Start IUI 2015

Discussion in 'MMM clubs' started by Kniekie, Jan 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MoessieDaisy

Jan 6, 2015
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    #81 MoessieDaisy, Jan 9, 2015
    Last edited: Jan 9, 2015
    @Linnepin Wij hebben ook nooit te horen gekregen hoeveel zaad t was, ga ik ook es informeren, maar 18 miljoen is behoorlijk wat Goldfishi super!!!
    @Knieke wat fijne dat je een prikpen hebt zeg, ik moet idd gaan spuiten, zo'n pen lijkt mee veel handiger...
    @staycalm
    Tja die cyclussen... Bij mij werden ze steeds korter al zat er laatst ook weer een piek tussen.... Om gek van te worden grrr, zit nu op dag 34 en nog ook nog geen spatje, maar ook veel doorzichtig slijm.... Stiekum dinsdagavond en woensdagochtend een test gedaan, maar die waren beide negatief... Durf er ook geen meer te doen, want heb kv test gedaan en die kon je 4 dgn voor je NOD al gebruiken....

OOk maar ff geupdate
    NOD:
    Moes: blijft uit, test negatief
    Hummeltje5: tussen 12 en 19-1 (eerder 12 dan 19 gelukkig )
    Linnepin: 14-01
    Roos1978: 19-01
    Goldfishie: 20-01
    PJO: 26-01
    Kniekie: 08-02

Afspraken:
    Goldfishie: 09-01 uitslag zaadanalyse
    Hummeltje5: 09-01 'date' met gyn. over 'hoe nu verder' (w.s. IUI)
    Kniekie: 16-01 follikelmeting
    Linnepin: 19-01 Uitleg traject IUI
    PJO: 26-01 Uitleg IUI en prikinstructie
    Moes: 1e dag ongi bellen voor afspraak 3e dag echo start IUI en prikinstructie
    Roos1978: maart 2015 start IUI

2. MoessieDaisy

Jan 6, 2015
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hummeltje hoe ging jullie date met de gyn gisteren, hopenlijk ook groen licht gekregen???

3. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Nod:

Afspraken:
    Goldfishie: 20-01 1e dag ongi bellen voor afspraak voor fm

4. mariah21

mariah21 Actief lid

Oct 30, 2014
    308
    66
    28
    Female
    mama
    zuid holland
    Zou ik ook tussen het lijstje mogen ? Weet niet precies hoe jullie dat doen vandaar dat ik het even vraag.
    maar 07-01 ongestelheid moeten worden menstruatie blijft uit
    Bellen voor fm op eerste menstruatie dag.
    Starten met prikken op dag 3 van menstruatie.

5. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

Sep 20, 2013
    264
    26
    28
    Nod:
    Sweetnesz 08-02

Afspraken:
    Sweetnesz: 8/1 afspraak IUI gehad, mogen starten met IUI, 8/1 ongesteld geworden, op 11/1 starten clomid 100mg, 20/1 afspraak fm

En hummeltje mag je ook beginnen met IUI?

Kniekie wij lopen ongeveer gelijk qua cyclus en fm, leuk!

Goldfishie 18 miljoen voor IUI is super moet minimaal 1 miljoen zijn is mij verteld :)

6. MoessieDaisy

Jan 6, 2015
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom mariah21 en Sweetnezs
    2
    @ mariah21 zit inzelfde situatie had 7-1 ook ongeveer mijn NOD, maar tot op heden ook nog niks, test gedaan, maar negatief....
    Je kan t lijstje kopiëren en jezelf er dan aan toevoegen..

7. mariah21

mariah21 Actief lid

Oct 30, 2014
    308
    66
    28
    Female
    mama
    zuid holland
    Nod:
    Mariah21:blijft uit, test negatief
    Sweetnesz 08-02

Afspraken:
    Mariah21: 1e dag ongi bellen voor afspraak fm, 3e dag beginnen gonal-f
    Sweetnesz: 8/1 afspraak IUI gehad, mogen starten met IUI, 8/1 ongesteld geworden, op 11/1 starten clomid 100mg, 20/1 afspraak fm

Heey moes,
    vervelend is dat he als het uitblijft, helemaal als de testen ook nog eens negatief zijn. Maar we houden moet.
    zie dat je ook start met iui spannend!!

