Start IUI 2015

Discussion in 'MMM clubs' started by Kniekie, Jan 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Ik mag van de gyn pas op 16 dagen na de iui testen. Maar bij mij klopt dat ook omdat mijn lf 15 dagen is. Dus ik word vaak op 16 dpo ongi.

2. hope77

hope77 Actief lid

Dec 11, 2012
    149
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Moet toegeven dat ik het bestig lastig vind het wachten.
    Het ziekenhuis heeft bij ons niet aangegeven wanneer we mogen gaan testen, dus ga zelf maar uit van 14 dagen na de IUI.
    Dit is dus a.s vrijdag.
    Gisteren de hele dag last van mijn buik soort menstruatiepijn en ik heb al een paar dagen last van een soort spierpijn bij mijn schouders.
    Normaal heb ik zo'n 11 dagen na eisprong mijn menstratie maar heb geen idee of dat nu ook zo is. Wie kan mij daar antwoord opgeven? Hebben de spuiten ( menopur/ pregnyl) hier nog invloed op.

3. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    1,879
    1
    0
    Aan de kust
    Pfff balen kniekie.... En wat rot dat je een mnd moet overslaan maar wat jij zo schrijft is dit waarschijnlijk wel verstandiger....

Goldfish. Zeker elke kans benutten al voelt het niet helemaal als een kans. De wonderen zijn de wereld nog niet uit dus altijd proberen!!

Pfff zo lastig die wqxhtweken en zeker de tweede :( sterkte meiden!!

Hier nu 3 dagen na m'n ei. Deze ronde eigenlijk meer bezig met de iui die eraan zit te komen en deze ronde voelt niet exht als een poging alhoewel het natuurlijk spontaan wel zou kunnen lukken!
    Gesprek gehad met de fert arts vorige week en prikinstructie gepland en ik ga gonal-f spuiten en otrivelle (voor t opwekken van m'n eisprong). Hopelijk ben ik te stimuleren!! (Want dat zou bij mij juist een probleem kunnen zijn).

4. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    1,879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoe is het met de rest van de meiden?

5. Jesje82

Jesje82 Actief lid

Jan 16, 2015
    280
    0
    16
    @ kniekie: enorm balen zeg! zo zenuwslopend ook die week 4. Ik krijg altijd knallende koppijn na de NOD van de 2 weken opgebouwde spanning.

@ benthe en rosalinda: de keuze is niet makkelijk maar ik neig toch naar IVF... de gyn heeft gezegd dat de kans hiervoor ong. 50% is en IUI maar 15%. deze week heb ik een afspraak met de gyn, dan zullen we het wel eens bespreken

6. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

Feb 2, 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kniekie. Ik ben mezelf ook aan het voorbereiden op geen teleurstelling. Ik ben nu pas zeven dagen na de eerste iui maar weet zeker dat het mislukt is. Ik voel me precies als voor iedere ongesteldheid. Die komt vrijdag of zaterdag. Ik ben voor mezelf alvast aan het plannen wanneer dan de volgende iui zal zijn. Helemaal mooi klote als je weet dat het bij jou dus weer een maand later kan plaats vinden.

@ roos. Met mij op het wachtbankje gaat het dus rustig. Mijn lichaam heeft het antwoordt wat anderen in de tweede week zo bezig houdt, al gegeven. Ik ben niet zwanger....:(:(:(

7. mariah21

mariah21 Actief lid

Oct 30, 2014
    308
    66
    28
    Female
    mama
    zuid holland
    Kniekie, onwijs balen en een maandje overslaan lijkt me ook moeilijk zeker omdat het dan voelt als een gemiste kans.
    Roos, snap helemaal dat je zo bezig bent met iui, had ik ook de laatste maand voor de iui. Duim voor je dat het nu toch spontaan lukt.
    Jesje: ik snap jou wel, zeker als je alle kosten moet betalen wil je gewoon zoveel mogelijk kans en als die groter is met ivf snap ik dat je dan liever daar voor kiest. Hou je ons op de hoogte van je gesprek met je gyn?

Hier nog steeds een soort menstruatie krampjes en erg moe maar dat komt vast van de hormonen. Begin het wachten nu al zat te worden maar ik mag niet klagen zit pas 5 dagen na de iui, die laatste week lijkt me verschikkelijk.

8. RosalindaB

Feb 15, 2015
    56
    0
    0
    Limburg
    kniekie, gek he dat je aan die teleurstelling een beetje gaat wennen. Toch blijft het niet leuk en het zou jammer zijn als jullie een ronde over moeten slaan. Maar soms is het helaas niet anders, zoals mijn fert. arts zegt, vooral je leven blijven leven, soms makkelijker gezegd dan gedaan want soms komt dat gewoon even helemaal niet uit ;)

goldfishie, je zou niet de eerste zijn die toch nog spontaan zwanger raakt! Gewoon lekker de kans benutten, groot gelijk! :D

kdenboer, ik ben exact 14 dagen na mijn 1e IUI ongesteld geworden. Lijkt me dat je 14 dagen na IUI wel kan testen. (Tenzij je na IUI nog een Pregnyl injectie oid hebt gehad dan zou ik langer wachten)

Hope77, de wachtweken zijn verschrikkelijk. Ik heb weleens gelezen dat Pregnyl je LF kan verlengen. Was bij mij overigens niet het geval, maar het kan kennelijk wel.

