Jesje: daar heb ik geen ervaring mee. Roos: ben je daar ook op onderzocht dat jij ook vervroegd in de overgang kan gaan? Al lees je wel vaak dat het erfelijk word doorgegeven. Ik snap je gevoel wel dat je dan op wilt schieten. Sweetnesz: heel veel plezier in de zon en geniet er maar lekker van!! PJO: hoe is je afspraak gegaan?
Jeetje goldfishie wat een verhaal, dan voel je je ook zwaar **** maar gekukkig zie dat er nog hoop is voor deze ronde!! Ik ga heel hard voor jullie duimen!! Fijne vakantie sweetnesz! Geniet ervan Roos mag ik vragen hoe oud je bent?? Mariah balen zeg! Ben wel benieuwd wat de volgende stap voor jullie gaat zijn. Ze vinden vast een oplossing! Jesje wat jammer dat je negatief hebt getest ook voor jou ga ik duimen dat je alsnog een positieve test zal testen!
meiden lief dat jullie zo mee leven doet me goed dat er mensen zijn die begrijpen hoe ik me voel. gelukkig voel ik me stuk beter en heb ik me er nu bij neer gelegd. op naar de volgende 1ste echte iui!!. en goldfish vervelend van die cyste, daar zit je ook niet op te wachten. dat die er al een jaar zit dat is echt een lange tijd, is er nooit onderzoek gedaan naar cystes of andere afwijkingen? gelukkig is het niet belastend voor de andere eitjes dat is goed nieuws!!
PJO: 26-01 Jesje82: 29-1 Kniekie: 06-02 Linnepin: 06-02 Sweetnesz 06-02 Mariah21: 07-02 Roos: rond 20-02 Goldfishie: ?? Goldfishie: 26-01 (cd 12) follikelmeting 2 PJO: 26-01 Uitleg IUI en prikinstructie Jesje82: 30-01 echo voor zwangerschap of voor tweede iui ronde Linnepin: vanaf 23-1-2015 (1e IUI) op wachtbankje voor NOD Kniekie: op wachtbankje tot NOD Roos1978: maart 2015 start IUI Stay calm: jan/febr HSG Sweetnesz: wachtbankje tot NOD Mariah21:Bellen op ongi voor fm en dag 3 prikken Moes
Wel fijn dat je nu meer duidelijkheid hebt goldfish. Maar kan die cyste gewoon blijven zitten? Kan dat geen kwaad? En zien ze de 1e poging nu dan als een mislukte en heb je nu recht op 1 ronde extra? Mariah, fijn dat je het zo kan zien en je erbij neer kan leggen. Op naar de echte ronde! Nu zal t qua afstemming hormonen vast beter gaan! Hopelijk word je snel ongesteld. Sweetnez, lekker genieten van de zon!!! Wat heerlijk zeg
Hhe chips jesje... Het kan natuurlijk nog wel maar dat stomme wachten elke keer..... Niet leuk. Ik ben niet specifiek op de overgang oid getest. Ik wist het ook niet tot donderdag toen ik m'n moeder vertelde over mijn hormoonwaardes. De arts wilde meer hormonen prikken omdat ze vond dat ik een ander patroon liet zien (cyclussen wat korter en minder constant en best vaak hartoverslagen. Ik ben 36 dus ik heb nog wel even maar toch... Mijn amh is gelukkig alleen nog laag en m'n fsh is nog net binnen de grens. Als die iets hoger was geweest ga je exht meer ri overgang vertelde ze en dan is het beleid wel vaak ivf. Nah ja, we zullen het allemaal gaan zien. Zwanger worden is toch al niet meer vanzelfsprekend voor ons allemaal he...
moet even me verhaal kwijt hoor, kom net van de echo om te kijken of de eitjes gesprongen waren en tot me verbazing zaten ze er nog en nu nog maar 2 achteraf gezien had de iui gewoon door kunnen gaan dus.. ze waren echt al groot 1 van 23 mm en 1 van 21 mm iemand een idee tot welke grote ze door kunnen groeien ? Nu maar aan de klus denk ik, dan voelt het toch niet zo erg als een gemiste kans.
Hoi, even niet meer geweest. Ben al 2 weken ziek, zwak en misselijk. Maar word nu gelukkig iets beter. Gisteren het gesprek gehad en dat was erg slecht en heel erg onverwacht. De uitslag van het zaadonderzoek was dat het aantal onder het miljoen ligt. Op basis hiervan is alleen ICSI mogeljik. Dit was nogal een klap in ons gezicht! Dit was niet wat wij verwachten en nogal een grote schrok! Er word opnieuw een semenanalyse gedaan, aan ons de keus of het half februari gebeurt (6 weken na de 1e analyse) of in april (3 maanden na het 1e onderzoek) de kans is groter dat het in april een mogelijke verbetering zou zijn. De arts belt me straks tussen nu en 11.00 uur terug omdat ik wil vragen of beide mogeljk zou zijn als blijkt dat half februari ook niet goed is. ICSI is iets waar we natuurlijk allebei tegen op zien, een mega zwaar traject en dan ook maar 3 kansen. Wat nou als het niet lukt? Ik heb een dochter uit een vorige relatie maar mijn vriend/ bijna man heeft nog geen kleine en wist al vanaf jongs af aan dat hij vader wilde worden. Oh wat nou als het nooit lukt? Ik ben helemaal kapot en weet het allemaal even niet meer, het is moeiljik om positief te blijven. Het spijt me dat ik nog niet heb gereageerd op andere berichten maar zal vandaag of morgen teruglezen en reageren. fijne dag allemaal.
