Start ICSI/IVF Dusseldorf 2016-2017

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cassie21, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Update:

Vanmorgen om 6 uur vertrokken, door de sneeuw....

Echo: rechts 5 a 6 folikels links 3 a 4 folikels.

Behandeling: starten op de eerste dag van de volgende cyclus ( Rond 5 februari) eerst neusspray later injecties erbij. Dag 8 echo. Embryo's komen in de embryoscoop, lekker badje waar ze de eerste 5 dagen niet meer uit hoeven.😉

Carmen

2. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Klinkt goed Carmen. Nu dus je menstruatie afwachten en dan starten. Wat ga je spuiten? En is die neusspray een remmer ipv decapeptyl of cetrotide? Spannend weer...

@ Cassie: toch voor Nederland gekozen, fijn dat jullie de keuze hebben kunnen maken. Maar hopelijk overbodig en komende IUI gewoon zwanger!

@ Anoniempje66: jij succes met de komende poging. Hier eerst de intake afwachten en geen idee wanneer we dan zouden kunnen gaan starten...

3. Gezegend

Gezegend Actief lid

9 dec 2012
    414
    0
    16
    NULL
    NULL
    Carmen wat goed! Wat is het verschil tussen de neusspray en decapeptyl?

4. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Hallo dames..

Die neusspray ( synarela) is idd een remmer en ook ipv een injectie. Ik ga op de derde dag meriofert 225 eh ( hoogste dosis) erbij spuiten. Ze willen andere medicatie " proberen " omdat er na 4 behandelingen in nederland nog niet tot een succes is gekomen.

Op dag 8 eerste echo in umcg hopenlijk. Morgen maar even bellen.

Carmen

5. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    goedemorgen dames,

ben een beetje druk geweest afgelopen dagen.
    carmen; goed nieuws, klinkt idd goed dat je binnenkort mag beginnen. Hoe vaak moet jij ongeveer naar Dusseldorf toe rijden?

Voor ons zou het ook handig zijn om de echos in NL te laten uitvoeren. scheelt weer heen en weer rijden.

ik heb volgende week een intake gesprek. ben benieuwd !!!

6. Gezegend

Gezegend Actief lid

9 dec 2012
    414
    0
    16
    NULL
    NULL
    @carmen:Oooh hoop dat ik ook zo een neusspray krijg..zo geen zin in die injecties!! Nog een vraagje carmen hoelang zat er tussen de intake en microtese behandeling bij jullie?

@happy:spannend! Wij de week daarop ..

7. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Happy1234:

We hebben de intake via videogesprek gedaan maar moeten alsnog de volgende dag voor bloed en zaad onderzoek richting DD. Daarna 2 keer naar mulheim voor intake mikrotese en de mikrotese zelf. Nu voor gesprek en echo heengeweest . Hoop dat ik nu nog 2 keer heen hoef voor de punctie en terugplaatsen ;)

Voor die echo's ben je vaak nog geen 5 minuten binnen en we zitten ongeveer 4 uur in de auto. Dat gaat me beetje te ver. Rij nu 16 km om naar umcg te gaan.

Vind het nu ook allemaal wel erg snel gaan. Ze hebben geen wachtlijst. De cuijpers zei gisteren dat het hun niet uitmaakt of ze nou 5 punctie's hebben of 15.

Gaan jullie voor de intake daarheen of via videogesprek?

Gezegend:

Het scheeld idd weer een injectie maar weet nou niet of ik wel zoveel vertrouwen heb in neusspray hahaha.. maar ze hebben er goeie ervaringen mee. En ze willen mij anders stimuleren als dat ze in nederland gedaan hebben.

Welke intake bedoel je?

14 september intake DD
    15 september bloed en zaad onderzoek
    29 september uitslag bloed en zaad onderzoek en advies mikrotese
    24 november intake mulheim mikrotese
    16 december operatie mikrotese
    16 januari echo en gesprek behandeling
    5 februari hopenlijk starten met behandeling.

Tussen 29 september en 24 november hebben we ook nagedacht of we het wel of niet moesten doen. Dat heeft ook wel een naad geduurd voordat ik afspraak gemaakt heb in mulheim.

