Start ICSI/IVF mei, juni, juli 2024

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Humbly89, 10 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Lijstje

Groepsleden
    Humbly89 - 34 jaar - 2e kindje - ICSI 1
    Nandine - 31 jaar - 2e kindje - ICSI 1
    Narcisje - 34 jaar - 1e kindje - ICSI 4

Terugplaatsing / testdatum
    Humbly89 - ? Juni 2024 / ?Juli 2024
    Nandine - eind juni 2024 / half juli 2024
    Narcisje - ongeveer 24 juli

Afspraken

Zwanger

Vergeet niet de [/QUOTE] weg te halen aan het eind en begin van het bericht wanneer je aanvult of veranderd.

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Echo was super, mooi dik slijmvlies, geen cysten en 7 follikels per eierstok waren heel mooi zichtbaar. Medicatie is in huis en morge beginnen met spuiten.

3. SuzyCQ

SuzyCQ Actief lid

18 mrt 2024
    453
    574
    93
    Vrouw
    Lijstje

Groepsleden
    SuzyCQ - 34 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT

Humbly89 - ? Juni 2024 / ? Juni 2024
    Nandine - 30 mei 2024 / 13 juni 2024

Afspraken
    SuzyCQ - start stimulatie 9 juli 2024

Zwanger

Vergeet niet de [/QUOTE] weg te halen aan het eind en begin van het bericht wanneer je aanvult of veranderd.[/QUOTE]

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Lijstje

Groepsleden
    SuzyCQ - 34 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT

Humbly89 - ? Juni 2024 / ? Juni 2024
    Nandine - 30 mei 2024 / 13 juni 2024

Afspraken
    SuzyCQ - start stimulatie 9 juli 2024
    Humbly89 - start Decapeptyl 5 juni 2024
    Humbly89 - start Puregon 15 juni 2024
    Humbly89 - follikelmeting 26 juni 2024

Zwanger

Vergeet niet de [/QUOTE] weg te halen aan het eind en begin van het bericht wanneer je aanvult of veranderd.

5. SuzyCQ

SuzyCQ Actief lid

18 mrt 2024
    453
    574
    93
    Vrouw
    Hoi meiden! Ik hoop hier mee te mogen schrijven. Ik was stiekem al een beetje begonnen met het meeschrijven in de januari/februari/maart-groep (ik ben geen geduldig mens) maar we hebben nu officieël een startdatum ontvangen, dus deze groep leek me iets gepaster! Ook omdat hier hopelijk meer dames een beetje in dezelfde fase zitten!

Samen met mijn vriend volg ik het IVF met PGT-traject in het UZ Gent in België vanwege het feit dat mijn vriend een gebalanceerde translocatie heeft op chromosoom 13;14. Lang verhaal kort: er zitten twee van zijn chromosomen 'aan elkaar geplakt' en dit brengt verminderde vruchtbaarheid met zich mee, maar ook een verhoogde kans op aandoeningen (en daarmee ook miskramen). Om die reden worden de embryo's dus eerst getest op chromosomale afwijkingen voor deze worden teruggeplaatst, iets wat (helaas) een flinke afvalrace oplevert.

Maar, we zien het rooskleurig in en starten dus op 9 juli met de stimulatie door middel van 200 eenheden Gonal F. Dit is een wat lagere dosis dan de arts eigenlijk had willen geven, maar vanwege mijn PCOS moeten we eerst het één en ander aftasten voor ik ergens helemaal overgestimuleerd lig op te zwellen. ;)

Hoewel heel mijn omgeving weet van het traject en alles dat er speelt, wil ik wel proberen de stimulatie een beetje onder de radar te houden, zeker omdat er ná de punctie nog 8-10 vrij heftige wachtweken zijn voordat de uitslag er is. Geen zin om dan iedereen constant op de hoogte te houden van een proces waar ik zelf geen controle of invloed op kan uitoefenen. Ik hoop dus eigenlijk hier een beetje steun en begrip te vinden en die hopelijk ook een klein beetje te kunnen geven!

Narcisje vindt dit leuk.
  6. SuzyCQ

SuzyCQ Actief lid

18 mrt 2024
    453
    574
    93
    Vrouw
    Whoohoo, dat klinkt hoopvol en goed! Laten we hopen dat het prikken allemaal meevalt en dat het een mooie opbrengst is. Wat is het dat je gaat spuiten? En doe je het traject in Nederland?

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Ik hoop het ook. Heb eerst 4 weken aan de pil gezeten. Zaterdag de laatste pil. Ik ga, vanaf morgen, eerst 10 dagen Decapeptyl spuiten om mijn eigen cyclus stop te leggen en dan vanaf 15 juni 150 ui Puregon om te gaan stimuleren. Moet Decapeptyl en Puregon samen blijven gebruiken tot de artsen zeggen dat ik ovitrille mag zetten voor de punctie. Ja ik volg mijn traject in Nederland.

Wat mag jij straks allemaal gaan doen? En ook in Nederland?

