PJO: Ik heb de iui in eigen cyclus zonder extra hormonen. Ik spuit alleen pregnyl anderhalve dag voor de iui om ervoor te zorgen dat je ei springt. Pregnyl bewaar je idd in de koelkast. Ik moest vanaf dag 10 naar de gyn voor de follikelmeting. Als mijn ei rond de 19/20 mm is dan krijg ik een datum en tijd mee wanneer ik de pregnyl moet prikken. Deze prik je in je buik, zit met plaatjes een gebruiksaanwijzing bij. Anderhalve dag erna heb ik dan de iui. Mijn man moest de ochtend van de iui zijn zaad in een potje inleveren en deze gaan ze bewerken in het lab. Daarna moest ik een paar uur later melden bij de gyn. Je ligt daar in de stoel zoals bij een vaginale echo, maar dan met een eendebek zodat de gyn erbij kan en dan spuiten ze via een dun slangetje het sperma in je. Zo hoeven ze een stuk minder ver te zwemmen. En door de pregnyl springt je ei ook op die dag en is de timing veel beter. Ik vond de iui zelf wel meevallen, alleen die eendenbek is niet fijn. Na de iui moet je nog 10 minuten blijven liggen, daarna mag je gewoon weer alles doen zoals je normaal doet. Ik vond alleen dat spuiten eng, hou daar totaal niet van. Afgelopen nacht had ik het gevoel dat mijn eisprong er was, gewoon een gevoel. Maar ik voel nu alsnog die eipijn, dus heb geen idee of ie nu al gesprongen is. Mijn temp gaat wel langzaam omhoog. Ziekenhuis was net in gesprek, dus heb ook nog geen uitslag van manliefs potje.
Dat is duidelijk hihi! Weet ik ook meer wat me te wachten staat. Tegen het prikken zie ik ook wel tegenop maar ik denk dat het de eerste paar keer eng is en dat het dan wel mee valt, maar zoals ik dat nu lees denk ik dat ik alleen dat hoef zodat beter kan worden ingeschat wanneer de eisprong plaats vind. Wel fijn dat je je ei voelt, ik weet niet hoe lang de pijn kan aanhouden bij een eisprong. Heb je het ziekenhuis al kunnen bereiken? GOed dat je temp omhoog is, miss is je ei toch al gesprongen?
Het gesprek is goed gegaan, wij mogen gaan starten met iui nu alleen wachten op mijn menstruatie. ik kreeg ook gelijk instructies om te prikken en moest zelf ook prikken. Het viel reuze mee achteraf, je voelt er vrij weinig van. Denk dat de zenuwen erger zijn dan het prikken.
Mariah21, wat fijn dat het een goed gesprek is geweest! Nu afwachten tot je menstruatie begint en dan aan de slag! Gelukkig viel het prikken mee! Kan me voorstellen dat de zenuwen groot zijn. Welke medicijnen moet je prikken en wanneer?
Hoi meiden, wat fijn om met wat meiden samen te kunnen kletsen hierover. Het is allemaal al niet zo makkelijk en fijn om dan ervaringen te kunnen uitwisselen! Goldfish, vanwaar is het bij jou zonder hormonen? In mijn zh is het standaard met hormoonstimulatie. Heeft iedereen ook een hsg gehad? Mariah. Fijn dat je kan starten. Toch voor je gevoel een nieuwe kans of niet?! Idd welke hormonen ga jij krijgen? Pjo, het prikken valt over het algemeen wel mee. Verschilt nog wel welke spuit je krijgt, de ene prikt veel makkelijker (scherper en dunner) dan de ander. Ik heb vanwege een trombosebeen heel veel moeten prikken, alleen al 10 wk lang elke dag tijdens de kraamweken. Meestal ging het heel goed, heel soms zag ik er weer even tegenop.
Sweetnez, waar heb jij precies de clomid voor? Mijn nod hummeltje is 18/19 jan. Had eergisteren posi test dus gister of vandaag m'n ei (denk vndg want m'n temp was vanochtend nog niet onhoog). Stay calm, succes met je hsg! Goldfish, hoop van harte voor je dat t semenonderzoek nu beter is!!
Roos1978# zeker weten voelt het als een nieuwe start. Kijk er erg naar uit maar ook wel spannend. Ik moet eerst gonal gaan spuiten en ovitrelle moet ik spuiten voor de eisprong. Zijn er mensen bekend met dit medicijn?
Roos: in dit ziekenhuis is het standaard om 3x iui te hebben zonder extra hormonen, dan een rustronde en dan 3x iui met extra hormonen. Als dat alles niet lukt, dan weer een rustronde en daarna door voor ivf. Heb net eindelijk het ziekenhuis gesproken, moet er een belafspraak worden gemaakt die de uitslag kan doorgeven van manliefs potje... De eerste mogenlijkheid is pas komende vrijdag na 16.00 uur... Dat stomme wachten ook de hele tijd...
