Start IUI 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kniekie, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jesje82

Jesje82 Actief lid

16 jan 2015
    280
    0
    16
    Ik moest gelijk na de iui beginnen met 2x per dag utrogestan. Nou, daar ga je wel fijn van lekken zeg 😞. Hele ondergoed wit...lijkt wel tandpasta. Tis voor een goed doel denk ik dan maar...als ik over 2 dagen geen posi test heb kan ik er mee stoppen en anders moet ik er nog 2 mnd mee door gaan

2. Jesje82

Jesje82 Actief lid

16 jan 2015
    280
    0
    16
    Hier in spanje is het wel anders dan in nl. Geven ze je gelijk alle hormonen en hoef je niet "zelf eerst nog maar eens" te proberen. Ook hoef je niet eerst eindeloos iui te proberen. Na 3x over op ivf. Bij mijn kliniek kon ik zelfs gelijk al ivf doen maar dat vond ik wel iets te drastisch aangezien er bij ons "niks mis" schijnt te zijn...

3. Jesje82

Jesje82 Actief lid

16 jan 2015
    280
    0
    16
    Net tijden het inbrengen van mijn bolletje utrogestan merkte ik ineens dat mijn baarmoedermond een stuk lager zit dan gisteren. Weet iemand wat dit betekent?

4. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    het scheelt zeker per land maar ook per kliniek/zh. Aan de ene kant snap ik het zelf proberen wel hoor, als ik het rationeel bekijk. Ze willen zoveel mogelijk kansen benutten en bekijken het statistisch gezien. Als de kans meer, hetzelfde of nagenoeg hetzelfde is spontaan als met hulp willen ze al die kansen wel benutten. Want het zou mogelijk moeten zijn, alleen hangt het van zoveel factoren af.
    Maar emotioneel gezien is het wat anders, wij als vrouwen bekijken het natuurlijk vooral emotioneel, wij moeten het ondergaan en wat heb je eigenlijk aan de statistieken.... voor mijn gevoel is iui een 'nieuwe kans' terwijl de slagingskans niet eens zo mega groot is ermee. Gemiddeld maar 10% per keer en 30/40 % van de vrouwen is na 6 pogingen zwanger. Maar ja, ook dan weer, je kan bij die 30% horen, niks is zeker dus wat zeggen die statistieken eigenlijk..... wij hadden nog 2% kans dat het misging bij mijn eerste zwangerschap (had iets bloedverlies maar wel een eerste goede echo) en uiteindelijk ging het wel mis en hoorde ik bij die 2%.
    nah ja, heel verhaal......

5. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Nod
    PJO: 26-01
    Jesje82: 29-1
    Kniekie: 06-02
    Linnepin: 06-02
    Sweetnesz 06-02
    Mariah21: 07-02
    Roos: rond 20-02
    Goldfishie: ??

Afspraken
    Goldfishie: 29-01 (cd 15) follikelmeting 3
    Jesje82: 30-01 echo voor zwangerschap of voor tweede iui ronde
    Linnepin: vanaf 23-1-2015 (1e IUI) op wachtbankje voor NOD
    Kniekie: op wachtbankje tot NOD
    Roos1978: maart 2015 start IUI
    Stay calm: jan/febr HSG
    Sweetnesz: wachtbankje tot NOD
    Mariah21: Bellen op ongi voor fm en dag 3 prikken

Zwanger
    Moes

6. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik ga later reageren, jullie hebben veel geschreven, maar ben even druk.

7. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Nod
    PJO: 26-01
    Sweetnesz 06-02
    Roos: rond 16-02

Afspraken

Zwanger
    Moes

8. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    @jesje dat is wel minder... ik heb maar een mini dun maandverbandje in gedaan... vind het anders niet zo'n fijn idee...
    Kwa utrogastan en baarmoedermond heb ik geen verstand van of ervaring mee...sorry

Onze gyn vertelde dat we na drie iui pogingen de boel gaan evalueren....

Ik heb al twee dagen een ik word ongesteld gevoel niet heftig maar lichtjes...
    Kniekie jij hier toevallig ook last van??
    Denk zelf dat me lichaam me lekker in de maling neemt.... zal niet de eerste x zijn.
    En mss zit t wel tussen me oren en denk ik wat te voelen wat er niet is... pff die wachtweken zijn waardeloos... mogen wat mij betreff voorbij zijn!

9. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    PJO: jeetje zeg, wat een verhaal, snap heel goed dat je er verdrietig over bent. Ik heb wel eens hier op zp gelezen dat als een man ook extra vitamine pillen neemt dat er een kans aanwezig is dat het zaad er meer van word. Maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn bij degenen die dat hebben geprobeerd. Het blijft natuurlijk k*t als je lief weinig zaadjes heeft.

Het positieve van icsi (en ivf) is dat je niet maar 3 pogingen hebt om zwanger te raken. Poging 1 gaan ze zoveel mogelijk eitjes bij je 'kweken' en uit je halen en die dan bevruchten. Stel als jij 10 eitjes hebt, dan zijn dat ook 10 kansen (terugplaatsingen) en die horen allemaal bij poging 1. Stel dat je bij poging 2 en 3 ook weer 10 eitjes hebt, dan heb je in totaal 30 kansen!

En ik lees net dat je vriend ook ziek is geweest, misschien als hij extra gezond leeft dat het wellicht wel bij de volgende zaadanalyse beter is. Ik duim voor je! En een dikke knuffel!

10. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Nee heb ik niet echt last van Linnepin.. Heb dat wel de dag van en na de IUI gehad, maar nu niet meer.

11. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Roos: ja die cyste kan blijven zitten, had gelezen dat ze pas er wat aan gaan doen als ie 10 cm is. Hij is nu al een jaar lang 19 mm, dus hoef me geen zorgen te maken. Als de komende twee iui's ook niet lukken, dan vraag ik er wel 1 extra iui bij omdat de vorige dus verkeerd is beoordeeld door de gyn.

Mariah: nee, ik heb dus nooit een uitgangsecho gehad. Wist ook een jaar geleden niet dat dat bestond en de gyn stuurde me ook steeds naar huis, die zei steeds dat alles prima was. Blijkbaar dus niet, maar ze hadden niet verder nagedacht...

Ik heb nu ook een soort van spek-en-bonen gevoel bij mijn eerste iui. Op naar de eerste echte iui!

Mariah: ik lees nu je andere bericht. De iui had dus zeker door kunnen gaan. Eitjes springen tussen de 20-24 mm. Heb je dan wel aan sexytime gedaan? ;)

Stay calm: dat verschilt per ziekenhuis. Wij moesten na de hsg half mei pas half oktober terugkomen. Maar ik lees ook wel dat er minder tijd tussen kan zitten. Als je vragen hebt over iui, gewoon vragen hoor. Ik heb een soort van 'test'-iui gehad en kan wellicht je vragen beantwoorden.

Linnepin: ik weet eigenlijk niet meer of ik meer last had van afscheiding na de eisprong van de pregnyl. Zal er de volgende keer goed op letten.

Kniekie: spannend hoor! Ik hoop voor je een mooie test volgende week! :)

Hier weten ook een paar mensen het op mijn werk. Voor de follikelmetingen ga ik 2x of 3x per week eerder weg. Gelukkig geven ze mij de tijd die ik nodig heb, heel fijn!

De hsg heb ik ook als pijnlijk ervaren. Maar de pijn was er alleen tijdens het doorspuiten en daarna niet meer. Gelukkig had ik de hsg in de middag, dus daarna lekker naar huis gegaan en lekker gerelaxed in bad!

Jesje: ik heb geen ervaring met ustrogan.

Linnepin: dat gaan ze bij ons ook doen. Na 3x iui zonder extra hormonen eerst nog een gesprek en daarna 3x iui met extra hormonen.

12. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    De dag voor iui had ik flinke buikpijn...maar normaal heb ik altijd buikpijn voordat mijn ei springt. Alleen nu denk door de pregnyl wat erger. Na de iui had ik nergens last van... heb t sommige dagen wel moeilijk. Die onzekerheid verschrikkelijk :(

13. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Dan doen ze in onze ziekenhuizen hetzelfde... ong. Want ik had wel een uitgangsecho. Ik heb een mini vleesboompje zitten maar volgens de artsen niets verontrustends. Denk dat toch wel meespeeld dat me baarmoeder wat achterover ligt ook al zeggen ze dat het in de praktijk geen probleem moet zijn. De arts kon met iui de baarmoedermond lastig vinden....

