Start IUI 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kniekie, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Hoi allemaal,

Ik was benieuwd of er nog meer stellen zijn die in 2015 met IUI gaan beginnen.

Eigenlijk moeten wij wachten tot februari/maart, maar als ik deze ronde weer ongesteld wordt (en alle symptomen wijzen daarop) dan ga ik de gyn bellen en vragen of we nu vast mogen beginnen. Na 20 rondes hebben we er niet zoveel vertrouwen meer in dat het nog spontaan gaat lukken.

Vind het wel spannend om met de IUI te beginnen. Vooral manlief ziet er tegenop om op commando zijn bijdrage in een potje aan te moeten leveren...

Hoor graag jullie verhalen :)

2. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoi kniekie, wij starten ook in mrt met iui. Dit is de 3e ronde na een hsg (wat bij m'n dochter goed heeft geholpen). Dus als t deze ronde niet raak is heb ik ook steeds minder vertrouwen... Maar goed, ik ga dan toch wel proberen nog de 2 rondes daarna door te zetten maar qua hoop blijft er dan nog weinig over...

Is er verder bij jullie nog wat gevonden?

3. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Nee er is verder niets gevonden bij ons... Dit was onze 5e ronde na de HSG dus ik denk dat de voordelen van de HSG inmiddels ook wel weer verdwenen zijn...

Waren bij jullie ook alle onderzoeken verder goed?

4. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoe ging de hsg bij jullie?

Bij de hsg bij m'n dochter ging hij heel lastig. De arts kwam er maar niet doorheen ondanks telkens meer hoge druk. Uiteindelijk na een paar x opnieuw proberen is het gelukt. Er heeft toen echt wat bij mij gezeten (waarsch doordat ik vroeger een x een ontsteking aan m'n eierstokken heb gehad).
    Deze keer ging de hsg best heel snel. Heel anders dus. Verder is bijna alles goed alleen zijn mijn hormoonwaardes heel erg gedaald en niet heel goed. Hierdoor hebben mijn eileiders het heel erg zwaar. Verder snap ik het niet helemaal want toen ik de uitslag kreeg was ik een beetje overdonderd en heb ik niet veel vragen gesteld die ik nu dus wel heb. In ieder geval is de kans spontaan maar ook met stimuleren bij mij kleiner. Vandaar dat ze toch willen dat ik het nog even spontaan probeer vanwege de hsg die ik gehad heb.
    Ze zeggen dat t 6 mnd een vergrote kans geeft he?!

5. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Bij mij hebben ze twee keer doorgespoten omdat de eerste keer het inderdaad even duurde voordat de vloeistof door de eileiders ging. De baarmoeder vulde zich wel mooi, maar pas toen de druk behoorlijk hoog was (pijnlijk!!) liep het de eileiders in. De tweede keer ging liep het wel meteen door. Zal dus best kunnen dat er iets gezeten heeft, al heeft de gyn daar verder niets van gezegd...

Als je veel vragen hebt, kan je dan niet bellen voor een extra gesprekje? Bij ons doen ze daar niet zo moeilijk over... Misschien kan het zelfs wel telefonisch?

Wat balen dat de kansen wat kleiner zijn bij jullie... Kunnen ze niets aan die hormoonwaardes doen?

6. PJO1983

PJO1983 Actief lid

27 okt 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi, wij gaan ook binnenkort starten mer IUI. Morgen moet Vl. Potje inleveren (2e analyse ivm overstap zh). En 26 januari krijgen wij startgesprek met aansluitend prikinstructie, heel spannend allemaal!

7. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Hoi PJO1983!
    Spannend zeg! Waarom zijn jullie overgestapt van ziekenhuis?
    Jullie beginnen dus ook met hormoongestimuleerde IUI? Wij ook... Heb hier op het forum begrepen dat het ook zonder injecties kan, maar ben eigenlijk wel blij dat ze daar meteen mee beginnen. Heb toch het gevoel dat je dan meer kans hebt...

8. PJO1983

PJO1983 Actief lid

27 okt 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi Kniekie, wij zijn verhuisd en zijn daardoor naar een ander zh gegaan. Ik voelde me toch ook niet erg prettig bij het eerste dus kwam goed uit. Zijn nu bij mc kinderwens in Leiderdorp en dat voelt heel goed.

