Start IUI 2015

Discussion in 'MMM clubs' started by Kniekie, Jan 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

Jun 22, 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Ohwja die wachtweken duren altijd een eeuwigheid!!
    Ja sommige vrienden en artsen denken t beter te weten... maar je gevoel zegt totaal iets anders. Ze helpen je er ig niet mee.

Zo zit ik weer tussen de zwangeren vrouwen baby enz...
    Wachtend op wat komen gaat... # best wel spannend en ben best een beetje zenuwachtig voor de fm. Hopelijk weet ik straks meer.

2. Kniekie

Kniekie Actief lid

Oct 26, 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Ik weet een hele goede oplossing voor ons allemaal; zo snel mogelijk zwanger worden :D

Vanmorgen de Pregnyl gespoten, geen allergische reactie! joehoe :D
    Heb tot nu toe nergens last van... Morgenvroeg om 8.00 potje zwemmers inleveren en om 9.30 uur de IUI.
    Weet iemand of ze nog een echo maken voor ze de inseminatie doen? Ben wel benieuwd hoe dik t baarmoederslijmvlies nu is, aangezien het gisteren nog maar 4 of 5 mm ofzo was...

3. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

Jun 22, 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Dat is idd de beste oplossing!! Als ik ervoor kon tekenen had ik het per direct gedaan!!
    Spannend he kniekie!! Ik moet vanavond pregnyl inspuiten en we gaan vrijdag ochtend voor de eerste IUI. Ook vroeg aanwezig zijn.

Eitje was 19.5 mm en baarmoederslijmvlies zag er goed uit.

Ik heb niets gehoord over nog een echo.

Weet wel dak steeds wat nerveuzer wordt. Ook voor t spuiten van de pregnyl vanavond. Heb mezelf nog nooit geïnjecteerd.

Kan niet wachten! En dan moeten de wacht weken ook nog beginnen....

4. Kniekie

Kniekie Actief lid

Oct 26, 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Ik moest op t werk prikken vanmorgen en omdat ik die allergische reactie heb gehad mocht ik niet alleen zijn. Heb t dus samen met een collega gedaan en die heeft voor me geprikt :)
    Ben als operatieassistent natuurlijk heel wat gewend, maar een prik in jezelf zetten is toch anders ;) Deed totaal geen pijn trouwens... De truc is wel om de spuit langzaam leeg te drukken zodat de vloeistof de tijd krijgt om te verdelen, anders is het wel pijnlijk.
    Heb morgen de hele dag vrij gekregen van m'n werk, omdat het de eerste keer is. Kunnen we het even rustig op ons in laten werken...
    En dan die irritante wachtweken weer idd! Bah...

5. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

Jun 22, 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Oke. Ik weet niet of ik een allergische reactie erop ga geven. Ik hoop het niet!
    Maar in jou geval erg verstandig!

Ik ben de dag van IUI ook vrij maar dat was al zo. Das idd wel fijn!
    Fijn dat ze er op je werk ook begrip voor hebben.

We gaan iig samen wachten kniekie ;) en heel heel hard duimen voor onszelf en de rest natuurlijk! !

6. Kniekie

Kniekie Actief lid

Oct 26, 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Ja we lopen mooi gelijk op :)

7. Jesje82

Jesje82 Actief lid

Jan 16, 2015
    280
    0
    16
    kniekie, ik heb geen echo ervoor gehad. gewoon dat buisje erin en klaar is kees. moest nog ff 10 min blijven liggen en kon toen weer naar huis. heel veel suc6 morgen!

8. Kniekie

Kniekie Actief lid

Oct 26, 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Ok, dankje!

9. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Kniekie en Linnepin: alvast heel veel succes met de iui! Spannend en jullie samen op het wachtbankje!

Willen jullie het lijstje nog even aanpassen? Dan zijn we weer bij! :)

Kniekie: ik kreeg nog wel een echo voor de iui, zo kon de gyn zien hoe ze het buisje het beste erin kon doen.

10. mariah21

mariah21 Actief lid

Oct 30, 2014
    308
    66
    28
    Female
    mama
    zuid holland
    nou kom net uit het ziekenhuis eerste fm gehad.
    was niet echt best had al zo een voor gevoel, er zitten totaal 4 eitjes waarvan 3 rond de 13 zijn en 1 van 12/13. moet vanmiddag terug bellen wat nu verder.
    ben bang dat ik deze ronde al kan opgeven :(
    hebben jullie ervaring hier mee ? kan het zijn dat ik nu moet stoppen met prikken?

11. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Mariah: over het prikken kan ik je niet verder helpen. Maar moet je dan niet over 2 dagen terugkomen hoe de eitjes dan zijn gegroeid? Stel dat je stopt met prikken, dan ze je dan wel blijven volgen hoe de eitjes dan verder groeien? Op welke cyclusdag zit je vandaag?

12. mariah21

mariah21 Actief lid

Oct 30, 2014
    308
    66
    28
    Female
    mama
    zuid holland
    goldfishie: nouja ik moet vanmiddag bellen over hoe of wat ik weet nog niet of ik moet stoppen met prikken dat hoor ik vanmiddag pas. ik krijg wel nog een echo misschien morgen anders zaterdag. vandaag 8ste dag van me cyclus

13. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Dan lopen we gelijk, ik zit vandaag ook op cyclusdag 8.
    Ik heb morgenmiddag mijn fm, ben zo benieuwd. Ik voel al wel het groeien van de follikel.

