Start IUI 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kniekie, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Bo!! Wat balen dat je nog meer last hebt van die hormonen dan de vorige keer. En je had er toen al zo'n last van. Weet dat ik heel erg met je meeleef ook al laat ik me dit keer niet zo veel zien op het forum.

Wat goed dat je je al vragen voor het gesprek van dinsdag hebt voorbereid. Neem de vragen en pen ook mee. Zo kun je alles opschrijven wat je hoort en het later nog eens nalezen. En natuurlijk checken of je alles hebt besproken wat je van te voren hebt bedacht. En als je het antwoord niet snapt of nog niet tevreden bent met het antwoord, gewoon doorvragen wat ze er mee bedoelen. Of vragen of ze iets specifieker kunnen zijn. En als je het gevoel hebt dat degene met wie je het gesprek hebt dat stom vindt, niets van aantrekken. Zeggen dat je het belangrijk vindt om alles goed te snappen. Misschien vind je het te bemoeiallerig van me, maar wil je graag helpen. ik lees zo vaak in dit forum dat wanneer mensen zo'n afspraak hebben zich gegeneerd voelen om door te vragen omdat ze zich dan dom voelen. Dat is nergens voor nodig. Vragen staat vrij.

2. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Goldfishie je heb gelijk t heeft ons ook goed gedaan dat maandje rust.
    Bo ik snap je frustratie sterke.

Wij hebben vandaag weer de iui gehad 24mljn goede zwemmers spannend weer dus! Fijne zondag allemaal

3. linda109

linda109 Actief lid

14 aug 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goldfishie knap om een pauze in te lassen.. Heb het vaak gezegd tijdens ons eerste mmm avontuur maar nooit gedaan.. Niks doen voelde nog slechter dan maar doorgaan.. Sterkte meid en een dikke knuffel

Bo ook een dikke knuffel meid en stel dinsdag maar eens al je vragen..

Biientjeee veel succes meid! Duimen draaien voor jullie!

Hier vanmorgen eerste roze gespot dus zal vandaag of morgen wel doorzetten.. Op naar iui 2 maar weer.. Hou er rekening mee dat we er weer 6 nodig zullen hebben net als de eerste keer maar toch is dat in de praktijk weer anders..

4. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

2 feb 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloemetje, oestragen heeft inderdaad allerlei bijwerkingen. Met dit medicijn kun je ook je ongesteldheid uitstellen dus laat je niet voor de gek houden.

Goldfishie, ik vind het zo jammer dat jij maar geen geluk hebt. Neem de rust inderdaad maar is. Wie weet en anders even lekker genieten van elkaar...

Kelly den Boer, ik heb nog geen berichtje gelezen over je embryootjes... Zijn er bevruchtingen van de 7 eitjes en heb je morgen een terugplaatsing?

5. kdenboer90

kdenboer90 Actief lid

25 feb 2015
    109
    0
    16
    NULL
    Ede
    Hoi Mischa1984 ik ben vandaag gebeld. Ik heb 6 embryo's! Morgen word er 1 terug geplaatst om 11.45.
    Dan krijgen we ook te horen welke kwaliteit de embryo heeft. Heel spannend! En dan wachten tot 28 oktober!

6. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    Ik ga door voor ivf. De arts heeft me serieus genomen !! Net bloedgeprikt, morgen inschrijven bij het emc. Als ik ongesteld word, bellen, en duimen dat de bloeduitslagen dan binnen zijn ..... zo niet hebben we een rust maand. De gyn beaamde wel dat ml een hoop zaadjes had maar de beweeglijkheid was niet opperbest. Maar goed.. ik zou de korte procedure hebben. Geen pil slikken maar tripteline (ofzo) en fostimon 150 eh. Dag 10 echo. En 10.000 pregnyl met utrogestan.

7. bloemetjes123

bloemetjes123 Actief lid

19 sep 2014
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas heeft mijn lichaam mij voor de gek gehouden. Was zelfs een paar dagen misselijk, cup grotere borsten, zere borsten, raar gevoel bij baarmoeder, veel plassen, super moe... En dan is de test negatief. Baal zo. Mocht eigenlijk pas op dag 16 na Iui testen, vandaag 13 maar hij wordt nu niet meer positief😤. Waardeloos al die hormonen
    Maar weer snel naar de volgende ronde

8. linda109

linda109 Actief lid

14 aug 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kdenboer hopelijk is alles goed gegaan met de terugplaatsing vandaag? Veel succes met de wachtweken..

Bo hopelijk is het uiteindelijk niet meer nodig meid maar toch fijn dat je serieus genomen bent door de arts! Succes meid

Bloemetjes balen meid! Dat is altijd zo hatelijk he dat je lichaam je zo voor de gek houdt 😞 dikke knuffel meid

9. kdenboer90

kdenboer90 Actief lid

25 feb 2015
    109
    0
    16
    NULL
    Ede
    Vandaag de terugplaatsing gehad. We zijn heel blij want de kwaliteit is A. 😎
    Volgende week krijgen we een brief of er ook nog cryo's zijn.
    28 oktober mogen we een zwangerschapstest doen. Heel spannend!

