Ja, thanks. Ik ben ook wel benieuwd naar de bijwerkingen. Hadden jullie (degene die gonal spuiten) last van bijwerkingen? Er staat in het boekje van de gonal dat je het niet mag gebruiken als je cystes hebt. Ik heb 1 cyste zitten, al ruim anderhalf jaar van 19/20 mm. Ben benieuwd of deze dan ook ineens gaat groeien ofzo? Krijg je na de ronde met gonal standaard een echo op cyclusdag 3 om te kijken of er cystes zitten of bijgekomen zijn? Hoeveel tijd mag je afwijken van de tijd die je kiest wanneer je iedere avond gaat spuiten. Een half uur maximaal? Ik zat te denken om rond 20.00 uur te gaan spuiten. Als je de gonalpen in je buik hebt geprikt, dan de knop induwen en 10 seconden wachten. Haal je dan de pen uit je buik met de knop nog ingedrukt of juist niet? Ik ga trouwens 75 per dag spuiten.
Ik heb van de gonal-f niet echt last van bijwerkingen. Ik prikte 50eh per dag maar ben nu sinds 2 dagen omhoog gezet naar 75eh. Wat ik wel merk is dat ik erg heftige dromen/nachtmerries heb. Dat is wel vervelend. Van de ovitrelle had ik meer last. Daar was ik heel erg opgeblazen van en had ik erg pijnlijke borsten en stemmingswisselingen. Echt typische zwangerschapssymptomen. Wat betreft de cystes weet ik eigenlijk niet hoe dat zit. Ik moest op cd5 beginnen met gonal en ik had op cd10 m'n eerste fm. En vanaf dan elke 2-3 dagen totdat de IUI gepland kan worden. Ik spuit elke avond om 18:00. Ik hou ook maximaal 30min speling aan. Maar ik weet niet of dat officieel zo moet. Volgens mij zei mijn gyn dat het bijv. iedere avond tussen 18:00 en 20:00 uur moest. Bij het spuiten doe ik de knop induwen, dan 10sec wachten en dan laat ik de knop los en haal ik de naald eruit. Maar volgens mij maakt dat niet zo heel veel uit. Ik vond het eerste prikje het vervelendst. Dan moet je echt even barrière door. Daarna is het echt routine.
Ik heb bij de tweede ronde geen uitgangsecho gehad. Maar ik heb dan tot nu toe ook geen cystes gehad. Als ik jou was zou ik daar wel om vragen. Maar waarschijnlijk zal het ziekenhuis er bij jou ook allert op zijn. Heb je contact gehad met je gyn waarom ze Gonal hebben voorgeschreven ook al staat er in de bijsluiter dat je het niet mag gebruiken wanneer je cystes hebt? Mbt de tijd. In principe maakt het niet uit of je 's ochtends of 's avonds injecteert. Elk ziekenhuis pakt een bepaalde tijdspanne om het makkelijk te maken. Het is belangrijk dat je dagelijks rond dezelfde tijd injecteert ivm met de pieken in het bloedplasma. Wanneer je elke dag op dezelfde tijd injecteert blijft dat mooi gelijk en hoeft je lichaam minder hard te werken. Mbt de knop indrukken. Als het goed is heb je in die tien tellen alle vloeistof ingespoten. Je selecteert van te voren hoeveel je gaat injecteren. Of je de knop daarna wel of niet ingehouden houdt, maakt dan niet uit. Ook al maakt het niet uit, ik houd hem nog even ingedrukt, voor het geval niet alles er nog niet uit is. Maar dat is eigenlijk onzin. Mbt de bijwerkingen. Ik heb last gehad van stemmingswisselingen, buikpijn en een beetje rotgevoel. De tweede keer was het alweer minder dan met de eerste ronde. Maar ja, dat scheelt ook weer per persoon hoe je gaat reageren. Het is een heel verhaal geworden en ik hoop dat je er iets aan hebt. Heel veel succes vanavond met de eerste keer!!
Tot nu toe idd nog geen voortekenen. We zullen zien. Balen dat je die buikpijn hebt en dat je menstruatie maar niet doorbreekt. En heel fijn dat er vrijdag ochtend naar gekeken wordt.
Dames, ik ga beginnen aan de 2e Iui ronde, na een wachtmaand. Ik ga nu beginnen met hormonen spuiten. Benfola. Ik lees hier allemaal gonsl-f of ivritrelle. Iemand ervaring met benfola? Uitgangsecho was goed. Nu maar wachten...succes dames!
Bemfola is de biosimilar van Gonal-f. Gonal-f is de specialité variant en is uit patent. Gonal mag nu nagemaakt worden en dat is dus Bemfola geworden. Het bevat dezelfde werkzame stof en zit volgens mij ook in een voorgevende pen.
