Start IUI 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kniekie, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Tosti: hopelijk ben je snel weer zwanger door iui!

Jesje: nee, daar heb ik geen last van gehad.

Kniekie en Sweetnesz: succes vandaag met de fm!

Hier is de ongi klaar, laat dat ei maar komen! :)

2. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Nod
    Roos1978: 19-01
    PJO: 26-01
    Kniekie: 08-02
    Sweetnesz 08-02
    Linnepin: 06-02
    Mariah21: 12-2
    Goldfishie: ??

Afspraken
    Sweetnesz: 20-01 afspraak fm
    Kniekie: 20-01 follikelmeting 2
    Linnepin: 21-01 follikelmeting 1
    Mariah21: 22-01 follikelmeting 1
    Goldfishie: 23-01 (cd 9) follikelmeting 1
    PJO: 26-01 Uitleg IUI en prikinstructie
    Roos1978: maart 2015 start IUI

Zwanger
    Moes

3. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Nou meiden we volgen mekaar wel op aan de afspraakdata's te zien.

Spannende tijden voor ons :-D

4. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Pff, ben net terug van het ziekenhuis... Wat een drama dag!

Zit in de wachtkamer te wachten tot ik wordt opgeroepen, komt er ineens een hele groep mensen binnen die ook in de wachtruimte gaan zitten. Blijkt een stel te zijn dat net zwanger is en de eerste echo gaat krijgen, voor de gelegenheid hebben ze alle ouders en zussen meegenomen. Zijn natuurlijk met zijn allen aan het praten over de zwangerschap en hoe spannend de eerste echo is.
    Normaal ben ik best nuchter in dit hele gebeuren, maar op een of andere manier kwam dit echt even binnen. Wat zou ik daar ook graag zitten, wachtend op onze eerste echo!
    Het stel wordt opgeroepen en ik hoop heel hard dat ik ook snel aan de beurt ben, maar helaas. Na een minuut of tien komen ze weer buiten, met de echo foto's. Ze blijkt 9 weken zwanger en alles is goed. Gaan ze dat uitgebreid in de wachtkamer staan vieren! Felicitaties van iedereen, echo foto's worden uitgebreid geanalyseerd. Ik zit daar te vechten tegen m'n tranen maar ik kan ze niet tegenhouden. Fijn. Ik twijfel om er iets van te zeggen, maar wil me niet aanstellen en wil natuurlijk niet dat iedereen ziet dat ik daar zit te huilen.

Vervolgens wordt ik zelf opgeroepen voor de fm, de gyn ziet mijn tranen natuurlijk en vraagt wat er is. Dus uitgelegd, terwijl de volgende dosis emoties me overvalt, en gezegd dat ik het best confronterend vond. Normaal zijn de zwangeren gescheiden van de fertiliteit, maar vanochtend was het blijkbaar even anders ingepland.
    Hebben het er even over gehad en toen ik weer kon lachen aan de echo begonnen.

Baarmoederslijmvlies was nog vrij dun, dus ik ging er van uit dat de follikel nog niet groot genoeg zou zijn. Kijkt ze naar de follikel, is hij super groot, maar grillige randjes en wat structuur binnenin. Met andere woorden: 90% kans dat de ovulatie al geweest is of op dit moment plaatsvindt! Dus meteen maar door naar heb lab om bloed te prikken ter bevestiging. Wordt vanmiddag gebeld met de uitslag.
    Kon er ook nog wel bij... Weg ronde. Weg kans met IUI.

Sorry voor t lange verhaal, maar moest t even kwijt hoor... Ik zal maar een extra glaasje water drinken vandaag, want nu ik thuis ben willen de tranen helemaal niet meer stoppen :(

5. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat super irritant dat die mensen dat deden zeg! Totaal geen rekening houden met andere stellen. Ik zou daar ook echt pissig van worden als ik daar zou zitten.

Ik kreeg trouwens diarree van de Pregnyl, maar was maar 1/2 dagen.

6. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Ohw Kniekie ik weet precies hoe jij je gevoeld hebt!!
    Ik heb dit dus elk ziekenhuisbezoek, In het maasstadziekenhuis zit dit allemaal bij elkaar zwangerenpoli, en fetiliteitspoli en om t nog niet nog makkelijker te maken moet je naar de kinderpoli via de zwangeren en fetiliteitpoli. Hier hebben ze echt nooit over nagedacht. Het is elke keer weer confrontered!! Kom je geen mensen met dikke buiken tegen dan kon je wel net geboren kindjes tegen. Ik moet ook elke keer heel hard me best doen om niet in janken uit te barsten. Dit komt er vaak ook thuis gewoon alsnog uit.

Fijn dat de gyn zo begripvol is en je weer aan het lachen heeft kunnen maken. maar jeetje meis het zijn al van die spannende dagen en dan zit je zeker nog op dit nieuws te wachten!!!

Ik hoop dat er alsnog een kleine kans is dat de IUI gewoon door kan gaan! heb je maar 1 fm gehad?? Ik krijg er denk ik maar 1 omdat het voor ons allemaal kortdag is.

Sterkte vandaag meis XX

7. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    We hadden afgelopen vrijdag ook een fm gehad, maar toen was de grootste 9 mm en onder de 10mm is het niet eens zeker dat ze doorgroeien. Hadden dus nooit verwacht dat het vandaag al zover zou zijn! Eitje met groeispurt blijkbaar...

En wat vervelend dat het voor jullie bij elk bezoek zo is!! Vond het echt verschrikkelijk, kan me niet indenken hoe het is om dit bij iedere afspraak te hebben.

8. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Oke, jeetje dan is hij idd wel heel snel gegroeid al heb ik er nog weinig verstand van... morgen wordt voor mij de eerste keer. en tuurlijk ik he me wel goed ingelezen maar blijft toch voor iedereen anders.

Ja elke afspraak weer, nou dat zijn er deze week 3...
    Zo zijn er meer moeilijke momenten want me schoonzus loopt ook met een dikke buik die moet nog drie maanden, me vriendin is drie maanden zwanger, en om me heen op het dorp waar ik woon lijkt ook ineens iedereen zwanger.

Moet zeggen sinds we in het ziekenhuis lopen heb ik me er wel deels bij neer kunnen leggen dat het nou eenmaal niet anders is en we zijn blij dat we geholpen worden.

maar die confrontatie's blijven altijd lastig natuurlijk!

In het foldertje wat ik meekreeg stond een stukje:
    Een spannende tijd,
    Behandels worden voor ongewenste kinderloosheid is spannend en belastend. als uw omgeving al op de hoogte is ontvangt u vaak ongevraagde maar goedbedoelde adviezen ( neem eens wat rust, ga eens lekker op vakantie dan lukt het wel, je bent er veel te veel mee bezig). helaas zijn de adviezen lang niet altijd de oplossingm niet welkom en soms irritant of zelfs kwetsend. Aarzel tijdens de onderzoeken en behandelingen niet om uw gevoelens en twijfels kenbaar te maken en met uw behandelende gynaecoloog te bespreken. Soms werkt een gesprek met een maatschappelijk werkende heel verhelderend. ook lotgenoten kunnen een steuntje in de rug geven.

ik heb zelf voordat we in het ziekenhuis liepen ook op het punt gestaan naar een maatschappelijk werker te gaan tot ik hier lekker rond ging surfen en toch wel merkte dat ik daar erg veel aan heb, eroverkunnen praten met meiden die zich precies zo voelen als ik.

Want iemand die deze weg nog nooit bewandeld heeft kan zich wel indenken hoe je je voelt, maar die zal jou verdriet nooit echt begrijpen hoe goed ze het ook bedoelen.

Kop op meis, mocht deze poging niet lukken gaan jullie gewoon vol goede moed de volgende tegemoed!

9. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Bedankt voor je lieve bericht!! Voel me inmiddels weer een stuk beter gelukkig, het moest er even uit denk ik :)
    Ml heeft net even gebeld vanaf z'n werk, heerlijk al m'n frustraties eruit gegooid :)
    Gelukkig hebben we afgelopen weekend wel een gezellig weekend gehad, dus ook al kunnen we geen IUI doen, er blijft toch altijd een kansje op een zwangerschap...

10. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Kijk dat is ook belangrijk dat je het gewoon nog leuk hebt tussendoor!

Ik heb het ook vaak hoor als ik me verhaal even heb kunnen doen bij ML en ook vaak hier nog even omdat mannen toch vaak net iets anders ermee omgaan als wij vrouwen, dan ben je weer een beetje tot rust en zijn de grootste frustraties weg.

Daar is deze pagina tenslotte ook voor, om elkaar er een beetje doorheen te helpen. Ik heb er iig veel baat bij!

Nou hard duimen dat dat dat kansje toch goed benut is ;)

11. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
  12. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Ik zie dat iedereen al druk in de weer is met onderzoeken en het behandeltraject.

Heel veel succes en sterkte aankomende periode.
    Bij ons laat de iui behandeling nog even op zich wachten.
    Ik moet eerst een HSG hebben gehad voordat we daarmee kunnen starten. Afgesproken dat de afspraak gepland wordt wanneer mijn menstruatie is gestart, maar tot heden nog geen menstruatie waar te nemen.

Als ik uit ga van een cyclus van 34 dagen, dan ben ik nu14 dagen overtijd.
    Ben erg moe, heb vlagen van warmte en ongelooflijk last van mijn tepels.
    Heb al een aantal testen gedaan. Clearbleu en test van kruidvat 2 van 5 euro.
    Laatste test afgelopen zaterdag gedaan. Toen was ik op cyclusdag 44. Alle testen geven negatief aan :S.
    IK snap er niets meer van....Als ik deze week niet menstrueer dan doe ik van het weekend weer een test en blijft deze negatief, dan maar eens contacten met de gynecoloog.

13. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    @ Stay calm. Jeetje voor jullie zijn het ook onzekere tijden. Wat rot dat je ongi uitblijft en dat je negatief test. Dan weet je volgens mij ook niet meer waar je nou op moet vertrouwen.

Hoop dat je alsnog positief test! Misschien is t een optie om bloed te laten prikken?

14. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Gyn heeft gebeld met de bloeduitslag, de bloedwaardes komen niet overeen met de echo. Uit de bloedwaardes blijkt nog geen ovulatie. Dus we gaan alsnog de IUI doen. Morgenvroeg om 9.30 uur de pregnyl spuiten en donderdag ochtend de IUI.
    Vraag me wel af of de timing nu helemaal goed is, we zullen zien...

15. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Ooohw spannend kniekie!! Wat raar he dat het niet overeenkomt. Hopelijk in jullie voordeel ;) ik ga hard duimen!!

16. mariah21

mariah21 Actief lid

30 okt 2014
    308
    66
    28
    Vrouw
    mama
    zuid holland
    linnepin: jeetje zeg wat vervelende dag heb je achter de rug. helemaal vervelend als er ook nog iemand is die zo enthousiast doet over haar zwangerschap dat maakt het helemaal moeilijk. wel fijn dat de iui toch door kan gaan, wel raar dat je waardes niet overeen komen. ga voor je duimen dat het gewoon goed komt met deze iui!!
    ik heb hetzelfde in mijn ziekenhuis hier zit ook alles bij elkaar soms erg vervelend al die vrouwen mer dikke buiken en die blije gezichten
    stay calm: vervelend zeg dat je al zo lang over tijd bent en dat je testen negatief blijven. Misschien inderdaad een bloedtest aanvragen.