Roos, dan heb je zeker veel moeten prikken! Ik denk dat ik het de eerste paar keer echt eng vind en dat het daarna wel meevalt. Ik ben benieuwd of het elke dag is of alleen voor het opwekken van de eisprong. Stay, dan heb je al flink wat onderzoeken gehad. Spannend he zo'n traject, zeker omdat je niet helemaal weet wat je moet verwachten! mariah, miss kun je ni andere topics wat meer info vinden? Ik weet het pas de 26e, helaas. @Gold, bij ons in het ZH begon de gyn gelijk over iui met hormoonstimulatie, ik denk dat dat dus gebruikelijk is hier. Sterkte, had al gereageerd in het andere topic. Echt zo verveled dat je nou nog langer moet wachten! Ik twijfel of ik volgende week ga bellen over de uitslag van de semenanalyse en over welke medicijnen ik zal moeten gebruiken. Ben miss wel erg ongeduldig. wat vinden jullie? Anders nog 3 weken wachten.
Hallo Meiden, ik heb al 4 iui's achter de rug. Vorige maand een HSG gehad, die was ontzettend pijnlijk , maar hopelijk snel voor een goed doel. Ik wek mijn eisprong op, doormiddel van gonal ( ik spuit elke dag hormonen) totdat mijn eitje volgens de arts groot genoeg is om dan de prik te zetten die de eitjes laat springen.
Jeetje meiden, wat fijn om te weten dat je niet alleen bent die dit traject in gaat! Anderzijds onwijs rot dat we allemaal zo lang moeten wachten op zo'n klein wondertje. Ik vind het soms ook wel lastig omdat mijn vriend Vrachtwagenchauffeur is en niet altijd thuis is, dus dat wordt vast heel veel vooraf plannen.... Weet iemand hoe lang van te voren je weet wanneer je ongeveer je IUI hebt? Zit er soms nog wel is over in de rats dat ik denk hoe gaat we dit allemaal invullen... nog twee weekjes en dan zullen we ook meer weten. Voor mij voelde het trouwens als een soort van opluchting toen we eindelijk alle onderzoeken kregen en er bepaalde dingen uitgesloten konden worden hadden jullie dat ook???
Wat een drukte hier er is veel gekletst vandaag Ik gebruik clomid om mijn eisprong op te wekken. Ik heb dus al vele malen het ziekenhuis bezocht de afgelopen maanden. Ze kijken dan iedere cyclus hoe ver het staat met je eitje, wel fijn dan weet je ook ongeveer wanneer precies je vruchtbare dagen zijn en of clomid nog aanslaat.
Mijn banner klopt niet helemaal, uitgaande van mijn ovulatietest (knaller op 22/12) zou ik vandaag of morgen ongesteld moeten worden. Voel ook alle 'kwaaltjes' die ik iedere maand heb voor ik ongesteld word, dus acht de kans op zwangerschap niet zo heel groot. Als ik woensdag nog niet ongesteld ben ga ik maar eens testen denk ik... Wat een dubbel gevoel dat het hier zo druk is! Aan de ene kant heel fijn dat ik dus niet de enige ben in deze situatie, aan de andere kant balen dat er zoveel stellen zijn die zo lang moeten wachten op een zwangerschap... Heb ook het gevoel dat ik het steeds meer hoor in mijn omgeving dat mensen moeite hebben met zwanger worden. Of zou dat zijn omdat ik er meer op let? (Want zie ook al bijna twee jaar overal waar ik ben zwangere buiken )
@Kniekie Dat gevoel van veel zwangere buiken heb ik ook, echt iedereen om me heen lijkt zwanger te worden/ zijn, maar denk zelf ook dat het komt door de leeftijd en omdat je er nu idd meer op let. Al vind ik het soms echt nog wel moeilijk om al die buiken te zien, ik wil ook zo graag en weet met mij nog zo veel anderen.... En dat we met zo vele zijn hier, wie van ons had ooit verwacht dit traject in te gaan?? Niemand denk ik.... Ik ben wel blij met alle methodes die er tegenwoordig zijn ze worden op alle vlakken steeds slimmer gelukkig!! hoop dat je menstruatie uit blijft en je een positieve test kan vasthouden
Hoi meiden mag ik met jullie mee kletsen? Ik zoek echt naar meiden die hetzelfde meemaken in mijn vriendenkring zijn wij echt de enigen op dit moment. Iedereen is binnen 6 maanden zwanger. Mijn nichtje daarentegen heeft jaren geleden hetzelfde meegemaakt (4 miskramen heeft zij gehad) maar nu gelukkig wel een kindje. Wij mogen in maart starten en in februari hebben wij het gesprek over hoe of wat. Wij mogen meteen starten met hormonen omdat dingen bij mijn man al niet goed zijn en bij mij ook niet. Ze hopen op dubbele eitjes zodat we net iets meer kans maken. Ook ik heb een onregelmatige baan en zal wss binnen dit bedrijf ander werk moeten doen of het bedrijf moet wel erg met ons meedenken want sommige dagen moet je gewoon thuis zijn maar weet nog niet zo goed hoe dit gaat in gestimuleerde cyclus. Jullie wel? Ik begin langzaamaan de hoop te verliezen dat t ooit nog gaat lukken... Hebben jullie dat ook? Wat we er ook aan doen elke maand lukt het niet en iedereen om ons heen moeten wij feliciteren. Wat de ene keer beter gaat dan de andere keer.