@roosje ik begrijp niet dat jullie zo lang nog moeten wachten voor de eerste iui Wanneer weet je wat de volgende stap is of wanneer er getest wordt? Soms begrijp je het toch allemaal niet wat ze wel of niet willen... Het is idd helaas voor niemand van ons vanzelfsprekend.... Mariah geen idee tot hoe groot ze groeien die van mij was 19, 5mm en toen moest ik savonds al pregnyl prikken dus geen idee hoe groot hij uiteindelijk is geworden. Konden ze de iui niet alsnog door laten gaan?? Klussen is zowiezo goed al is t maar voor het idee dat het niet een totaal gemiste kans is.. Jeetje pjo wat moet jij je rot voelen. Dat is idd geen leuk bericht als je ervanuitgaat dat je met iui gaat starten. Aan de andere kant wss zou er met iui weinig tot geen kans hebben en dat is ook zonde. Ik heb geen idee hoe het icsci in zijn werk gaat. Maar probeer toch hoop te houden meis!! Voel je niet verplicht tot reageren op andere berichten soms is je eigen verhaal kwijt kunnen even wat belangrijker dat begrijpen we echt wel en denk dat iedereen daar wel is mee worsteld.
mariah: wat ontzettend balen zeg! kunnen ze de iui niet alsnog doorlaten gaan? PJO: klap in je gezicht? eerder KO geslagen! wat een vreselijk nieuws, maar de slagingspercentages liggen wel weer hoger bij ICSI. Dan zijn er ook nog andere technieken zoals PESA. Die is er voor mannen die helemaal geen zaadcellen hebben, maar dit wordt nog niet in NL gebruikt. Er zijn heus nog wel mogelijkheden, maar komop, de kans op een zwangerschap met ICSI is groot dus het zal vast wel lukken!
Jesje, ja eingelijk wel KO geslagen! Maar goed, we gaan vol goede moed het eerstvolgende zaadonderzoek in februari afwachten en afhankelijk daarvan verder kijken. Is het slagingspercentage groter bij ICSI, dat wist ik eigenlijk niet. En idd afwachten maar het is nog niet zo dat we helemaal geen kansen meer hebben! Succes met het wachten tot de 29e! spannend!
Jeetje als ik al jullie berichten lees, zitten jullie allemaal fors in de behandeling. Hoe zit dat eigenlijk. Als mij HSG goed is, gaan wij ook voor de IUI. Wat kan ik verwachten qua aantal keren dat je in ziekenhuis wordt verwacht. Mijn man en ik hebben het namelijk nog steeds voor ons gehouden en willen dat eigenlijk ook nog zo houden.
stay calm, ik zou er wel rekening mee houden dat je na de HSG het nog een aantal maanden moet proberen. Hier moest ik na de HSG voor dl het nog 3 mnd zelf proberen (en zou dan gestart zijn met iui na 2 jaar) en nu moet ik het na de HSG 5 keer proberen. Maar goed, ik merk al dat met van alles het beleid in de ziekenhuizen verschillend is.... ik denk dat de andere meiden jou beter kunnen vertellen wat je allemaal kan verwachten van de IUI. Wel zou je je in kunnen lezen op internet, want de ziekenhuizen hebben vaak folders voor alle behandelingen op hun site staan waarin alles goed uitgelegd staat. (zo ook voor de HSG en dus ook voor IUI). En dan is het ook nog afhankelijk of je een hormoon gestimuleerde IUI gaat krijgen of niet.