Hier gaat prikken goed alleen zelf beetje in een dipje, heb laatst verteld aan goede vriendin dat we bezig zijn met iui en ze vertelde vandaag dat ze nu ook graag zwanger wilde worden. gun het haar wel maar ergens doet het me toch pijn. vind erg lastig om blij te zijn voor haar. hoe gaan jullie er mee om met vriendinnen of familie leden die zwanger zijn of zwanger willen?

17. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28
    Hallo meiden,

Thnx Goldfishie!
    Vandaag fm gehad 1 eitje van 20mm en 2 van 10mm. Vanavond pregnyl zetten omdat t mijn eerste keer is en ik nog geen prikinstructies heb gehad laat ik dit in er zkhuis doen. Dit moet om 22.00uur dus nog Ff wakker blijven ;) ben de laatste tijd veel moe mijn ogen vallen soms om half 9 al dicht. Zullen de medicijnen wel zijn en misschien toch een btje de stress. Vindt t best spannend hoe ik ga reageren op de pregnyl hoop niet dat ik er al te veel last van krijg. Volgende week gaan we namelijk een weekje naar de zon en dan wil me niet beroerd voelen, maarja afwachten ;) Donderdag heb ik de IUI spannend!!

Ik heb niet alles kunnen teruggelezen maar jouw verhaal viel mij op Kniekie, wat een vervelende situatie. Bij ons in t zkhuis wordt je er steeds mee geconfronteerd, vrouwen met dikke buiken en pas geboren baby'tjes alles op 1 afdeling en nog erger in 1 wachtruimte. Dikke knuffel voor jou!

Er wordt hier veel gekletst, fijn om lotgenoten te hebben want wat jij ook zegt Linnepin iemand die dit niet meemaakt of heeft gehad zal ons verdriet niet herkennen. Ik wens iedereen veel succes deze ronde!!!

18. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Mariah ik denk dat je kniekie bedoeld. ...

Ik heb nog steeds geen manier gevonden om hier het beste mee om te gaan. Natuurlijk gun je het een ander ook, maar je wil het zelf ook zo graag! Tegen bepaalde mensen ben ik er gewoon eerlijk in en vertel ik dat we in de mmm zitten. Vaak begrijpen ze het dat wat beter.

Maar een echte oplossing mocht iemand die hebben dan hoor ik dat ook graag :)

19. mariah21

mariah21 Actief lid

30 okt 2014
    308
    66
    28
    Vrouw
    mama
    zuid holland
    ow oeps je hebt gelijk bedoelde inderdaad kniekie.
    linnepin het blijft ook onwijs lastig. weet zelfs ook niet hoe ik er mee om moet gaan. maar toch moeten we ons er door heen slaan hoe moeilijk soms ook is.
    oplossing voor dit zou ik ook graag willen weten

20. Jesje82

Jesje82 Actief lid

16 jan 2015
    280
    0
    16
    jeetje Kniekie wat onzettend rot voor je. Die mensen hadden wel wat meer rekening met hun omgeving kunnen houden zeg!
    Gelukkig dat je nu toch met de iui kunt starten. Duimen voor een goed resultaat.

Linnepin: de ginaecoloog die ik had in het ziekenhuis zei twee jaar lang tegen mij: je bent nog zo jong (ik was 30), je hebt tijd zat...Waar bemoeit die vent zich mee! gaat hij een beeje zitten bepalen of ik er al aan toe ben! was echt pissig. Ik was misschien wel 30 maar mijn vriend is 10 jaar ouder en daar kijkt hij dan weer niet naar.
    of vriendinnen zeiden: je stresst te veel, niet aan denken of ga maar eens op vakantie. nou, bedankt hoor. daar heb ik echt wat aan.
    Door al dat gezeur ben ik mooi naar een privekliniek gegaan. Geen stomme opmerkingen en ik kon gelijk het traject in.
    Nu wacht ik dus op goed nieuws. Nog een weekje wachten voordat ik een test kan doen. Die twee weken lijken wel 2 jaar...

Deel Deze Pagina