is dat omdat jouw cyclussen zo wisselend waren? Ik vraag dit omdat er bij mij geconstateerd is dat mijn hormoonwaardes erg zijn gedaald waardoor mijn cyclussen steeds wisselender zijn. Alleen was ik zo overdonderd toen ze het zei dat ik nu met best veel vragen zit die ik toen niet heb gesteld. Ben aan het overwegen om nog wel een keer te bellen hoor, want ik vraag me af of voor mij clomid dan bijvoorbeeld ook al goed zou zijn.
Hoi meissie1001, jeetje, 2 mk en dan ook nog bij 11,5 week Wat moet dat zwaar zijn geweest! Begrijp ik uit je verhaal dat je man afwijkend zaad heeft en dat jouw baarmoederslijmvlies te dun is? Wat fijn dat jullie dan bijna met IUI mogen beginnen. Hoop dat het gaat werken! Ik herken de gedachte 'gaat het ooit nog lukken' wel. Toen wij ruim anderhalf jaar geleden begonnen hadden we allebei het voorgevoel dat we in de mmm zouden belanden en dat is dus ook gebeurd. Vond het eigenlijk wel een opluchting dat het eindelijk zover was. Maar nu we op het punt staan te beginnen met IUI denk ik wel eens, maar wat als dit ook niet lukt? Bij ons krijg je standaard 6 IUI pogingen en dan gaan ze over op IVF. Dus even cru gezegd, we hebben 9 kansen om zwanger te worden en dat klinkt ineens als heel weinig! Maar deze gedachtes probeer ik dan weer zo snel mogelijk uit mijn hoofd te zetten en weer vol goede moed naar de volgende ronde... Vanmorgen trouwens toch maar een test gedaan en hij was negatief, dus vandaag zal het wel doorbreken... Vanmiddag de gyn maar eens bellen!
Roos: ik vind jouw cyclussen niet eens zo heel veel wisselen. Je zit tussen de 24 en 32 dagen. Ik zelf zit tussen de 26 en 42 dagen. Mijn gyn zegt dat cyclussen tussen de 25 en 35 dagen als normaal worden beschouwd, dus probeer je niet te druk te maken. Zolang je iedere ronde een ei en een eisprong hebt is dat prima en ziet een gyn niet het belang in om iemand medicijnen te geven. En zelfs kan een vrouw 1x per jaar een cyclus zonder ei of eisprong hebben, zelfs dat word als normaal gezien. Maar als je nog vragen hebt dan moet je gewoon bellen hoor, ieder geval voor je eigen geruststelling. Linnepin: je hebt je iui als je ei groot genoeg is. Als je regelmatige cyclussen hebt, dan kan je van te voren redelijk uitrekenen wanneer je dan je iui hebt. Met wisselende cyclussen is dat een stuk lastiger inplannen. Hier denk ik toch, op gevoel, dat mijn eisprong op zondag 4 januari was. Nog even temp verder afwachten, gaat maar langzaam omhoog deze keer. En net zoals de vorige ronde zet mama apps mijn eisprong een dag later dan FF. Maar volgens mij zitten ze beide fout. We zullen het zien over twee weken.
Inderdaad zijn er een hoop meiden nu die hetzelfde doorgaan, ik vind de herkenning wel heel fijn, hoe naar het ook is dat we allemaal in dit schuitje zitten. In mijn omgeving zijn er afgelopen jaar 4 baby's geboren, heel erg confrontered. Een daarvan is al 1 jaar geworden en zij begonnen rond dezelfde tijd als wij met het klussen. Met oud & nieuw waren er 3 baby's, heel erg confronterend heb ook stiekem wel een traantje gelaten. Wat lastig voor de meiden met onregelmatige werktijden of vriend met onregelmatige werktijden of die veel weg is. Met hormoonstimulatie weet je redelijk van te voren wanneer je eisprong en dus iui kunt verwachten, miss dan vrij nemen? Lastig! Balen, Kniekie! Heb je het zh al gebeld? Ja dat we eigenlijk maar 9 kansen hebben klinkt heel beangstigend! Het is zo raar, ik heb een gezonde mooie meid waarvan ik best onverwacht zwanger raakte en nu zijn we al 2 jaar bezig. (wel een andere vader) in een ander topic word een lijst bijgehouden van wie wanneer nod heeft en afspraak in zh, zullen we dat hier ook doen? Begin ik alvast met mezef en kunnen jullie eventueel aanvullen. NOD: PJO 26-01-2014 Afspraken: PJO 26-01-2015 Uitleg IUI en prikinstructie zo en nou druk aan de slag hihi!