Start IUI 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kniekie, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RosalindaB

15 feb 2015
    56
    0
    0
    Limburg
    Hallo!

Ook ik haak wat later aan, maar klets graag met jullie mee als dat okey is.
    Ik ben 30 jaar en we proberen nu +/- 3 jaar zwanger te worden. Sinds november in MMM, alle onderzoeken gehad echo's, bloed, semen en laparoscopie. Bij mij geen afwijkingen gevonden, bij mijn vriend helaas wel. Weinig en langzaam semen. Dit is onze eerste IUI in natuurlijke cyclus (maar, gisteren toch Pregnyl om praktische redenen) en vandaag heb ik mijn eerste IUI gehad. Eisprong vindt waarschijnlijk vanavond of vannacht plaats. Ik vond de IUI erg meevallen, even een heftige menstruatiekramp meer niet. De 15 minuutjes daarna alleen liggen vond ik heel prettig om even te laten bezinken wat er gebeurd was. En nu maar afwachten!

Ook ik hoop dat ik nog niet te laat ben om aan te haken bij jullie!

2. mariah21

mariah21 Actief lid

30 okt 2014
    308
    66
    28
    Vrouw
    mama
    zuid holland
    Nod
    PJO: ?
    Sweetnesz: rond 10-03
    Mariah21: 14-03?
    Goldfishie: 17-02
    Benthe: 17-02
    Roos: rond 20-02
    Staycalm: 25-02
    Linnepin: tussen 28-2 en 03-03
    Kniekie: 07-03
    Jesje82: rond 10-03

Afspraken
    Goldfishie: op wachtbankje tot NOD, 17-02 gesprek met gyn
    Jesje82: 18-2 fm 2
    Linnepin: Op het wachtbankje tot NOD
    Kniekie: 16-02 fm 2
    Mariah21: 20-02 fm 1
    Sweetnesz: Maand rust ivm zaadkwaliteit, maart 2e IUI
    Roos1978: maart 2015 start IUI

Zwanger
    Moes

3. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    @ Goldfishie jeetje meis das geen leuk nieuws!! Je zal wel onwijs balen... maar goed je man kan er natuurlijk ook nix aan doen.
    Misschien kun je kijken voor wat vitamines voor hem, gewoon aanvullend, dat wil nog wel is helpen. ( multivitamine of van A tot Z)
    Dat van die drie maanden heb ik ook gehoord van de gyn.

@ Rosalinda, Welkom! Natuurlijk kan je mee kletsen, misschien kan je het lijstje aanvullen? ( even kopieren en plakken en dan je eigen eraan toevoegen) Spannend he de eerste IUI?! We hebben afgelopen zaterdag de tweede gehad, maar blijft evengoed spannend hoor. Weet je toevallig ook hoeveel goede zaadjes erbij zaten?? Ik heb ook pregnyl gehad in een natuurlijke cyclus.

@ Kniekie hoe is fm 2 gegaan???

@ Sweetness, je weet maar nooit je zal niet de eerste zijn die toch spontaan zwanger raakt zonder hulp...

4. toers

toers Niet meer actief

Goldfishie wat balen zeg echt niet wat je wilt horen nu, veel sterkte jullie! Wat is het toch vaak ellendig allemaal dat gedokter waarom kan het niet gewoon spontaan gaan... Baal met je mee meid!

5. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

2 feb 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goldfish,

Misschien weet je het allang maar mijn man slik extra zink en selenium voor de sperma productie. Natuurlijk kun je ook alle vitamines gebruiken maar deze twee stimuleren celaanmaak. Mijn man heeft geen goede maar wel een betere zaadproductie door gekregen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.....

6. RosalindaB

15 feb 2015
    56
    0
    0
    Limburg
    @Linnepin85 Dank voor je leuke reactie! Bij mij is gisteren hals over kop besloten om Pregnyl te geven, dit omdat in mijn natuurlijke cyclus mijn eisprong morgen of donderdag plaats zou vinden, en dat was voor mijn vriend onhaalbaar ivm werk. Vandaag waren het goede aantal zaadjes 6 miljoen. (terwijl dat er eerder nooit meer dan 3 miljoen waren)
    Waarom krijg jij Pregnyl? En deed dat iets met de lengte van je cyclys? Wat spannend de 2e IUI!!

Ik ga even bij lezen!

7. RosalindaB

15 feb 2015
    56
    0
    0
    Limburg
    Nod
    Goldfishie: 17-02
    RosalindaB: tussen 01-03 en 05-03

Afspraken
    Goldfishie: op wachtbankje tot NOD, 17-02 gesprek met gyn
    RosalindaB: op het wachtbankje tot NOD

Zwanger
    Moes

8. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Nod
    Goldfishie: ?

