Start IUI 2015

Discussion in 'MMM clubs' started by Kniekie, Jan 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    1,879
    1
    0
    Aan de kust
    zo, ff de lijst aangepast. Hier helaas ongi geworden (wel zien aankomen hoor...).

Heb de fert arts gesproken en mag niet eerder beginnen dan maart. Heeft te maken met verzekeringskwestie, regels ed....
    zo stom! gewoon een stomme geldkwestie dus.... maar goed, nu nog 2 rondes proberen en daarna starten we. ach, kan er ook nog wel bij. Ben het wachten alleen zo zat en geloof er gewoon niet meer in, maar komt ook omdat ik bij dl ook al zolang bezig ben geweest. Het is toch voor je gevoel een optelsom....

verder nog gevraagd wat er nou precies bij mij aan de hand is (ik wist iets met hormonen maar niet precies wat). Nou blijkt dus dat mijn AMH heel laag is. Dit zegt wat over het aantal eitjes en de activiteit van je eierstokken. Mijn FSH zit nog op de grens maar de combi maakt dat ik richting de overgang ga, hoewel ik volgens haar me daar echt nog geen zorgen over hoef te maken want ik heb gewoon nog een eisprong (word ongesteld). Maar de kans spontaan is niet groter dan iui en de kans met iui (of ivf of wat dan ook) is wel kleiner bij mij want stimulatie zal wel eens heel lastig kunnen worden bij me, maar dat is natuurlijk ook gewoon proberen en kijken hoe het gaat!
    kortom, maakt me ook wel weer onzeker. MAar de arts was positief en denkt echt wel dat het ons gewoon gaat lukken. Dus ik moet maar hoop houden!!

2. Jesje82

Jesje82 Actief lid

Jan 16, 2015
    280
    0
    16
    mezelf er ook even bijgezet :)

Nod
    PJO: 26-01
    Jesje82: 29-1
    Kniekie: 06-02
    Sweetnesz 08-02
    Linnepin: 06-02
    Mariah21: 12-2
    Goldfishie: ??
    Roos: rond 20-02

Afspraken
    Sweetnesz: 20-01 afspraak fm
    Linnepin: 21-01 follikelmeting 1
    Mariah21: 22-01 follikelmeting 1
    Goldfishie: 23-01 (cd 9) follikelmeting 1
    PJO: 26-01 Uitleg IUI en prikinstructie
    Jesje82: 30-01 echo voor zwangerschap of voor tweede iui ronde
    Kniekie: op wachtbankje tot NOD
    Roos1978: maart 2015 start IUI

Zwanger
    Moes

3. Jesje82

Jesje82 Actief lid

Jan 16, 2015
    280
    0
    16
    wat vervelend weer he Roos die ongi!
    natuurlijk gaat het je gewoon lukken! wij moeten hier gewoon wat meer geduld hebben

4. mariah21

mariah21 Actief lid

Oct 30, 2014
    308
    66
    28
    Female
    mama
    zuid holland
    goldfish: wat toevallig dat we gelijk lopen, spannend hoor morgen laat je het ons weten? ik voel ze ook groeien hoor heel duidelijk soms.
    kniekie: hier in het ziekenhuis gaan ze ook met 3 of meer niet door maar soms met 3 wel als uitzondering. je gaat nu de wachtweken in ik ga voor je duimen!!
    jesje: jou verhaal geeft me weer een beetje hoop hopelijk gaat het bij mij ook zo.
    succes met de wachtweek nog lijkt me erg moeilijk die weken duren altijd jaren.
    roos: ja klopt het kan nog alle kanten op, ben hard duimen dat er 2 minder gaan groeien en dat de iui gewoon door kan gaan. vervelend van je ongi :( en dan ook nog wachten tot maart erg raar dat je niet eerder mag starten met iui.

Ik heb het ziekenhuis gebeld vanmiddag ik mag minderen met hormonen nu naar 50 en zaterdag weer terug voor fm.

meiden in de wachtweken succes en ik duim voor jullie!!

