Ik wil even jullie benauwdheid over ivf/icsi een beetje wegnemen. Er zijn inderdaad maar 3 pogingen. Maar! Je moet hormonen spuiten om zoveel mogelijk follikels te kweken. Al deze eitjes haalt de gyn dan uit je en gaat deze dan bevruchten. Bij poging 1 krijg je 1 bevrucht eitje teruggeplaatst. Je hebt dan nog eitjes over en deze gaan in de vriezer. Stel dat deze ronde niet is gelukt, dan haalt de gyn bij de volgende ronde een bevrucht eitje uit de vriezer. Dan plaatsen ze deze terug en deze ronde hoort nog steeds bij poging 1 van ivf. Stel je hebt 10 eitjes, deze horen dus allemaal bij poging 1. Er is wel kans dat ze niet allemaal bevrucht kunnen worden of dat ze niet goed uit de vriezer komen / niet goed kunnen ontdooien. Dus er gaan er altijd wel een paar verloren. Of dat er word gekozen om per ronde 2 eitjes terug te plaatsen. Maar dat valt dus allemaal nog onder poging 1 van ivf. Dus het is niet zo dat je met 3 rondes door je ivf pogingen heen bent! Dat is alleen zo als je maar in het begin 3 eitjes hebt gekweekt. Maar dat is een scenario die maar heel weinig voorkomt. Daarvoor moet je dus hormonen spuiten om meer follikels aan te maken. Hopelijk krijgen jullie weer een beetje rust. Anders kan Jesje er wellicht wat meer over vertellen, al zal het in het buitenland misschien wat anders gaan.
Lieve goldfishie, uiteraard ben ik op de hoogte van alle pogingen van ivf maar het technische aspect is iets heel anders dan het gevoel. Gewoon de angst dat iets misschien wel nooit gaat lukken. Maar ik vind het wel lief dat je ons helpt gerust te stellen. Ik moet vertrouwen hebben in de wetenschap
Mischa: het was idd een poging om jullie wat op te beuren! Ik heb zelf die angst ook hoor, dat het misschien nooit gaat lukken... Wij zijn al ruim twee jaar bezig en gewoon nog nooit zwanger geweest... En dat terwijl er niets aan de hand lijkt...
goldfishie: super dat jullie nu zo veel zadjes hebben! moet echt een opluchting zijn voor jullie!! Over IVF: hier is het net zo hoor. Alle eitjes die er uit 1 punctie worden gehaals horen bij die poging. helaas had ik bij de eerste keer geen eitjes die ingevroren konden worden dus nu moet alles weer opnieuw. Hopen dat ik er nu wel meer heb. Hier is alleen die regel niet dat de eerste keer IVF maar 1 eitje wordt teruggeplaatst. Ik had er gelijk 2 voor meer kans (maar als je dat niet wil hoeft het natuurlijk niet) Verder wil ik tegen iedereen zeggen die heel erg tegen IVF opkijkt: maak je geen zorgen! Ik zelf heb helemaal geen humeurveranderingen gehad (dat vind ik zelf dan. Misschien heeft mijn vriend een andere mening), alleen wat vocht vastgehouden. Hormonen prikken had ik ook nog nooit gedaan maar dat stelt echt helemaal niks voor, je voelt er niks van.
gisteren een verwijsbrief gekregen om die analyses te laten doen. 1 zat er niet in het pakket dus die zal ik zelf moeten betalen maar dat is dus al een stuk beter dan alles zelf betalen. maandag heb ik een afspraak bij de acupunctuur. dat schijnt ook te helpen. kan het allicht eens gaan proberen.
Kijk, jesje, het geluk komt je toe. Is het in Spanje geen Hemelvaart? Andere dames, geniet van je vrije dag!
nee we hebben geen hemelvaart en ook geen pinksteren...gewoon 2 dagen werken dus. Ik vind het wel stil hier, heeft niemand iets te vertellen?
Hee, dat wist ik niet! Ik dacht echt dat je maar drie pogingen kreeg, dus 3x een eitje. Dank je voor de geruststelling. Ik zit in de IUI-molen, we zouden er 6 krijgen maar de eerste had man maar 500.000 zaadjes. Nu moet 'ie eerst naar de uroloog om te laten onderzoeken of er iets met z'n ballen is (spatader, cyste) en dan mag 'ie nog een poging wagen.
Nou Jesje82 inderdaad stil hier. Ik heb morgen mijn follikel meting. Ik zit op prikdag 8.Manlief gaat een x mee want die is vrij. Ik laat morgen weer van me horen!
Spikkeltje welkom. vervelend van de zaad aantal dat zal wel schrikken zijn. Is het nooit voor de iui na gekeken ? Kdenboer succes vandaag hopelijk aantal mooie eitjes. Hier vandaag om kwart over 12 de iui. Dit keer met 3 mooie eitjes hoop had ik aardig opgegeven maar dit is een mooi aantal hopelijk pakt het goed uit en dan die wachtweken weer pff zie daar nu alweer tegenop.
heel veel suc6 mariah! hoop dat dat er eentje raak is! ik heb vandaag ook fm meting kdenboer maar ik start vandaag met prikken. Hoop dat ik een heleboel eitjes heb die ik kan laten groeien
Jesje: wat fijn dat het nu alleen maar 40 euro kost. Heb je de uitslagen al binnen? Mariah: succes vandaag met de iui!! Ik duim voor veel zaadjes en mooie eitjes! Hopelijk over twee weken een mooie test! Kdenboer: succes bij de fm! Hier op het wachtbankje, maar verder niets te melden.
nee zo snel zijn ze nou ook weer niet. omdat ze een beetje speciaal zijn duurt het wat langer. over 10 dagen heb ik de uitslag. zou net optijd voor moeten zijn voor de punctie
Hoi meiden, Graag zou ik met jullie mee willen praten. Wij starten nl. Als het goed is volgende maand met IUI, heel spannend natuurlijk. We zijn er echt aan toe. Wij kunnen haast niet wachten om te beginnen. Zie onderschrift ons verleden betreft zwanger worden. Vl heeft afgelopen dinsdag zijn potje ingeleverd en ik heb a.s. Woensdag een Echo. Dan gaan ze kijken hoe het eruit ziet Enzo. Ik verwacht daar niet veel van, want ik heb al vaker een Echo gehad en dat zag er elke keer prima uit. Vervolgens hebben we 4 juni een gesprek en daarin bespreken we alle uitslagen en wat we gaan doen.. Waarschijnlijk wel IUI want dat hadden ze een half jaar geleden al gezegd. Groetjes laura
Weer thuis na de fm. Aan de rechter eierstok 1 groot eitje van 19 mm en aan de linker 2 van 6 en 9 mm. Net de pregnyl prik gekregen in het ziekenhuis en morgen om 12 uur de IUI