10. mariah21

mariah21 Actief lid

30 okt 2014
    308
    66
    28
    Vrouw
    mama
    zuid holland
    Spannend hoor kdenboer. Ook super dat het van goede kwaliteit is. Jij bent mijn groote voorbeeld nu ik ga heel erg duimen dat je een positieve test hebt de 28ste.

Bloemetje wat vervelend altijd dat je je lichaam je zo voor de gek kan houden. Hopelijk word je snel ongesteld zodat je door kan gaan met de volgende poging.

Bo wat fijn dat je arts je serieus nam en je met ivf mag starten.
    dat geeft een stuk meer hoop dan iui.
    jij doet hetzelfde protocol als ik ook geen pil, alleen jij krijgt wel andere medicatie als ik. Ga jij gewoon voor ivf of icsi vanwege de zaadjes? Wel spannend weet je al wanneer je mag starten ?

Linda hoe gaat het met jou ?

Hier gaat het redelijk, ik heb een moeilijke tijd omdat mijn jongere zusje zwanger is al bijna 3 maanden. Kan het gewoon zo moeilijk accepteren en blij voor haar zijn. Het zorgt voor veel verdriet. Voor de rest wacht ik op me ongi die ik eind okt verwacht. Alles is al in huis ik ben er al helemaal klaar voor.

Wel heb ik heel veel moeite om nog in de ivf te geloven, ook al zij mijn gyn jullie hebben 50% op slagingskans. Maar hebben jullie daar ook last van of gehad ? Mijn angsten zijn zo groot dat ook dit niet zal lukken en wij zonder een kindje door het leven moeten gaan waar ik echt niet aan wil denken.

11. kimberley24

4 feb 2011
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    K den Boer wat goed! Ik ga duimen voor je!
    Bloemetje wat ontzettend balen weer, ongelofelijk dat je lichaam je do voor de gek kan houden he bah.
    Mariah kan me voorstellen dat je het daar heel moeilijk mee hebt. Hier is nu ook een goede vriendin net zwanger en ze vond het heel lastig om het me te vertellen omdat ze net 1 maandje gestopt was met de pil. Moest ook echt even slikken maar ben desondanks wel heel blij voor haar.
    Ik zit nu bijna een week na de inseminatie en heb sinds gisteren een soort van menstruatiepijn, dit heb ik nog nooit eerder gehad. Lijkt me erg vroeg voor m'n ongesteldheid. Even afwachten maar.

12. kimberley24

4 feb 2011
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff nu een dag verder en heb het toch ook wel erg zwaar met die zwangerschap van m'n vriendin. Ik heb het gisterenavond gehoord, en vannacht de hele nacht lopen spoken. Vind het voor haar en haar man super leuk en dat is ook echt gemeend, maar merk ook serieus jaloezie bij mezelf en dat wil ik helemaal niet. Hoe gaan jullie hier mee om, het lijkt elke keer dat er weer iemand dichtbij zwanger is moeilijker te worden, terwijl ik het de personen zelf wel echt gun!

13. mariah21

mariah21 Actief lid

30 okt 2014
    308
    66
    28
    Vrouw
    mama
    zuid holland
    Kimberly ik weet zo hoe je je voelt, het is denk ik iets waar je met de tijd aan moet wennen en moet accepteren hoe moeilijk dat ook is. Ik kan het momenteel niet bij mijn zusje. Het is zelfs zo erg dat ik haar eigenlijk voorlopig ontloop en even niet zie het doet gewoon teveel pijn. En ook al ben ik wel blij voor haar toch gun je het jezelf een beetje meer. Ikzelf ga er denk ik ook niet goed mee om, maar hoop dat er ooit een dag komt dat ik het kan accepteren en er voor haar kan zijn.
    Het blijft gewoon onwijs moeilijk dit soort situaties.

14. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Bo: wat fijn dat er naar je is geluisterd. Komt denk ik ook omdat je het goed hebt voorbereid. Goed gedaan van jou!! En fijn dat je naar de volgende stap kunt.

Bloemetjes: Balen van de negatieve test. Het komt toch harder aan als je in een behandeling zit dan wanneer je niet in een behandeling zit. Je bent dan zoveel moeite aan het doen. Dan voelt het heel rot als het negatief uitpakt.

Kdboer: mooi dat jullie een A kwaliteit embryo hebben. Hopen dat hij zich gaat innestelen en blijft plakken!

Mariah: wat moeilijk moet dat zijn voor je. Als je zusje zwanger is, word je nog eens extra met je neus op de feiten gedrukt. Heb je mensen om je heen met wie je hier over kunt praten?

