Start IUI 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kniekie, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jesje82

Jesje82 Actief lid

16 jan 2015
    280
    0
    16
    jawel hier heb je ook zorgverzekering, maaar is heel anders. hier heb je 2 soorten zoals vroeger ook in NL. ziekenfonds en particulier. als je ziekenfonds gaat, wordt het vergoed maar er is een wachtlijst van 5 jaar. aangezien ik 33 ben en mijn vriend 42 is dit niet echt een optie. particulier vergoedt geen enkele fertiliteitsbehandeling dus kan je zelf dokken. De kliniek waar ik zit, (geen ziekenhuis, das wel fijn en ze hebben altijd tijd voor je) is de goedkoopste in de regio en daar betaal je 290 per iui zonder hormoonkosten. ivf kost al 2000. mijn gyn zegt dat iui na 3x eigenlijk geen zin meer heeft, maar als je betaald kan inderdaad alles. We konden zelfs gelijk al IVF doen zonder eerst iui maar dat wilde ik toch niet.

2. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

2 feb 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk er goed over na want 2000 euro is veel geld. Wie weet lukt het de derde keer wel? Waarom zouden ze daar drie keer adviseren en hier zes keer? Zal wel ander land zijn...maar misschien proberen ze ook sneller tot ivf over te halen omdat het meer geld op levert. Ik hoop niet dat er zo gedacht wordt, over de rug van kwetsbare vrouwen maar houdt het wel in gedachten.

3. Jesje82

Jesje82 Actief lid

16 jan 2015
    280
    0
    16
    ik weet niet waarom ze hier 3 zeggen en in nl 6. heb het mezelf ook wel eens afgevraagd. je kan het ook andersom zien. waarom laten ze je in NL zo lang aansukkelen met IUI? misschien omdat IVF zoveel duurder is en de verzekering dat niet wil blijven vergoeden...we zullen het waarschijnlijk wel nooit weten

4. RosalindaB

15 feb 2015
    56
    0
    0
    Limburg
    @jesje ik reageer even snel ivm mijn werk.
    In mijn ziekenhuis (nl) wordt IUI max 4 keer gedaan.
    Uitleg van mijn gynaecoloog was: de meeste zwangerschappen vinden die eerste 4x plaats. Als je dan nog niet zwanger bent vergroot je je kansen niet met 2x extra maar gaan we liever over op ivf.

5. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Zoals ik al zei ik blijf jullie graag volgen. Ik duim echt onwijs hard voor jullie.
    Het is trouwens nog steeds niet echt te bevatten dat ik zwanger ben hoor... klinkt gek maar voor me gevoel zit ik toch nog een beetje in een waas...
    Ik begrijp heel goed dat je t niet met iedereen wil delen omdat je dan bij een teleurstelling ook iedereen weer moet i formeren... naja moeten..
    Persoonlijk vind ik t wel fijn zodat de mensen om me heen me kunnen steunen waar nodig en dat er begrip is voor als ik me minder voel. Het zij echt de mensen die veel om me heen zijn die t weten hoor, familie een paar goede vrienden en me collega's.
    Maar iedereen moet hierin doen waar ze zich het fijnst bij voelen!!

Don't give up the hope xxx

6. Benthe1986

Benthe1986 Niet meer actief

Jee Jesje das niet makkelijk. sowiesi is iui en ivf al pittig en dan werkt zoiets er ook niet aan mee.
    Kunnen ze daar geen advies geven waarmee je de meeste kansen hebt? Je moet voor beide behandelingen bijbetalen maar als de iui net zoveel kans geeft als ivg is dat iig iets minder heftig aan kosten die je zelf moet dokken.

7. RosalindaB

15 feb 2015
    56
    0
    0
    Limburg
    @Jesje, geen makkelijke keuze zeg. En zeker in zo'n traject wil je dat er ook nog niet eens bij hebben. Denk er goed over na, ik zou toch nog een keer voor IUI gaan (en waarschijnlijk nog iets vaker ook). Stel dat het wel lukt? Vanwege de emotionele belasting maar ook vanwege het financiele plaatje. 2000 euro is inderdaad een hoop geld. wat Benthe zeg, garanties kunnen ze natuurlijk nooit geven, maar misschien kunnen we je wel een indicatie geven van de kansen.

sterkte met je beslissing!

8. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    zo meiden ik heb jullie hele forum gelezen...
    wat fijn om te lezen dat het bij sommigen ook gewoon lukt :)
    wij gaan in april beginnen, zijn dan 24 maanden bezig, jeetje wat een tijd he.. wel met hormonen, ze zeggen dat dat de kans verhoogd?!
    maar wat hebben sommigen van jullie ook al een lange weg gehad zeg, in mijn vriendenkring zijn wij echt de enigen, dus soms kun je je best alleen voelen als ze dingen niet begrijpen of als ze goedbedoelde adviezen geven ;) maar wij zijn er ook klaar voor, ik wil graag met jullie meelezen... ps wow; gefeliciteerd zwangeren wat een heerlijk iets dat jullie zwanger zijn!!! wel spannend he die eerste weken? maar let niet op mijn onderschrift, het gaat vaker goed dan fout en bij mij is echt iets mis, dus als bij jullie alles goed is, is de kans echt heel klein dat het fout gaat!!! genietendus!!

9. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    oh ja wij lopen in gent en ze willen bij ons 6x iui proberen omdat ik al zwanger ben geweest maar zeggen wel eerlijk dat na 4x de kans minder wordt aangezien ze statistieken hebben en dit aantonen. we hebben de afspraak in juli al staan om ivf/icsi op te starten en dan willen ze gewoon nog 2x iui doen zodat we niet stil staan... elke kans is er 1... maar iui kost verzekering €600 en ivf ongeveer € 5000 dus snap de verzekering ook wel.
    wij willen wel als iui niet lukt volgend jaar overstappen met verzekering zodat ivf 4-5 ook vergoed worden. hopelijk weten jullie hier ook vanaf en stappen jullie ook over waar nodig. kom je wel op hoge maandpremie uit van rond de 200 euro maar alles beter dan 2x 5000 moeten betalen toch?

10. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

2 feb 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ meissie1001. Welke zorgverzekering vergoedt dan poging 4 en 5 van ivf? Ik dacht dat het standaard in Nederland drie keer was.

Ik wil hier de moed nog niet opgeven maar mijn onderrug doet al behoorlijk zeer op dag 20. Ik heb dit altijd een week voordat ik ongesteld moet worden. Tevens kan ik dan de boel lekker laten kraken;)Ik vrees dus dat poging 1 van iui mislukt is. Maar je mag niet spreken voordat je ongesteld wordt:( maar ik denk dat ik mijn lijf nu goed genoeg ken. Ik hoop natuurlijk van niet. Mariah, jij zit ongeveer op dezelfde dag. Al iets dat je voelt?

11. Jonge vrouw

17 feb 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal slechtere berichten en die van mij is ook niet te positief. :(
    Had wel 6 follikels in totaal 1 was met de uitgangsecho al groot en nu al 22 mm :$ Hij denkt dus dat dit om die reden een cyste is. Gelukkig ook nog een van 11 mm En nog steeds dun bm slijm
    Hij kan niet beloven dat het grote ding niet spontaan zou springen. Gelukkig voel ik mijn eisprong wel altijd. Dus iig goed klussen, dat is alles wat we nu kunnen doen. gelukkig is ook mijn puregon verlaagt, zodat niet meer eitjes groot genoeg gaan worden. Maandag weer terug ;)
    Succes iedereen! Blijf hoop houden!

12. mariah21

mariah21 Actief lid

30 okt 2014
    308
    66
    28
    Vrouw
    mama
    zuid holland
    Heey Mischa: Geef de moed niet op hoor er kan nog van alles gebeuren. De rugpijn die jij hebt komt mij ook heel bekend voor, heb er ook onwijs veel last van dit heb ik voor de iui nooit gehad maar denk dat het bij mij door de hormonen komt. is dat bij jou ook niet zo? hoeveel dpo zit jij nu?
    Voor de rest heb ik het gevoel alsof ik ongesteld moet worden krampjes en ben ik er moe. vind soms erg lastig die verschijnselen je weet dat het van de hormonen is maar je hoopt zo op meer.

13. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Pff ik ben zo dom geweest om vanmorgen te testen... (Heb vanavond een feestje en vanmorgen leek het heel logisch om even te testen om te weten of ik 1 wijntje kon drinken of niet) Als je echt heel graag wil en de test precies goed in het licht houdt, valt er een heeeeeeeel licht mega tuurstreepje te zien... Heb geprobeerd op de foto te zetten voor jullie maar daar zie je t natuurlijk niet op. Mijn nuchtere helft weet; te ver voor nod, zegt nog niets, kan indroogstreepje zijn, kan nog van de pregnyl komen en gewoon 2 dagen wachten en opnieuw testen.
    Bah ben hier dus helemaal niets mee opgeschoten, alleen de hoop nog wat opgevoerd en dus een nog grotere teleurstelling als ik straks gewoon ongesteld wordt... Zit nu trouwens 12 dagen na pregnyl en 11 dagen na de IUI.
    Note to myself; niet meer zo vroeg testen...

14. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

2 feb 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan niet in de war raken van hormonen want mijn iui vindt plaats in mijn natuurlijk cyclus. Ik ben dus niet moe, althans niet meer dan anders;)

Ik ben anders op dag 26 of 27 ongesteld. Dat is nu dus nog 6 dagen ookal heb ik mijn NOD keurig op 14 dagen na de iui gezet. Dat zal het waarschijnlijk niet worden.

Kniekie, toch kun je ook hoop halen uit je streepje! Ik geloof dat na tien dagen pregnyl uit je lijf is. Dus misschien goed nieuws:D......voel je iets anders in je lijf?

15. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Nee voel me niet echt anders dan anders... Eigenlijk dezelfde klachten als altijd voor nod, pijnlijke borsten en beetje weeig gevoel in m'n onderbuik...

16. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Update: afgelopen vrijdag weer een echo gehad.
    Arts gaf direct aan dat het een langere cyclus wordt. Kon ze zien door de hoeveelheid slijm in baarmoeder. Was ook meer en langer ongesteld.
    A.s dinsdag weer een echo. Arts denkt dat de 2e HSG volgend weekend plaats gaat vinden.
    Het klinkt misschien raar, maar ik heb er zin in.

17. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Hier is het eerste bloedverlies gespot. Moet zeggen dat de teleurstelling meevalt, je raakt er toch een beetje aan gewend denk ik...
    Word straks teruggebeld door de fert. assistente, of we de volgende ronde wel IUI kunnen doen, want ik zit van cd 10 tm 14 in het buitenland en kan dan dus geen fm krijgen... Bovendien heb ik geen idee of ik de puregonspuiten mee krijg in het vliegtuig? Zijn vluchten met alleen handbagage... Bovendien moet ik de puregon dan ook nog koud zien te houden in het vliegtuig en in het hotel. Ben bang dat we een ronde over moeten slaan, zou het wel jammer vinden maar is niet anders.
    Hoop dat jullie beter nieuws te melden hebben :)

18. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Kniekie: balen zeg... Ik herken het wel dat je gewend raakt aan de teleurstellingen iedere ronde... Maar blijft toch niet leuk... :(

Hier denk ik mijn eisprong gevonden te hebben. Afgelopen vrijdag de hele dag buikpijn gehad aan de linkerkant. Zaterdag en zondag heel veel minder. Zaterdag nog sexytime gedaan, weet dat zelf zwanger raken niet lukt, maar we willen toch geen ronde voorbij laten gaan. Vanochtend getempt en wacht even af wat mijn temp morgen is, dan weet ik dat ie is geweest en dan heb ik een richtlijn voor nod.

19. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Ik heb hier op het forum toch best vaak gelezen dat er in de rustperiodes spontane wonderen gebeuren Goldfishie! Ik snap dat de kans niet super groot is maar je hebt groot gelijk om elke kans te benutten :)

20. kdenboer90

kdenboer90 Actief lid

25 feb 2015
    109
    0
    16
    NULL
    Ede
    Goh wat een teleurstellingen, maar laat je hoofd niet hangen, probeer positief te blijven! Ook al is het zo moeilijk! Het is toch fijn om hier op het forum je gevoelens te uiten, jullie snappen hoe je je eigen voelt.

Ik zit nu zelf in m'n 2e wachtweek. Aankomende zaterdag mag ik testen. Aan het begin was ik er niet 24/7 mee bezig, maar op dit moment wel. Constant verhalen lezen, en dan lees je over pijntjes en dingetjes en ga je bij je zelf na denken heb ik dat ook, maar ik moet dat niet doen. Gewoon afwachten en we zien wel of het raak is. Maar wachten duurt lang... Pfff.

Het ziekenhuis gaf aan dat ik op de 14e mag testen, precies 14 dagen na de IUI, maar ik lees zoveel verschillende verhalen wanneer mensen mogen testen. Is het bij jullie ook 14 dagen na de IUI?

Liefs

Deel Deze Pagina