Nod PJO: 26-01 Jesje82: 29-1 Kniekie: 06-02 Sweetnesz 08-02 Linnepin: 06-02 Mariah21: 12-2 Goldfishie: ?? Roos: rond 20-02 Afspraken Sweetnesz: 20-01 afspraak fm Linnepin: 21-01 follikelmeting 1 Mariah21: 22-01 follikelmeting 1 Goldfishie: 23-01 (cd 9) follikelmeting 1 PJO: 26-01 Uitleg IUI en prikinstructie Jesje82: 30-01 echo voor zwangerschap of voor tweede iui ronde Kniekie: op wachtbankje tot NOD Roos1978: maart 2015 start IUI Stay calm: jan/febr HSG Zwanger Moes[/QUOTE]
Vandaag de eerste IUI gehad, waar de zaadkwaliteit twee x eerder vrij slecht was (8 milj waarvan 1,8 milj, goede zwemmers) was het vandaag stukke beter, vandaag 30 milj en na bewerking 27 milj goede zwemmers!! WoW was best wel blij met dit resultaat . Even 45 min wachten en we konden het bewerkte zaad weer ophalen, we mochten zelfs nog even naar de zwemmers onder de microscoop kijken, erg leuk om te zien!! Spuitje mee op de huid om hem warm te houden onder de kleren tussen de boobs Op afdeling gynaecologie aangekomen klapte mijn blaas bijna uit mekaar! Bij de fm had de gyn gezegt thuis plassen en daarna niet meer. Bij het aanmelden verteld dat ik best wel hoge nood had en toen zeiden ze dat je beste tijdens het opwekken van het zaad even kan plassen, had ik dat maar geweten!! Maar mocht toch even naar het toilet, ohhww wat lucht dat op zeg!! Nou eenmaal binnen kon de lieve vrouw mijn baarmoedermond niet goed vinden, deze ligt nogal achterover werd me bij eerdere onderzoeken verteld, dus dit even doorgegeven. Helaas lukte haar niet, haar collega ( wat meer ervaren) lukte het beter en heeft alle 27 milj zwemmers geïnsemineerd. Nog even 10-15 min wachten in de stoel en op naar huis, vanavond lekker met manlief op de bank hangen en hard duimen voor wat komen gaat!! We moesten het van de arts gezellig maken vanavond, tis de vruchtbaarste dag dus goed gebruik van maken dua dat gaan we maar doen Ik heb trouwens wel last gehad van me buik ik denk van de pregnyl, normaal heb ik ook wel buikpijn, maar dit x wat het stukke erger, en voelde me ook best een beetje vol/ opgezwollen, herkennen jullie dit?? De gyn zei trouwens laatste x dat je ei pas springt nadat je de buikpijn gehad hebt.... wat hebben jullie hier over gehoord?? Voor nu op het wachtbankje en duimen maar...... het is er tenslotte maar 1 die echt hard moet zwemmen.....
NOD PJO: 26-01 Jesje82: 29-1 Kniekie: 06-02 Linnepin: 06-02 Sweetnesz 08-02 Mariah21: 12-2 Goldfishie: ?? Roos: rond 20-02 Sweetnesz: 20-01 afspraak fm Goldfishie: 23-01 (cd 9) follikelmeting 1 Mariah21: 24-01 follikelmeting 2 PJO: 26-01 Uitleg IUI en prikinstructie Jesje82: 30-01 echo voor zwangerschap of voor tweede iui ronde Linnepin: vanaf 23-1-2015 (1e IUI) op wachtbankje voor NOD Kniekie: op wachtbankje tot NOD Roos1978: maart 2015 start IUI Stay calm: jan/febr HSG Zwanger Moes @Goldfishie hoe is de fm gegaan??
