Jesje, dat is inderdaad veel geld. Maar als je een artsensalaris hebt misschien niet . Maar voor de normaal werkende mens is dat toch een kostenpost. Wat ben je van plan om dit te omzeilen?
Ik vind het ook veel geld Jesje! Helemaal omdat jullie de rest van de behandeling ook al zelf moeten betalen, is dubbel op! Hoop dat het lukt om te omzeilen... Nadat ik de uitgebreide informatie over ivf heb gelezen bekroop me ineens een wat paniekerig gevoel. Nog maar 2 IUI pogingen over en dan 'moeten' we er al aan beginnen. De hele procedure is zo medisch en gemaakt, ik ben daar nog niet echt aan toe. Daarom hebben we besloten om even een pauze in te lassen. Sowieso 1 maand rust, maar misschien wel 3, tot na de zomervakantie. Heb het gevoel dat het goed is om mijn lichaam zijn werk te laten doen zonder hormonen, om tot rust te komen. Dan kunnen we straks vol goede moed aan de laatste 2 iui pogingen beginnen, hopelijk zonder de opgebouwde stress van de afgelopen maanden.
NOD Mischa: 02-05 kdenboer90: 04-05 Sweetnesz: Rond 10-05 Mariah21: Rond 04-05?? Luana: 11-05? Goldfishie: 23-05? Stay Calm: 02-06? Kniekie: rond 05-06 Ukkie27: 11-05 (mag niet zwanger zijn ivm hysteroscopie) Afspraken RosalindaB: Mariah21: in de vreselijke wachtweken Sweetnesz: 21-04 fm1 Kniekie: pauze ingelast Jesje82: 15-5 fm meting Luana:in de vreselijke wachtweken Mischa: 26 mei intakegesprek voor IVF/ICSI in Gent Stay Calm: 3e IUI 20-5? Goldfishie: 06-05 extra zaadonderzoek Goldfishie: 08-05 uitslag zaadonderzoek + gesprek gyn Ukkie27: 04-05 hysteroscopie Ukkie27: 07-05 uitslag hysteroscopie Theeleut: 05-05 fm Zwanger Moes Benthe Linnepin Hope77 Roos1978
kan ik heel goed begrijpen kniekie. het is een enorm emotioneel traject en uiteindelijk kan alleen jij zeggen of je moet stoppen of niet. uiteindelijk scheelt ivf niet veel van iui maar het spontane is er idd wel helemaal vanaf. je zult zien dat je je na de pauze een stuk beter voelt en misschien is het dan niet eens meer nodig! misha: we gaan proberen om via het ziekenhuis de analyse te laten doen. fingers crossed...
Goldfishie, hebben jullie de uitslag van het zaadonderzoek al gehad? Jesje, dat is inderdaad veel geld. Zijn de behandelingen wel goedkoper als in Nederland? Wij gaan weer starten met IUI Ik verwacht maandag ongesteld te worden, dus dat is lekker snel. Komt dan alleen lastig uit met de eerste echo, want die kan dan waarschijnlijk pas op dag 12 en de vorige keer (bijna 3 jaar geleden alweer) moest ik toen ook de Pregnyl al spuiten.
Jaaaaaaaaaa!!! Goed nieuws!!! 41 miljoen zaadjes!! De onbewerkte versie, maar wel goed genoeg voor iui! Dus gewoon verder in het traject waar we vorig jaar oktober instapten. Ben er wel heel blij mee! En we mogen ook zelf kiezen of we nog 1 of 2 iui's doen zonder hormonen en dan nog 3x met hormonen. Groen licht voor iui!!!
Even het verhaal verder afmaken. Het liep onwijs uit, dus we hadden de afspraak pas drie kwartier later. Alle cijfers van alle zaadonderzoeken naast elkaar gelegd en het is echt veel beter dan de vorige vier keren. De gyn vroeg waar ik zat in mijn cyclus en ik zei dat ik nu in de dagen van de eisprong zat en ze ging gelijk kijken. Links zat niets en rechts twee follikels, de ene van 18 en de ander van 19 mm. De ene is nog waarschijnlijk nog steeds die cyste. De gyn vond het niet handig om maandag gelijk een iui te plannen, omdat ze mijn ei niet gevolgd hebben deze cyclus. Dus morgenochtend en zondagavond aan lekkere sexytime doen! We hopen op een wondertje! Anders over twee weken als er ongi is bellen wanneer ik kan komen voor een fm. Eindelijk echte kansen! Zo blij mee!
Hè goldfishie, Wat een fijn nieuws, hopelijk schieten jullie raak! Hier ook een goede fm gehad dinsdag, 1 ei van 20. Vandaag of morgen eisprong denk, spannend weer. Fijn weekend allemaal.
