Start ICSI/IVF Dusseldorf 2016-2017

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cassie21, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.877
    7.938
    113
    Welkom Izie,

Volgens mij lopen we precies gelijk op. Heb ook mijn 1e ivf poging bijna achter de rug. Ik heb maar 1 cryo en die wordt hopelijk over ongeveer 2 weken geplaatst. Maar uit zelfbescherming ga ik er vast uit dat ik binnenkort met ivf poging 2 ga beginnen. Woensdag ga Ik DD bellen.

Aangezien mijn eerste poging zo snel voorbij is, wil ik het beste uit elke poging halen en niet gaan aanmodderen en het gevoel hebben dat het verkeerde protocol wordt gebruikt. Ik zie het ook een beetje als een second opinion.
    En dat gedoe bij het Umc ben ik ook zat, want daar is inmiddels wel een wachtlijst ontstaan.

2. Anoniempje66

Anoniempje66 Actief lid

15 jul 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi izie

Welkom tuurlijk mag je aanschuiven.. nou heel spannend ik heb nog niet eerder ervaring in bl met ivf maar bij dd wel en ik heb een heel goed gevoel er bij vooraal bij de dokters cuijpers zijn zusje en broertje van elkaar ben 1 x bij scholtes bij de vloer geweest maar dat vond ik niet fijn op een op ander manier voelde ik het lekker zitten en bij cuijpers wel

Ben benieuwd hoop dat alles goed komt ik heb zelf binnenkort een cryo tp

Gr

3. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Welkom izie heel veel succes. Wanneer heb jij intake?

Ik heb DD gemailt over mijn situatie, morgen toch maar de echo doen en kijken wat eruit komt. Misschien moeten we deze behandeling staken.....:( daar gaat de dure medicatie dan.... kan wel janken

4. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Ik krijg nog bericht, kon wel poosje duren voor ik wat hoorde.

Wat frustrerend carmen, nog steeds echt aan het menstrueren? Waardeloos dat je lijf niet mee werkt op de momenten dat je het zo graag wilt

5. Anoniempje66

Anoniempje66 Actief lid

15 jul 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei dat is k*t zeg jammer en voor je medicatie en voor al die stress
    Ik weet heel goed hoe dat voelt dat heb ik ook 1 x gehad dat we moesten stoppen

6. Gezegend

Gezegend Actief lid

9 dec 2012
    414
    0
    16
    NULL
    NULL
    Carmen frustrerend inderdaad! Hoe is het gegaan vandaag?

7. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Hallo....

Ben nog in afwachting van reactie van DD.

Ze hebben 21 blaasjes geteld. Baarmoederslijmvlies was 5.5 dit was aan de magere kant. Nu afwachten war DD hierover zegt. Ik heb alleen voor vanavond nog meriofert en dan is het op... :$

Dus misschien toch nog hoop

8. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Reactie van DD:

Vrijdag echo in DD, Doorgaan met de medicatie en waarschijnlijk maandag puntie :D

9. Anoniempje66

Anoniempje66 Actief lid

15 jul 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow fijn carmen moet je dan nog medicatie bij bestellen of hoe doe je dat

10. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Hebben hun besteld via apotheekzorg, word morgen bezorgt via postnl haha

11. Gezegend

Gezegend Actief lid

9 dec 2012
    414
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gelukkig carmen!

Nieuwelingen welkom! Veel success

12. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Fijn dat het door kan gaan carmen!

Ik ben vanmorgen gebeld door Düsseldorf, konden 13 maart al terecht, mooi snel!

13. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Ja, ben ook erg blij. Alleen moeten we vrijdag wel naar DD voor de echo terwijl er gezegt werd dat we in nederland de echo's konden doen.

Dat is mooi snel izie, gelukkig hebben ze geen wachtlijst.

Begin mijn buik nu wel te voelen hoor pffff.... heb nog nooit zoveel folikels gehad.

14. Gezegend

Gezegend Actief lid

9 dec 2012
    414
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat goed izie dat is snel!

15. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Jaaahhh.... maandag punctie :D

16. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ Carmen: wat fijn dat de punctie door kan gaan! Spannend. Duimen voor een goede oogst. 21 follikels is een behoorlijk aantal!

@ Anoniempje: dat is inderdaad heel snel na de punctie... Wel fijn dat je dan direct weer door kan.

@ Izie: welkom! Bij mij was de wachttijd inderdaad 8 weken, waarschijnlijk ook door kerst/oud&nieuw tussendoor, maar fijn dat je al zo snel terecht kan! Lekker om tussendoor nog even lekker op vakantie te gaan en wie weet brengt de laatste cryo toch nog wel geluk...