5. mariah21

mariah21 Actief lid

Oct 30, 2014
    308
    66
    28
    Female
    mama
    zuid holland
    Sweetnesz 08-02

Linnepin: 21-01 follikelmeting 1
    Mariah21: 24-01 follikelmeting 2

6. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

Jun 22, 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    @ Jesje voor jou ook spannend, nog een weekje, al duurt die week vast een eeuwigheid....

@ Roos, ik denk dat het voor iedereen waarvan de kinderwens nog niet in vervulling is rot is om te wachten... maar ik geloof dat je er na een miskraam helemaal niet op zit te wachten, echt verschrikkelijk. Ik begrijp echt nog steeds niet wie dit zo uitgevonden heeft! Dat je de afdelingen een beetje bij mekaar wil houden begrijp ik, maar geloof niet dat er ooit iemand over nagedacht heeft dat het erg confronterend is. En een hoop mensen verdrietig maakt.

Wat een vreemd verhaal trouwens dat jullie in maart pas mogen beginnen, verzekeringstechnisch???? Nog nooit van gehoord..

@ Mariah en Goldfish wat voor gevoel geeft het dan dat je ze voelt groeien??

@ Sweetnesz hoe was je FM??

@goldfish gaat je f morgen nog door??

NOD
    Sweetnesz 08-02

Mariah21: 24-01 follikelmeting 2
    Linnepin: vanaf 23-1-2015 (1e IUI) op wachtbankje voor NOD

Zwanger
    Moes

7. mariah21

mariah21 Actief lid

Oct 30, 2014
    308
    66
    28
    Female
    mama
    zuid holland
    ik voel soms een beurs gevoel en wat felle steekjes af en toe. is niet vervelend hoor maar voel het zeker wel. wat voel jij goldfish??

8. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Linnepin: ja vanmiddag de fm, dus nog heel wat uurtjes wachten om te kijken hoe groot de follikel is.

Mariah: ik voel een soort van zeurend gevoel of links of rechts in mijn buik. Niet de hele dag door en doet ook geen pijn, gewoon dat het aanwezig is. Heb geleerd dat dat het voelen is van het groeien van je follikel.

Sweetnesz: jij hebt je fm al gehad, hoe was het? Moet je nog een keer terugkomen voor een volgende fm?

Roos: verzekeringstechnisch?? Nog nooit van gehoord. Ik zal dit ook niet serieus nemen, jouw zorgverzekering begint altijd weer per 1 januari. Er niet bij laten zitten hoor als het raar voelt.

Kniekie: hoe voel jij je na de iui?

Linnepin: Jij hebt vandaag de iui? Heel veel succes! Go zaadjes!! :)

PJO: jouw nod komt er bijna aan, hoe gaat het op het wachtbankje?

9. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Ik heb trouwens geen last om met zwangeren in dezelfde wachtkamer te zitten. In het ziekenhuis waar ik heen moet is het wel op dezelfde verdieping. Alleen ik ga altijd via de linkerkant en de zwangeren moeten via de rechterkant, dus ik kom ze ieder geval niet tegen in de wachtkamer.

10. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

Sep 20, 2013
    264
    26
    28
    Hoi, fm was goed zie pagina 20 had ik al gereageerd :D
    Helaas een domper met de IUI gisteren zaad bleek niet goed te zijn, na bewerkingen afgerond 0,0 miljoen????? Kans dat t lukt is nihil maar ze lieten de behandeling toch doorgaan Pfff sorry voor m'n ego bericht!

Goldfishie jij had de eerste IUI toch ook zoiets soortgelijks?

11. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Sweetnesz: ik zag je nog in het afsprakenlijstje staan op de 20ste, dus ik nam aan dat jij nog niet had gereageerd... Maar wel fijn dat de fm bij jou goed was. Weet je ook hoeveel zaadjes er waren voor de bewerking?
    Wij hadden met de iui op 1 november 6 miljoen onbewerkt en na bewerking nog maar 200.000 zaadjes over. Voor iui is het minimum 1 miljoen. Bij ons lieten ze het ook doorgaan omdat de beweeglijk wel goed was. Maar ik had toen al gelijk het gevoel dat het toch niet ging lukken.
    Waarom lieten ze de iui bij jou doorgaan?

12. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

Sep 20, 2013
    264
    26
    28
    Er werd gezegd dat er maar 1 zaadje nodig is dus ze het altijd laten doorgaan ook al is de kans nihil. Geen idee wat de aantallen exact zijn voor bewerking heeft de arts het al helemaal niet over gehad. Voel me nu best stom dat ik niet verder door gevraagd heb maar het overviel me ook. Het zaad is namelijk al eens eerder getest (zonder bewerking) en toen was t prima!

Succes vandaag met je fm Goldfishie

Linnepin vandaag heb jij de IUI behandeling toch? Alles goed gegaan?

13. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Sweetnesz: ja dat hadden wij dus ook. Manlief had in oktober 2013, 53 miljoen zaadjes, begin november 2014, 6 miljoen en eind december 2014, 18 miljoen. Er staat natuurlijk ook druk op een man dat ie op een bepaald tijdstip het even in een potje moet doen en dan binnen een half uur bij het lab afleveren.

14. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

Sep 20, 2013
    264
    26
    28
    Ja wij ook in juni 2013 een hoog aantal. Wat betreft de zenuwen moet dat niet uitmaken zei de arts het zaad wordt per 3 maanden geproduceerd. Mijn vriend was 2.5 maand geleden ook ziek en heeft veel medicijnen geslikt daar bij komend ook veel stress gehad toen door een overlijden in de familie denk dat dit allemaal heeft mee gespeeld. Nu ik terug reken naar wat de arts zei dus rond de 3maanden is dat precies in die periode geweest dat hij ziek was en veel stress had. Laten we hopen dat het de volgende keer beter is :)

15. Jesje82

Jesje82 Actief lid

Jan 16, 2015
    280
    0
    16
    bij mij had de gyn maar 0.4 ml zaadjes ingebracht. hij zei dat als ze er meer in deden dat dat een negatief effect heeft op de zwangerschap want dan dood de baarmoeder alle zaadjes. nou, daar had ik nog nooit van gehoord....we hadden 6 miljoen zwemmers na opwerking maar als ze maar zo weinig inbrengen...

16. Jesje82

Jesje82 Actief lid

Jan 16, 2015
    280
    0
    16
    ik word ook helemaal gek van mezelf deze week. zie en voel ik nou andere dingen aan mezelf die op zwangerschapssymptomen lijken of lijkt dat maar zo.....aaaggrrrrr hoe zenuwslopend is dit!

17. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Jesje: dat is ook raar. Ik lees overal dat het minimum aantal zaadjes bij iui na bewerking 1 miljoen moet zijn. Maar het liefst natuurlijk meer inbrengen.

18. Kniekie

Kniekie Actief lid

Oct 26, 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Bij ons was het aantal zaadjes na bewerking ook niet super, 1,4 miljoen . Wel boven de grens dus, maar ze zei wel dat het niet over houdt. Nou ja, we zullen zien...

Denk dat de Pregnyl toch iets met me doet qua hormonen, vandaag moe, hoofdpijn en misselijk... Veel te vroeg voor symptomen dus gooi het maar op de Pregnyl.

19. Kniekie

Kniekie Actief lid

Oct 26, 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Jesje, in 0,4 ml kunnen heel veel zaadjes zitten hoor! wel een paar miljoen...

20. Stay calm

Stay calm Actief lid

Jan 7, 2014
    439
    0
    0
    Zit nu op cyclusdag . Vanochtend toch bruine afscheiding in mijn ondergoed. Ik denk dat ik dit weekend toch verlaat ga menstrueren. Nog even afwachten.
    Heb wel besloten om de planningbrief op de bus te doen. Had begrepen dat voor de hsg een test afgenomen word en voor mijn gevoel heb ik dan niets te verliezen. Wacht al zolang.
    We willen nu graag verder met de IUI behandeling.

Share This Page