Start IUI 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kniekie, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimberley24

4 feb 2011
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een aantal van jullie gebruikt hormonen bij de IUI, dit is het enigste wat de arts nu wel voorgesteld heeft in de hoop dat dit iets doet. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik ben erg bang dat ik me er geestelijk slecht van ga voelen, vooral omdat ik zo een hectisch jaar achter de rug heb. Ben erg benieuwd of het jullie mee- of tegenvalt.

2. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Kim, wat erg dat je moeder vorig jaar is overleden. Das nog maar zo kort geleden. En dan dit er nog mee. Hierbij een groot hart onder de riem.

Ik heb een aantal jaren geleden gewerkt in de fertiliteits wereld. Nooit gedacht dat ik er zelf gebruik van zou moeten maken. Ik had altijd wel een goede indruk van het OLVG. En welke arts heb je? Verhoeve is één van de gynaecologen en die is volgens mij gepromoveerd op Endometriose. Weet ik niet helemaal zeker. De klik in alle relaties is belangrijk. En zeker met een arts, dus volg je gevoel.
    Maar om eerlijk te zijn, als ik de keuze zou hebben welk zkh in A'dam ik behandeld zou willen worden zou dat het VU zijn. Daar waren de cijfers van doorgaande zwangerschappen na vruchtbaarheids behandelingen het beste. En het vruchtbaarheidscentrum is afgescheiden van de rest van het ziekenhuis, dus je komt er alleen gelijk gestemden tegen. En als klap op de vuurpeil zijn de gynaecologen alleen maar bezig met fertiliteit.

3. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Kimberley als 1e vreselijk van je moeder!
    Maar ik heb zelf de ervaring met het vu ziekenhuis ze helpen je daar zo goed! Na 3x mislukte iui kijkoperatie daarna pas verder met hormonen. Bij mij vielen de hormonen erg mee moet ik zeggen nu had ik ook nog een lage dosis 75 menopur.

Wij liepen eerst in t waterland ziekenhuis, daar werd ons ook verteld dat we nog jong zijn ( ik ben 24 en mijn vriend 28) dat is nu 3 jaar geleden vorig jaar zijn wij toch naar t vu gegaan. En konden al vrij snel terecht. Maar wilde zelf nog even wachten met de iui. Omdat het voor mij gevoel het laatste redmiddel is. En ivf dan natuurlijk.
    In t vu word je echt prettig geholpen en idd wat er al gezegt werd je hebt een apart gebouw dus je bent alleen maar met mensen die t zelfde probleem hebben zo fijn!
    Hopelijk komen jullie er snel uit.

4. wens86

wens86 Actief lid

22 apr 2015
    479
    1
    0
    Helaas niet voor IUI geloot de kans erop was 50% maar we hebben half jaar clomid geloot iedereen hier succes met IUI en hoop dat het snel raak is bij julle

5. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    Hoi Wens,

Hoe bedoel je geloot ??

6. kimberley24

4 feb 2011
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig had ik vorige week op de website een aanvraag ingevuld van het VUmc en kreeg ik deze week formulieren binnen die ik allemaal moet invullen, ik ga dit toch maar doen bedankt voor jullie tips. Het idee dat het echt alleen fertiliteit is vind ik ook erg fijn nu zie ik steeds hoogzwangeren tijdens het wachten, al kan ik dat gelukkig wel nog relativeren. Loolaa, Verhoeven is mijn arts niet maar wel een keer gehad tijdens een follikelmetinfolikelmeting aardige man!
    Wens86 waar doe je mee aan een loting?

7. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Hier gisterochtend eindelijk toch een iui gehad, op cyclusdag 29. Lekker laat ei...

Ging beter dan de vorige keer, heb er nu geen pijn bij gehad.
    Alleen met maar 1 miljoen zaadjes... :(

8. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Super Kimberley hopelijk kan je snel terrecht!
    Goldfishie spannend weer! Ik duim voor je!

9. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Bientje hoe gaat het daar ? Al getest ?

Fishie ik ben blij voor je dat er eindelijk een iui is geweest !! Wel jammer van de opbrengst. Dat is dan wel weer een tegenvaller.

Hier niks te melden ! Ik zit er gewoon doorheen. Vriendin van me is na jaar nu 11wk zwanger, mooi buikje al. Ik was vandaag op dr dochters bday. Ik moest mn tranen tegen houden. Ik zit er echt een beetje doorheen. Vrijdag 1e FM.

10. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

2 feb 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goldfishie, dat is inderdaad wel een heel langzaam ei, ik snap dat je er weinig vertrouwen hebt. Geef het weer een kans. Ik duim voor je!

Bo, de moed niet laten zakken. Je hebt echt heel goede potentie om iui te laten lukken! Probeer positief te zijn....

11. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Ik probeer het Mischa, maar de angst overwint het steeds. Ik voel me gewoon overheersend verdrietig. Misschien ook weer door hormonen.. had ik vorige ronde ook ! Ik heb zelfs geen eetlust verder ofzo. Dat is voor mij heel raar..

Hoe is dat bij jou Loola ? Wij lopen weer vrijwel gelijk ....

12. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    @ Kimberlie; wat goed dat je voor jezelf hebt gekozen en naar het Vu gaat.

@ Goldfishie; fijn dat het ei toch is gekomen. Spannend nu.

@ Bo; kop op meid!! Houd moed. Snap dat het heel confronterend was om die vriendin te zien. Daarom is vind ik het knap dat je bent gegaan.

@ Bientje; morgen is toch jou NOD? Hoe gaat het? Spannend

@ Mischa; hoe gaat het met jou?

Ik zit er ook een beetje door heen. Van de week had ik bij het injecteren een bloedvat geraakt. Nu een enorme blauwe plek op mijn buik. Daarbij heb ik continue last van mijn buik en voel me heel de tijd zo rot. Bah!! Dinsdag heb ik mijn eerste fm weer. Dat schiet dan wel weer op.

13. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hier geen goed nieuws morgen zou m'n nod zijn maar zo juist is begint t al.. Poging nummer 4 is mislukt.. Pff tranen weer natuurlijk.. Wij nemen deze maand eventjes rust. Volgende maand maar weer een poging! Meiden succes hopelijk hebben jullie meer geluk
    Liefs x

14. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Bo; jij postte jouw bericht toen ik nog aan het typen was. Maar zoals je al las, ik voel me ook niet optimaal. Volgens mij komt het ook door de horror-monen. Ik herken mezelf ook helemaal niet, voel me lusteloos en heb ook minder eetlust. Ik ging vanmiddag hardlopen en kwam bijna niet vooruit. Maar heb het gelukkig wel gedaan. Verdriet en andere gevoelens moet je ook echt wel toelaten en een plekje geven. Daarnaast moeten we wel hoop houden en ons koppie boven water houden.

Bientje; balen zeg!! Sterkte met het verwerken. En kom lekker tot jezelf in deze rust ronde.

Voor iedereen die zich rot voelt over wat dan ook; ik geef jullie allemaal een hele dikke knuffel!!!

15. mariah21

mariah21 Actief lid

30 okt 2014
    308
    66
    28
    Vrouw
    mama
    zuid holland
    Heey meiden ik heb al een lange tijd niet meer geschreven maar wel af en toe mee gelezen hoor. Komt omdat het hier vrij rustig is wachtend op onze intake aanstaande dinsdag wij kunnen echt niet meer wachten.
    Vandaag echt even een domper, mijn jongere zusje is weer zwanger na haar miskraam. Ik gun het haar van harte maar oh wat vind ik het ontzettend moeilijk. Kan alleen maar verdrietig zijn en niet geloven dat zij eerder het zal mee maken waar ik al zo lang van droom beetje gemeen maar zo voelt het gewoon :(

Goldfish: Jeetje wat een late ei wel mooi dat er toch een iui is geweest. Jammer dat de zaadjes minder waren toch ga ik heel hard voor je duimen!!