8. Kniekie

Kniekie Actief lid

Oct 26, 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Ben hier flink aan het balen... Vrijdagavond dus voor de eerste keer de gonal gespoten en heb daar een allergische reactie op gehad. Na het inspuiten tintelde de plek waar ik gespoten had, maar hoopte nog een beetje dat dat normaal was. Helaas ging ik me in de loop van de avond steeds slechter voelen, mijn tong en kaak gingen jeuken/tintelen, ik kreeg galbulten over mijn hele lichaam en daarvan ontzettende jeuk. Verder voelde ik me gewoon algeheel slecht.
    Zaterdag ochtend de huisartsenpost gebeld om te overleggen of ik nog wel mocht prikken en dat mocht dus niet meer. Omdat ik op dat moment geen klachten meer had (gelukkig was het 's morgens weer over) moet ik maandag de gyn bellen over hoe nu verder.
    Baal echt ontzettend en ml is een weekendje weg dus zit hier alleen met mijn frustraties.
    Weet dus niet of we de IUI afblazen deze maand, of dat we deze ronde zonder hormonen gaan doen.

9. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Kniekie: iui zonder hormonen kan ieder geval wel. Doe ik ook. Je krijgt dan fm's net zolang totdat je ei groot genoeg is, ronde de 20 mm en dan moet je in de avond pregnyl spuiten en dan anderhalve dag daarna de iui. Wel balen dat je allergische reacties krijgt op de gonal. Het gevoel van eindelijk te mogen starten met iui en dan komt er weer iets tussen door... :(

Sweetnesz: ja voor iui is het minimum 1 miljoen. Maar dit is na bewerking van het zaad. Deze uitslag van 18 miljoen is onbewerkt. De vorige keer was er onbewerkt 6 miljoen en na bewerking dus nog maar 200.000 aantal zaadjes over. Maar nu deze uitslag al 3x beter is, komen we op een schatting uit van na bewerking op 600.000 aantal zaadjes. Dus we mogen weer starten met iui in de volgende ronde. Ik zit nu nog op het wachtbankje.

Maria: welkom! Vervelend dat je ongi uit blijft. :(

10. MoessieDaisy

Jan 6, 2015
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kniekie: Oh frustrerend zeg en vooral als ml niet in de buurt is pfff en zoals Goldfishie zegt het kan idd ook zonde dus hopen dat je wel verder kan deze maand al dan niet zonder hormonen... Sterkte morgen!!
    @mariah: heb jij onlangs nog test gedaan dan, ik afgelopen woensdag voor t laatst, durf t niet meer, maar ik heb ook nog niet het gevoel dat ik ongi moet worden... Heb jij een regelmatige cyclus??
    @goldfishie: zo frustrerend t wAchtbankje... Ben startklaar, hormonen al in huis dus ik dacht komt u maar...maar goed lichaam en geest willen iets anders blijkt maar weer haha, houden de moed er maar in!
    Hoe heb jij trouwens je NOD uitgerekend, want zie dat jij ook een onregelmatige cyclus hebt, ga je dan van het minimum, maximum of gemiddelde uit?

11. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Moes: ik ga uit van mijn eisprong en dan + 15 dagen erbij van mijn lf en dan heb ik mijn nod. Ik temp al een lamge tijd en zo weet ik hoelang mijn lf is en wanneer mijn eisprong is.

12. Stay calm

Stay calm Actief lid

Jan 7, 2014
    439
    0
    0

Ik heb vanochtend voor de zekerheid wel een test gedaan om mijzelf wat duidelijkheid te geven.
    Maar mijn test was negatief. Denk nu dat ik een late eisprong heb gehad en daarom overtijd ben.
    Als ik aankomende week mijn ongesteldheid niet krijg doe ik nog een test en neem ik contact op met onze gynecoloog.
    Uitgaand van cyclus van 34 dagen ben ik nu 5 dagen overtijd.

Iedereen heel veel succes aankomende onderzoeken en/of behandelingen !

Liefs

13. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

Jun 22, 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Ohw Kniekie wat vervelend zeg, nou hopen dat je gewoon verder kan gaan zonder hormonen!! Ik zal voor je duimen ;)
    Laat je weten wat de arts heft verteld?!

Morgen nog 1 week en dan krijgen wij ook wat meer info, kan niet wachten! Hopelijk kunnen we dan ook snel starten met de IUI.

menstruatie begin al iets door te zetten voor deze cyclus dus wie weet kunnen we er nog bij voor volgende maand.

Welkom nieuwe meiden!!

