Start IUI 2015

Discussion in 'MMM clubs' started by Kniekie, Jan 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

Sep 20, 2013
    264
    26
    28
    Hallo meiden,

Tijdje niet geschreven hier maar heb wel af en toe meegelezen :)

Wat fijn Linnepin dat de echo goed was, zeker wel erg bijzonder zo'n kloppend hartje. Hoe voel je je verder?

Kniekie morgen IUI zag ik? Spannend!

Goldfishie het is al bijna april hoop heel erg voor je dat het zaad nu beter is. Als je vriend nu niet ziek is geweest kan dat al een hoop schelen natuurlijk!

Roos volgens mij zijn de bijwerkingen bij gonal F een stuk minder of zelfs geen.

Ik heb vandaag mijn tweede IUI gehad en de zaadopbrengst was dit keer een stuk hoger maar liefst 29miljoen, fingers crossed en afwachten hoop deze twee weken een beetje door te komen zonder en constant aan te denken. Iemand nog tips??? :)

2. Kniekie

Kniekie Actief lid

Oct 26, 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Ja ik had een allergische reactie op de gonal; galbulten, tintelende tong en keel.... Maar dat is geen bijwerking, echt een allergische reactie.

Ik gebruik nu puregon, vorige maand voelde ik me echt anders, beetje down, tijdens het gebruik. Deze maand had ik nergens last van. De pregnyl heb ik wel last van, alledrie de keren. Misselijk, pijnlijke borsten, obstipatie.

3. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

Feb 2, 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ sweetnesz. 29 miljoen, wouw en was dat opgewerkt zaad? Nou dat zou toch goed moeten komen..... Hoe je twee weken door moet komen. Leuke dingen doen, je werk en soms een heel klein stiekem droompje over de mogelijkheid dat.... maar niet te veel want dat is te vroeg. Ik vond de vorige wachtweek appeltje, eitje in vergelijking met dat stomme gekloot met ovulatietesten. Nu wist ik ook al na 5 dagen dat het mislukt was, dat scheelt natuurlijk....

@ Jesje. Dat gaat goed daar in je petrieschaaltje! Of je kweekvijvertje, hoe je het maar noemen wilt. Nog goed anderhalve dag en ze worden terug in je lijf geplaatst. Wat een vreemde ervaring lijkt me dat, je weet dan namelijk dat de eitjes bevrucht zijn. Dan ben je al een stap verder dan de meeste van ons hier. Maar dan moet je lijf het echt gaan doen. Lijkt me nog spannender dan de wachtbekken na een iui omdat je weet dat het kan. Ik duim voor donderdag en daarnavoor je;)

Ik had vandaag twee ( ochtend en middag) lichte streepjes op de ovulatiestest. Dus ik hoop morgen vette streepjes en smileys te hebben dan kan ik met de grote meute donderdag mee met iui. we gaan ervoor dames:D:D

4. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Manlief en ik hebben besloten om het potje donderdag 2 april in te leveren en als het goed is horen we dan de uitslag op vrijdag 3 april. Ik ga er wel van uit dat de uitslag beter is dan de laatste keer. Manlief is sinds eind januari niet meer ziek geweest, dus komt vast goed! :)
    Over de timing wil ik liever niet nadenken, de kans is groot dat we voor iui te laat zijn.

Sweetnesz: spannend!! Voor jou duim ik ook. :)

Kniekie: jij morgen de iui! Duimduimduim! :)

Linnepin: lief dat je nog meeleest en reageert! :)

Hope: hopelijk zie je over een paar weken wel een hartje op de echo! :)

Mischa: natuurlijk komt die knaller er op je ovutest! Deze week is de week van de vele iui's en de tp!

Op naar vele positieve zwtesten!! :)

5. kdenboer90

kdenboer90 Actief lid

Feb 25, 2015
    109
    0
    16
    NULL
    Ede
    @jesje82 Waauw wat goed nieuws! En een spannende tijd! Heel intensief of niet?

