Start IUI 2015

Discussion in 'MMM clubs' started by Kniekie, Jan 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

Jul 15, 2014
    854
    133
    43
    Bedankt allemaal voor de lieve woorden!

Mischa we hebben met een spuitje geinsemineerd. Ik had voor de operatie elke keer dromen dat dit DE ronde zou worden. Nu heb ik er niet zo'n hoop meer in, maar ja het is het proberen waard zullen we maar denken.

Luana, fijn dat er een cryo is. Hoe werkt dat, wordt hij in een natuurlijke cyclus ingebracht of een cyclus met hormonen?

2. kimberley24

Feb 4, 2011
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Theeleut sterkte met het herstel en hopelijk heeft het spuitje zijn effect gehad! Ik heb dit weekend kermis gevierd, maandenlang geen alcohol gedronken en alles voor de IUI's gelaten, maar aangezien m'n eisprong nu weer gemist is dacht ik, ik ga het er even van nemen. Vandaag voel ik me erg brak, maar het was het echt even helemaal waard alleen maar gelachen en gedanst. Morgen gesprek met de fertiliteitsarts, ik ben daar best zenuwachtig over omdat ik nu wel weet wat ik wil bespreken maar dan klap ik altijd dicht. We gaan het zien 😊.

3. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    Kimberley: goed dat je het er even van hebt genomen Kimberley. Altijd leuk een feestje. Heb je ook echt verdiend.
    Ik hoop niet dat je het niet te bemoeiallerig vindt, maar ik wil je graag wat tips geven mbt het gesprek. Schrijf al je vragen en de andere zaken die je wilt bespreken op. En ga puntsgewijs alle vragen bij langs. Schrijf de antwoorden op tijdens het gesprek. Tijdens het schrijven kun je dan ook jezelf herpakken als je dichtklapt. Elke keer als er een punt besproken is, vink je dat af. En op het einde kijk je je vragen nog een keer door om te controleren of je alles hebt gehad. Zo check je of je alles snapt en of je duidelijk jouw visie hebt weergegeven. Dit geeft ook structuur en houvast in het gesprek wat je dan weer zekerder maakt. Het gaat immers om jou en niet om de arts. Heel veel succes morgen.

4. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    Luana: fijn dat je nog cryo's hebt.

Bo: hoe voel je je nu? Voorhoofdholte ontsteking is niet leuk. Hoop dat het morgen beter gaat. Veel succes morgen met de IUI

Theeleut; jij zit dus nu zowel op het rustbankje als op het wachtbankje.

Ik voel me echt belabberd vandaag. Alle Pregnyl symptomen zijn aanwezig. Misselijk, hoofdpijn, stemmings wisselingen. Bah, niet leuk.

5. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

Sep 8, 2014
    1,256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    Nou iui 2 is een feit. 20mljn na opwerken en 80% was goed beweeglijk daarvan. Helaas werkt de pregnyl me flink tegen. Vanochtend overgegeven en de heftige dromen zijn weer een feit ! :( de zuster zei dat ik over 18 dagen mag testen. Nou, ik test wel na 14 dagen denk ik. Als ik dat al volhou ... pfoe nu begint het zwaarste stuk van heel de MMM .. de hoop op een mooi resultaat.

6. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Bo: succes op het wachtbankje. Wel hele mooie score! :)

7. kimberley24

Feb 4, 2011
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Loola ik vind het helemaal niet bemoeierig, ik ben juist heel erg blij met zulke tips. Ik las je berichtje voor ik naar d'r arts toeging en heb het eigenlijk precies zo gedaan. De arts was erg meegaand, gaf ook aan dat hij ons inderdaad erg lang heeft laten wachten omdat hij echt het gevoel had dat wij natuurlijk zwanger zouden worden, daar heeft hij zijn excuses voor aangeboden. Voelde me zo opgelucht! Ik heb hem verteld over het VUmc en hij gaf aan dat hij m'n denkwijze begrijpt, maar dat hij niet denkt dat zij veel anders voor me kunnen doen. We zijn alleen gewoon veels te laat begonnen met inseminaties. Het verhaal over endometriose vind hij nog steeds niet van toepassing omdat hij zegt dat dan op echo's en HSG wel had moeten zien, maar hij wil wel een kijkoperatie overwegen na de volgende IUI. Voor nu gaan we deze ronde voor het eerst starten met hormonen, ik moet op de derde dag Gonal F 50e spuiten en dat dan tot de artsen zeggen dat ik moet stoppen, dan ovitrelle en vervolgens de IUI. Ik heb er in ieder geval weer een klein beetje meer vertrouwen in, en als ik opgeroepen wordt bij het Vu kijken we weer verder. Bo87 prachtig resultaat! Wel heel vervelend dat je zo ziek geworden bent. Bij mij zeggen ze ook 18 dagen maar ben altijd daarvoor nog ongesteld geworden, succes op het wachtbankje weer.