@ Nellie4: jij ook welkom! Ik heb zelf voor live intakegesprek gekozen en heb toen meteen bloed laten prikken voor verder onderzoek.
    Had je in NL bij je eerste poging weinig eicellen? In DD kunnen ze hier veel meer mee als in NL, ik heb nu ook een heel ander schema gekregen als dat ik bij mijn 3 pogingen in NL (ook bij UMC Utrecht) heb gehad (waarbij ik 6, 5 en 2 eicellen had en uiteindelijk 3, 1 en 0 embryo's).

Ik heb gisteren het tweede gesprek in Düsseldorf gehad. Heel verhelderend. Ik ga als stimulatie 225 ie Gonal-f en 150 ie Meriofert spuiten. Neusspray Synarela als blokker en Suprefact in plaats van utrogestan ter ondersteuning van de LF.
    Ik heb gelijk een uitgangsecho gehad (op cd2) en er lagen 11 follikels klaar. Ik hoop dat dit volgende maand ook zo is wanneer we gaan starten (volgende cyclus).
    Zaadonderzoek viel tegen. Er werden maar 300.000 zaadcellen gevonden met 50% beweeglijkheid. Bij eerdere onderzoeken en behandelingen waren dat er tussen de 60 en 216 miljoen. Het is niet duidelijk hoe dit komt, hopelijk was het een incident (ze denken aan een onvolledige zaadlozing). We krijgen sowieso ICSI en mogelijk aanvullend IMSI of PICSI voor een nog betere selectie van de zaadcellen. Dit bepalen ze aan de hand van de zaadkwaliteit op de dag van de punctie...

Voor degene die al onder behandeling zijn bij Düsseldorf:
    - is iemand bekend met de voorgeschreven medicatie? Ik heb zelf alleen ervaring met de Gonal-f, de andere zijn allemaal nieuw voor mij...
    - voor de punctie moeten we bloedgeprikt hebben op hep. C en B en HIV. In Düsseldorf werd ons aangeraden dit via de huisarts in NL te laten doen, omdat dit goedkoper is als in Duitsland. Echter zei de huisartsassistente dat dit een duur bloedonderzoek is wat van het eigen risico afgaat. Ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee is?

17. Anoniempje66

Anoniempje66 Actief lid

15 jul 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi jolanda ik heb dit keer ook de gonalf en meriofert samen gehad was ook voor mij nieuw want de vorige x had ik alleen gonalf maar meriofert schijnt beter te zijn samen met gonalf en geeft uiteindelijk een beter kwaliteit hebben ze me toen gezegd. Ik hoop dat het allemaal reuze meevalt en goede opkomst hebt bij de punctie

Bloedonderzoek had ik anderhalf jaar geleden weer bij dd zelf gehad en die was 2 jaar geldig dus ik zou niet weten hoe duur die in nl gaat anders kun je vragen hoeveel er bij eigenrisico gaat en hoeveel het bij dd kost ik geloof dat het ong 85€ ofso kost in dd. En dan kun je bekijken wat voor jou voordeliger is en dan kies daar vanuit dd of nl

Heel veeel sterkte komende tijd en wanneer mag je beginnen met spuiten ??

Groetjes

18. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.877
    7.938
    113
    @Jolanda: Bij mijn eerste poging had ik 3 eicellen, maar vervolgens wel alle 3 bevrucht, dus daar waren we wel weer trots op :D

Wij hebben al bloedtesten gehad voor amh waarde en check op HIV, hepatitus en mijn man heeft al zaad onderzoek gehad. Gaan ze dat allemaal weer opnieuw testen in DD??

19. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Jolandadijk,

In mijn eerdere behandelingen in nl had ik steeds maar een stuk of 10 folikels nu met meriofert en synarel 21 folikels. Dr cuypers telde nog wat meer vandaag. Dus bij mij heeft het aantal iig goed uitgepakt. Nu de kwaliteit nog....

Bloed onderzoek hebben wij in DD gedaan, ze hebben ons ook niet de keuze gegeven om dit in nl te doen.

20. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Goedemiddag

We zijn weer terug uit DD. Punctie viel gelukkig mee, het is daar wel lopende werk zeg pfff...

8 eicellen gevonden, had een wat beter aantal verwacht aan gezien het aantal folikels. Morgen tussen 10 en 12 word ik gebeld of er embryotjes zijn ontstaan.

Carmen

Deel Deze Pagina