Kimberley: ook jij wordt zo weer met je neus op de feiten gedrukt. Ook balen voor jou. Een week na de inseminatie? Dan zit je alweer op de helft. Ik stuur je veel energie om de komende week door te komen.

Ik ben nu op het einde van de rustmaand. Ik verwacht dit wknd mijn menstruatie en dan gaan we er weer voor. Ik moet zeggen dat die maand me heel goed heeft gedaan en kan nu met frisse moed weer verder met IUI 3.
    Gelukkig heb ik in mijn omgeving geen zwangeren op dit moment. Ze zijn allemaal in de eerste helft van dit jaar bevallen. Twee van hen, hebben ook een traject moeten doorgaan en dan voelt het toch anders omdat je weet wat ze hebben doorgemaakt. Eentje was heel snel zwanger en heeft toen grapjes daarover gemaakt en die persoon heb ik toen maar ontweken, want daar had ik geen zin in.

15. mariah21

mariah21 Actief lid

30 okt 2014
    308
    66
    28
    Vrouw
    mama
    zuid holland
    Loola ja het is erg lastig inderdaad, gelukkig kan ik er met mijn vriend over praten hij voelt misschien niet hetzelfde maar snapt wel dat ik me zo voel en begrijpt me ook dat helpt me er wel doorheen.
    Snap helemaal dat zo een maandje rust je goed gedaan heeft, wij hebben tussen de 4e iui ook even een rustmaandje genomen en dat was toch wel erg fijn. Nu kan je er weer tegen aan hopelijk word je snel ongi zodat je weer kan starten :)
    Gebruik jij hormonen met de iui ?

16. kimberley24

4 feb 2011
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja kan me goed voorstellen dat dat een hele lastige situatie is Mariah, ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ik daar mee om zou gaan. Loolaa wat fijn dat het rustmaandje je goed heeft gedaan, nu weer vol frisse moed er tegenaan! Hier een week geleden de inseminatie inderdaad. Maandag begon een soort van menstruatiepijn en dat is nu nog steeds, al is het wel al wat minder. Zo irritant dat je totaal geen idee hebt wat er in je lichaam gebeurd. Vandaag is m'n man jarig, dus net alle inkopen gedaan, vandaag familie en zaterdag feest voor vrienden. Daar heb ik zin in, wel zonder drankje voor mij uiteraard ;).

17. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Mariah; fijn dat je er goed met je man over kunt praten en dat hij zo'n steun voor je is.
    De rust was eigenlijk een beetje gedwongen omdat ik een training had net wanneer ongeveer de inseminatie zou gaan plaatsvinden. Anders waren we doorgegaan. Als je zo midden in het proces zit, dan lijkt het geen optie omdat je door wilt en omdat je het idee hebt dat er niets gebeurd. Maar ben achteraf heel blij dat we de rust genomen hebben.

Kimmerley:nog op de valreep; van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je man!!! Met al die feestjes heb je mooi wat gezellig afleiding om de tijd door te komen. Idd heel irritant dat je niet weet wat er gebeurd. En heel de tijd de vraag in je hoofd: Is het nu nog van de Pregnyl? Of ben je het zelf?

Wat me nu ook opvalt is dat ik de wachtweken na de IUI ook als veel zwaarder ervaar dan wanneer je geen IUI hebt gehad. Ik dacht van te voren wachtweken zijn wachtweken. Maar na die IUI duurden die dagen zo lang en was ik er eigenlijk heel de dag mee bezig. En nu lijkt het veel sneller te gaan en ben er iets minder mee bezig. Ik ga nog even van dit gevoel genieten en dan weer een paar maanden lekker de horrormonen mijn stemming laten bepalen. Allemaal voor een goed doel, moeten we maar denken.

18. kdenboer90

kdenboer90 Actief lid

25 feb 2015
    109
    0
    16
    NULL
    Ede
    @mariah21 Ik heb dat absoluut niet. Ik ben nu juist veel positiever dan bij de IUI. Dit komt ook omdat ik nu embryo's heb gecreëerd en het bewijs heb dat het daadwerkelijk wel zou kunnen. Bij de IUI voelde ik me best wel mislukt.

19. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    KdenB: grappig, we postten op hetzelfde moment. Het raakt me wel dat je aangeeft dat je je mislukt voelde bij het mislukken van de IUI's. Mag ik vragen wat dat dan is, waarom je je zo voelt?

20. kdenboer90

kdenboer90 Actief lid

25 feb 2015
    109
    0
    16
    NULL
    Ede
    Dat idee had ik omdat het keer op keer mislukte en ik geen vertrouwen meer had in de IUI. Toen wij startte met de IUI had ik al gelijk het gevoel dat dit niet zou lukken en dat ik IVF veel meer vertrouwen zou hebben. Dit komt ook misschien omdat wij veel mensen om ons heen kennen waar de iui niet gelukt is maar de ivf wel. Maar voor iedereen is dat weer anders.

Deel Deze Pagina