Start IUI 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kniekie, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Mischa: dikke knuffel!!
    Ik begrijp het wel, ik kan mijn verhaal ook nergens kwijt... In het begin veel met schoonzus over gehad en zij leefde echt mee. Totdat zij ineens voor hun derde kindje gingen terwijl ze die eerst totaal niet wilde en in de eerste ronde zwanger raakte. Toen ging het alleen nog maar over baby dit en baby dat. Op zich prima, maar ze heeft nooit meer gevraagd hoe het met mij ging... Ik vind dit forum hier ook echt geweldig, kan hier alles kwijt!

Mariah: fijn dat je ei er nog zat vandaag. Maandag de iui, alvast heel veel succes! Ik duim voor veel zaadjes!!

2. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28
    Heel goed Mariah fijn dat de IUI gewoon door kan gaan en hopen op veel zaadjes!!

Hier weinig nieuws te melden zit nu 4 dagen na IUI. Heb geen kwaaltjes alleen een wat drukkend/opgeblazen gevoel in mijn buik.

Soms denk ik weleens zeker nu in die wachtweken of het ooit gaat lukken? Merk wel dat t steeds zwaarder gaat vallen en ik er minder positief in sta :(

Begrijp wel wat je bedoeld Mischa ik probeer dat soort situaties en gesprekken te vermijden heb al vaak zat me hoofd gestoten. Fijn dat we hier ons ei kwijt kunnen wetende dat we in een zelfde soort schuitje zitten. Mensen die niet in de mmm hebben gezeten zullen nooit helemaal begrijpen hoe t voelt. Ze zullen het vast allemaal oprecht vervelend vinden maar denken bij bepaalde opmerkingen of gesprekken totaal niet na hoe rot dat over kan komen. Net zoals bij jouw vriendin tuurlijk ze is dolblij dat er een kindje opkomst is. Logisch dat daar over gesproken wordt maar ik vindt ook wel dat ze rekening met jou mag houden en er niet heel de tijd over hoeft te hebben.

3. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Goedenavond,

Waarschijnlijk gaan wij ook over 2 maanden beginnen met iui als we daarvoor kiezen. We zijn nu ongeveer 1.5 jaar bezig en er zijn geen oorzaken gevonden voor verminderde vruchtbaarheid. Wel heb ik een dubbele baarmoeder/vagina (didelphys), dit is heel zeldzaam, dus er is niet echt een behandelprotocol. Wel heeft de arts al gezegd dat hormoonbehandeling niet mogelijk is daar we absoluut geen tweeling moeten willen.

Wanneer/waarom hebben jullie voor iui gekozen? Hebben jullie ook nog overwogen om het zelf te proberen terwijl je het aangeboden kreeg? Hoe heftig ervaren jullie de behandelingen? En gaan er meer mensen naar het lumc?

Heel erg bedankt voor jullie reacties alvast!

4. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

2 feb 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ theeleut. Dat heb ik eerst is even gegoogled. Een dubbele baarmoeder en vagina, zitten daar dan ook vier eileiders bij? En even een onfatsoenlijke vraag? Hoe zit dat dan aan de buitenkant, heb je dan ook twee schede ingangen?
    Als hormoonstimulatie niet kan met angst voor een tweeling kan iui ook in je natuurlijke cyclus. Je doet ovulatietesten en wanneer je je eisprong meet moet je naar het ziekenhuis voor inseminatie. Als je vriend/ man goede spermakwaliteit heeft, zou ik die kans met twee handen aangrijpen.

@ sweetnesz. Je hebt nog genoeg reden om te hopen! Je had veel zaadjes dus niet op dag 4 je koppie laten hangen.... Kom op meid, er is er toch vast eentje zo moedig geweest om naar jouw eitje te zwemmen...:) ik hoop het.

5. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Welkom Theeleut! Leuk dat je bij ons mee komt babbelen.
    Omdat bij mij niets geks te vinden was ka vruchtbaarheid en bij ml een verminderde kwaliteit aan zaadcellen was zijn wij het IUI traject in gegaan.
    Ik heb de IUI's zelf totaal niet als vervelend ervaren. Ik was eigenlijk juist blij dat we nu eindelijk "geholpen" zouden worden. Het HSG onderzoek vond ik wel erg pijnlijk.
    Wij hebben het geluk dat het na twee rondes al raak was zoals je aan me handtekening kan zien. maar ik klets nog graag met mij Cybervriendinnen mee hier :)
    Wat apart een dubbele baarmoeder, ik ben net als Misha ook wel nieuwsgierig hoe het zit. Mocht je hier niet op in willen gaan heb ik hier ook alle respect voor hoor!!!

In principe zou IUI gewoon mogelijk moeten kunnen zijn denk ik, ze zullen het dan wss in een van de twee inbrengen. Ben erg benieuwd wat jullie behandel plan gaat worden, Hou je ons op de hoogte??

Meiden betreffende je verhaal nergens kwijt kunnen, dat begrijp ik zo goed!!! Jaloerzie naar vrienden en kennissen om je heen die wel na 2 rondes zwanger zijn... en je verhaal vertellen aan iemand die niet in de mmm hebben gezeten valt niet mee, tuurlijk zullen ze proberen het te begrijpen, maar echt snappen en weten hoe jij je voelt zullen ze nooit.... daarom ben ik ook zo onwijs blij met jullie :p

@sweetnesz ik had 4 dagen na de iui ook nog geen kwaaltjes hoor die kwamen pas 3 dagen voor mijn NOD. Dus er is zeker nog wel hoop!!

6. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    @mischa, ik heb gewoon 2 eileiders, 1 aan elke baarmoeder zeg maar. vanwege een vaginaal tussenschot zijn er dus ook echt 2 ingangen, waardoor we elke cyclus zaad aan elke kant moeten krijgen zeg maar. En mensen om je heen maar zeggen dat je er niet zo mee bezig moet zijn, dan gebeurt het vanzelf. Makkelijk gezegd dan gedaan als je altijd een 'double dip' moet proberen te fixen :$

Wij hebben nu een aantal opties aangeboden gekregen:
    -zelf proberen
    -hsg, baarmoeder bekijken en tussenschot verwijderen in 1 operatieve sessie
    -tussenschot verwijderen en zelf proberen
    -iui

We twijfelen heel erg, ik neig zelf nu naar nog 2 maanden helemaal netjes met agenda en ovulatietesten etc zelf proberen. en dan iui. Ik vind het nog wel een lastige keuze...

7. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoi meiden,

Welkom theeleut. Wat een bijzonder verhaal, ik ben ook wel benieuwd hoe het zit met die vragen maar kijk idd maar wat je erover wil vertellen.

Mischa, lastig hoor.... Zo pittig soms om naar zwangeren te moeten of naar kraamvisites... Ook al doen mensen hun best om het te begrijpen het blijft lastig. Ik heb het 'geluk' meerdere mensen om me heen te hebben die ook in de mmm hebben gezeten of zitten. Zowel iui, als ivf als icsi en zelfs 1 iemand waarbij het nooit gelukt is, erg heftig... Het is zeker fijn om hier met jullie de dingen te kunnen delen en dus met de mensen om me heen uit de mmm, soms zo nodig!

Mariah, fijn dat de iui door kan gaan!!! :)

Sweetnesz, het kan nog alle kanten oo bij jou, houdt hoop meis!!! Wat linnepin zegt, op 4dpo kan je exht nog niks weten want een innesteling komt sowieso al later en kan gewoon nog komen! 🍀

Jemig goldfish wat rot van je schoonzus, die had wel wat meer rekening kunnen houden met je! Tuurlijk mag zij ook blij zijn maar ze kan zeker ook rekening met jou houden en op z'n minst soms vragen hoe het met je is.

