Goldfishie, inderdaad misschien innesteling... hoop het echt voor jullie! Mariah, wat fijn dat jullie mogen starten met iui. Las op een ander onderwerp van jou dat je niet wist of je gyn jullie misschien nog voor een half jaar zou laten klussen of meteen behandeling zou starten. Hier nu aan het spuiten van gonal f. Wat word ik daar misselijk van. En dat met een lage dosering. Snap niet hoe andeeen dat doen met een hoge dosering!
Ik ga vandaag een nieuwe ronde in... Had ik idd al zien aankomen qua bruinverlies. Maar om nu al ongi te worden had ik niet verwacht, klopt niet met FF of Mama apps en ook niet met mijn eigen gevoel van de eisprong. Straks ga ik bellen om een afspraak te maken rond dag 10 voor de follikelmeting en daarna de iui afwachten.
wishtobe: Ja ben zeker blij dat ik niet meer hoef af te wachten. gelukkig heb ik een hele aardige gyn en van hem mocht ik beginnen met de iui vandaag eindelijk mijn menstruatie goed door gebroken .zaterdag beginnen met gonal-f hoop dat ik er niet misselijk van word. en 22-01 eerste fm best spannend allemaal nu het echt gaat beginnen. goldfish: wat vervelend zeg dat het toch door breekt nu.
Nod Roos1978: 19-01 PJO: 26-01 Kniekie: 08-02 Sweetnesz 08-02 Linnepin: 06-02 Mariah21: ?? Goldfishie: ?? Afspraken Kniekie: 16-01 follikelmeting Linnepin: 19-01 Uitleg traject IUI Sweetnesz: 20-01 afspraak fm Mariah21: 22-01 follikelmeting 1 Goldfishie: 23-01 (cd 9) follikelmeting 1 PJO: 26-01 Uitleg IUI en prikinstructie Roos1978: maart 2015 start IUI Zwanger Moes
Ik spak Hummeltje in het nod forum en zij gaat eerst nog een half jaar zelf proberen met clomid en gaat dus nog niet starten met iui. Vandaar dat ik haar uit het lijstje heb gehaald.
Hoi hoi ik kom even binnen vallen hier. Vandaag heb ik mijn eerste IUI gehad en nu dus best wel spannend allemaal. Wij zijn ook al bijna 2 jaar bezig en onverklaarbaar onvruchtbaar, gelukkig na wat aandringen mochten we nu starten net IUI thank god!! Ik heb menopur en pregnyl gehad en de zaadjes waren top en ze waren met velen Dus nu fingers crossed!
Nod Roos1978: 19-01 PJO: 26-01 Kniekie: 08-02 Sweetnesz 08-02 Linnepin: 06-02 Mariah21: 12-02?? Goldfishie: ?? Afspraken Kniekie: 16-01 follikelmeting Linnepin: 19-01 Uitleg traject IUI Sweetnesz: 20-01 afspraak fm Mariah21: 22-01 follikelmeting 1 Goldfishie: 23-01 (cd 9) follikelmeting 1 PJO: 26-01 Uitleg IUI en prikinstructie Roos1978: maart 2015 start IUI Zwanger Moes _______
Hallo, Ik ben nieuw hier en wil graag mijn verhaal doen. Ik ben 32 jaar en wij zijn inmiddels al vier jaar bezig om zwanger te worden. Na ongeveer tweejaar naar het ziekenhuis geweest, standaard onderzoeken gehad, alles was goed en we moesten het nog maar eens een jaartje proberen. Anderhalf jaar verder wilden we weer naar het ziekenhuis gaan, tot ik opeens spontaan zwanger was! Totaal onverwachts maar super gelukkig uiteraard. Ik voelde me heel erg zwanger, misselijk moeheid, pijnlijke borsten etc. Toen ik bijna 10 weken zwanger was, kreeg ik opeens hele hevige buikpijn. Ik moest overgeven, had moeite met ademhalen ik raakte in een shock. Met ambulance naar het ziekenhuis gebracht, en na onderzoek bleek dat ik een buitenbaarmoederlijkezwangerschap had. M'n eileider was gescheurd en had enorm veel bloed verloren in m'n buik. Met spoed geopereerd en 1 eileider is verwijderd. Nadat ik hersteld was een gesprek aangevraagd met m'n gynaecoloog hoe nu verder. Hij zei doodleuk jullie hebben nu bewezen dat je zwanger kan worden, dus probeer het nog maar eens een half jaar. Daarna mag je terugkomen. Op dat moment accepteerde ik het, me hoofd stond er blijkbaar niet echt naar was nog druk bezig met alles verwerken. Drie maanden later naar de huisarts gegaan en doorverwijzing gevraagd voor een ander ziekenhuis, en hun gaan ons wel gelijk verder helpen. Ik moet eerst nog een onderzoek krijgen om te zien of de andere eileider wel goed is en of er geen verklevingen zijn, en daarna beginnen we eindelijk met iui. Nu ging ik even zoeken op internet maar ik zie twee verschillende onderzoeken staan Hsg en hysteroscopie? Ik vraag me af wat het verschil en ben benieuwd welk onderzoek ze precies gaan doen
Querida, wat heftig zeg. Fijn dat 1 eileider bespaard kon worden. De opmerking van die ene arts vind ik nogal kort door de bocht, schandalig gewoon! Geef iemand op zijn minst wat meer hoop mee of laat nog een hsg doen. Maar ik ben geen arts, dus mag eigenlijk niet oordelen. Over je vraag, ik gok dat je een hsg krijgt. Dan spuiten ze een vloeistof in om te kijken of er verklevingen zijn oid. Of het wordt een laparoscopie. Als ik mij niet vergis is een hysteroscopie voor de baarmoederholte (weet dit niet meer zeker hoor). Gewoon even ziekenhuis bellen om te vragen, of bij een eventuele volgende afspraak je gyn vragen. Zij snappen echt wel dat niet alle informatie in 1x binnen komt.