Roos1978, alles kan, ben benieuwd volgende maand. Fijn dat je gaat beginnen, maar nog fijner als dat helemaal niet nodig blijkt!

jesje, die hoofdpijn herken ik, schouders zaten daarna ook helemaal vast. Ellende. Kies de behandeling waaraan jij het beste gevoel bij hebt dat is het allerbelangrijkst!

Ik merk dat ik deze ronde relaxter ben. Puur omdat ik niet zelf ovulatietesten hoef te doen. Vrijdag mijn eerste meting en dan zien we wel weer, zo sta ik er ook echt in, ben zo opgelucht dat we nu beter begeleid worden door het ziekenhuis. Neemt niet weg dat vriend volgende week wel weer naar het buitenland moet en de 2e IUI dan plaatsvindt en er soms een stemmetje in mijn achterhoofd zich zorgen maakt over de timing. Maar als mijn cyclus hetzelfde is als vorige maand is er niks aan de hand.

9. suikerspin

suikerspin Actief lid

Dec 8, 2014
    165
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik reageer niet zo vaak en probeer nog steeds 1 keer in de week alles mee te lezen.
    Het brengt teveel spanning zodra ik er teveel mee bezig ben.

Mijn 1e IUI(clomid) was op 24 februari twee mooie eitjes en geen bijzonderheden.

Ik heb zaterdag een test gedaan van de Action deze was zo wit als Casper. Dit zegt nog niks maar verwacht woensdag 11 maart gewoon mijn menstruatie.

Ondanks dat ik niet vaak reageer blijf ik mee lezen.

Groetjes:)

Hoop natuurlijk voor de meiden die binnenkort mogen testen op 2 mooi strepen.:)

10. luana

luana Actief lid

Mar 9, 2015
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik heb 24 februari mijn eerst iui gehad. Ik ben aan het afwachten. Het is spannende. Succes

11. Jesje82

Jesje82 Actief lid

Jan 16, 2015
    280
    0
    16
    @rosalinda: mijn vriend zit ook heel veel in het buitenland. Moet alle iui´s om zijn reizen heen plannen. Niet echt handig.....Volgende maand is hij de hele maand weg, dus deze maand doen we er nog 1 en dan een maandje rust. Ook wel goed voor mijn lichaam denk ik want al die extra hormonen zijn ook niet echt goed voor je lichaam

@mariah: die laatste week is ook het ergst. Ik hoop dat je goed nieuws gaat krijgen

12. Kniekie

Kniekie Actief lid

Oct 26, 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Micha en Mariah, spannend de wachtdagen! Geef de moed niet op, krampen kunnen ook een goed teken zijn ipv naderende menstruatie...

Jesje, ik snap dat je neigt naar ivf, ik zou in jouw situatie voor hetzelfde gaan denk ik. Je wil gewoon gaan voor de behandeling met de grootste slagingskans en dan is geld minder belangrijk (al blijft het een behoorlijk bedrag natuurlijk)

Hier is de menstruatie nog steeds niet officieel begonnen, blijft nog bij wat oud bloed. Wordt nu wel wat meer, dus morgen zal waarschijnlijk cd 1 zijn wat een stuk beter uitkomt met ons uitje naar het buitenland :D Overleg gehad met de gyn, ik ga gewoon weer beginnen met de puregon op dag 3. Ik neem ovulatietesten mee op reis en als hij positief is terwijl we daar zijn, moet ik daar de pregnyl zetten en moeten we zelf de kans benutten. De kans is inmiddels echter groter dat mijn ovulatie pas is als we weer terug zijn dus dan kan de IUI gewoon doorgaan :D:D Heb ik me weer heerlijk druk gemaakt om niets haha...

13. Kniekie

Kniekie Actief lid

Oct 26, 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Welkom Luana! Inderdaad spannend de eerste IUI! Wanneer mag/ga je testen? En wat is bij jullie de reden dat jullie met IUI zijn begonnen?

14. Stay calm

Stay calm Actief lid

Jan 7, 2014
    439
    0
    0
    Nod:
    PJO: ?
    Jesje82: 6-03
    Sweetnesz: rond 10-03
    Kniekie: 11-03
    Mariah21: 18-03
    Goldfishie: ?
    Mischa: 17 maart?
    Roos1978: rond 20 maart
    Stay Calm: 28/29 maart

Afspraken
    Mariah21: 04-03 IUI, daarna op wachtbankje tot NOD
    Kniekie: 24-02 IUI, daarna op wachtbankje tot NOD
    Mischa: eerste IUI in natuurlijk cyclus;dinsdag 3 maart
    Roos1978: maart 2015 start IUI
    Sweetnesz: Maand rust ivm zaadkwaliteit, maart 2e IUI
    Goldfishie: in april terug naar de gyn voor extra zaadonderzoek
    Stay Calm: 2e IUI op 14/15 maart (word 13maart bepaald)
    Jesje82: Op het wachtbankje tot NOD
    RosalindaB: Wachten op IUI 2, rond 19 maart, 13 maart 1e echo