Bo: Kan me zo goed voorstellen dat zou mij ook ontzettend moeilijk lijken je gunt het haar wel maar jezelf toch iets meer. Hoop heel erg dat iui gaat werken voor jou!!

Bientje: Nee wat kl*te meid. Ik heb tijdens de iui ook een maandje rust genomen en dat heeft me echt even goed gedaan even alles laten rusten. Sterkte meid.

Loolaa: Wat vervelend van je buik zeg dat is niet fijn, wel spannend weer dinsdag alweer een fm. En inderdaad hoe moeilijk ook we moeten allemaal hoop houden en vechten voor dat moois wat we gewoon allemaal gaan krijgen!

Meiden allemaal een knuff van mij!!

16. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

2 feb 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mariah, heel veel succes morgen bij de intake. Hopelijk krijg je gelijk al een idee van het behandelplan maar ik vrees dat je eerst weer alle testen moet doen;)

Biientjee, wat super rot voor jou....

Lolaa, het gaat goed maar ik heb pas volgende vrijdag de eerste echo. Dat vind ik toch wel echt spannend. Verder doe ik mijn best om het tot dan onzichtbaar te laten zijn;)

17. mariah21

mariah21 Actief lid

30 okt 2014
    308
    66
    28
    Vrouw
    mama
    zuid holland
    Dank je wel Mischa, en ik hoop het ook dat ik morgen al een idee heb wat ze aanraden. Welke onderzoeken heb jij nog gehad ?

18. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    De 1e IUI is mislukt... Ben net ongesteld geworden...😪

19. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Ah nee arendje ! Wat klote zeg ! Hoe ben je er zelf onder ? Ik baalde enorm, je hebt toch de hoop dat het lukt he, de 1e x... dat jij net dat succes verhaal mag zijn. Wat ik merk is dat het sneller weer doorgaat, omdat je op dag 3 alweer zit te injecteren.. het volgt elkaar vrij snel op zeg maar. Sterkte meis

Bientje, ach ik voel met je mee. De 4e dikke teleurstelling achter elkaar. Misschien goed om even rust te nemen. Ik weet niet goed of ik dat zou kunnen, een rustmaand. Want ook dan blijf ik ermee bezig. Maar kan me ook voorstellen dat de verwerkingstijd even goed is. Dikke digi knuffel !

Loola vandaag je fm he ? Ik ben benieuwd ! Hoe voel je je ? Mijn stemming is zeer wisselend hoor. Kan om alles hard janken. Echt stom. Verder heb ik dit x veel meer dan de vorige keer, last van ovu groeipijn. Zo erg dat ik haast onzeker ben of vrijdag fm niet te laat is. Ik ben zo bang dat het er dan teveel zijn en dat het word afgeblazen ofzo ... maar goed.. waarschijnlijk zal er vrijdag niet zoiets gezien worden hihi, is puur een angst.

Mariah ! Eindelijk je intake meid... ik hoop snel met een startdatum !! Duim voor je ..

Mischa en staycalm, de mooie zwangeren onder ons, hoe voelen jullie je ? Staycalm had jij nog ergens een echo gepland staan deze wk ?

20. mariah21

mariah21 Actief lid

30 okt 2014
    308
    66
    28
    Vrouw
    mama
    zuid holland
    Oh nee Arendje niet leuk sterkte meid!!

Ik ben net terug van me afspraak en wat heb ik nu een lieve gyno voelde me er gelijk thuis. We mochten gelijk bloed prikken en kreeg al een echo. Volgende week nog een echo en 1 oktober het start gesprek en 6 oktober een voorlichting avond. Wij kunnen met november beginnen met ivf kijk er onwijs naar uit :)

Deel Deze Pagina