Vandaag fm 2 gehad. Nee wat denk je.. M'n eitjes zijn niet gegroeid. Nu 2 dagen hogere dosis spuiten en donderdag weer terug komen voor waarschijnlijk dan wel de pregnyl. Afhankelijk van de grote donderdag, hebben we vrijdag of zaterdag de iui.

Op mijn werk begint het wel steeds lastigere om vrij te krijgen. We hebben een drukkere tijd voor de boeg op het werk en mijn roostermaker doet er steeds moeilijker over ook al is hij en mijn teammanager er van op de hoogte. Bij ons in het ziekenhuis doen ze namelijk alleen 's ochtends echo's.
    Hoe gaat dat bij jullie op het werk?

Liefs

6. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

Jun 22, 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    @Sweetnesz Woww 29 miljoen zaadjes!! Das niet verkeerd, was dit na het opwekken of ervoor?? Wij hadden met de tweede IUI 22 miljoen na opwekken. Kansen worden er wel mee vergroot natuurlijk hoe meer zaadjes hoe meer kans. Die twee weken ja... de eerste week vond ik altijd wel redelijk snel gaan maar die tweede vond ik echt killing.. al heb je 100 afspraken staan en je hele dag volgepland het zit toch in je achterhoofd.....

Ik voel me prima heb niet heel veel last van kwaaltjes, beetje buikpijn soms, ben aan het eind van de dag wel meer moe als normaal en heb gevoelige borsten, en das meer als ik erop ga liggen of als ik me BH uit doe.

@ Kniekie ooohwww spannende dag vandaag!! Duim duim duim

@ Misha hoop dat je morgen een smiley hebt en idd met de rest mee kan deze week voor de IUI!!

@goldfishie, hoop zo dat het zaad bij ml beter is en jullie iig verder kunnen met de IUI. Nog niet alle hoop is verloren wie weet kunnen jullie nog net mee doen die ronde kwa IUI.
    Ja ik blijf jullie echt gewoon stalken :p Hoop zo dat jullie ook allemaal snel een positieve test in handen hebben, ik gun het jullie zoooooo erg!!!

@ Kdenboer Hopen dat je eitjes donderdag beter zijn en jullie ook voor de iui kunnen gaan.
    Ik heb op mijn werk alles eerlijk verteld kwa traject in de mmm omdat het voor mezelf een stuk makkelijker was dan elke keer smoesjes te moeten verzinnen. Ik hoefde na uitleg alleen maar te bellen en ze hebben nergens een probleem van gemaakt. Dat was echt wel fijn, iig een hele zorg minder.

@ Jesje jeetje meis wat spannend morgen de tp. Heel anders als met de IUI weet je ook wanneer het eventueel geslaagd zou zijn??
    Bij de IUI kan je natuurlijk na 14 dagen pas testen....

Jeetje meiden wat gaan jullie bijna allemaal gelijk op! Spannend hoor dat het lijstje zwangeren maar flink mag groeien komende tijd!

To all of you....
    View attachment 449518

7. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Mischa: hoe ziet vandaag je ovutest eruit?

Kniekie: heel veel succes en ik duim voor een goede iui met veel zaadjes!! :)

Kdenboer: balen zeg dat je eitjes niet gegroeid waren, hopleijk zijn ze donderdag wel groter geworden na je hogere dosering spuiten.

Hier op mijn werk zijn ze van ons mmm traject op de hoogte. Ik plan mijn afspraken altijd aan het einde van de middag zodat mijn werk er het minste last van heeft.

Sweetnesz: kijk dat zijn nou eens mooie aantallen qua zaadjes voor de iui!! :)

Linnepin: stalk lekker door!! :D

8. Jesje82

Jesje82 Actief lid

Jan 16, 2015
    280
    0
    16
    wat spannend voor iedereen!

@sweetnesz: wow goed hoor! met zo veel zaadjes zou het toch wel moeten lukken.

@linnepin: dat is een goede vraag. was eigenlijjk gewoon van 14 dagen uitgegaan maar misschien kan het nu wel eerder. zal het morgen eens vragen. Vandaag nemen ze contact met mij op wat de meest optimale tijd is voor de tp. ik vind het heel spannend! de tp opzich niet, maar wel of dat het eindelijk gaat lukken. We hebben nu in iedergeval bewijs dat de eitjes bevrucht kunnen worden dus dat is al een vraag minder. oh ik hoop zo dat het lukt! en dan die vreselijke wachtweken. Ik denk dat ik ze nu nog erger ga vinden als anders.

9. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    1,879
    1
    0
    Aan de kust
    hoi lieve meiden, wat een spannende dagen allemaal en dan daarna die vreeeeeselijke wachtweken....
    idd zoals linnepin al zegt, de eerste week is vaak nog wel te doen maar die tweede week is echt killing! Bij mij werkt alleen afleiding, gewoon zoveel mogelijk plannen zodat ik geen tijd heb om erover na te denken, alhoewel dat gewoon die laatste dagen niet te doen is want dan krijg je die vreselijke wc-momenten....

Jesje, idd, bevruchten is gewoon al gelukt. Nu lekker nestelen bij je :)

sweetnezz, lekker veel zaadjes, kan alleen maar positiever werken!!

goldfish, ten eerste hoop ik nu echt dat de kwaliteit goed genoeg is nu ml niet ziek is geweest en helemaal dat je deze ronde toch nog voor een iui kan gaan. Duimen draaien hier!!

kdeboer; he dat is dan toch een tegenslag he maar nu met de meer hormonen gaan ze hopelijk goed verder groeien!! ook duimen die draaien voor jou!

kniekie, succes! en idd, het was een allergische reactie bij jou (ik begreep dat toen idd al), heb je dat vaker met medicijnen? lastig zeg... maar gelukkig nu met de puregon niet!
    Ik heb het geluk dat ik nog nooit ergens allergisch op gereageerd heb.
    Ik merk gelukkig ook nu nog geen bijwerkingen van de gonal f, het enige is dat mijn buik iets meer opgezet is maar ik heb er verder geen last van.

idd mischa, al een donkerdere ovutest? kan je al een smiley gaan doen???

linnepin, fijn dat je je goed voelt! gelukkig! en lief dat je hier nog meekletst :)

Hier weten ze het op mijn werk ook. gelukkig beheer ik mijn eigen agenda en probeer ik er zoveel mogelijk op af te stemmen en als het niet lukt dan is het jammer maar helaas op mijn werk. Gelukkig alle begrip (en hier al meer collega's geweest voor mij in de mmm).

10. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    1,879
    1
    0
    Aan de kust
    hoi lieve meiden, wat een spannende dagen allemaal en dan daarna die vreeeeeselijke wachtweken....
    idd zoals linnepin al zegt, de eerste week is vaak nog wel te doen maar die tweede week is echt killing! Bij mij werkt alleen afleiding, gewoon zoveel mogelijk plannen zodat ik geen tijd heb om erover na te denken, alhoewel dat gewoon die laatste dagen niet te doen is want dan krijg je die vreselijke wc-momenten....

Jesje, idd, bevruchten is gewoon al gelukt. Nu lekker nestelen bij je :)

sweetnezz, lekker veel zaadjes, kan alleen maar positiever werken!!

goldfish, ten eerste hoop ik nu echt dat de kwaliteit goed genoeg is nu ml niet ziek is geweest en helemaal dat je deze ronde toch nog voor een iui kan gaan. Duimen draaien hier!!

kdeboer; he dat is dan toch een tegenslag he maar nu met de meer hormonen gaan ze hopelijk goed verder groeien!! ook duimen die draaien voor jou!

kniekie, succes! en idd, het was een allergische reactie bij jou (ik begreep dat toen idd al), heb je dat vaker met medicijnen? lastig zeg... maar gelukkig nu met de puregon niet!
    Ik heb het geluk dat ik nog nooit ergens allergisch op gereageerd heb.
    Ik merk gelukkig ook nu nog geen bijwerkingen van de gonal f, het enige is dat mijn buik iets meer opgezet is maar ik heb er verder geen last van.

idd mischa, al een donkerdere ovulatietest? kan je al een smiley gaan doen???

linnepin, fijn dat je je goed voelt! gelukkig! en lief dat je hier nog meekletst :)

Hier weten ze het op mijn werk ook. gelukkig beheer ik mijn eigen agenda en probeer ik er zoveel mogelijk op af te stemmen en als het niet lukt dan is het jammer maar helaas op mijn werk. Gelukkig alle begrip (en hier al meer collega's geweest voor mij in de mmm).

11. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    1,879
    1
    0
    Aan de kust
    hmmm per ongeluk dubbel geplaatst maar geen idee hoe ik er 1 kan verwijderen.....

12. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

Jun 22, 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Ik heb even zitten zoeken en dit gevonden:

Kunnen jullie mijn berichten verwijderen?

Nee. De door jou geplaatste berichten blijven in principe bestaan en kunnen niet worden verwijderd. Door het verwijderen van berichten kan de inhoud of strekking van een onderwerp onbegrijpelijk worden, en dat is niet de bedoeling. In uitzonderlijke gevallen kan het beheer van Zwangerschapspagina een aantal berichten, die daadwerkelijk privacy gevoelige informatie bevatten, voor je aanpassen of verwijderen. Neem daarvoor contact op met het beheer van Zwangerschapspagina.nl via PB of via ons contact formulier.

13. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    1,879
    1
    0
    Aan de kust
    aha! ach, dan staat het er maar even dubbel ;)

14. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Hier uitslag van bloedonderzoek gehad. Alles was helemaal prima, alleen een iets te lage vitamine D waarde. Het minimum is 50 en ik had 43. Dus ik kan er extra vitamine D bij slikken en als de zon schijnt lekker naar buiten.

15. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

Jun 22, 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Fijn dat alles goed was Goldfishie! Als de vitamide D het ergste zijn.... nu hopen dat de zon wat gaat schijnen, komende weken is hij hier in Rotterdam ver te zoeken geloof ik ze geven alleen maar regen op....
    Ach ff langs kruitvat en een potje pillen halen hihi
    Ik slik dagraviet voor mama en baby daar zit van alles wat in.. voornamelijk voor de foliumzuur natuurlijk...

Nou op naar al het andere geode nieuws!!

16. Jesje82

Jesje82 Actief lid

Jan 16, 2015
    280
    0
    16
    @ goldfishie: alles goed gelukkig. voor de zon hoeft je ook niet naar spanje te komen. echt zeikweer hier

zojuist bericht gehad dat ik morgen om 12 uur te tp heb. Ik hoop zo dat ie blijft plakken!

17. Kniekie

Kniekie Actief lid

Oct 26, 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Hoop het ook voor je Jesje!

Hier zijn vanmorgen de soldaatjes weer gelanceerd, iets minder dan vorige keer; ruim 7 miljoen. Moet maar genoeg zijn.
    Nu weer twee weekjes wachten...

Jesje, volgens mij mag je al vrij vroeg testen! Want na de terugplaatsing zal al snel een eventuele innesteling plaatsvinden dus ik denk dat je over een (ruime) week al meer weet.

18. Kniekie

Kniekie Actief lid

Oct 26, 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Ja heb vaker allergische reacties op medicijnen helaas... Moet 5 mei naar het academisch ziekenhuis voor een afspraak bij de allergoloog. Ze zijn bang dat ik allergisch ben voor een hulpstof ipv de medicijnen zelf en dat zou ook in de toekomst met medicijnen problemen kunnen geven.. Ben blij dat ze het even uitzoeken.

19. Jesje82

Jesje82 Actief lid

Jan 16, 2015
    280
    0
    16
    @kniekie: de innesteling zal 3 tot 4 dagen later zijn dus ong op 30 maart. dan hebben we er eigenlijk al 1 week opzitten want punctie was de 23ste. zal denk ik dan 6 april kunnen testen.

Heel vervelend dat je er zo´n last heb van de allergische reacties. Gelukkig gaan ze het nu goed uitzoeken

20. Jesje82

Jesje82 Actief lid

Jan 16, 2015
    280
    0
    16
    NOD
    Goldfishie: 24-03
    Stay Calm: 29-03
    Mischa: 7-04?
    Sweetnesz: rond 08-04
    Kniekie: rond 09-04