Hallo, ik ben nieuw hier! Gisteren mijn eerste IUI behandelig gehad. Ging heel goed, voelde er niks van. Nu 2 weken wachten......spannend!!
ik heb trouwens hormonen gespoten. Puregon en ovitrelle. nu na de iui 2 weken utrogestan. Hopen dat er na 2 jaar zelf klussen eens eindelijk schot in komt
Welkom Querida! Jee wat heftig zeg! Wat zullen jullie geschrokken zijn... Over je vraag.. Ik ga er ook van uit dat jullie een HSG krijgen. Het doel is om erachter te komen of je andere eileider goed doorgankelijk is en dat kunnen ze met een HSG goed zien. Een andere optie is eventueel een laparoscopie met chromotubatie, hierbij wordt een blauwe vloeistof in de baarmoeder ingebracht en kunnen ze in de buik kijken of deze vloeistof de eileiders uitkomt. Bij een hysteroscopie gaan ze met een camera de baarmoeder zelf in om te kijken of daar afwijkingen zijn (bijv. een poliep). Hierbij kunnen ze de eileiders niet beoordelen, wel zouden ze kunnen zien of de toegang naar de eileiders niet geblokkeerd is. Ik weet dit soort dingen omdat ik operatieassistent ben Mocht je dus vragen hebben over operaties, stel ze gerust (dat geldt natuurlijk ook voor de rest )
querida: jeetje wat een verhaal zeg vervelend dat ze zo met jullie om zijn gegaan. jesje82: welkom hier, spannend je eerste behandeling!! heb je nog last gehad van de hormonen ? ik mag morgen beginnen met spuiten vind erg spannend allemaal
Ben zelf vandaag bij de gynaecoloog geweest voor fm. Er was wel het een en ander aan het groeien, maar nog niets dat groot genoeg is. Dinsdag weer terugkomen voor de volgende fm. Ivm de allergische reactie op de Gonal-f word ik doorverwezen naar een academisch ziekenhuis naar een allergoloog. De gyn wil dat uitgezocht wordt waar ik precies allergisch voor ben zodat we daar rekening mee kunnen houden met de verdere behandeling.
Nod Roos1978: 19-01 PJO: 26-01 Kniekie: 08-02 Sweetnesz 08-02 Linnepin: 06-02 Mariah21: ?? Goldfishie: ?? Afspraken Linnepin: 19-01 Uitleg traject IUI Sweetnesz: 20-01 afspraak fm Kniekie: 20-01 follikelmeting 2 Mariah21: 22-01 follikelmeting 1 Goldfishie: 23-01 (cd 9) follikelmeting 1 PJO: 26-01 Uitleg IUI en prikinstructie Roos1978: maart 2015 start IUI Zwanger Moes
ik had laatst het lijstje veranders met mijn nod op 12-02 nu staan er weer vraagtekens volgens mij klopt dat lijstje niet ?? kneekie: vervelend dat je eitjes nog niet goed groeien hopelijk dat ze dinsdag groter zijn ga voor je duimen. wel mooi dat ze gaan uitzoeken waar die allergische reactie vandaan komt hopelijk kun je dan starten met andere hormonen.
Welkom jesje, spannend dat je gestart bent hoor! Kniekie, balen dat ze nog niet echt gegroeid zijn.... Fijn trouwens dat ze goed gaan uitzoeken waar die reactie vandaan komt! Mariah, hoe gaat het prikken? Welkom Querida, idd heftig zeg wat jullie hebben meegemaakt. Hoop van harte dat de eileider doorgankelijk is!
Olivi, ook jij welkom! Mooi kak golffish dat je ongi bent geworden. Nu dus op naar de iui. Spannend! Wishtobe, wat rot dat je misselijk wordt van de spuiten...is dat een normale bijwerking? Hier spotting, dus m'n ongi komt er helaas aan. Zal wel zondag of maandag zijn denk ik. Bah bah bah. Geloof er totaal niet meer in dat het spontaan lukt.... Ik heb maandag een afspraak met de arts, hoop dat ik eerder mag beginnen met iui.