Allemaal spannende weken dames... :D

Carmen

8. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    #88 Happy1234, 17 jan 2017
    Laatst bewerkt: 17 jan 2017
    gezegend: ooo spannend inderdaad. ik wilde toch maar even langsgaan bij hun . ben namelijk ook benieuwd hoe het eruit ziet en hoe lang rijden etc. als ik volgende week aan de beurt ben kan ik je tenminste alles wel even vertellen hihi.

carmen; wij gaan daarheen, ben erg benieuwd hoe het daar is. mijn voorkeur gaat uit om de arts persoonlijk even te spreken. ik wil ook even kijken hoe wij moeten rijden etc.
    echo's wil ik ook in nederland laten doen. je bent inderdaad zo klaar. mag je gewoon een ziekenhuis uitzoeken of vertellen zij waar je heen moet voor de echo's ??

9. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Happy1234:

Ik gaf aan dat umcg de echo's wel wilden doen. DD vind dit geen probleem ze hebben wel vaker patiënten die daar de echo's laten doen.

Carmen

10. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Carmen2013:
    Oh super! Mooi dat het zo kan. Scheelt een hoop heen en weer rijden.

Hebben jullie nog vragen die ik eventueel kan gaan stellen..??

Ik ben echt de dagen aan het aftellen.:$:$

11. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Happy1234:

Dat eeuwige wachten he.... pfffff....

Ik zou zo niet weten wat je moet vragen. Is per stel anders natuurlijk.. ik vond belangrijk om te weten of ik andere medicatie of een hogere dosering kon krijgen omdat dat in nederland absoluut niet mogelijk was. Misschien krijg je onder het gesprek ideeën omdat hij jullie dossier en situatie bespreek.

Carmen

12. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Hallo Carmen,

Ja dat wachten is het ergste.
    Inderdaad zijn de vragen per stel verschillen. Ik hoop in ieder geval dat ik de echo's hier in Nederland mag doen. Scheelt een hoop heen en weer reizen. Wij gaan vroeg vertrekken en hoop dat ik niet in de file terecht komt.

Wie weet hoe het icsi protocol eruit ziet .???
    Wanneer en hoevaak moet je heen ??
    Ben erg benieuwd.

13. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Happy1234

Wij hebben afgelopen keer 40.minuten in de file gestaan. Ze zeggen daar in DD dat het op maandag altijd drukker is op de weg dan andere dagen in de week.

Volgens mij is protocol 1 keer bloed en eventueel zaad onderzoek. Dan uitgangspunt echo. Volgens mij is het geen probleem om echo's in nederland te doen. Dat zijn als het goed is twee echo's dan worde de punctie al gepland. Dan voor punctie en terug plaatsing en dan als je zwanger bent 7 week echo hebben ze ook het liefst in DD.

Carmen

14. Gezegend

Gezegend Actief lid

9 dec 2012
    414
    0
    16
    NULL
    NULL
    Stilletjes hier...denk als we binnenkort allemaal starten het super actief zal worden hier haha;)

15. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Haha... ik hoop het:D

Ik heb mijn medicatie gister thuis bezorgt gekregen. Nu hopen dat ik 5-2 ongesteld word...

Houden jullie het nog een beetje vol?

Carmen

16. Gezegend

Gezegend Actief lid

9 dec 2012
    414
    0
    16
    NULL
    NULL
    Voor ons is het afwachten..eerst maar hopen dat er wat uitkomt van de micro-tese..

Wat goed carmen dus vanaf volgende week ongv starten jullie! Spannend.

17. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Jullie hebben eerst nog intake toch de 30ste? Of heb ik het nou mis.

18. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ Carmen: je gaat dus bijna starten! Spannend zeg!

@ Gezegend: Jullie hebben komende week toch ook de intake? Op welke dag? En wanneer hebben jullie de micro-tese gepland staan?

@ Happy: hoe is bij jou het intake gesprek verlopen?

@ Anoniempje: al gestart met een nieuwe poging?

Hier bezig met ons weekendje weg voorbereiden. We rijden zondag dan door naar Düsseldorf, waar we dinsdagochtend de intake hebben. Ik vind het nu toch echt wel spannend worden...

19. Cassie21

Cassie21 Actief lid

1 okt 2016
    264
    55
    28
    spannend jolanda!

wij hebben definitief besloten om in NL te blijven, maar ik lees zeker met jullie mee dames.

20. Anoniempje66

Anoniempje66 Actief lid

15 jul 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames

Hier ben ik weer na een tijdje stilte

Hoe gaat het hier en met jullie??

Ik ben afgelopen donderdag begonnen met spuiten, zijn er nog dames die begonnen zijn

En een vraag wanneer werd de punctie en tp alweer gedaan ben het helemaal kwijt

Groetjes

Deel Deze Pagina