Afspraken
    Goldfishie: in april terug naar de gyn voor extra zaadonderzoek

Zwanger
    Moes

9. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Rosalinde: welkom hier, klets gezellig mee!
    Wij doen ook iui in eigen cyclus met 1x pregnyl spuiten.
    Waren de 6 miljoen zaadjes de bewerkte versie voor de iui?

Jesje: vandaag fm zie ik, succes, hopelijk zit er al een mooi eitje!

Mischa: dank je wel voor de tip! Manlief slikt al maanden extra vitamines, maar hij word helaas om de drie maanden ziek met koorts.

10. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    pff goldfish, wat een tegenslag zeg.... en het vervelende is dat afwachten het enige is wat je kan doen...bah wat duurt zo'n cylcus toch telkens weer lang he?!

welkom rosalinda!

hier nog in afwachting van het doorzetten van mn ongi. Al wel een paar dagen spotting, kan soms wel 6 dagen duren voordat mn ongi doorzet. Gaat hopelijk snel gebeuren en dan op naar de laatste poging spontaan. Ben er helemaal klaar mee, zeker omdat ik weet dat de kans zo klein is dat het lukt.... maar ja, de kans met iui is bij mij ook erg klein.... lees steeds meer dat eigenlijk ivf de enige echte kans nog is voor mijn situatie. brrr heb nog steeds zo de hoop dat dat traject ons bespaard gaat blijven!

11. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Vanochtend ongi doorgebroken, zit dus nu weer op cyclusdag 1.

12. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

2 feb 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nod
    Goldfishie: ?
    Mischa: rond 14 maart

Afspraken
    Goldfishie: in april terug naar de gyn voor extra zaadonderzoek
    Mischa: eerste IUI in natuurlijk cyclus op 28 februari/ 1 maart?

Zwanger
    Moes

Natuurlijk ga ik waarschijnlijk ovuleren in het weekend en dan heeft het ziekenhuis maar plaats voor 1 insemintatie... Hopelijk wordt het de mijne:)

13. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    @ RosalindaB Wat een uitkomst is de pregnyl dan he.... bij ons is het ook niet altijd makkelijk omdat mijn vriend internationaal chauffeur is en dus ook niet altijd thuis is ivm zijn werk. Maar tot nu toe hebben we mazzel gehad dat het in en vlak na het weekend kon. Bij ons was de zaadkwaliteit bij de iui's ook beter als bij het testen daarvoor. ( twee x getest rond de 1 milj, en bij de iui's rond de 25 milj) Alleen maar fijn als er meer zijn natuurlijk!! Er is nooit precies uitgelegd waarom ik pregnyl krijg, maar ga ervanuit dat het is om beter te timen, als je het helemala in je natuurlijke cyclus doet weet je het natuurlijk nooit en met pregnyl springt hij natuurlijk binnen een bepaalde tijd.
    Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil over het algemeen een kort cyclus gehad, rond de 25/26 dagen. vorige x hebben we op dag12 van de cyclus iui gehad en deze x op dag 9. Of het invloed heeft op me cyclus moet ik nog afwachten...
    We lopen bijna gelijk op kwa wachtweek, spannend he!!

@ Roos het is bijna maart meis nog even volhouden.. als je niet zo veel vertrouwen hebt in iui, waarom overleg je dan niet met de gyn? Misschien kan ze het een en ander toelichten of in ieder geval laten weten dat het niet ziloos is in jullie geval of toch een andere behandel optie kiezen???

@ mischa, 1 poging maar??? Dat lijkt me sterkt, dat zou betekenen dat ze personeel rond hebben lopen voor 1 inseminatie, duur grapje, bij ons waren er op zaterdag nog FM en nog inseminatie's aan de lijstte zien bij het lab waren het er een stuk of 6. Mocht het zo zijn dan ga ik uiteraard duimen dat jij dat plekje krijgt!!

@ kniekie al iets bekend???

14. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Beste dames,
    Mag ik even inbreken om jullie een vraag te stellen?
    Ik zit net weer in de MMM voor onze tweede uk. Eerste keer via OI zwanger geworden. Nu vond de gyn het een goed idee om nu ook IUI te gaan doen. Vandaag had ik een eitje van 14-15 mm. Morgen moet ik terug komen en waarschijnlijk dan morgenavond de Ovitrelle zetten en zaterdag IUI. Is het eitje dan nog niet te klein? Hier zetten ze volgens mij ovitrelle bij een ei van 16 mm maar lees veel over dat ze groter moeten zijn... hoe gaat dat bij jullie en weten jullie of 16 te klein is?

15. RosalindaB

15 feb 2015
    56
    0
    0
    Limburg
    @Goldfishie, wat verschrikkelijk balen! Wat zou het toch fijn zijn als een cyclus korter zou duren...Die 6 miljoen waren inderdaad voor IUI, ik weet niet hoeveel er dit keer in totaal waren.

@Roos1978 ik duim dat de laatst spontane poging je iets heel moois brengt!