Idd ook mer hormonen, weet eigenlijke nog niet welke. Welke hormoonbehandeling krijg jij? Zie wel erg oo tegen de hormonen omdat ik daar erg heftig op reageer maar naar mijn gevoel idd ook gelijk meer kans.

Ik vind het erg spannend hihi!

9. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    De gyn heeft wel genoemd welke hormonen maar heb het niet onthouden haha... Zie ook wel tegen de hormonen op! Een collega van mij zit in hetzelfde traject en zij heeft helemaal geen last van de hormonen dus het kán ook meevallen...

10. PJO1983

PJO1983 Actief lid

27 okt 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    Kniekie, oh gelukkig dus hef kan zijn dat we er geen last van gaan krijgen. Ik heb niet gevraagd welke hormonen ik zal krijgen, dacht dan fa ik er toch alleen maar op googlen haha.

Dus voor jullie word het februari/ maart starten? En als het lukt eerder, wel spannend. Is er bij jullie geen oorzaak gevonden?
    Bij ons geen oorzaak en ik heb een dochter van 9 uit een vorige relatie.

11. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28
    Hoi, wij starten in januari met IUI. Donderdag hebben wij een afspraak in het ziekenhuis en krijgen we uitleg over het traject. Ik ben benieuwd hopen dat hier iets moois uit gaat komen.

HSG bij mij kwam ook niks uit was alleen wel vrij pijnlijk met doorspuiten maar inmiddels ook weer een paar maanden geleden.

Ik hoop dat voor ons alle 2015 een mooi jaar gaat worden

12. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Ja dat was de planning, maar ik hoop dus eerder :) Er is geen oorzaak gevonden idd...
    Wat leuk dat je al een dochter hebt! Hoop dat ze snel grote zus mag worden :D

Sweetnesz: Spannend donderdag! Waar zit je nu in je cyclus? Kunnen jullie direct beginnen of eerst menstruatie afwachten?
    En krijg je behandeling met of zonder hormonen?
    2015 wordt ons jaar idd :D

13. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Hoi, mag ik hier met jullie meekletsen? De andere topics over iui lopen al een tijdje zag ik.

Wij starten in februari met onze tweede iui zonder extra hormonen. In november heb ik de eerste iui gehad, maar toen bleek dat manlief te weinig aantal zaad had terwijl het minimum 1 miljoen moet zijn voor iui. De reden dat de iui werd doorgezet was doordat de beweeglijkheid wel goed was. En ja, ik lag toch al bijna in de stoel dus dan maar gelijk proberen. Maar mijn gevoel was er niet goed bij en idd de ongi kwam twee weken na de iui. Dus het was een beetje een probeer iui voor spek en bonen ofzo. We moesten een paar cyclussen afwachten en weer zelf proberen, manlief heeft voor de kerst zijn potje ingeleverd en we kunnen morgen bellen voor de uitslag. Ik hoop zo dat het aantal zaad beter is dan een paar maanden geleden. Want dan mogen we verder in het iui traject.

Wij zijn in januari 2014 voor het eerst bij de gyn geweest en de standaard onderzoeken gehad en alles was prima bij ons beiden. In mei heb ik een hsg onderzoek gehad, de ene eileider liep wat sneller door dan de ander, maar volgens de gyn was weer alles prima. We werden dus steeds naar huis gestuurd. In oktober vervolggesprek gehad en we mochten starten met iui, maar dus helaas ineens te weinig zaad. En nu hopen dat alles ok is zodat we door mogen.

Ik hoop ook eindelijk in 2015 zwanger te mogen worden.

14. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    #14 Linnepin85, 4 jan 2015
    Laatst bewerkt: 4 jan 2015
    Hoi meiden,

Ik wil ook graag met jullie mee kletsen!

We hebben 24 dec een HSG (auuwww pijnlijk :( ) gehad en alles bleek goed te zijn, gelukkig! , nu hebben we 19 januari een afspraak voor het IUI traject. Erg spannend allemaal! Het zaad van manlief is niet slecht maar ook niet op en top, vandaar dat we al vrij snel dit traject in gaan. We zijn in Augustus naar de dokter gestapt na een jaar zelf proberen.

