Start IUI 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kniekie, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Nod:
    Moes: blijft uit, test negatief
    Mariah21: blijft uit, test negatief
    Hummeltje5: tussen 12 en 19-1 (eerder 12 dan 19 gelukkig )
    Roos1978: 19-01
    Goldfishie: 20-01
    PJO: 26-01
    Kniekie: 08-02
    Sweetnesz 08-02
    Linnepin: 6-2

Afspraken:
    Hummeltje5: 09-01 'date' met gyn. over 'hoe nu verder' (w.s. IUI)
    Kniekie: 16-01 follikelmeting
    Linnepin: 19-01 Uitleg traject IUI
    Goldfishie: 20-01 1e dag ongi bellen voor afspraak voor fm
    Sweetnesz: 20-01 afspraak fm
    PJO: 26-01 Uitleg IUI en prikinstructie
    Moes: 1e dag ongi bellen voor afspraak 3e dag echo start IUI en prikinstructie
    Mariah21: 1e dag ongi bellen voor afspraak fm, 3e dag beginnen gonal-f
    Roos1978: maart 2015 start IUI

2. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Meiden hoe doen jullie dat, ik vind het op me telefoon soms erg lastig om te reageren, op me werk zit ik achter een pc dat iets handiger... helemaal als je op div. berichten wil reageren en je moet even terug zoeken????

Ohw dat wachtbankje, wie dat ooit verzonnen heeft?! grrrrr!
    Vind het "wachten" soms toch wel zwaar, is het niet wachten op een menstruatie dan wacht je wel weer op een volgende afspraak.. maar goed, hoop dat al dat wachten ons beloond wordt!!

3. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Knieke, misschien voor een eventuele volgende ronde clomid vragen ipv gonal?

Pjo, wat ik begrepen heb, doen ze dat altijd op dag 2, 3 of uiterlijk dag 4 van je menstruatie. Waarom?
    Er wordt gekeken of er geen cystes of afwijkingen zijn van eikerstok of baarmoeder. En dit elke cyclus opnieuw.....
    Begrijp wel dat niet elk ziekenhuis/kliniek dit zo doet.

4. mariah21

mariah21 Actief lid

30 okt 2014
    308
    66
    28
    Vrouw
    mama
    zuid holland
    Heey meiden,
    helaas nog steeds geen ongi en durf ook niet te testen.
    vind het zo vervelend voel wel krampjes af en toe maar geen ongi
    Word er nu wel moe van eigenlijk wil zo snel mogeliji starten met iui.
    Ik heb deze maand geen ei gehad of pas erg laat misschien dat daarom mijn menstruatie laat is.

5. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Kniekie, wat rot die reactie zeg. Ook best eng denk ik zeker als je alleen was?
    Hopelijk mag je iui doorgaan zonder hormonen!!

Mariah, wat onzeker zo zeg.... Om duidelijkheid te krijgen niet toch maar testen? Wann was je ei precies dan en hoeveel dpo ben je?

Linnepin, idd ik haat het wachtbankje! Wel gaat het de ene cyclus beter dan de andere. Nu net een lang weekend weg geweest waardoor er alweer een paar dagen voorbij zijn! Maar goed, nog een week wachten...

Moes, hoe is het bij jou nu??

6. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Wishtobe welkom!

Goldfish, blehh ook op het wachtbankje... Goede uitslag gelukkig!! Fijn hoor!!

Pjo, veel plezier met klussen ;)

Spannend staycalm... Wel balen een witte test. Heb je nog hoop?

Hummeltje, weet je al meer ondertussen?

Hier niks bijzonders te melden, op de wachtbankje... Gelukkig komende dagen werken waardoor de tijd veel sneller gaat!

7. MoessieDaisy

6 jan 2015
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet ook komen voor de eerste echo op dag 2,3 of 4 van ongi eb daarna terug voor de fm. Ik zit al startklaar, maar ongi blijft uit, op basis van 32 dgn was me NOD op 7-1... Heb vanochtend een test gedaan, maar vertrouw deze niet, want deze geeft heel vaag een streepje, maar dit heb ik vaker gehad en bleek t negatief te zijn, dus zo maar ff een paar halen, ff dubbelchecken :D zal vanmiddag ff uitgebreid reageren, dan heb ik alle tijd en ook de uitslag van de andere test(s). Zit nu nl op tel. Is niet handig, maar kan ik wel alles al lezen:p

8. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    We mogen deze ronde door zonder hormonen!!! Toch weer een beetje blij... Moet de pregnyl wel spuiten als de follikel 18mm of groter is... Ze willen weten of ik daar ook op reageer. Vervolgens gaan we uitzoeken waar ik wel en niet tegen kan zodat ik de volgende ronde een ander middel kan gebruiken.