Goldfishie, hoe kan dat nu zo goed zijn???? Wel helemaal super natuurlijk maar hebben ze een verklaring? Misschien lukt het dan ook wel gewoon als hij niet alle het goede in het potje heeft gedaan Theeleut succes weer. Kniekie, ik snap je gevoel heel goed. Ik ben ook heel bang voor de hormonen ( heb nooit hormonen gehad bij iui). De punctie zelf ben ik minder bang. Dat is gewoon pijn lijden maar hormonen zijn rare dingen in je lijf en ik ben erg bang om een onuitstaanbaar kreng te worden. Aan de andere kant wil ik dolgraag beginnen en wachten duurt lang...
Ja, ben er ook superblij mee! Eindelijk weer door naar de iui! Eindelijk echte kansen! Mischa: mijn man was begin oktober ziek geweest en had toen ook koorts erbij gehad en begin februari weer. Koorts heeft invloed op het zaad en daardoor gaat de hoeveelheid achteruit. Het zaad heeft drie maanden nodig om weer op te bouwen. Maar het was gewoon superbalen dat hij in oktober en in februari ziek was, dus moesten we weer wachten totdat het opgebouwd was. Vandaar ook dat we steeds tussendoor checks deden voor het aantal zaadjes. Want als het toch onder die 1 miljoen zou blijven, dan zouden we doorgaan met icsi. Iui heeft dan geen zin. Dus manlief mag nooit meer ziek worden met koorts! Dus deze ronde nog even afwachten en als er ongi komt dan kan ik weer bellen voor de fm en kunnen we weer starten met een iui ronde. Eigenlijk ook raar, als ik zo terugkijk in de tijd, dan had ik nu al 6 iui's achter de rug kunnen hebben. Maar wek fijn, dat we nu weer kunnen starten! Jesje: ik vind het behoorlijk duur, hoop voor je dat je het kunt omzeilen. Hoe gaat het verder met je?
NOD Mischa: 02-05 kdenboer90: 04-05 Sweetnesz: Rond 10-05 Mariah21: Rond 24-05 Luana: 11-05? Goldfishie: 23-05? Stay Calm: 02-06? Kniekie: rond 05-06 Ukkie27: 11-05 (mag niet zwanger zijn ivm hysteroscopie) Afspraken RosalindaB: Mariah21: 11-05 fm 2 Sweetnesz: 21-04 fm1 Kniekie: pauze ingelast Jesje82: 15-5 fm meting Luana:in de vreselijke wachtweken Mischa: 26 mei intakegesprek voor IVF/ICSI in Gent Stay Calm: 3e IUI 20-5? Goldfishie: 06-05 extra zaadonderzoek Goldfishie: 08-05 uitslag zaadonderzoek + gesprek gyn Ukkie27: 04-05 hysteroscopie Ukkie27: 07-05 uitslag hysteroscopie Theeleut: 05-05 fm Zwanger Moes Benthe Linnepin Hope77 Roos1978 _________
Ik ben er even tussenuit geweest, merkte dat het me allemaal te veel werd. maar ben weer terug heb proberen zoveel mogelijk terug te lezen, sorry als ik iemand heb overgeslagen. Jesje, fijn dat je weer een poging gaat doen hopelijk nu met goed resultaat daar ga ik voor duimen. Las ook van de extra analyse jeetje wat een kost zeg, als het via het ziekenhuis kan hoef je het dan niet zelf te betalen? Goldfish, Jaaaaa eindelijk goed nieuws!! Heel erg blij voor jou, het wachten heeft nu wel lang genoeg geduurd. Kniekie, Kan me zo goed voorstellen dat je even je rust wilt pakken en dat je op ziet tegen ivf. Ik heb het momenteel zelf ook nog maar 2 iui's hierna en dan is het alleen nog ivf zie er ook heel erg tegen op en wij denken ook na deze iui even een pauze in te lassen. Hopelijk kan je je rust even pakken zonder al het ziekenhuis gebeuren. Ukkie27, Spannend morgen ongesteld worden toch? dan kan je weer beginnen met iui Succes!! Theeleut55, Jij zit weer in de spannende wachtweken als ik het goed las? Mischa, Hoe gaat het met jou? het duurt nog even je gesprek maar het komt langzaam dichterbij, hopelijk vliegen voor jou te dagen voorbij. Weet je wel al of je na dat gesprek gelijk mag beginnen met ivf of krijg je eerst weer onderzoeken? Nou hier afgelopen vrijdag fm 1 gehad en was 1 eitje te zien en nog wat kleintjes en een andere gyn wilde dit keer meer eitjes omdat ik de afgelopen tijd elke keer maar 1 eitje had. Ik moest hormonen ophogen. Maandag (morgen) weer een meting hopelijk zijn ze niet te groot ze groeien namelijk als kool bij mij al met 75. laat staan met verhoging van hormoon. Ik ga het zien morgen Als het allemaal gewoon goed gaat heb ik woensdag 4e iui. Ook heb ik 13 mei een vervolg gesprek hoe nu verder of we nog door gaan met iui of over stappen naar ivf. Begin het nu best wel eng te vinden het komt nu best wel dichtbij, vriendlief kiest liever voor ivf omdat daar de kansen iets hoger liggen. Ik heb alleen zoiets van liever alle iui's doen en dan pas overstappen vanwege dat je maar 3 kansen hebt bij ivf en dat maakt mij erg benauwd. Maar goed ik moet me daar nu nog even niet druk om maken.