Ik hoop dat we in 2015 allemaal een mooie test in onze handen krijgen :)

15. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28
    #15 Sweetnesz, 4 jan 2015
    Laatst bewerkt: 4 jan 2015
    Goldfishie Hoop dat jullie morgen een goede uitslag krijgen en weer mogen starten met IUI.

Kniekie; Vandaag zit ik op cyclusdag 28.Ik krijg sowieso een behandeling met hormonen want ik slik nu al een paar rondes clomid(laagste dosering) en dat slaat aan. Ik verwacht dat ik tijdens de IUI ook gewoon verder kan gaan met clomid. Ik hoorde de arts tijdens mijn vorige fm zeggen dat de dosering dan iets werd opgehoogd. Heeft de arts bij jullie niet laten weten of je de medicijnen kan innemen of dat je moet gaan spuiten? Dat laatste hoor je namelijk ook vaak.

Linnepin dat is fijn dat ze zo snel handelen in het ziekenhuis. Ik hoop het ook voor ons allemaal

16. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Wat leuk dat hier al wat meer dames meekletsen! De andere topics lopen idd al een tijdje, vandaar dat ik deze heb geopend :)

Als we met de IUI beginnen krijg ik prikinstructie, dus zal iets zijn dat ik moet injecteren idd. Vind dat prima, weet alleen van een collega dat je dat steeds op hetzelfde tijdstip moet doen en dat je het in de koelkast moet bewaren. Ik heb wisselende diensten op mijn werk dus dat gaat wel wat lastig worden en ik zal het dan ook tegen wat collega's moeten vertellen...

Goldfishie, duimen voor een goede uitslag!! Laat je het hier even weten?

17. mariah21

mariah21 Actief lid

30 okt 2014
    308
    66
    28
    Vrouw
    mama
    zuid holland
    Heey heey, ik wil ook wel graag mee kletsen.
    Mijn vriend en ik zijn onverklaarbaar onvruchtbaar, zijn nu 2 jaar bezig voor een kleintje. Morgen hebben we weer een gesprek wanneer we starten met iui.
    Als het aan mij ligt zo snel mogelijk hihi we zijn het wachten zo beu.

hopelijk worden we allemaal zwanger en wordt 2015 een topjaar voor ons allemaal !!

18. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Mijn man en ik starten ook dit jaar waarschijnlijk met de IUI als de HSG allemaal goed is. Ik moet nu wachten op mijn menstruatie en dan kan ik voor de HSG ingepland worden.

Ook wij denken na 1,5 jaar dat we zonder hulp niet zwanger gaan worden.

19. PJO1983

PJO1983 Actief lid

27 okt 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    Wat een hoop starters in dit nieuwe jaar! Wel fijn om zo ervaringen te kunnen delen.

@stay calm, eerst HSG, heb je deze al eerder gehad? Hebben jullie al andere onderzoeken gehad?

@Mariah, spannend vandaag het gesprek! Succes en laat je het even weten hoe het is gelopen?

@Kniekie, dat is idd dan wel lastig met wisselende diensten o het elke keer op dezefde tijd te doen. Voor mij neit zo lastig, ik werk gewoon van 9 tot 5 haha

@Linnepin, fjin voor jullie dat het snel loopt en dat jullie binnenkort kunnen starten met IUI

@Sweetnes, blijf jij alleen Clomid gebruiken? Clomid is om een eisprong op te wekken toch?

@Glodfishie, spannend staks de uitslag van het semenonderzoek! Ik hoop voor jullei dat het beter is dan de vorige! En dan volgende maand starten.

Weten jullie beetje wat je kunt verwachten van het traject?
    Ik weet het eigenlijk niet zo goed ik precies moet verwachten terwijl ik natuurlijk al wel heb gegoogled. Ik ben een beetje controlefreak en heb het nu niet allemaal onder controle haha!

20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Pfieuw, ben niet de enige dus die start met IUI in 2015!
    Wij hebben over enkele dagen een afspraak bij de gyn. om te praten over 'hoe nu verder' en voor zover ik weet wordt dat IUI...

Wel spannend hoor want er komt nogal wat timing bij kijken!

Kniekie: jij kan vandaag testen lees ik??

Dames: wanneer is jullie NOD? De mijne ergens tussen de 12e en de 19e!

Deel Deze Pagina