Theeleut, wij hebben in overleg met de fert arts besloten nu te starten met de iui. De kans spontaan is bij ons verminderd maar waarsch ook met stimuleren. Ik heb een verlaagd amh war inhoudt dat m'n eitjes opraken en moeilijker te stimuleren zijn. Ik ga ri de overgang. Maar toch hoopt de arts dat het nog lukt, dus nu uitproberen hoe ik reageer op de gonal f. Werkt t niet dan gaan we na 2/3 x over op ivf. Heel spannend dus. Morgen de FM en zoooooo zenuwachtig of er dus meer dan 1 eitje is!!! Hoop dat ik toch te stimuleren ben.

Hebben jullie trouwens ook met stimuleren last van veel meer vruchtbaar slijm? Ik heb erg veel nu. Hoop dat het een goed teken is!!

8. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Zie nu pas je post theeleut! Maar wat een lastig besluit... Wat adviseren ze je? Wat is de beste optie volgens de artsen of geven ze dat niet aan? Poe idd extra lastig voor jullie omdat je dus niet weet in welke baarmoeder de eisprong komt...
    Zo fijn altijd die opmerking er 'niet zoveel mee bezig te zijn' of 'meer loslaten' :( alsof dat het is!!!

9. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    @roos Spannend zeg, de eitjes bijna op... Hopelijk is het inderdaad een goed teken dat vruchtbare slijm. Ik had erg veel toen ze mijn progesteron gingen checken en toen was de waarde mega hoog, dus misschien wel!

Er is niet echt een standaard advies. De arts heeft 14 jaar ervaring en pas drie mensen met UD gezien, waarbij bij de anderen vaginisme het probleem was... We hebben nog een score van 40% binnen het jaar zwanger alleen geldt die uitslag niet voor ons natuurlijk... Dus het is meer een kwestie van "waar jullie je goed bij voelen", wat de keuze weer extra lastig maakt.

10. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    En? :)

11. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

2 feb 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ theeleut. Misschien een vreemd idee van mij maar als je eigenlijk zelf wil proberen, is het dan een voorstel om van te voren te vragen om een fm zodat je weet in welke baarmoeder het zaad moet zitten? Of bekijk ik het nu te simplistisch? Dan weet je in elk geval waar het naar toe moet, of het lukt is natuurlijk een tweede. Daarnaast ben ik het met Roos eens. Wat een onzin, je moet er niet zo mee bezig zijn. Iets loos waar je niets mee kan als je iets heel graag wil.

@ roos. Dat klinkt goed hoor, veel vruchtbaar slijm en het liefst met met grote' klodders' dan zou het morgen toch iets goed te zien zijn.

Ik zit nu op dag 3 na de iui en heb nog steeds een zwaar gevoel in mijn buik, licht roze slijm verlies en gevoel dat ik ongesteld moet worden. Tja dat verwacht ik pas over een week. Maar goed ik merk het vanzelf wel...

12. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28
    #952 Sweetnesz, 29 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2015
    Bedankt lieve meiden voor jullie woorden doet mij goed!

Welkom theeleut! Dat is bijzonder! Ik wens je veel succes met het nemen van een beslissing. Ik kan alleen maar zeggen dat een IUI behandeling mij 100% is meegevallen. Tijdens een fm kunnen ze ook zien aan welke kant een eitje of meerdere zitten dat is in jullie geval natuurlijk erg handig!

Roos ik duim voor je dat er een mooi eitje groeit. Bij mij is er niet om amh geprikt is dat iets standaard of gebeurd dat alleen boven een bepaalde leeftijd?

Lief Linnepin! Ik hoop zo dat we jou allemaal snel mogen volgen.

Dat heb ik ook Misha een drukkend zwaar gevoel in mijn buik. Heb alleen geen last van roze slijm/afscheiding. Af en toe met vlagen een btje melkachtige afscheiding :)

13. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    NOD
    Jesje82: 08-04
    Mischa: 07-04?
    Sweetnesz: rond 08-04
    Kniekie: rond 09-04
    Mariah21: 12-04?
    Roos1978: rond 21-04
    Goldfishie: 25-04?
    Stay Calm: 01-05?