8. SuzyCQ

SuzyCQ Actief lid

18 mrt 2024
    453
    574
    93
    Vrouw
    Ah, kijk! En dan krijg je waarschijnlijk regelmatig een echo om bij te houden hoe de groei van de follikels gaat, om dan precies de Ovitrelle te kunnen timen? Spannend! Vond je het spuiten eerder vervelend voor IUI? Of vond je het eigenlijk allemaal wel meevallen?

Ik heb hierboven net het verhaal getypt! Wij volgen het traject in België in het UZ Gent omdat ze in Belgïe iets verder zijn met de specifieke IVF behandeling die wij moeten doen, namelijk PGT! En ik heb net dus binnen dat ik mag beginnen met 200 eenheden Gonal F per 9 juli.

9. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Klopt de 1e staat op 26 juni na 11 dagen stimuleren en vanaf daar gaan we verder kijken.
    Ik heb tijdens de iui alleen 2x ovitrelle gezet en dat vond ik prima te doen gelukkig.

Aah zal eens leven hierboven, heb ik waarschijnlijk over heen gelezen sorry:oops:

10. SuzyCQ

SuzyCQ Actief lid

18 mrt 2024
    453
    574
    93
    Vrouw
    Haha geen sorry, hoop verhalen hier! Fijn dat de Ovitrelle meevalt: die heb ik ook op het lijstje staan als slotstuk na de stimulatie!

Humbly89 vindt dit leuk.
  11. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Welkom!

Wat ontzettend heftig allemaal, je bent van harte welkom hier. We lopen inderdaad bijna gelijk dus dat is super fijn, kunnen we elkaar mooi ondersteunen en helpen waar kan.

Super dat jullie het rooskleurig in zien! Dat is het aller belangrijkste. Hoop houden. Ik snap inderdaad dat jullie de omgeving een beetje erbuiten willen houden, het is voor jullie allemaal al zwaar genoeg en dan ook nog alle vragen van familie en vrienden elke keer werkt ook niet fijn. Ondanks dat het vaak super lief en goed bedoeld is.

Heb je sneller last van overstimulatie met pcos?

12. SuzyCQ

SuzyCQ Actief lid

18 mrt 2024
    453
    574
    93
    Vrouw
    Yes, helaas wel. In het geval van PCOS zijn er eigenlijk 'te veel' follikels in de eileider aanwezig (wat in een normale cyclus dus in veel gevallen ook de eisprong tegen houdt bij vrouwen met PCOS.) Als je begint met stimulatie, is de kans aanwezig dat deze follikels allemaal 'te hard' gaan groeien, wat dus overstimulatie ten gevolg heeft. Gelukkig wordt je natuurlijk wel goed in de gaten gehouden, dus na een week de eerste echo en afhankelijk van de groei kan de punctie dan al vrij snel plaatsvinden.

Klaar voor de eerste prik vandaag?

13. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Op die manier, nou snap ik het. Nu begrijp ik ook de reden waarom een eisprong zo moeilijk is met pcos.

Jazeker! Ben klaar om te beginnen, dit moet een vervelende spuit zijn dus ben benieuwd

14. SuzyCQ

SuzyCQ Actief lid

18 mrt 2024
    453
    574
    93
    Vrouw
    You got this! Is het in de avond een spuit?

15. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Ja beide spuiten in de avond

16. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.985
    6.983
    113
    Vrouw
    Hi allemaal :)

Ik zou ook graag met jullie meeschrijven! Ik ben een alleenstaande moeder van twee jongens, die nu 2 en bijna 6 jaar oud zijn. Helaas heb ik ook een kindje verloren na 20,5 weken zwangerschap. Ik had nog twee cryo’s over, maar helaas is het daarmee niet gelukt. Dus nu begin ik aan een hele nieuwe ICSI-poging! Vandaag heb ik de uitgangsecho gehad en vanavond mijn eerste injectie gezet. Ik heb er enorm veel zin in, al zie ik op tegen het ellendige wachten en de spanning die dat allemaal met zich meebrengt. Maar ook dat komt goed! Dit wordt al mijn vijfde punctie, dus ik ben wel wat gewend, haha.

Narcisje vindt dit leuk.
  17. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Eindelijk ga je echt beginnen! Veel succes! Heb je de eerste spuit al gezet? Hoe ging het?

18. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Hi welkom!
    Wat stoer om als alleenstaande moeder voor een derde kindje te gaan! En ontzettend verdrietig dat je een kindje bent verloren op de helft van de zwangerschap.

Fijn dat de echo goed was en je bent gestart. Heb je een kort of lang schema en welke medicatie?

Palmpje vindt dit leuk.
  19. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.985
    6.983
    113
    Vrouw

Kort schema. Gonal-F 300eh en dinsdag begin ik met Ganirelix

Nandine vindt dit leuk.
  20. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Yup, de spuit zelf geen probleem, zat er zo in maar is wel een pijnlijke vloeistof. Had het al warm gemaakt en langzaam ingespoten maar die voel je. Werd ook even goed rood maar hield snel op :thumup:

Deel Deze Pagina