Start IUI 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kniekie, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Alles is goedgegaan. Dit keer 4,5 miljoen, dus wel een stuk minder. Ook wat gevoeliger met insemineren, meteen alles in de kramp. We zitten er wel relaxter in. Maandag de 14e hcg prikken.

2. bloemetjes123

bloemetjes123 Actief lid

19 sep 2014
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas van deze kant geen goed nieuws. Ik heb vorige week een hystroscopie gehad en onze 4e iui.
    Hystroscopie viel mij ontzettend tegen, dit had te maken met de ligging van de baarmoeder.
    Dag later de iui, de zaadkwaliteit was dramatisch 250.000. We hadden al afgesproken met de arts om nog 1x iui te proberen en anders over te gaan naar ivf. Volgens verpleegkundige is ivf met deze zaadkwaliteit ook geen optie.
    Ben er dagen kapot van geweest, de angst om nooit een kindje te kunnen krijgen is groter dan ooit.
    Hopelijk is icsi voor ons nog een laatste optie. We hebben volgende week weer gesprek met de arts.
    Hopelijk bij jullie meer succes!
    Groetjes!

3. linda109

linda109 Actief lid

14 aug 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend theeleut! Duimen draaien weer..

Oh bloemetje wat een tegenvaller meid.. Dikke knuffel en hopelijk geeft het gesprek met de arts weer meer perspectief..

4. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Bloemetjes: dikke knuffel!

Theeleut: succes op het wachtbankje, ik duim weer!

5. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Bloemetjes, volgens mij heeft icsi net zulke kansen als ivf, dus wacht het gesprek af. Houd hoop!

Dank jullie voor het duimen weer.

Fishy hoe gaat het bij jou op het bankje?

6. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Het rood is vanochtend gekomen, was gister nog alleen bruin. Net gebeld en start zaterdag met 62,5 gonal. Vorige ronde 50 gonal gespoten en nu iets meer om meer follikels proberen te kweken. Om zo meer kans te maken. Volgende week woensdag fm1.

Het is best wel k*t dat ik niet zwanger raak en dat we al dik 2,5 jaar bezig zijn en de 3 jaar al in zicht komt. Om het positief te zien gaan de rondes met gonal wel lekker snel! ;)

7. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Knuffel fishy, het is ook super vervelend allemaal. En waarschijnlijk gaat het goedkomen, dus houdt moed!

8. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Helaas bij mij ook geen goed nieuws. Vanmiddag ongesteld geworden, iui nummer 3 niet gelukt. Al had ik het al wel verwacht dat het ook deze keer niet zou lukken, komt het toch weer heel erg binnen dat het weer niet mag lukken bij ons.
    We gaan maar weer beginnen met spuiten en op voor de 4de keer 😔.
    Iedereen een knuffel die het even nodig heeft!

9. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Wat een slecht nieuws hier allemaal! Dikke digi-knuffel voor jullie allemaal!

Ik ben helaas vandaag ook weer ongesteld geworden.
    Ik mag pas met de 4e iui starten als er vervolgonderzoek is gedaan in de vorm van een x-hsg of een kijkoperatie. Ik heb gekozen voor een kijkoperatie omdat ik dan 100% zekerheid heb of er echt niks in de weg staat voor een zwangerschap. Maandag ga ik bellen en dan hoop ik dat ik snel een datum heb en dat ik niet nog een maand moet wachten.

10. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Laura en arend, voor jullie ook een knuffel, het valt allemaal niet mee he. Ik zit op het wachtbankje maar merk dat ik beetje sceptisch ben over hele iui gebeuren. Zo weinig meiden hier zwanger met iui in een jaar dat het topic bestaat. Ik zie het inmiddels een beetje als een verplichte toelatingseis voor ivf geloof ik... En dan heb ik er pas 1.5 gehad, en jullie al zo veel meer.

11. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Ja dat gevoel heb ik ook theeleut! Ik heb helemaal geen vertrouwen meer in de IUI. Maar mijn gynaecoloog wil wel echt dat ik 6x IUI doe voordat ik overstap naar IVF. Dus ik heb helaas niet echt een andere optie.

12. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Probeer wel een beetje hoop te houden. Er zijn er wel een paar waar poging 5 of 6 het opeens waren. Dus misschien ook wel voor jou.
    Het evenwicht tussen zelfbescherming en hoop blijft maar een lastig ding in dit proces. Vooral met die hormonen. Ik krijg echt zo'n enorm zwanger gevoel van die ovitrelle, van de week zelfs ochtend misselijk, lekker irritant.

13. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Wij hebben eigenlijk ook niet echt goede hoop bij IUI. Al zitten we pas eigenlijk net in het traject.
    Ik heb ook echt nog een paar vragen waar ik mee zit en die ik bij het volgende bezoek ook echt ga stellen aan de gynaecoloog. Ik heb bijvoorbeeld geen test gehad of mijn eileiders niet verstopt zitten (dus ja leuk zo'n iui maar als die eileiders verstopt zitten werkt het voor geen meter). Ook heb ik tijdens de periode dat ik prik telkens een "aanwezige" linker eierstok. Klinkt misschien een beetje raar, maar ik heb geen pijn maar telkens het idee dat ik hem voel.
    Helaas mag ik deze maand niet starten voor iui nummer 4, er is namelijk niemand aanwezig tussen kerst en oud en nieuw. Misschien wel ergens goed een maandje rust. Ik heb namelijk wel wat bijwerkingen gehad bij de laatste ronde. Ik ben namelijk nooit verkouden en nu ben ik het al 3 maanden. En het is een bijwerking die staat beschreven.
    Ook van de ovitrelle heb ik bijwerkingen vooral last van mij borsten in de eerste week, maar ben ook echt een emotioneel wrak en zit me psychisch me zelf ook echt in de weg. Hopen dat ik een beetje rust kan vinden in deze maand. En misschien helpt dit forum voor mij ook om ergens mijn "ei" (hahah) kwijt te kunnen.
    Nu gaan we het deze maand maar weer zelf proberen, wat zou het mooi zijn om het jaar te starten met goed nieuws en dat we het dan toch echt "zelf" hebben mogen doen.

De mensen die in de wachtweek zitten erg veel succes met deze dagen.
    Verder wens ik ook iedereen succes en liefs voor de behandeling of waar die ook zit in het traject.

14. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Hebben jullie een fijn weekend gehad? Hier nog aan het begin van mijn cyclus, dus niet veel te melden. Heb wel alweer twee avonden gonal gespoten en dat gaat prima. Woensdagmiddag heb ik fm1, ben dan toch wel benieuwd of er dan al een mooie follikel groeit.

15. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Ik moet vandaag progesteron prikken maar het was me vanmorgen te druk, dus vanmiddag poging twee. Nog een week tot bloedtest, het voelt wel lang.
    Jouw cyclus gaat wel lekker hard met die medicatie!

16. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden. Net naar t zk geweest. We mogen gelijk starten voor ivf.. Beginnen met de pil zodra ik ben gaan menstrueren en dan 21 dagen de pil slikken dan gaat het beginnen spannend!

17. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Spannend hoor bientje, raar he weer aan de pil, dat voelt zo tegenstrijdig. Waarvoor is dat?

18. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    succes morgen met je fm goldfishie!

Bientje wat fijn dat je direct mag starten met IVF! Echt spannend!

Ik wacht nog steeds op de kijkoperatie. Ik ben afgelopen zaterdag ongesteld geworden en heb dit gisteren doorgebeld. Helaas is de operatie deze maand niet mogelijk omdat er andere operaties gepland stonden. In januari is het ook al heel druk, dus misschien wordt het zelfs pas februari. Wat een tegenslag. Moet ik het al die maanden zelf gaan proberen. Ik dacht dat ik dat achter de rug had. Ook al heb ik niet zoveel vertrouwen meer in de IUI, ik heb nog minder vertrouwen in zelf proberen. Ik heb voor morgen een belafspraak gemaakt met mn gyn. Toen we dit beleid afgesproken hebben heeft ze me ervan verzekerd dat het geen maanden zou duren. En dat duurt het nu dus wel. Hopelijk mag ik toch ondertussen een IUI doen.

19. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden!
    Theeleut ja zeker voelt t tegenstrijdig haha. Wat ik heb begrepen is dat om me lichaam stop te zetten m'n eigen hormonen..
    Arendje wat balen meid!!! Welk Z-H loop je?

20. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Het HagaZiekenhuis in Den Haag

Deel Deze Pagina