Succes vanmiddag!

14. Kniekie

Kniekie Actief lid

Oct 26, 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Mariah: Ik heb geen ervaring, maar volgens mij heb ik ergens in de folder gelezen dat je dan idd moet stoppen met prikken. Ze volgens dan wel de follikels, hoe ze verder groeien. Bij ons gaat de behandeling niet door als er 3 of meer zijn en krijg je het advies geen seks te hebben tijdens de vruchtbare dagen. Mocht het ons eens overkomen denk ik wel dat ik dat advies zou negeren ;)

Vanmorgen de IUI gehad, vond het best spannend! Eerst samen het potje ingeleverd en anderhalf uur later de inseminatie. Vond het niet heel pijnlijk, maar ik voelde het zeker wel! Beetje hetzelfde gevoel als de HSG, maar dan in mindere mate...
    Ik heb gevraagd naar een echo, maar ze zei dat het geen toegevoegde waarde zou hebben. Als ik het zelf graag wou, mocht het wel. Maar omdat ze het niet nodig vond, vond ik het ook niet nodig :)

And now... we wait! Aftellen van 15 dagen naar 0 gaat nu beginnen :)

15. Kniekie

Kniekie Actief lid

Oct 26, 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Hier de aangepaste lijst, heb alleen mijn eigen gegevens bijgewerkt :)

Nod
    Roos1978: 19-01
    PJO: 26-01
    Kniekie: 06-02
    Sweetnesz 08-02
    Linnepin: 06-02
    Mariah21: 12-2
    Goldfishie: ??

Afspraken
    Sweetnesz: 20-01 afspraak fm
    Linnepin: 21-01 follikelmeting 1
    Mariah21: 22-01 follikelmeting 1
    Goldfishie: 23-01 (cd 9) follikelmeting 1
    PJO: 26-01 Uitleg IUI en prikinstructie
    Kniekie: op wachtbankje tot NOD
    Roos1978: maart 2015 start IUI

Zwanger
    Moes

16. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Kniekie: spannend hoor, nu op het wachtbankje en wij duimen voor je! :)

17. Jesje82

Jesje82 Actief lid

Jan 16, 2015
    280
    0
    16
    mariah: ik had bij mijn nul meting 5 eitjes aan elke kant. Bij mijn eerste fm meting waren er nog maar 2 aan elke kant en ik geloof iets van 11 mm. bij de 2de fm waren ze geloof ik 14 en de 3de 18mm. bij de 2de fm zagen we duidelijk dat 2 eitjes echt achter bleven met groeien. Ik had dus 2 goeie eitjes bij mijn ovulatie en aangezien een eitje ong 2 mm per dag groeit zouden ze 20 en 22 mm geweest zijn. Ik ben niet gestopt met prikken, gewoon lekker doorgegaan.

Kniekie: spannend hoor! Ik moet nog precies een week wachten

18. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    1,879
    1
    0
    Aan de kust
    kniekie, spannend op het wachtbankje!!!! Zou zo mooi zijn he?!! fijn dat je geen allergische reactie hebt gehad.

Mariah, he bah wat onzeker nu... kan alle kanten op denk ik?! Want is het niet zo dat er uiteindelijk maar een aantal eitjes (en dus hopelijk niet teveel) goed gaan groeien en de rest achterblijft. ik duim iig voor je!!!

goldfish, voel jij het groeien ja?? krijg jij ook een fm en/of moet je ovutesten doen? (aangezien je zonder hormoonstimulatie doet)

jesje, nog maar een week (alhoewel dat natuurlijk ook nog lang is...) rot dat wachten he....

linnepin, goede fm!!!!! super!

19. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    1,879
    1
    0
    Aan de kust
    sweetnez, fijn dat je voor de eerste keer het prikken in het zh kon doen! goed gegaan??

kniekie, pffff wat ontzettend vervelende situatie in het zh.... hier ook fert afdeling en gyn op 1 plek..... kan zo confronterend zijn....
    Wat ik heeeel erg zwaar heb gevonden was toen met mijn miskraam. Ik had bij 11 weken een foute echo (ben je EINdelijk zwanger en dan dit ook nog... :( ) en heb uiteindelijk thuis de miskraam gekregen maar het leek alsof er nog wat zat en moest voor curretage. Zat ik daar met al mijn emotie te wachten dus al die dikke buiken....pffffff dat vond ik zo enorm rot! uiteindelijk daar nog naar toilet gegaan, wat grote stolsels kwijt geraakt en ik was schoon en hoefde geen curretage. Dat was wel heel fijn.

stay calm (ik zie dat je niet op de lijst staat??) wat vervelend dat je menstruatie uitblijft... hoe is het nu? want dan kan je mooi verder met de HSG! zou fijn zijn als die ingreep al voldoende zou zijn bij je!!

20. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    1,879
    1
    0
    Aan de kust
    Nod
    PJO: 26-01
    Kniekie: 06-02
    Sweetnesz 08-02
    Linnepin: 06-02