zijn morgen.
    Vanavond je laatste spuit, hoe fijn is dat!

@Jolandadjk Wat is jullie verdere plan nu? dat heb ik zo even niet paraat.

Ik laat jullie morgen weten hoe het is gegaan!

18. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.888
    7.955
    113
    @Equivoque mijn man vond het juist heel grappig hoe dracula deed (slaan op m'n wangen) en hoe ik daarop reageerde (kappen!) dus hij moest lachen, maat toen kreeg hij dus op z'n flikkeren, want er was niets grappigs aan en ik kon wel in coma raken (uh :rolleyes:) aldus dracula

@Izie ja ik snap ook niet hoe zij daarmee wegkomt. Mijn verdere ervaring van uitslaapkamers is dat de mensen daar altijd super lief voor je zijn.
    Heel veel succes straks

19. Minime12

Minime12 Lid

30 mei 2017
    30
    3
    8
    Vrouw
    Dames mag ik ook meeschrijven? Ben inmiddels bezig met mijn eerste Icsi traject in Düsseldorf. Afgelopen vrijdag heb ik de punctie gehad en hopelijk morgen terugplaatsing.

Fijn dat er meerdere meiden in hetzelfde traject zitten. Ik merk dat andere, die het traject niet kennen, toch minder kunnen invoelen hoe het voelt als je overgeleverd bent aan andere. Het is de spanning.

20. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Hee meiden,

Beetje teleurstellende dag hier, zaad bleek te slecht voor IVF, dus dat moet ICSI worden.
    En ze hebben 11 follikels gepuncteerd, maar er zaten maar 5 eitjes. Super Kut allemaal en vind het weinig hoopvol. Vooral omdat we met de vorige poging 11 eitjes hadden.

Hopen dat de bevruchting lukt!
    Dracula was erg lief voor me vandaag trouwens

Welkom@minime ; punctie goed doorstaan? Hoeveel bevruchtingen waren er?

Hopelijk morgen en super mooi embryotje!

Deel Deze Pagina