Uitgangsecho tiijdens menstruatie valt enorm mee... Ik douche 's morgens en doe dan een tampon in. Bij het uitkleden bij de gyn hangen zakjes waar je de tampon in kan doen en dan weggooien. Voelt het iig nog een beetje schoon... En ik hou altijd maar in gedachten, ze zien het dagelijks...

9. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Ohw wat fijn kniekie!! gelukkig kan het ook zonder, nu hopen dat je niet ook een allergische reactie gaat geven op de pregnyl!!

Het is meer het idee denk ik bij zo'n uitgangsecho, iedereen voelt zich op dat moment niet fris daar, maar wat kniekie zegt ze zien het idd dagelijks...

Mijn vriend maakte vd week een opmerking, (hij heeft wat vlekjes op zijn buik , soort gist) en daar zijn we als is eerder voor bij de dokter geweest maar het is weer terug.) Maar omdat hij ze niet te pakken krijgt is het maar een Kut dokter...ik zeg nou lieffie je kan ook gewoon gynaecoloog zeggen hor :p Whahaha en toen was ik bijdehand..... najaaaa!! Weer een dag dichterbij de date met onze nieuwe gynaecoloog.. lekker aftellen........

10. MoessieDaisy

6 jan 2015
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb wat hcg testen gehaald, maar deze was negatief, misschien komt dat ook wel doordat het geen ochtendurine was, als de waarde nog niet hoog genoeg is... Morgen of woensdag nog eens proberen als ik nog niet ongi ben.... Frustreer wel enorm zeg pfff! Had me al voorbereid dat ik deze week voor de uitgangsecho en prikinstructie... Ik doe het trouwens net zoals Kniekie dan is t enigszins schoon, maar idd ze zijn t wel gewend hoor, alleen t idee he...En wat fijn Kniekie dat jullie gewoon door kunnen gaan zonder hormonen!

@PJO succes idd ;)
    Trouwens om hier even op verder te borduren, doen jullie ook bepaalde standjes die gunstiger zouden zijn?? Dat heb ik nl weleens gelezen en moet zeggen dat ik daar vooral rond de eisprong toch wel rekening mee houd... Of word ik nu te intiem :p

@Linnepin: ja mannen mogen altijd bijdehand zijn, maar als een vrouw dat eens doet haha
    @mariah21: en nog een test gedaan?
    @Wishtobe en eventuele andere dames die ik wellicht vergeet, van harte welkom!!

Ik sluit ook maar gezellig aan op t wachtbankje, want schiet hier nog niet op haha

11. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Haha moes wij houden er vaak wel rekening mee, meestal doen we gewoon het simpele missionaris standje. Al betwijfel ik of t echt zal helpen... Maar goed baad t niet dan schaad t niet! Gewoon lekker blijven genieten ervan. Wij doen altijd lekker kroelen erna dus wat blijven liggen betreft doen we daar nix extras voor.

12. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Moes: ik let er ook wel op dat we tijdens de vruchtbare dagen rond de eisprong bepaalde standjes doen. Tussen de rode dagen en voor de eisprong doen we ook wel andere standjes. Al betwijfel ik of het werkt, want zwanger ben ik er niet mee geworden. Blijven liggen doen we ook, maar dat is meer omdat het dan fijn is samen lekker warm in bed.

Ik las laatst hier dat de man met de stoot dat hij spuit stil moet gaan liggen en niet verder meer moet bewegen. Anders smeert ie zijn zaadjes uit over de baarmoederwand. Waarschijnlijk gaan ze dan de verkeerde kant op ofzo?