Wauw Linnepin, 27 miljoen goede zwemmers!! Daar zou toch haast wel een bij moeten zitten Ga voor jullie duimen!!
hier slecht nieuws te horen gekregen, iui is stop gezet overstimulatie en mogen geen gemeenschap meer hebben. erg moeilijk maar ergens wel al zo een voorgevoel. nu 2 weken wachten pfff
Ohw dat is flink balen mariah, wat is er precies aan de hand bij overstimulatie?? En moeten jullie nu wachten tot je weer gaat menstrueren? Weet je wel of jullie daarna weer door mogen voor iui?
ja zeker balen. weet niet of dit echt overstimulatie is hoor maar dat zij de gynaecoloog heb 4 eitjes 1 was tegen de 21 mm aan 2 van 19 en 1 was er 16 mm Ze vond het te veel om verder te gaan en waren ook nog eens te laat omdat die van 21mm al op springen stond. ik moet nu inderdaad 2 weken wachten tot mijn menstruatie. daarna mag ik wel weer opnieuw starten met iui gelukkig. op het moment voel ik me lichamelijk goed alleen geestelijk zit ik best wel door heen. had zo gerekend op deze iui, maar leer hier wel van dat ik er niet meer op moet rekenen.
Ja ikk begrijp t helemaal! Mag je eindelijk starten.... weer langer wachten. Alsof we nog niet genoeg gewacht hebben... Jah klinkt alsof ze dan bang zijn voor en meerling. En ook met iui wil het niet zeggen dat je gelijk zwanger raakt natuurlijk, Maar goed er is wel weer een kans weg. Zo zag ik het iig elke keer. En je kan gewoon gemeenschap hebben toch?! Alleen zal t slim zijn t veilig te doen... al zit je daar ook niet op te wachten. Ik voelt t geestelijk ook meer als lichamelijk. Al vervloek ik me lichaam soms wel hoor. Kan t gewoon niet is meewerken?! Nou hopelijk zijn de twee weken snel voorbij en kunnen jullie alsnog starten.
Lotgenoten Pijn en verdriet Wie kent die momenten niet Soms zit alles tegen En moet je dingen tegen elkaar afwegen Wil je het wel of wil je het niet Niemand die je angsten ziet Gaan we er nog een keer tegen aan Willen we wel weer op een wachtlijst staan Maar dan zijn er toch weer mensen die luisteren En je bemoedigende woorden toefluisteren Dan kun je er weer tegenaan De hele wereld kan je aan Dan weet je wat we allemaal weten Lotgenoten zullen je niet vergeten Lotgenoten Lotgenoten, liever niet gehad natuurlijk maar toch blij dat ze er zijn zoveel begrip, zoveel herkenning hetzelfde verdriet, dezelfde pijn een rots in de branding op elk moment als het even niet meer gaat een lief woord een luisterend oor of iemand die even met me praat het niet steeds weer uit te hoeven leggen wat je dagelijks weer voelt niet ongevraagd advies of medelijden hoe goed dat soms ook is bedoeld met alleen een blik of enkel woord en de ander weet exact wat ik bedoel dat is de steun die mij erdoor helpt geloof me: dat scheelt een heleboel Bekijk bijlage 440260 Bekijk bijlage 440259
linnepin: lief je berichtje en inderdaad wat je zegt het voelt weer alsof er een kans weg is. Inderdaad mogen wij gewoon gemeenschap hebben alleen wel veilig. wel vervelende was dat wij die dag voor de echo nog gemeenschap gehad hebben.(dit was nog niet eerder vertelt dat het niet mocht en ik had nog geen eisprong verwacht) ik moet morgen bellen voor nog een echo op dinsdag of woensdag om te kijken of alle eitjes gesprongen zijn. ben wel bang wat nu verder daarmee. Vind tekst heel mooi en zeker heel fijn om samen elkaar te steunen in deze moeilijke weg naar mooi geluk.
Kniekie: ja, dat kunnen symptomen zijn van de pregnyl. Wanneer had je dat gespoten? Na een week is dat uit je lichaam en krijg je er geen klachten meer van. Stay Calm: is de ongi doorgebroken? Weet je al wanneer je de hsg hebt? edit: ik zie een blz verder dat je de lijst hebt aangevuld. Linnepin: fijn zo veel zaadjes bij je iui! Ik duim voor je! Mariah: balen van de overstimulatie. Ik heb het vaker gelezen dat je dan klusverbod krijgt en de behandeling word stopgezet. Wat moest jij spuiten of had je clomid? Waarschijnlijk krijg je de volgende ronde dan een mindere hoeveelheid om overstimulatie te voorkomen. Ik weet hoe je je voelt als je moet wachten terwijl je eindelijk bent gestart met een behandeling. Het voelt als een weggegooide kans. De gyn volgt een standaard richtlijn en jouw lichaam reageert daar sterker op dan anderen en heeft jouw lichaam een overproductie gemaakt. Vraag je wel om een uitgangsecho? Dan weet je ieder geval dat je er geen cystes aan over hebt gehouden. Linnepin: wat een mooi gedichtje Mariah: dus je hebt morgen of overmorgen nog een echo? Heel veel succes! En knuffel!
