Jesje woont niet in NL dus het gaat daar anders als hier. Hier doen ze volgens mij eerst iui en daarna pas Ivf. Maar dat zal de arts/ gyn beslissen lijkt mij.
Er is maar 1 Zaadcel nodig om je zwanger te maken. alles is nog mogelijk zegt mijn Arts dan. Er wordt wel gezegd dat je met een iui van een miljoen zaadcellen meer kans hebt, maar het kan alle kant opgaan. En anders is misschien ivf toch de beste optie ? Als onze 2e IUI ook laag is in de kwaliteit denken wij er over na om direct door te gaan met ivf. Succes iedereen!
bedank voor al jullie reacties. Vanavond heb ik de eerste fm meten en dan zulen we eens met de gyn gaan praten welke behandeling we gaan volgen. Het is precies zoals je zegt linnepin! als je er zelf voor moet betalen wil je natuurlijk wel de behandeling met de meeste kans. Alleen heel vervelend dat het zo duur is maar ja, het is niet anders. voorlopig maar niet op vakantie
fijn linnepin dat de buikpijn wat gezakt is en nu lekker rustig aan doen jij en op naar een goede echo!! jesje, lastige keuze hoor.... wat ik heb begrepen is dat je per iui 10/15% kans hebt dat het raak is, hormoongestimuleerd wat meer en natuurlijk afhankelijk van zaadkwaliteit ed. Met IVF heb je rond de 25% kan per keer, maar natuurlijk ook weer afhankelijk van allerlei factoren. Dit zijn natuurlijk allemaal statistieken waarbij alle mensen meegenomen zijn. Ik kan me voorstellen dat je voor IVF gaat kiezen of dat je misschien nog 1 keer IUI probeert, ik heb namelijk ook begrepen dat de eerste 3 keer IUI je de meeste kans hebt. Als die 3 pogingen niet slagen dan is de kans per IUI statistisch gezien een stuk kleiner. Maar goed, uiteindelijk heb je niet zoveel aan statistieken, bij ons bijvoorbeeld heb ik bij mijn eerste zwangerschap een goede echo gehad met kloppend hartje e.d. en dan heb je nog maar 2% kans dat het misgaat. En ja hoor, daar hoorde ik bij, bij de 12 wk echo bleek het hartje te zijn gestopt. Hier ff een enorme baaldag, kom net op werk en collega nummer 5 kondigt aan dat ze zwanger is.... pff wat trek ik dat slecht zeg. Ik ben voor mijn gevoel al zooooooveel eerder aan de beurt. En natuurlijk in ronde 2 al raak (en bij haar eerste in ronde 1). Ben eigenlijk stikjaloers en zit totaal niet te wachten op een dikke buik ook bij haar. Herkennen jullie dit?
he shit mischa dat je dat gevoel hebt... hoop zo dat het toch positief is.... welkom luana! kniekie, hoop voor jou dat je toch voor een iui kan gaan. rekenen ze het als een iui als je de hormonen krijgt maar dan niet de inseminatie??
Bedankt meiden, het is egt fijn om ervaring te delen. Ik hoop dat het snel lukt voor onze allemaal en dat we in de zomer allemaal een mooie buikje hebben. Xxxxx
Nod PJO: ? Sweetnesz: rond 10-03 Kniekie: 11-03 Mariah21: 18-03 Mischa: 17-03? Roos1978: rond 20-03 Goldfishie: 24-03 Stay Calm: 28/29-03 Afspraken Mariah21: 04-03 IUI, daarna op wachtbankje tot NOD Kniekie: 24-02 IUI, daarna op wachtbankje tot NOD Mischa: eerste IUI in natuurlijk cyclus;dinsdag 3 maart Roos1978: maart 2015 start IUI Sweetnesz: Maand rust ivm zaadkwaliteit, maart 2e IUI Goldfishie: in april terug naar de gyn voor extra zaadonderzoek Stay Calm: 2e IUI op 14/15 maart (word 13maart bepaald) Jesje82: 11/3 afspraak gyn voor fm1 RosalindaB: Wachten op IUI 2, rond 19 maart, 13 maart 1e echo Zwanger Moes Benthe Linnepin
Welkom Luana. Balen dat je weinig zaadjes had bij de iui. Waarschijnlijk is jouw vervolg om door te gaan naar icsi en geen ivf. Voor ivf heb je ook het minimum van 1 miljoen zaadjes nodig na bewerking, net zoals bij iui. Sweetnesz: Jou nod was gister? Hoe gaat het? Jesje: het is heel logisch dat als je zelf moet betalen en dat best veel kost je natuurlijk voor de behandeling kiest waar je het meeste kans bij hebt. Succes vanavond! Roos: snap dat het niet leuk is als mensen die je vaak ziet in de eerste paar rondes al zwanger worden. Hier gelukkig geen zwangeren of aankondigingen op het werk. De vrouwen die hier werken zijn al wat ouder of hebben al kinderen en verder werken er veel mannen hier. Linnepin: gaat het goed met jouw zwangerschap? Wanneer heb je een echo? Kniekie: is er al ongi? Of heb je nog een testje gedaan?
roos: ja ik ken het, dat is enorm klote. hier op mijn werk zijn er net 3 bevallen....en natuurlijk ook allemaal snel zwanger geraakt. Dan voel je je nog eens extra depri worden. Ik hou me er maar aan vast dat het voor ons ook gaat lukken (ooit).
Wat ik ereg vindt is wanneer iemand een abortus pleegt. Dan denk ik sommige mensen willen zo graag een kind, en anderen plegen abortus.
De ongi is volop doorgebroken hier! Heb altijd best heftige menstruaties en nu is het ook weer raak. Heb de hele dag door pijnstillers gebruikt maar het haalt alleen de scherpe randjes er vanaf Vind het dan altijd moeilijk om geconcentreerd te blijven op m'n werk, gelukkig is het de tweede dag altijd een stuk beter. Ja Luana, abortussen zijn inderdaad erg maar je moet niet vergeten dat de meeste vrouwen er een goede reden voor hebben. Als operatieassistente word ik er regelmatig mee geconfronteerd en ik kan er op sommige dagen beter mee omgaan dan op andere. Als m'n hoofd er niet naar staat dan ruil ik met een collega zodat ik er niet bij hoef te zijn.
@kniekie Wat enorm balen. Heb je ook altijd van die erge krampen? Daar zit je nu al helemaal niet op te wachten. Hier inmiddels wachtdag 10. Zaterdag mag ik testen. Normaal gesproken als ik wakker word op m'n 1e ongesteldheid dag heb ik laat van m'n rug en een verkrampt gevoel bij m'n baarmoeder, ik heb het vandaag heel erg maar word niet ongesteld. Afwachten maar....
Ja heb altijd erge krampen vanuit m'n baarmoeder, zo erg dat ik er misselijk van wordt en m'n eten soms niet binnen kan houden. Heb dit van jongs af aan gehad... Heb jaren een implanon gehad om de hele menstruatie te onderdrukken maar ja, dat gaat niet samen met een kinderwens Dus moet het er nu maar even voor over hebben... Oeh, dag tien kdenboer! Spannend! Dan ga je op alle dingen letten he? Zal voor je duimen!
Hoi, Ik zit nu op dag 12 en ik vind het steeds spannender worden. Maandag op dag 10 heb ik erg last gehad van mijn darmen en ook een klein beetje bruin/ rood verloren. Nu op naar zaterdag tot ik kan testen. Moet zeggen dat ik verder nog niet echt wat voel wat evt een zwangeschap maar ook niet op een aankomende menstruatie kan wijzen.
Hoy hope, Het is idd spanend. Blijf positief. Xxx. Meiden,het is egt fijn om ervaring te delen met elkaar.
ik ben even niet op het forum geweest maar wat is er weer veel geschreven kan het niet meer bij houden. Misha Wat vervelend dat je al denkt dat je ongesteld gaat worden. Maar zolang er geen bloed is is er moed. Duim toch voor je dat het gewoon positief is. Luana welkom bij het clubje kniekie jou buikpijn tijdens je menstruatie herken ik helemaal. ik heb dat ook onwijs erg dat ik niet zonder pijnstillers van de dokter kan functioneren. wat kan zo een menstruatie pijn doen, ik hoop dat het snel weg zakt bij je. kdenboer spannend voor jou ik duim op positief nieuws. hope ook super spannend voor jou, en een beetje bloed verloren dat kan heel positief zijn. Ik duim voor je! Hier ga ik de 2e week in vind het erg spannend wel sinds vandaag echte menstruatie karmpjes. soms bang dat ik ongesteld ga worden maar dat lijkt me onwaarschijnlijk 7 dagen na iui. Iemand hier ervaring mee ? voor de rest ben ik nog erg moe kan dat nog door de homonen ? Zit nu 9 dagen na ovitrelle spuit. Denk dat het gewoon afwachten word.
@ hope. Dat klinkt erg goed bij jou. Je onderbroek afzoeken op innestelingsbloed! en zeker op dag 10! @ mariah. Ik zit nu op dag 9 na de uit maar ik voelde mijn menstruatie al na vijf dagen op komen. Tuurlijk is er nog niets bewezen want ik ben nog niet ongesteld. Dus ik denk dat je je eigen lijf goed kunt aanvoelen. @ roos. Ik snap je helemaal. Van de week gaan er twee vriendinnen van mij bevallen die ik het allerbeste van de hele wereld gun. Toch zit er een randje jaloezie aan. Tevens is mijn beste vriendin prachtig mooi zwanger. Ik heb net BHV gehad met haar en ik weet dat ik lief moet doen maar dat lelijke beest in mij zit er ook. Ik voel me dan een echte trut want niemand krijgt het cadeau. Ook zij niet....
jeetje zo vroeg al, dat brengt mij weer aan het twijfelen omdat ik sinds vandaag menstruatie krampen heb. maar zeker kan je je lijf goed aanvoelen. Wanneer denk je dat je menstruatie gaat komen? ook a hopen we op niet natuurlijk.
@ Mariah. Ik moet vrijdag of zaterdag volgens mijn natuurlijke cyclus ongesteld worden. Dat is tien dagen na de iui....