@Linnepin85 mijn vriend werkt ook internationaal, 3 dagen geleden had ik nog nooit van Pregnyl gehoord en belde ik het ziekenhuis dat we deze maand dan maar over moesten slaan. Ik hoefde ook geen seconde na te denken toen ze deze optie boden. Normaliter krijg ik nl. geen Pregnyl, maar ik zou bijna willen voorstellen om voortaan standaard Pregnyl te gaan gebruiken ivm de timing. Ik ben benieuwd wat voor invloed Pregnyl heeft op mijn cycluslengte. Wat fijn dat het er bij jullie ook veel meer waren! Ik merk dat er na de IUI een rust over me is gekomen, geen stress meer met timing nu 'alleen' afwachten. Hoe ervaar jij dat? Het blijft natuurlijk spannend!

@Mischa1984 dat heeft ons ziekenhuis helaas ook. Zou je ze kunnen bellen en je zorg voorleggen? Het zou zonde zijn als je een maand moet wachten door de planning van het ziekenhuis.

Na mijn IUI van gisteren & pregnyl voel ik verder niet veel meer bijzonders dan na een normale eisprong.

16. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    @ rosalindaB
    Jah ik zat voor de eerste iui al op dit forum dus had al rond gesnuffeld hoe alles een beetje in zijn werk gaat en ik vraag de gyn alles wat in me op komt, of als ik iets niet begrijp, vragen staat immers vrij. ;)
    Voor jou zal er misschien wel iets veranderen in je cyclus aangezien je eisprong eerder is geweest ( lijkt mij) evengoed hoop ik natuurlijk dat het niet nodig is en je gewoon positief test ;)
    Ik heb naar de iui toe meer spanning betreffende is manlief wel thuis op het goede moment,... nu hadden we de iui ook 3 dagen eerder als verwacht. En de wachtweken vind ik best zwaar iig de eerste keer wel, je hebt toch een beetje hoop als je ineens meer goede zaadjes hebt... Ik heb vorige week met vreselijke maagpijn gelopen, ik denk zelf dat dat door de spanning kwam, nieuwe baan en eerste iui enz... ben deze x wel wat relexter naar mijn idee, gelukkig ook druk bezet komende 1,5 week, scheelt ook als de tijd wat sneller gaat.
    Wat voor werk doet je vriend??

@ inbreker Olakidee
    Welkom, ik heb geen idee wat IO is, dus daar kan ik niet over meepraten. bij de eerste FM had ik een ei van 19 mm en de tweede iui was hij bij de fm al 22 mm. (volgens de Gyn stond hij toen al wel op springen, dag erna ook gelijk iui gehad.) Volgens mij groeit je folikel ong 1-2 mm per dag... ik zou gewoon even duidelijkheid vragen aan je gyn als je weer een fm hebt ;)

17. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Olakidee: ik moest pregnyl spuiten als mijn ei 19/20 mm is. Met otrivelle heb ik geen ervaring. Als je morgen nog een meting hebt, dan kan je het gelijk vragen als je twijfels hebt over de grootte van je ei.

18. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Linnepin, ik heb op zich wel nieuwe hoop bij iui en de gyn gaf aan alle kansen die er zijn te benutten. Meteen ivf beperkt ook weer je aantal kansen. Het is meer dat ik op dit forum lees dat ze met een verlaagd amh zoals dus bij mij, vaak direct starten met iui. Ga het bij het gesprek binnenkort zeker ook vragen!
    Fijn voor je dat je wat afleiding hebt, gaat de tijd idd wat sneller! Wel lastig dat timen bij jullie... Zal hier ook lastiger zijn ivm onregelmatige diensten van ml en daarbij kan hij niet zomaar eventjes weg van werk om z'n zaad in te leveren...

Balen goldfish:( maar wel duidelijkheid nu...

Spannend rosalinda! Die lange wachweken nu voor jou... Heb je een beetje afleiding komende tijd?

Mischa, dat is toch idioot??!

19. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    @ Roos dat is natuurlijk ook wel weer zo, wie weet hebben jullie toch genoeg aan iui, het blijven gewoon kansen natuurlijk! Ja dat timen dat weegt wat... onregelmatige diensten helpt ook niet echt idd mee kwa makkelijke timing, maar goed de hoop idd niet verliezen en er gewoon voor gaan :D

20. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

2 feb 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    1 inseminatie per weekend lijkt idioot maar ik woon dan ook in Zeeland... Toch een achtergebleven gebied wat gezondheidszorg. Er worden hier ook baby geboren naast de snelweg omdat er geen ziekenhuis in de buurt is. Gelukkig woon ik maar 10 minuten van het ziekenhuis.

Zou je zo'n plaats ook kunnen ' bespreken' met de de vraag. Ik heb volgende week in het weekend mijn eisprong, zou u daar rekening mee kunnen houden in de planning of ben ik dan te brutaal?

Deel Deze Pagina