Ik begrijp idd dat je eerste iui niet een echte eerlijke kans heeft gehad goldfishie. Ik zou dat denk ik ook zo zien. Nou hopen dat de tweede gaat zoals t zou moeten gaan en als je een andere arts heb zou ik t ook gewoon aangeven bij de fm. Toen ik t Aangaf bij de iui van me baarmoeder was ze er ook wel blij mee scheelde weer zoeken....

Ik ben na de hsg oom lekker naar huis gegaan en kerstavond gevierd hihi zouden eerst weg gaan naar mij schoonvader maar vanwege het onderzoek is hij toen hier geweest. Dat zijn ook datums die je niet meer vergeet.

En we zijn idd in 2013 gestopt met de pil eerst een jaar zelf geprobeerd....

14. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Linnepin: mijn baarmoeder ligt ook gekanteld, de gyn kon er ook moeilijk bij met de iui. Uiteindelijk wel gelukt.

Als ik al veel eerder een uitgangsecho had gehad dan hadden ze het ook veel eerder kunnen vaststellen, helaas is dat nooit gebeurd. Maar 'gelukkig' weten we het nu.

15. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik heb vandaag om 14.45 uur de afspraak voor follikelmeting 3.

Trouwens net een beetje vruchtbaar slijm gespot, dus hopelijk gaat het goedkomen met het ei. Hoop zo dan dat ie vandaag 19 mm is. Want dan vanavond pregnyl en zaterdag iui. Als ie nog te klein is dan hoop ik dat maandag voor iui niet te laat is. Ik denk ieder geval vanavond sexytime!! :D

16. PJO1983

PJO1983 Actief lid

27 okt 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    Goedemorgen,

Bedankt voor jullie reacties.
    Goldfish, ik heb inderdaad gisteren vitaminen gehaald voor vriendlief en die moet hij nu braaf gaan slikken. Ik zit verder nog suf te surfen om te kijken of er nog andere dingen zijn om de kwaliteit te verhogen. Als het maar even kan wil ik toch voor IUI gaan. We zijn er nog kapot van maar gaan positief eerst februari afwachten.
    Iemand nog tips? Wat doen jullie extra om de vruchtbaarheid te vergroten?

Goldfish, wist inderdaad niet dat bij ICSI je meerdere terugplaatsingen hebt. Ik heb inderdad gelezen dat er meerdere embryo's worden gekweekt en de niet geplaatste worden ingevroren en bij ontdooien mogelijk als cryo worden teruggeplaatst. Alleen nadeel hiervan is dat er maar 10% kans is en dat er 50% kans is dat ze na ontdooien 'overleven'.

Hoe is het met jullie allemaal, ik ga niet op iedereen reageren er is aardig wat geschreven en ik kan het anders niet echt bijhouden haha.

Fijne dag allemaal!

onderstaand het lijstje bijgewerkt

Nod
    PJO: 22-02
    Sweetnesz 06-02
    Roos: rond 16-02

Afspraken
    PJO: 16-02 inleveren voor 2e semenanalyse en 20-02 uitslag

Zwanger

17. PJO1983

PJO1983 Actief lid

27 okt 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    Succes, Goldfish!

18. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    PJO: ja, dat is wel het nadeel dat je van te voren niet weet hoe ze uit die ondooiing komen. Er gaat altijd een deel verloren, dus dan van te voren hopen op heel veel eitjes.

19. PJO1983

PJO1983 Actief lid

27 okt 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    Goldfish, ja dat weet je inderdaad niet maar het is al sowieso meer pogingen dan ik had gedacht! Ik dacht dat je echt maar 3 x had en het is toch prettiger dat je daarnaast nog te weten dat er cryo's kunnen worden teruggeplaatst. Eerst februari afwachten, wellicht is de kwaliteit dan dusdanig verbeterd dat we toch voor IUI kunnen gaan of desnoods IVF, want dan is daarna ICSi nog een mogelijkheid.

20. Jesje82

Jesje82 Actief lid

16 jan 2015
    280
    0
    16
    vandaag een negatieve test :(
    nu kan ik stoppen met de utro en dan zal ik wel binnen een paar dagen ongi worden. morgen naar de gyn voor beginnen van een nieuwe cyclus

Deel Deze Pagina