Afspraken
    RosalindaB: 17-03 2e IUI
    Mariah21: 23-03 FM 1
    Sweetnesz: 24-03 2de IUI
    Kniekie: 25-03 IUI 3
    Jesje82: in de vreselijke wachtweken
    Luana: 26-03 2de iui
    Mischa: 14 april doorverwijzing gesprek ivf
    Roos1978: 30-03 FM 1
    Goldfishie: 02-04 potje inleveren voor extra zaadonderzoek
    Stay Calm: 2e IUI rond 18-04?

Zwanger
    Moes
    Benthe
    Linnepin
    Hope77

14. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Theeleut: welkom. Bij ons lijkt het allemaal prima in orde, maar we zijn helaas nog niet zwanger geraakt. Na anderhalf jaar proberen stelde onze gyn iui voor en eindelijk zouden we geholpen worden.

Ik heb nu 2 iui's gehad, waarvan de 1e verkeerd getimed is op een cyste ipv follikel en met te weinig zaad door koorts van manlief. Toen stonden we 3 maanden in de wacht. De 2e iui goed getimed, maar manlief had weer koorts gehad en daardoor staan we weer in de wachtstand. Donderdag gaan we weer een potje inleveren voor een tussentijdse check van de hoeveelheid zaadjes. De iui's zelf zijn mij meegevallen en ik kreeg ook follikelmetingen erbij, dat was wel fijn om alles goed te volgen.

Stay Calm: ongi geworden?? :(

Sweetnesz: blijven hopen, hoe moeilijk ook soms! Wij duimen hier keihard voor jullie!!

Hier aan het aftellen tot donderdagochtend.

15. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Bedankt voor jullie welkom allemaal, fijn om met mensen te kunnen praten die (ongeveer ;)) in het zelfde schuitje zitten.

Woensdag een belafspraak gemaakt met de gyneacoloog. Misschien moet het plan wel worden 2x zelf proberen, 2x zelf proberen met analyse waar het ei zit en dan IUI. Ik zal het eens overleggen...

16. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Welkom theeleut! Wat een bijzonder verhaal, dat maakt het voor jullie allemaal nog iets extra ingewikkeld...

Ik heb deze maand al mijn vlak-voor-NOD-klachtjes heel vroeg... Pijnlijke borsten, hoofdpijn en veel afscheiding. Had zelf bedacht dat het misschien komt omdat er nu twee eitjes waren die allebei voor de nodige hormonen zorgen? Of misschien heb ik deze maand gewoon meer klachten van de Pregnyl... Zo zie je maar weer dat iedere maand anders is en dat op de symptomen geen pijl te trekken is...

Hoe gaat het bij de andere dames in de wachtweken?

17. Jesje82

Jesje82 Actief lid

16 jan 2015
    280
    0
    16
    ik heb ook super last van mijn borsten :(. normaal nooit last van

18. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    #958 Stay calm, 30 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2015
    Stay Calm: ongi geworden?? :(

Sweetnesz: blijven hopen, hoe moeilijk ook soms! Wij duimen hier keihard voor jullie!!

Hier aan het aftellen tot donderdagochtend.[/QUOTE]

Ja helaas wel :(
    ik zit er op dit moment er even helemaal doorheen ...kan wel de hele dag janken.

19. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

2 feb 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ stay calm. Wat ontzettend klote:x ik snap je gevoel.....

@ jesje. Zere borsten is goed. Misschien ben je wel zwanger.... Spannend hoor maar is dat niet van andere medicatie als bij een iui?

@ goldfishie. Hopen dat de zaadjes nu goed zijn.

Hier gaat alles zoals het hoort. Geen roze slijm meer. Tja, en ongesteldheid zit in lijn der verwachting met zo weinig zaadjes:(

20. Jesje82

Jesje82 Actief lid

16 jan 2015
    280
    0
    16
    Misha: dat zou best kunnen. Heb nu natuurlijk veel meer hormonen gehad en de otrivelle is ook nog niet uit mijn luchaam, daarvoor moet ik nog tot zondag wachten.

Stay calm: echt k*t voor je

Deel Deze Pagina