Ik had vrijdagmiddag de follikelmeting gehad. De gyn zag rechts 1 van 19 mm en 1 van 11 mm. Links zaten drie mini's. Eerst begon de gyn over wanneer ik pregnyl zou moeten spuiten omdat ze geen iui op zondag doen. En ze twijfelde of maandag te laat zou zijn. Maar ik vond het veels te vroeg voor een eisprong en mijn gevoel klopte niet met die 19 mm. Daarna ging de gyn ook twijfelen of dit wel mijn ei was of niet een overblijfsel van een vorige ronde. Ik moest bloed gaan prikken en idd, te lage waarde voor iets van een komende eisprong. Dus die 19 mm blijkt een cyste en die van 11 mm moet mijn ei zijn van deze ronde. Vanmiddag moet ik terug komen voor follikelmeting 2 om te kijken wat er gebeurd met die van 19 mm en of die van 11 mm goed gegroeid is.En dan ga ik bespreken met de gyn wat verder te doen. Ik heb wel eens hier op zp gelezen dat als je een cyste hebt, dat je dan eerst weer een ronde moet wachten om te kijken of ie vanzelf weggegaan is. Aangezien dit fm 1 was had de gyn ook geen vergelijkingsmateriaal, ze doen hier standaard geen uitgangsecho aan begin van je cyclus. Ik heb zelf besloten dat ik dus wel wil de volgende keer. Ik heb dus geen idee of de iui deze ronde door kan gaan. En ik heb geen idee hoe lang die cyste er al zit. En weet ook niet of eind oktober de verkeerde beslissing is gemaakt door de gyn. Toen had ik namelijk op cyclusdag 11 de fm 1 en toen zat er ook een 'follikel' van 19 mm en toen moest ik gelijk pregnyl spuiten en twee dagen later de iui. Stel dat dat toen ook al dezelfde cyste was en dus verkeerde timing met iui, dan had ik helemaal geen kans om zwanger te raken. De gyn zegt dat de cyste niets doet met pregnyl, maar als er toen ook nog een kleiner eitje heeft gezeten die wel sprong door de pregnyl, dan was die nog niet goed en niet groot genoeg om te springen. Maar door de pregnyl moet ie wel. Dus ik zit in totale verwarring en heb geen idee hoe het nu verder gaat verlopen. Heeft iemand hier ervaring met een cyste? Ik heb geen extra hormonen gespoten, alleen 1x pregnyl, en dat was eind oktober 2014. Weet ook niet hoe lang zoiets kan blijven zitten ofzo, totaal geen ervaring mee.
NOD PJO: 26-01 Jesje82: 29-1 Kniekie: 06-02 Linnepin: 06-02 Sweetnesz 08-02 Mariah21: 12-02 Roos: rond 20-02 Goldfishie: ?? Afspraken Goldfishie: 26-01 (cd 12) follikelmeting 2 PJO: 26-01 Uitleg IUI en prikinstructie Jesje82: 30-01 echo voor zwangerschap of voor tweede iui ronde Linnepin: vanaf 23-1-2015 (1e IUI) op wachtbankje voor NOD Kniekie: op wachtbankje tot NOD Roos1978: maart 2015 start IUI Stay calm: jan/febr HSG Sweetnesz: ? Mariah21: ? Zwanger Moes
PJO: ik zie dat jij vandaag ook een afspraak hebt. Heel veel succes! Laat je nog even weten hoe het is gegaan? Ik zie dat je ook je nod hebt vandaag. Mariah en Sweetnesz: vullen jullie het lijstje weer even aan met jullie afspraken?
mariah: jeetje wat vervelend zeg! Gemiste kans weer...voel echt met je mee goldfishie: ik heb nog nooit een cyste gehad maar ik heb ook gehoord dat als je er een hebt dat die eerst weg moet zijn voordat je verder kan gaan met de stimulatie. wat een rottig nieuws allemaal. Ik heb zelf ook niks gezelligs te vertellen. Heb veel bijwerkingen van de utrogestan. Iemand daar ervaring mee?