Wel fijn om te lezen dat niet iedereen hele heftige bijwerkingen heeft van de Gonal F, snap dat het bij iedereen verschillend is maar over het algemeen stelt het me wel wat gerust. Ik ga beginnen met 50IE en dan kijken hoe het aanslaat, als ik tenminste ooit nog ongesteld word, ik vind het echt heel frustrerend dat ik niet zwanger ben, wel last heb van allerlei kwaaltjes en m'n menstruatie gewoon niet doorzet. Loolaa fijn dat er nog geen voortekenen zijn, zou toch geweldig zijn!
Lola, we lopen precies gelijk vermoed ik. Maandag testen op verjaardag van ml. Hoop zo op een mooi cadeau...
Bij mij is het niet zo spannend meer; de voortekenen zijn er nu wel. Had net een bruine veeg en de buikkrampen zijn ook begonnen. Nu wachten tot het doorbreekt en op naar de volgende ronde. Theeleut: hoop dat jij je ml een mooi verjaarscadeau mag geven. En mijn duimen draaien voor jou. Goldfishie: hoe is het gisteren gegaan met je eerste injectie? Kimberley: hoop dat ze morgen kunnen zien wat er aan de hand is. Die onzekerheid is ook maar niets.
Shit lola... Hier voelt het net als normaal, dus waarschijnlijk niets. Wel even een test halen voor maandag mocht er nog niets zijn.
Nee loola dat meen je niet... bruin verlies kan nog steeds iets anders zijn... stiekem ... ik hoop het zo ! Ik had vanochtend nog een duidelijke streep. Pff irritant die pregnyl. Heb sinds gisteren pijnlijke borsten.. meer heb ik niet te melden. Bijna 9 dpo.
Loola wat balen.. Maar zolang de echte menstruatie nog niet begonnen is de moed nog niet opgeven! Theeleut dat zou echt een geweldig cadeau zijn, ga heel erg duimen dat het zo is. Ik zou morgenochtend de echo hebben, maar zojuist de eerste roze streep ontdekt, en nu echte krampen en lage rugpijn dus dat gaat vannacht wel doorzetten. Erg blij natuurlijk, maar de gekke pijn (geen menstruatiekrampen maar echte hevige pijn bij m'n eierstokken) die ik de afgelopen dagen gehad heb zit me toch niet lekker. Neem aan dat ik vandaag niet als eerste dag moet rekenen toch, omdat het pas 's avonds begonnen is en nog heel licht? Ik moet op dag 3 beginnen met het prikken van Gonal F, dus daar begin ik dan zondag mee. Ben wel heel erg opgelucht dat er nu eindelijk weer iets gaat gebeuren.
Mijn gyn zegt dat als het eerste weinige rood na 18 uur is gekomen, dat deze dag niet telt als dag 1 maar pas de volgende dag. Ik had dat deze keer ook. Mijn tweede injectie van gonal zit erin. Gelukkig ging deze tweede keer al veel beter dan de eerste. Ik had goede tips gekregen waardoor het nog maar weinig pijn doet. Gisteravond zat ik er echt bij te janken en wilde ik het echt niet, mezelf prikken vond ik zo eng. Hopelijk gaat het iedere keer beter. Het is voor het goede doel, hopelijk gaat er een mooi eitje groeien!
K duim heel hard voor jou fishie ! Kijk maar naar mijn aantallen (cyclus werd steeds langer). Nu met de gonal had ik cyclus 1 op dag 14 iui en nu op dag 15 iui. Het is zeker flink korter.. mijn lf is wel wat verlengd. Normaal 14 dgn maar laatste ronde was het 17 dgn...
Trots op jezelf zijn fishie, jezelf prikken is echt heel moeilijk. Zou niets voor mij zijn, brr. Ik zou het ml laten doen denk. Hier de laatste spannende dagen. Gelukkig een heel druk weekend, dat scheelt weer een hoop nadenktijd.
Het is doorgebroken gisteren. Dus ga morgen weer beginnen Kimberley: Succes zometeen bij de echo. We lopen straks gelijk. Goldfishie: knap dat het uiteindelijk is gelukt. Nu maar hopen dat je cyclus idd korter wordt. Theeleut: het begint nu echt spannend te worden. Bo: houd moed!! Hoop voor je dat die strepen niet meer weggaan.
Fijn dat het gelukt is goldfishie! Wat ontzettend balen Loolaa.. Theeleut heel spannend!! Ik ben niet voor de echo geweest omdat m'n menstruatie vannacht volledig heeft doorgezet. Ziekenhuis gebeld, zondag beginnen met Gonal F en maandag 28 sept de eerste echo om te kijken hoe we ervoor staan. Vind het erg spannend! Ik laat m'n man denk ik ook de eerste keren prikken hij deed ook de ovitrelle voor mij.
Wat fijn dat het prikken goed gaat goldfishie! Hopelijk heb je nu een wat kortere cyclus! Loola wat ontzettend klote zeg dat je ongesteld bent geworden! Kimberley wat spannend dat je zondag gaat beginnen met de gonal-f.