13. MoessieDaisy

6 jan 2015
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee precies, ik houd me er ook wel aan tijdens de vruchtbare dagen, toch denk ik dat er een kern van waarheid in zit nl.. Moet zeggen dat de laatste tijd de spontaniteit zo af en toe ver te zoeken is hoor, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen haha! Heb trouwens mijn testen die ik vandaag heb gedaan er weer bijgepakt en beide geven nu positief aan, de bovenste test gaf vanochtend al een hele lichte streep aan, maar zit nu een dun streepje bij en de onderste na 5 minuten pas positief al weet ik niet hoeveel erna, want keek paar uur later pas weer... Wat denken jullie en Mariah21 heb jij ook nog gekeken na de normale checktijd?? Rare is normaal gesproken gooi ik ze gelijk weg...

Bijgevoegde bestanden:

14. mariah21

mariah21 Actief lid

30 okt 2014
    308
    66
    28
    Vrouw
    mama
    zuid holland
    Kniekie: wat fijn dat je door mag gaan zonder de hormonen!
    Moes: jeetje die lijken mij toch echt positief. Zal voor je duimen.
    wel raar dat ze pas positief worden na de afleestijd.

wij doen ook andere standjes rond de eisprong haha en blijven liggen ook maar ook wel me twijfels of dit echt zal helpen.

Hier toch een test gedaan vanmiddag helaas omowit.
    en even later begon ik al roze te vloeien dus verwacht dat het morgen wel door zet. Eigenlijk wel blij nu het doorzet zeker na die witte test kan ik nu gewoon verder met iui.

mag ik vragen waar die uitgangangs echo's voor zijn ? Ik krijg dat namelijk niet was gewoon nieuwschierig :)

15. MoessieDaisy

6 jan 2015
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om te kijken of er afwijkingen zijn aan de baarmoeder en/of eierstokken, maar lees dat er meerderen zijn die deze echo niet krijgen, weet niet waarom... Heb jij later je test nog nagekeken? Ben nl wel nieuwsgierig of deze bij jou wel wit is gebleven of niet... Ik geloof ook niet dat ik zwanger ben, heb sinds vanavond t gevoel dat ik ongi moet worden, maar dat is met vlagen al denk ik dat je je soms gek maakt van wat je voelt... Maar zal morgenvroeg wel weer een test doen, want de 2e is vanmiddag gedaan dus is hcg waarde lager...

16. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Moessie, denk toch echt dat het positief is hoor...
    Heel erg benieuwd naar je test van vandaag.
    Duimen draaien voor een flinke streep binnen de afleestijd

17. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Jeetje spannend zeg die testen....
    Lijken me positief, maar na adleestijd mag je eigenlijk niet meer meetellen...
    Van de week heb ik ook zo'n 2x5 positieve test gehad binnen 3 minuten en toch was deze de volgende dag weer Omo wit :(
    Dus ze zijn echt niet meer wat ze geweest zijn helaas...
    Sterkte met wachten ;)
    Wat is eigenlijk normaal met iui wanneer zijn de dagen dat je voor controles moet?

18. MoessieDaisy

6 jan 2015
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag maar ff vrij genomen, t lijkt erop dat t toch echt zo is, vanochtend 2 testen gedaan en beide rond 5 minuten positief.... Wij zitten beide met ongeloof op de bank.... Word vervolgd...
    Kan wel gillen, maar doe t maar ff niet :$:D

19. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Moes: wow!!! Kan je de testen van vanochtend ook plaatsen? Toch alvast gefeliciteerd!

Maria: balen van de witte test, laat die ongi dan maar gelijk komen. Dan kan je weer door.

Kniekie: fijn dat je zonder hormonen verder mag. Ben benieuwd of je lichaam ook gaat reageren op de pregnyl. Op welke cyclusdag zit je nu?

Meissie: Ik krijg de eerste follikelmeting rond cyclusdag 10. En dan maak je steeds een nieuwe afspraak tot je ei rond de 20 mm is.

20. MoessieDaisy

6 jan 2015
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames durf t bijna niet meer te plaatsen, omdat ik dit jullie allemaal ook zo gun, maar we hebben nog paar testen gehaald en deze kan niet duidelijker denk ik..... Maar t kwartje valt nog niet echt... Zal nog wel komen denk ik, hebben al contact gehad met ziekenhuis en afspraak gemaakt voor 7 weken echo:$

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina