Start ICSI/IVF mei, juni, juli 2024

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Humbly89, 10 mei 2024.

  1. Humbly89

    Humbly89 VIP lid

    15 apr 2008
    8.662
    2.326
    113
    Vrouw
    Productiemedewerker
    Haay haay,

    Ik ben op 1 mei begonnen met mijn 1e icsi traject. Ik ben een alleenstaande moeder van al een geweldige puberzoon en inmiddels bijna 2 jaar bezig voor een 2e kindje. Na 12x IUI is het tijd voor de volgende stap namelijk icsi. Ik heb verder geen idee hoe het verder gaat lopen kwa planning omdat ik eerst moet wachten tot mijn donorzaad binnen is bij de kliniek, dit gebeurd, als het goed is, voor 31 mei. Mijn arts vond het daarom een goed idee om te starten met de pil en bloed te prikken op vit d, fsh en amh. Deze resultaten krijg ik dinsdag tijdens een telefonische afspraak.

    Hopelijk volgen er meer meiden wie net beginnen met de volgende stap
     
  2. Nandine

    Nandine Actief lid

    18 aug 2021
    459
    424
    63
    Vrouw
    Hoi!
    Wat dapper dan je als alleenstaande moeder voor dit traject gaat! Heb je de resultaten van het bloedonderzoek al gekregen?

    Wij zijn afgelopen vrijdag voor de tweede keer met een ICSI traject begonnen. In oktober 2022 hebben we een prachtige dochter mogen krijgen middels ICSI. Ze was de derde terugplaatsing van de eerste poging en helaas geen embryo’s meer over dus nu weer van voor af aan beginnen.
     
  3. Humbly89

    Humbly89 VIP lid

    15 apr 2008
    8.662
    2.326
    113
    Vrouw
    Productiemedewerker
    Haay haay,

    Zeker! Alles was goed, nu wachten tot mijn donorzaad er is dan hoor ik meer.

    Ohh spannend! Wat leuk voor een 2e. Wel fijn dat jullie gelijk weer icsi mogen doen. Ben je begonnen met stimuleren of eerst de pil?
     
  4. Nandine

    Nandine Actief lid

    18 aug 2021
    459
    424
    63
    Vrouw
    Fijn dat alles goed gaat! Waar komt het donorzaad vandaan?

    Ik hoef gelukkig niet aan de pil dus gelijk gestart met stimuleren. ICSI is bij ons de enige optie door het lage aantal zaadcellen van mijn vriend.
     
  5. Humbly89

    Humbly89 VIP lid

    15 apr 2008
    8.662
    2.326
    113
    Vrouw
    Productiemedewerker
    Mijn kliniek werkt samen met een donorbank in Essen, ze brengen de rietjes 1x per maand maar nooit op dezelfde dag, dus elke maand afwachten of het begin, midden of eind van de maand gebracht wordt.

    Dat is wel fijn! Kun je gelijk met stimuleren beginnen. Ah op die manier, dan snap ik inderdaad dat je gelijk met icsi begint
     
  6. Humbly89

    Humbly89 VIP lid

    15 apr 2008
    8.662
    2.326
    113
    Vrouw
    Productiemedewerker
    Vandaag de kliniek een bericht gedaan en ze hebben nog geen idee wanneer de rietjes binnen komen *zucht*. Ze hopen volgend weekend de bestelling binnen te hebben, halverwege volgende week moest ik ze weer opnieuw een bericht doen.
     
  7. Nandine

    Nandine Actief lid

    18 aug 2021
    459
    424
    63
    Vrouw
    Wat balen dat het allemaal langer duurt dan verwacht.. hopelijk krijg je volgende week beter nieuws.

    Ik heb vandaag de echo gehad en het ziet er al goed uit. Stuk of 9 die waarschijnlijk groot genoeg zijn en nog een paar kleine die het waarschijnlijk niet gaan redden tot de punctie. Morgen heb ik weer een echo en dan is de punctie waarschijnlijk maandag al. Gaat echt super snel
     
  8. Humbly89

    Humbly89 VIP lid

    15 apr 2008
    8.662
    2.326
    113
    Vrouw
    Productiemedewerker
    Wat goed!! Spannend nu :D
     
  9. Nandine

    Nandine Actief lid

    18 aug 2021
    459
    424
    63
    Vrouw
    Jaa! De eerste week voelde ik mij erg rustig, maar de spanning neemt nu snel toe. Best wel chagrijnig nu Het voelt ook wat meer alsof ik het alleen doe. Mijn vriend moet natuurlijk bij onze dochter blijven en hij heeft nu een baan waarbij hij moeilijker vrij kan nemen. Het vorige traject ging hij met elke afspraak mee en nu dus niet. Hij is er daardoor veel minder mee bezig dan ik. Met de punctie gaat hij wel mee dus dan gaat het voor hem vast ook wat meer leven.

    Net de echo gehad. Ze waren mooi gegroeid en hij telde er een stuk of 15! Maandag is de punctie om 9:30. Spannend!

    Hoe voel jij je onder het wachten? En kun je gelijk beginnen als de rietjes binnen zijn?
    Hoe werkt dat met een donor? Zijn er bepaalde kenmerken die je aan kunt geven?
     
  10. Humbly89

    Humbly89 VIP lid

    15 apr 2008
    8.662
    2.326
    113
    Vrouw
    Productiemedewerker
    Dat is ook wel lastig natuurlijk, vorige keer alles samen kunnen doen en nu eigenlijk alles alleen. Snap dat dat mentaal zwaar is. Natuurlijk wel super fijn dat hij meegaat naar de punctie. Is hij dan ook in de kamer?