Zwanger
    Moes
    Benthe
    Linnepin[/QUOTE]

15. Jesje82

Jesje82 Actief lid

Jan 16, 2015
    280
    0
    16
    Nod:
    PJO: ?
    Sweetnesz: rond 10-03
    Kniekie: 11-03
    Mariah21: 18-03
    Goldfishie: ?
    Mischa: 17 maart?
    Roos1978: rond 20 maart
    Stay Calm: 28/29 maart

Afspraken
    Mariah21: 04-03 IUI, daarna op wachtbankje tot NOD
    Kniekie: 24-02 IUI, daarna op wachtbankje tot NOD
    Mischa: eerste IUI in natuurlijk cyclus;dinsdag 3 maart
    Roos1978: maart 2015 start IUI
    Sweetnesz: Maand rust ivm zaadkwaliteit, maart 2e IUI
    Goldfishie: in april terug naar de gyn voor extra zaadonderzoek
    Stay Calm: 2e IUI op 14/15 maart (word 13maart bepaald)
    Jesje82: 11/3 afspraak gyn voor fm1
    RosalindaB: Wachten op IUI 2, rond 19 maart, 13 maart 1e echo

Zwanger
    Moes
    Benthe
    Linnepin

16. luana

luana Actief lid

Mar 9, 2015
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Knieki. De reden dat wij iui doen is dat mijn man te weinig zaadcellen maakt. Ik heb 24 februari mijn eerst iui gedaan. Vandaag is precies 2 weken. De gyn zei dat we 17 dagen na de iui moest testen. Ik ben aan het afwachten. Maar ik heb het gevoel dat het toch niet gelukt is. Allen 2% van de zaadcellen waren goed. Ik ben nog niet ongesteld geworden. Ik heb wel het gevoel dat ik ongesteld ga worden.

17. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

Feb 2, 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ kniekie. Lief dat je me geluk wenst in spannende dagen. Zet al onze hoop maar in op Mariah. Ik ben officieel nog niet uit de running maar ik weet dat de poging niet geslaagd is. Ik wacht echt in alle rust op mijn ongesteldheid. Ik vind het spannender dat ik straks weer allen met die stomme ovulatietesten aan de slag moet. 3 keer heeft de gyn. gezegd. :(

@ luana. 2% ai. En ik dacht dat wij slecht bedeeld waren in het zaad! Wij hadden er 1,1 miljoen de eerste iui. Hoeveel zaadcellen waren het dan? Want 2% van de 45 miljoen is zo slecht nog niet natuurlijk. Maar ik heb het gevoel dat het zoveel niet was....Zet je jezelf ook op het lijstje? Want ik heb even nagerekend maar je hebt nu ongeveer je NOD, toch?

18. luana

luana Actief lid

Mar 9, 2015
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoyy Mischa, het was heel slecht. Het was 2% van 1 milhoen. De kans is heel klein. We gaan drie keer proberen en dan gaan ze kijken voor een andere mogelijkheid.

19. luana

luana Actief lid

Mar 9, 2015
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik den ook dat ik nu me Nod heb. Ik ben 9 februari ongesteld geworden en 12 februari ben ik begonnen met clomid, 20 februari heb een echo gehad. 22 heb gespoten en 24 iui gedaan. Ik ben zo bang om ongesteld te worden, maar ik heb geen zwangerschap symptomen. Ik dat ik ongesteld ga worden.

20. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

Jun 22, 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Je druk maken om niets dat kennen we denk ik allemaal maar al te goed dat heb ik met bijde iui's gehad, ooohww als dat maar goe dkomt kwa timing enz... Ik hoop dat de iui gewoon door kan gaan en jullie toch kunnen genieten van jullie buitenland tripje!

Welkom Luana, spannend hoor ik heb na de 2e iui op mijn NOD getest, volgens mij als je 5000 Pregnyl prikt is het na 10 dagen uit je bloed. Maar denk ook dat het verschilt kwa cyclus dagen wanneer je kan testen. Ik heb de gyn de eerste x na 18 dagen testen horen zeggen... dat zou in mijn geval niet overeenkomen omdat ik een hele korte cyclus had.

Binnenkort weer nieuwe iui's zie ik (toch Sweetnesz, Staycalm en Rosalinda) jeetje meiden wat spannend, ik ga uiteraard voor jullie duimen!!

Weet je al voor welke behandeling je gaat kiezen Jesje, lijkt me erg moeilijk maar begrijp wel dat als je er dan toch zelf voor moet betalen dat je dan kiest voor de behandeling met het grootste slagingspercentage.

Hier gaat het op een flinke verkoudheid na wel goed, de vreselijke krampen zijn gelukkig weg... merk wel dat me lichaam iets meer rust nodig heeft als normaal. Dus doen we maar rustig aan.

Share This Page