8. kimberley24

Feb 4, 2011
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier meiden trouwens ervaring met Gonal F? Bijwerkingen enz. Vind het best spannend!

9. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Ik ga starten met gonal als deze iui niet gelukt is. Komende maandag is mijn nod. Als dan het rood komt, dan ga ik starten met de gonal op cyclusdag 3. Ik heb alleen de prikinstructies gehad, verder geen ervaring met de gonal.

10. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

Jul 15, 2014
    854
    133
    43
    Succes op het wachtbankje. Ik vind dat gelukkig niet zo moeilijk, alleen dag 14 en als ik over tijd ben. Je hebt maar 5 procent kans per cyclus in ons stadium volgens mij, dus eigenlijk weten we de uitkomst meestal al... Misschien pessimistisch, maar dat scheelt weer veel emoties door te veel hoop.

11. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    Kimberley; wat fijn dat je wat aan de tips hebt gehad en ik ben heel blij voor je dat het gesprek goed is gegaan.
    Mijn IUI's zijn ook met Gonal f. De bijwerkingen die ik heb gehad zijn; veel plassen
    last van mijn buik
    stemmings wisselingen
    ik houd zo nu en dan vocht vast. De ene dag is alles opgezet en de andere dag is het weer weg.
    Bij de tweede ronde had ik er wel minder last van dan bij de eerste ronde. Iedereen reageert trouwens weer anders. Dus, bij jou kan het natuurlijk heel anders gaan.

12. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    Theeleut; dat bedenk ik me ook altijd. Vind het eerder reëel klinken dan pessimistisch;).

Ik merk dat ik best wel last heb van de Pregnyl. En dat vind ik dan weer lastig om mee om te gaan. Je wordt dan de hele tijd er aan herinnert dat je met iets bezig bent. Als ik al die bijwerkingen niet zou hebben, zou ik er ook helemaal niet mee bezig zijn. Want ik geniet echt van het idee dat ik niet elke avond hoef te injecteren en niet steeds naar het ziekenhuis hoef.

13. kimberley24

Feb 4, 2011
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Theeleut ik vind je ook niet pessimistisch hoor, ik probeer ook altijd zo te denken zodat het zo min mogelijk pijn doet als het niet lukt, de teleurstelling blijft natuurlijk altijd.
    Loolaa wat vervelend dat je zoveel last hebt van de pregnyl, zou je niet over kunnen stappen op ovitrelle? Over het algemeen hoor je toch dat vrouwen daar minder bijwerkingen van hebben.

Ik zat er gisteren even doorheen, in de 4 jaar dat we bezig zijn hebben we denk ik al 30 goede vrienden en bekenden meegemaakt die wel zwanger worden en inmiddels allemaal bevallen zijn, en over het algemeen kan ik dat heel goed handelen. Ik gun het iedereen, en ik denk altijd maar gelukkig dat niet iedereen zoveel moeite heeft. Het laatste half jaar hebben 2 vriendinnen die heel dicht bij mij staan abortus gepleegd en daar had ik wat meer moeite mee. Ze hadden hele begrijpelijke redenen, en zaten in enorme rotsituaties dus ik heb ze ook zoveel mogelijk gesteund in hun beslissing. Maar het feit dat zij het beide niet wilden en zwanger werden en wij zo graag en het lukt niet hakte er behoorlijk in. Gelukkig heb ik daar goed en eerlijk met ze over gesproken.
    6 weken geleden waren we echter op vakantie met goede vrienden met nog geen kinderwens, en toen we het over ons traject hadden zeiden ze stel je voor dat het bij ons ook zo lang duurt, we gaan er gewoon nu voor. Gisteren kreeg ik na mijn bezoek aan de fertiliteitsarts een berichtje van haar dat ze zwanger is, ze is nooit meer ongesteld geworden. Ik ben echt in huilen uitgebarsten gisteren. Ook hun gun ik het weer van harte en ben super blij voor ze, maar ik gun het ons ook zo en vind het soms zo oneerlijk verdeeld, en daar voel ik me dan weer schuldig over. Al met al was het even een rotdag, vroeg naar bed gegaan en vanmorgen voelde ik me weer een stuk beter.
    Het blijft gewoon allemaal lastig!

14. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

Jul 15, 2014
    854
    133
    43
    Knap hoor kimberley hoe je iedereen blijft steunen. Ik vind het na twee jaar al heel moeilijk, jij doet het al vier jaar. Gelukkig zit je bijna aan het einde van het traject, nog maar max een jaar denk ik. Dus je zit over de 80 procent, houd vol!

Ik voel me hier steeds beter, minder bloedingen en meer energie. Morgen hechtingen eruit en dan kan ik deze fase ook weer afsluiten.

15. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    Theeleut: goed teken dat je energie weer terug komt. Dan kan het gewone leven weer beginnen.

Kinmberly: Ik snap wel dat je er even doorheen zat. 30 mensen in je omgeving? Dat is oom echt wel heel veel. Ook lief dat je iedereen zo tot steun bent. En nu ben jij aan de beurt!!

Ik voel me gelukkig alweer een stuk beter. Sinds gistermiddag helemaal geen bijwerkingen meer van de Pregnyl. Dat is wel heel erg fijn.

Bo: hoe gaat het met jou?

Mischa: veel succes morgen met de echo. Ik zal voor je duimen dat alles goed is.

Goldfishie: Jouw NOD komt ook al steeds dichter bij. Spannend! Hoe voel je je?

16. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

Feb 2, 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lolaa, dank je wel voor je geluk wensen! Ik vind het erg spannend....

Kimberly, respect voor je. Natuurlijk gun je het iedereen. Maar bij sommigen komt het aanwaaien. Denk maar dat mensen echt niet beseffen wat je doormaakt...

Theeleut fijn dat je alweer een beetje opknapt!

17. kimberley24

Feb 4, 2011
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Theeleut wat fijn dat je je weer wat beter voelt! En Mischa heel veel succes en plezier morgen bij je echo! Loolaa ja dan heb ik het wel over de laatste 4 jaar he, allebei hebben we een grote vriendengroep en veel familie dus dan kom je er zo aan. Ik heb me er weer over heen gezet, zij kunnen er ook niets aan doen dat het bij ons niet lukt. Maar denk inderdaad dat weinigen beseffen hoe zwaar het kan zijn omdat het gewoon komt aanwaaien. Ben aan het wachten op mijn menstruatie, die zou er nu moeten zijn of mijn eisprong is toch later geweest, zodat ik met de hormonen kan beginnen ik wil iets doen!

18. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Mischa: veel plezier vandaag!

Loolaa: ja, mijn nod komt idd dichtbij. Maar ik ben niet zwanger. Mijn temp is al bezig met de weg naar beneden. Dan weet ik al genoeg. Ik had overigens ook geen rare symptomen.

Theeleut: fijn dat je je alweer wat beter voelt!

Kimberley: ook al zijn wij niet zo lang bezig als jullie, ik weet precies hoe het voelt.

Wij hebben vanmiddag een second opinion in het umc, een intake gesprek. Hebben jullie nog tips wat we kunnen vragen? Of er gewoon blanco ingaan en afwachten wat zij gaan zeggen?

19. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

Jul 15, 2014
    854
    133
    43
    He fishy. Spannend zo'n second opinion. Zit je nu in een ziekenhuis waar ook ivf gedaan wordt? Ik zou denk ik willen weten welke onderzoeken en stappen daar nog voor ivf zitten. Ben je zelf al toe aan ivf?

Mischa, hopelijk krijg je een mooi plaatje vandaag, ik denk aan je!

20. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    We lopen nu in een streekziekenhuis en daar doen ze alleen iui en geen ivf/icsi. Dus als we door zouden gaan voor ivf dan moeten we ook doorgestuurd worden. Dus vandaar dat we nu al in een academisch ziekenhuis een intake hebben aangevraagd. Dan hebben we dat alvast gedaan. Ik weet niet of we de standaardonderzoeken nog een keer moeten doen, maar dan loopt het alvast. Ik ben nog niet toe aan ivf. Eerst maar eens hormonen spuiten om te kijken of mijn cyclus dan normaler gaat worden. Maar als we uiteindelijk toch doormoeten naar ivf, dan hebben we het voortraject al gedaan en kunnen we tegen die tijd gelijk doorstromen en hoeven we niet nog extra rondes te wachten vanwege de overstap en wachttijd.

Share This Page