stay calm: ik denk dat dat voor iedereen anders is, en dan bedoel ik is er bij de man iets mis of bij de vrouw of bij beide of bij geen van beide?? Het enige wat ik kan doen is vertellen hoe het bij ons gegaan is. Eind juli 2014 gestopt met de pil en eind vorig jaar naar de dokter geweest omdat ik op dit forum al had gelezen dat je een jaar moet wachten voor ze überhaupt iets doen. HA zei test eerst het zaad van ML dat is het makkelijkste. Toen bleek dat dit niet super was maar ook niet onwijs slecht toch doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar hebben ze nog een keer zaadonderzoek gedaan en dit bleek hetzelfde resultaat te geven. tegelijk werd er een afspraak gemaakt voor mij om bloed te prikken om te kijken of de eventueel een oude chlamydia besmetting konden vinden. Weer terg voor resultaat en toen bleek dat er een oude besmetting gevonden was terug voor HSG. ( dit heb ik als erg pijnlijk ervaren, het is gelukkig maar een paar seconden geweest, maar vond het wel heftig, ook dit kan voor iedereen verschillend zijn natuurlijk, maar de arts met de iui vertelde dat HSG het meest vervelende onderzoek is.... ....buiten dat voelde ik me ook zwaar klote om het feit dat er wat gevonden was, schaamde me dood!!) Tijdens/ na het HSG onderzoek vertelde de arts gelijk dat ze nix geks gezien hebben, twee dagen erna telefonisch contact gehad met de arts voor definitieve uitslag. De gyn, had al verteld als dat er gelijk met IUI gestart kon worden vanwege de niet opperbeste maar ook niet hele slechte zaadkwaliteit. (Kans op zwangerschap op de normale manier was onder de 30%.) Daarna gelijk weer een afspraak gemaakt met de gyn en toen zat ik net op me 8e dag van me cyclus. Omdat mijn cyclus altijd rond de 25 of 26 dagen is, dus vrij regelmatig hoefde ik geen medicatie hiervoor. Ik heb alleen pregnyl gekregen die ik moet gebruiken een dezelfde dag ( twee dagen na afspraak gyn konden we gelijk van start vanwege de timing in mijn cyclus) van de folikel meting. Twee dagen erna eerste IUI gehad. Mar zoals ik al zei dit zal voor iedereen anders zijn. Bij onze eerste IUi bleek ook de zaadkwalieteit ineens stukke beter.... Moet zeggen dat alles bij elkaar allemala vrij snel is gegaan. ik lees hier idd nog wel is andere dingen. Als ze bijv niets kunnen vinden moeten stellen vaak nog even door öefenen"zonder hulp. Zo dat is ene heel verhaal maar dat is dus de onze.... pfff en dat te bedenken dat er stellen zijn die al veel langer bezig zijn voor zo'n wondertje....mogen wij best in onze handen wrijven dat we zo snel geholpen zijn, naja we zijn er nog niet natuurlijk, maar geeft wel een fijn idee wetende dat er nu wat gebeurt.... Nou ik hoop dat je wat aan dit verhaal hebt......
StayCalm, het is idd bij iedereen heel verschillend... Wij moesten na de HSG nog een half jaar zelf proberen, omdat al onze onderzoeken goed waren. Uiteindelijk zijn we wel iets eerder begonnen met de IUI, maar daar hebben we zelf om gevraagd. Wat betreft de ziekenhuisbezoeken, dat is ook in ieder ziekenhuis weer verschillend. Ik moet op CD 3 komen voor uitgangsecho en dan rond dag 10 voor de eerste follikelmeting. Vervolgens is is het iedere 2 a 3 dagen een echo om de follikel te volgen en uiteindelijk dus nog een afspraak voor de daadwerkelijke IUI. Het kan dus maar zo zijn dat je in 1 week tijd 3 of 4 keer een afspraak hebt... Om deze reden heb ik het op mijn werk wel verteld, anders krijg je toch gepraat achter je rug om als je heel vaak onder werktijd weg moet.
Bij mij weten er een aantal mensen het ook op mijn werk. Dit was gewoon veel makkelijker kwa vrij nemen enzo. En buiten dat kun je met dit alles weinig plannen, je kan niet zegge nou we doen over 1,5 week een IUI zo werkt het helaas niet...... Misschien een rare vraag maar hebben jullie na de eisprong last van afscheiding??
Ik heb normaal idd ook wel wat afscheiding... maar heb het idee dat t nu wel meer is... vandaar de vraag. Maar goed ik ben dus niet de enige...
Linnepin, ik denk dat je juli 2013 bent gestopt met de pil en niet 2014 zoals je hierboven schrijft? Aangexien je ook al 16e ronde zit. Idd toch bizar dat jullie wel kogen beginnen met iui en wij dus niet terwijl wij ook in ronde 16 zitten. Weliswaar is het zaad juist heel erg goed, maar zit het bij mij niet helemaal goed. En kniekie, jij mocht dus wel toch wat eerder beginnen? Zo stom nog steeds dat ik dat dus niet mag! Trouwens linnepin, een vriendin met chlamydia waardes kreeg meteen een kijkoperatie en tegelijkertijd een HSG. Ook weer anders! Ik vond de eerste HSG echt een hel, maar de vloeistof ging er ook maar niet doorheen.... Uiteindelijk wel.de HSG van laatst zag ik dus mega tegenop en die viel me alles mee maar ging dus ook zo er doorheen.
Heb vanavond een zwangerschapstest gedaan, puur om even te kijken of hij nog een streepje geeft van de pregnyl zodat ik weet wanneer het uit m'n lichaam is en ik dus daadwerkelijk zou kunnen testen. Morgenvroeg is het een week geleden dat ik heb geprikt en er was nu nog een mega tuurstreepje dus ga er van uit dat het over twee dagen wel volledig weg is. Ik ben niet van plan vóór NOD te testen, maar vind het toch fijn om te weten dat de pregnyl niet voor een evt. streepje zorgt