mooie woorden linnepin! idd pjo, hoe was je afspraak en nog mooier zou zijn natuurlijk dat je ongi uitblijft en je een posi test hebt goldfish, he bah wat een onzekerheid zo zeg... ik vind dat altijd zo lastig! weet verder niet veel over cystes.... hopelijk weet je snel meer. killing die onzekerheid. mariah, he bah, wat een rotnieuws zeg.... en vooral zo'n enorme teleurstelling. mag je eindelijk met een 'nieuwe kans' beginnen en dan dit. Hoop dat je niet op nog veel meer teleurstellingen stuit, het is allemaal al zwaar zat ... sterkte meis! jetje, trek je het nog een beetje op de wachtbank? hier ook weinig te melden. dag 8 nog maar dus echt even nog niks te doen. ga morgen maar weer starten met tempen denk ik. heb mijn moeder nog gesproken en die was al behoorlijk vroeg in de overgang (44) en mijn oma met 42 jaar. pfff ik ga dus ook die richting op (wij allemaal uiteindelijk natuurlijk) maar ik krijg zo'n onrustig gevoel, alsof ik moet opschieten. maar goed, de fert arts maakte zich nog geen zorgen, maar als ik google zie ik soms ook hele andere trajecten met een laag amh (direct ivf en iui overslaan). kortom, maar weer eens afwachten...
NOD PJO: 26-01 Jesje82: 29-1 Kniekie: 06-02 Linnepin: 06-02 Sweetnesz 06-02 Mariah21: 12-02 Roos: rond 20-02 Goldfishie: ?? Afspraken Goldfishie: 26-01 (cd 12) follikelmeting 2 PJO: 26-01 Uitleg IUI en prikinstructie Jesje82: 30-01 echo voor zwangerschap of voor tweede iui ronde Linnepin: vanaf 23-1-2015 (1e IUI) op wachtbankje voor NOD Kniekie: op wachtbankje tot NOD Roos1978: maart 2015 start IUI Stay calm: jan/febr HSG Sweetnesz: wachtbankje tot NOD Mariah21: ? Zwanger Moes Mooie tekst Linnepin! Zo voelt t ook! Roos heb jij voortekenen van een vervroegde overgang of ben je daar op getest? Hier is nooit op AMH of FSH geprikt Balen Goldfishie wel vreemd want een cyste groeit toch ook? Dan lijkt het mij niet dat het er al zit vanaf November. Sorry even kort bericht geen tijd om bij te lezen. Ik ben nu bezig met mijn koffer in te pakken. Wij vertrekken morgen voor een weekje naar de zon dus ben even niet actief hier.
roos: nog een paar dagen, maar ik had zondag vast stiekem een testje gedaan. negatief...kan nog veranderen, weet ik wel, maar heb er niet zo vel vertrouwen in.....donderdag bloedtest doen, dan weet ik het zeker
Had vanmiddag een andere gyn, maar ook een lieve en meedenkend. Ze heeft mijn dossier nagekeken en die cyste zit er dus al ieder geval 1 jaar. Waarschijnlijk langer, maar in januari 2014 is er natuurlijk pas voor het eerst gekeken bij de gyn. Deze cyste zit dus rechts en is 19 mm en ziet eruit alsof het een ei is die bijna gaat springen. Hij groeit ieder geval niet en zit ook niet de andere eitjes in de weg. Dat kan bv wel al die heel groot is. De vorige iui is dus ook verkeerd beoordeeld en dus verkeerde timing, want mijn echte eisprong van die ronde kwam er dus nog niet eens aan. Maar door de pregnyl is het kleine eitje wel gesprongen, maar had dus geen kans om bevrucht te raken en dus twee weken later de rode dagen in. Na de fm in de iui ronde is ook geen bloed geprikt, dan hadden ze kunnen weten dat er geen eisprong aankwam ook al zag het er wel zo uit. De iui kan wel doorgaan, maar dan moet het andere eitje wel doorgroeien. Vanmiddag was het kleine eitje 11,5 mm. Dus maar 0,5 mm gegroeid, niet heel veel dus. Donderdagmiddag follikelmeting 3. Met heel veel geluk als die kleine donderdag 19 mm is, dan zaterdag de iui. Anders waarschijnlijk volgende week.