Start IUI 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kniekie, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Leuk dat je meeschrijft, ervaringsverhalen zijn altijd welkom :D
    Zijn er ook dames die ervaring hebben met Pregnyl? Heb er een beetje over gelezen.. Het is hcg dat je injecteert, dus ik vroeg me af of je dan ook sowieso zwangerschapssymptomen krijgt? En vanaf hoeveel dagen na het toedienen kan je dan testen? Want de test reageert ook op de Pregnyl neem ik aan?
    Waarschijnlijk zal de gyn het ook wel vertellen vrijdag, maar vraag het me toch af ;)

2. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Knieke: ik heb pregnyl gespoten om de eisprong op de wekken voor de timing met de iui.

Ik heb geen idee of je dan zwangerschapssymptomen hebt, want ik ben nog nooit zwanger geweest. Ik kan je wel vertellen dat ik in de dagen na de pregnyl me voelde zoals na mijn eisprong, maar dan 3x heftiger. Dus veel last in mijn buik, alsof ik alles voelde zitten maar niet pijnlijk. Na een week was dit gevoel weg. Je kan je pregnyl ook volgen met zwangerschapstesten. Als je iedere dag een zwangerschapstest doet da de pregnyl injectie dan zie je een tweede streep. Als het goed is dan worden die testen iedere dag iets lichter, tot gemiddeld een week na de injectie, dan staat er geen tweede streepje meer en is de pregnyl uit je lichaam. Ik had ook bij anderen gelezen dat zij 'last' hadden van de pregnyl in de eerste 5/6/7 dagen na de injectie. Dus in de eerste wachtweek, in de tweede wachtweek is het uit je lichaam en voel je daar niets meer van. De eventuele innesteling is dan vaak ook nog niet geweest, dus wat je dan voelt heeft echt met de pregnyl te maken en niet met een eventuele zwangerschap. Ik denk dat als je wel zwanger mocht zijn van de iui, dat je dat dan in de tweede wachtweek voelt.

3. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Hummeltje: we krijgen vrijdagmiddag pas de uitslag, dus nog even in de wachtstand.

Moes en XjosjeX: welkom!

4. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Ah top! Bedankt voor de uitleg :D

5. MoessieDaisy

6 jan 2015
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jemig zeg wat gaat het hard met de berichten, kan t nauwelijks bijhouden, dus excuseer me als ik iemand vergeet...

@Kniekie, daar zeg je wat, wat best logisch is... ik heb Menopur als hormonen meegekregen.. Ik heb ook een hele hoop vragen wij hebben gisteren dan te horen gekregen dat we mogen starten met IUI en was de hele dag van slag, dus niet echt nagedacht over vragen, die nu dan wel komen, maar ze gaf aan dat ik daar altijd over mocht bellen... Maar goed ik heb eerdaags me NOD dag, maar goed btje moeilijk te bepalen met zo'n onregelmatige cyclus..Als ik de laatste x reken, dan zou ik vandaag me NOD dag hebben... Nu heb ik het vandaag niet willen testen, maar toen ik me horoscoop las, toen kon ik niet anders... Voor diegene die ook Ram zijn net als ik... Er stond in dat we vandaag wereldnieuws zouden krijgen waar we helemaal ondersteboven van zouden zijn...Aldus de krant... Ik lees nooit geen krant, dus dacht, kan niet missen... Maar helaas de test was t niet zo met de krant eens dus zal eerdaags wel ongi worden...

Wat ik me afvraag he, het IUI is momenteel gebaseerd op eerst de injecte daarna insemineren, maar wij hebben papieren meegekregen omdat ze nu aan t onderzoeken zijn of het succesvoller is om dit andersom te doen, met de vraag of wij hieraan mee willen doen. Hebben jullie deze vraag ook gekregen?
    Dit was trouwens in het UMCG...

Trouwens nog even in t kort antwoord op een vraag die ik ook voorbij zag komen.
    Ik ben 34 jaar en ben ruim 3 jaar samen met mijn vriend van inmiddels 41. Ze hebben geen 'ernstige'afwijking gevonden, alleen dat de volume van me vriend wat minder was en ik waarschijnlijk, door mijn onregelmatige cyclus en veel ei-blaasjes die ze gevonden hebben in 1 eierstok, niet altijd een ei sprong heb. En heb eind december HSG gehad en die was goed.

NOD:
    PJO: 26-01-2015
    Roos1978: 19-01-2015
    Kniekie: 08-02-2015
    Goldfishie: 20-01
    Linnepin: 14-1-2015
    Hummeltje5: tussen 12 en 19-1 (eerder 12 dan 19 gelukkig )
    Moes: uhhh 8-1-2015??

Afspraken:
    PJO: 26-01-2015 Uitleg IUI en prikinstructie
    Roos1978: mrt 2015 start IUI
    Kniekie: 08-01 uitgangsecho en prikinstructie
    Goldfishie: 09-01 uitslag zaadanalyse
    Linnepin: 19-1-2015 Uitleg traject IUI
    Hummeltje5: 9-1 'date' met gyn. over 'hoe nu verder' (w.s. IUI)
    Moes: 1e dag ongi bellen voor afspraak 3e dag echo start IUI en prikinstructie

6. MoessieDaisy

6 jan 2015
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is de pregnyl waar jullie het over hebben, de injectie die je krijgt voor de inseminatie?? Ben nog niet in alle namen thuis ;)

7. PJO1983

PJO1983 Actief lid

27 okt 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    Goedemorgen dames!
    Wat een hoop geschreven hier, hoop dat ik het kan bijhouden ahah!

Moessie, voglens mij is pregnyl ook een van de medicijnen om een eisprong op te wekken. Maar ik ben er ook nog niet helemaal in thuis.

8. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Ben bij de gyn geweest voor de uitgangsecho en prikinstructie.
    Echo was goed, dus begin vanavond met de injecties.
    Ik heb Gonal-f gekregen en Pregnyl.
    Ik moet iedere avond 50 EH Gonal-f spuiten en moet vrijdag 16-01 terugkomen voor follikelmeting. Zodra de follikel groot genoeg is moet ik eenmalig Pregnyl injecteren en dan is een dag later de IUI.

9. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    NOD:
    PJO: 26-01-2015
    Roos1978: 19-01-2015
    Kniekie: 08-02-2015
    Linnepin: 14-1-2015
    Moes: uhhh 8-1-2015??

Afspraken:
    PJO: 26-01-2015 Uitleg IUI en prikinstructie
    Roos1978: mrt 2015 start IUI
    Kniekie: 16-01-2015 follikelmeting
    Linnepin: 19-1-2015 Uitleg traject IUI
    Hummeltje5: 9-1 'date' met gyn. over 'hoe nu verder' (w.s. IUI)

10. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    NOD:
    Moes: uhhh 08-01 ??
    Linnepin: 14-01
    Roos1978: 19-01
    PJO: 26-01
    Kniekie: 08-02

Afspraken:
    Hummeltje5: 09-01 'date' met gyn. over 'hoe nu verder' (w.s. IUI)
    Kniekie: 16-01 follikelmeting
    Linnepin: 19-01 Uitleg traject IUI
    PJO: 26-01 Uitleg IUI en prikinstructie
    Roos1978: maart 2015 start IUI

11. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Heb even alles in de juiste volgorde gezet, vond ik makkelijker kijken in het overzicht.

Kniekie: fijn dat de echo goed ging. Op welke cyclusdag zit je nu? En dan echt iedere dag spuiten? Dus ongeveer twee weken lang? Gelukkig heb je wel regelmatige cyclussen. Is dit de eerste keer spuiten? Ben benieuwd of je er bijwerkingen van krijgt.

Hummeltje: ben jij al bij de gyn geweest? Wil je laten weten hoe het ging?

Moes: al ongi gespot?

Ik begin nu een beetje zenuwen te krijgen voor het telefoontje die na 16 uur komt. Hoop zo dat het weer ok is.

12. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Wat handig dat het in de juiste volgorde staat! Had er ook aan gedacht, maar durfde het niet te veranderen haha.