NOD Mischa: 02-05 kdenboer90: 04-05 Sweetnesz: Rond 10-05 Mariah21: Rond 24-05 Luana: 11-05? Goldfishie: 23-05? Stay Calm: 02-06? Kniekie: rond 05-06 Ukkie27: 11-05 (mag niet zwanger zijn ivm hysteroscopie) Afspraken RosalindaB: Mariah21: 11-05 fm 2 Sweetnesz: 21-04 fm1 Kniekie: pauze ingelast Jesje82: 15-5 fm meting Luana: 3de iui mislukt, 22 juni intakegesprek ivf/icsi in sfg Rotterdam Mischa: 26 mei intakegesprek voor IVF/ICSI in Gent Stay Calm: 3e IUI 20-5? Goldfishie: 06-05 extra zaadonderzoek Goldfishie: 08-05 uitslag zaadonderzoek + gesprek gyn Ukkie27: 04-05 hysteroscopie Ukkie27: 07-05 uitslag hysteroscopie Theeleut: 05-05 fm Zwanger Moes Benthe Linnepin Hope77 Roos1978 _________ __________________ 3de iui mislukt
NOD Mischa: 27-05 kdenboer90: 04-05 Sweetnesz: Rond 10-05 Mariah21: Rond 24-05 Luana: 11-05? Goldfishie: 23-05? Stay Calm: 02-06? Kniekie: rond 05-06 Ukkie27: 11-05 (mag niet zwanger zijn ivm hysteroscopie) Afspraken RosalindaB: Mariah21: 11-05 fm 2 Sweetnesz: 21-04 fm1 Kniekie: pauze ingelast Jesje82: 15-5 fm meting Luana: 3de iui mislukt, 22 juni intakegesprek ivf/icsi in sfg Rotterdam Mischa: 26 mei intakegesprek voor IVF/ICSI in Gent Stay Calm: 3e IUI 20-5? Goldfishie: 06-05 extra zaadonderzoek Goldfishie: 08-05 uitslag zaadonderzoek + gesprek gyn Ukkie27: 04-05 hysteroscopie Ukkie27: 07-05 uitslag hysteroscopie Theeleut: 05-05 fm Zwanger Moes Benthe Linnepin Hope77 Roos1978 Mariah, met goede zaadcellen zou ik er voor kiezen om alle IUI's af te maken. Inderdaad stel dat ivf nu niet lukt met drie kansen. Dan zul je zelf moeten gaan betalen of de vreselijke keuze maken maken dat een kindje op via deze weg niet voor je is weggelegd. Dan is alle hoop weg en ga je een verwerkingsproces in. Dat speelt ook wel door mijn hoofd maar er valt niet veel te kiezen. Ik weet niet hoe de verdere procedure is maar als ik iets weet vertel ik het jullie natuurlijk. O, Luana, en wat duurt wachten lang, meis! En juni is nog zooo ver weg... Ik hoop dat jou het wachten minder zwaar valt maar dat zal wel niet
Ja Mischa ben het helemaal mee eens, denk dat ik me niet kan vergeven als ik het toch niet probeer. En moet die kansen gewoon pakken. Vandaag weer fm gehad nu 4 eitjes 1 van 10 en 1 van 13 en 2 van 14 stuk meer als de vorige keren. Ze groeien langzamer dan normaal maar ben blij dat het meer eitjes zijn. hoop dat de 3 door groeien dan kan de iui gewoon door gaan.
NOD Mischa: 27-05 kdenboer90: 04-05 Sweetnesz: Rond 10-05 Mariah21: Rond 24-05 Luana: 11-05? Goldfishie: 26-05? Stay Calm: 02-06? Kniekie: rond 05-06 Ukkie27: 11-05 (mag niet zwanger zijn ivm hysteroscopie) Afspraken RosalindaB: Mariah21: 11-05 fm 2 Sweetnesz: 21-04 fm1 Kniekie: pauze ingelast Jesje82: 15-5 fm meting Luana: 3de iui mislukt, 22 juni intakegesprek ivf/icsi in sfg Rotterdam Mischa: 26 mei intakegesprek voor IVF/ICSI in Gent Stay Calm: 3e IUI 20-5? Goldfishie: bij ongi bellen voor fm Ukkie27: 04-05 hysteroscopie Ukkie27: 07-05 uitslag hysteroscopie Theeleut: 05-05 fm Zwanger Moes Benthe Linnepin Hope77 Roos1978