14. mariah21

mariah21 Actief lid

Oct 30, 2014
    308
    66
    28
    Female
    mama
    zuid holland
    Jeetje kniekie wat vervelend zeg, heel veel sterkte en zal duimen dat je door mag gaan zonder hormonen.
    Moes: ik heb wel een redelijke normale cyclus alleen deze maand is die heel raar, ik heb niet meer getest voel dat me menstruatie komt maar het zet niet door heel erg vervelend, liever dat het door zet dan kan ik met volle moed door met iui.
    Snap dat je niet meer durft te testen, heb je wel verschijnselen ?
    Linnepin: wat spannend, duurt lang he zo een week, hoop ook voor jou snel groen licht voor iui :)

15. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Goede morgen dames!
    Mag ik ook meekletsen? Vind het hele iui gebeuren
    erg spannend, maar ook erg eng. Met jullie erover praten lijkt mij fijn om de angsten wat weg te nemen....
    Vandaag moet ik zh bellen voor de uitgangsecho die dan vandaag of morgen zal zijn.
    Het zal de eerste iui worden, waarvan het eerste gedeelte zonder ml. Ml is deze week niet thuis en dat steekt wel even om alles zelf te moeten doen. Zeker omdat ik absoluut geen fan ben van ziekenhuizen.
    Voor de dames die al begonnen zijn, hoe hebben jullie de uitgangsecho ervaren? Vind het maar raar (vies), tijdens de menstruatie een echo.... of valt dat allemaal wel mee??

16. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

Jun 22, 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Goedemorgen!!

Buikpijn... ongesteld, bah :( Had niet verwacht dat het deze maand ineens wel raak zou zijn, dus volgende week met volle moed de IUI in.

@ Wishtobe is de uitgangsecho tijdens je menstruatie??? Dat vind ik wel raar..... Ik ben ook vaak zonder ML die is door de weeks ook vaak niet thuis. Als het echt vervelende onderzoekn zijn neem ik me moeder mee, en anders ga ik alleen. Het zal wel vaker voorkomen dat ik alleen moet. De belangrijke bezoekjes probeer ik altijd zo in te plannen dat ik samen met ML kan gaan.

Het is voor een goed doel, probeer dat voor ogen te houden ;) misschien maakt dat het wat makkelijker.....

17. PJO1983

PJO1983 Actief lid

Oct 27, 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    goedemorgen dames!
    Ik heb een aantal drukke dagen gehad dus niet zoveel tijd om gehad voor het forum. Nu snel een reactie, er is een hoop gebeurt!

Goldfish, wat een goede uitslag! Helemaal fijn!
    Knieke, wat vervelend dat je een allergische reactie kreeg op de Gonal, nu geen last meer van? Straks idd gyn bellen en kijken wat deze zegt.
    Linnepin, oh wat balen dat je ongi bent geworden maar idd volgende week vol goede moed de IUI in!
    Wishtobe, welkom en wat vervelend dat je nu alleen bent en alleen de onderzoeken in moet.

Ik zit in mijn vruchtbare periode en zijn dus volop om de dag aan de klus. Nog 2 weken wachten op het startgesprek en kijk er steeds meer naar uit.

Fijne dag allemaal!

18. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Linnepin: balen... ongi... niet leuk... :(
    Idd aftellen naar je afspraak volgende week!

PJO: veel plezier met sexytime! ;)

Wishtobe: welkom!
    Ik vind een uitgangsecho tijdens je ongi ook wel een beetje vies, heb ikzelf trouwens nog nooit gehad.
    Tijdens een fm neem ik manlief ook niet mee. Dat is even kijken hoe groot je ei is en je staat weer buiten. Tijdens de iui heb ik manlief liever wel mee. Ik krijg trouwens de eerste fm rond cyclusdag 10.

Moes en Maria: al ongi gespot? Of misschien nog getest? Weet je wanneer je eisprong was?

Hummeltje: hoe gaat het met jou? Hoe was je afspraak?

Hier nog een week op het wachtbankje.

19. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Nod:
    Mariah21: blijft uit, test negatief
    Sweetnesz 08-02
    Linnepin: ?

Afspraken:
    Sweetnesz: 20-01 afspraak fm
    Mariah21: 1e dag ongi bellen voor afspraak fm, 3e dag beginnen gonal-f

20. PJO1983

PJO1983 Actief lid

Oct 27, 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    @Goldfish, dank je wel, dat gaat wel lukken :)

Wanneer en waarom doen ze een uitgangsecho? Is dat standaard en aan het einde van je ongi?

Share This Page