    15 wauw super!! Op naar een mooi aantal embryo's :D

    Het wachten duurt mij veel te lang. Ik wacht al vanaf 28 april.. maar zodra het rietje binnen is krijg ik een afspraak voor de uitgangsecho en kan dan ook gelijk de medicatie meenemen en stoppen met de pil die dag. Dus kan inderdaad gelijk door en beginnen met spuiten.

    Ik kon haar en oogkleur doorgegeven, ook het "ras", Europees, Aziatische enz. Lengte en gewicht. Daarna kreeg ik voorstellen met donoren waar iets meer info bij staat. Bloedgroep, krullend of stijl haar, beroep en interesses, scholing staan daar ook bij. Geen foto's of leeftijd.
     
  11. Nandine

    Nandine Actief lid

    18 aug 2021
    459
    424
    63
    Vrouw
    Tijdens de punctie is hij gelukkig wel in de kamer! Hij moet echt mijn hand vasthouden hoor, haha. Ik vond het best pijnlijk de vorige keer, maar gelukkig duurde de pijn maar kort. Begin nu wel wat zenuwachtig te worden.

    Kan mij voorstellen dat het wachten je veel te lang duurt. Vooral ook omdat je niks kunt plannen en niet weet waar je aan toe bent. Wel fijn dat je gelijk kunt beginnen met spuiten als de rietjes er zijn en je niet op je menstruatie hoeft te wachten.

    Lijkt mij een gek idee dat je op basis van een paar kenmerken een donor kiest, zonder er een beeld bij te hebben. Hoe is dat voor jou?
     
  12. Humbly89

    Humbly89 VIP lid

    15 apr 2008
    8.662
    2.326
    113
    Vrouw
    Productiemedewerker
    Ik zie ook wel tegen de punctie op, mijn moeder rijdt mee maar wil niet mee de kamer in dus moet het alleen doen.

    Ik moet stoppen met de pil en dan starten dus niet zolang wachten voor mijn menstruatie begint idd.

    Hmm niet echt hoe raar het ook klinkt. Ik bedoel mijn zoon zijn vader is natuurlijk een ex geweest maar mijn zoon lijkt helemaal niks op hem. Uiterlijk zegt in ogen niks, het is en blijft mijn kindje, ookal weet ik niet hoe zijn of haar vader eruit ziet
     
  13. Nandine

    Nandine Actief lid

    18 aug 2021
    459
    424
    63
    Vrouw
    De punctie is achter de rug! Vond het beter te doen dan de vorige keer en er zijn 18!! eicellen gevonden. Morgen horen we het aantal bevruchtingen Ik moet het wel heel rustig aan doen, want met zoveel eicellen is er wel een kans op overstimulatie.

    Fijn dat je moeder meegaat, maar jammer dat ze niet mee de kamer in wil. Als het goed is is er wel een lieve verpleegkundige bij dus dan hoef je het niet helemaal alleen te doen.

    Mooi dat je er zo instaat. Het is natuurlijk ook helemaal waar, uiterlijk maakt niks uit en het is helemaal jouw kindje. Hopelijk kun je snel beginnen en heb je snel resultaat
     
  14. Humbly89

    Humbly89 VIP lid

    15 apr 2008
    8.662
    2.326
    113
    Vrouw
    Productiemedewerker
    Wat goed!! Op naar mooie bevruchtingen. Fijn dat het meegevallen is deze keer. Mag je deze maand dan wel een terugplaatsing ivm zoveel eicellen?
     
  15. Nandine

    Nandine Actief lid

    18 aug 2021
    459
    424
    63
    Vrouw
    In principe kan een terugplaatsing wel, tenzij ik teveel klachten heb. Woensdag heb ik daar even contact over. Voor nu is het wachten..
     
  16. Humbly89

    Humbly89 VIP lid

    15 apr 2008
    8.662
    2.326
    113
    Vrouw
    Productiemedewerker
    Nog even afwachten dus. Ik ga voor jullie duimen!
     
    Nandine vindt dit leuk.
  17. Nandine

    Nandine Actief lid

    18 aug 2021
    459
    424
    63
    Vrouw
    13 eicellen waren er rijp en er zijn er 5 bevrucht! Nu afwachten of ze allemaal ontwikkelen tot sterke embryo’s

    Wanneer ga je het ziekenhuis weer berichten over de rietjes? Of moet je wachten tot je bericht van hun krijgt?
     
  18. Humbly89

    Humbly89 VIP lid

    15 apr 2008
    8.662
    2.326
    113
    Vrouw
    Productiemedewerker
    Super goed!! Op naar super embryo's!

    Ik ga morgen een bericht sturen, mooi halverwege de week
     
    Nandine vindt dit leuk.
  19. Nandine

    Nandine Actief lid

    18 aug 2021
    459
    424
    63
    Vrouw
    Spannend! Ik hoop dat je dan eindelijk goed nieuws krijgt!
     
  20. Humbly89

    Humbly89 VIP lid

    15 apr 2008
    8.662
    2.326
    113
    Vrouw
    Productiemedewerker
    Ik ook, al is het maar een datum wanneer ze binnen komen, dat is al meer dan wat ik nu weet haha, dan zou ik volgende week voor de uitgangsecho kunnen en stoppen met de pil en starten met stimuleren
     

Deel Deze Pagina