Zit nu op cyclusdag 3 en moet iedere avond Gonal spuiten, tot de follikel (of misschien wel follikelS deze maand :D) groot genoeg is. Meestal is mijn ovulatie tussen dag 15 en 18, maar door de gonal-f kan het nu wat sneller gaan. Vanaf vrijdag dus starten met de follikelmetingen en volgens mij mag ik pregnyl spuiten als hij 18mm of groter is. Normaal springt mijn ei pas vanaf een mm of 21, dus ook dit is iets eerder.
    Dit is de eerste keer spuiten inderdaad, dus ben heel benieuwd hoe mijn lichaam er op reageert!

Ik duim voor goed nieuws voor jullie Goldfishie!!

13. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Stay, dan heb je al flink wat onderzoeken gehad. Spannend he zo'n traject, zeker omdat je niet helemaal weet wat je moet verwachten!

Nou inderdaad spannend.
    Mijn HSG zal ingepland worden zodra ik ongesteld ben geworden. Zit nu op cyclusdag 37 en nog geen menstruatie te bekennen. Alleen veel doorzichtige slijm bij het afvegen :(
    Durf ook geen test te wagen, omdat ik al 2 maand terug opeens ook een lange cyclus had en daarna een hele korte. Lijkt wel of mijn cyclus nu opeens onregelmatig begint te worden.

14. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    #74 Linnepin85, 9 jan 2015
    Laatst bewerkt: 9 jan 2015
    @ Kniekie vind het stiekum wel interessant om jullie traject te lezen denk dat ons vanaf de 19e precies hetzelfde te wachten staat..
    Kan je lichaam zo gek reageren dan op de injecties? Heb je ook gelijk prikinstructie gehad?

@ Goldfishie spannend, heb je inmiddels al wat gehoord??

@ Stay, je kan t altijd proberen toch om te testen, jezelf zo in de zenuwen laten is ook niet echt fijn.

@ Hummeltje hoe was je date??

Ik kan niet wachten tot de 19e tot we "eindelijk geholpen worden" en ook het traject gaan volgen.

Fijn weekend allemaal :D

Nog even extra erbij dat je we niet elke keer terug hoeven te bladeren :p

NOD:
    Moes: uhhh 08-01 ??
    Linnepin: 14-01
    Roos1978: 19-01
    PJO: 26-01
    Kniekie: 08-02

Afspraken:
    Hummeltje5: 09-01 'date' met gyn. over 'hoe nu verder' (w.s. IUI)
    Kniekie: 16-01 follikelmeting
    Linnepin: 19-01 Uitleg traject IUI
    PJO: 26-01 Uitleg IUI en prikinstructie
    Roos1978: maart 2015 start IUI

15. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Jeeeej, 18 miljoen zaadjes!! :)

16. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Wauw!! Super goed nieuws!! Ben heel blij voor jullie!

17. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Tjah, t zijn toch hormonen.. Dus ik hou er maar rekening mee, kan het alleen maar meevallen :)
    Heb prikinstructies gehad idd. De gonal-f zit in een prikpen, die hoef ik alleen op de juiste eenheid in te stellen, naaldje erop draaien en prikken. De pregnyl is een poeder met een vloeistof, die moet je mengen en daarna injecteren.

18. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    18 miljoen!! Yeaaah super!!

Ik ga de 19e toch ook is vragen hoeveel het percentage bij mijn ventje was, de arts heeft tot nu toe alleen maar gesproken over niet goed en niet slecht. En geloof dat het slagingspercentage op de natuurlijke manier rond de 30 % ligt wat me nog bij staat... maar zou ook wel meer details willen weten.

@ kniekie, mijn vriend is Diabeet, dus kwa prikken en eenheden ben ik wel wat gewent, om het te zien dan.... ik weet niet of wij ook moeten gaan prikken, heb op zich een vrij regelmatige cyclus, en kwa hormonen heb ik bloed moeten prikken en de arts zijn toen dat alles goed was, dus ja wachten alles gewoon maar af....

19. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    1e prik gezet, piece of cookie :D

20. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014