Start IUI 2015

Discussion in 'MMM clubs' started by Kniekie, Jan 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debby3110

Debby3110 Lid

Jul 1, 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer Pina Colada.
    Zet het even goed van je af met een gezellig weekend en dan weer vol goede moed ertegenaan.

2. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Pina colada: oooh nee toch... Superk*t, echt heel erg balen... :(

Theeleut: hoe ging jouw fm?

Ik had een follikel van 12 mm, de rest waren allemaal kleintjes.
    Ik moet vrijdagmiddag terugkomen voor fm2.
    Waarschijnlijk pas volgende week de iui.
    Gaat helaas weer een lange cyclus worden...

3. Sabje373

Sabje373 Actief lid

Nov 2, 2014
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    He dames,

Zou ik hier mee mogen schrijven? Jullie zijn al een tijdje bezig in dit topic, dus ik kan me voorstellen dat jullie daar niet op zitten te wachten. Hoor het graag!

Alvast bedankt!

4. Debby3110

Debby3110 Lid

Jul 1, 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuurlijk Sabje373.
    Ik ben er zelf ook pas net bij.

Overigens voel ik kramp in mijn buik, dus vermoed dat ik helaas ook ongesteld ga worden.

5. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Sabje: schrijf lekker mee! :)
    Ik zie dat je ook al heel wat rondes hebt gehad... :(

6. mariah21

mariah21 Actief lid

Oct 30, 2014
    308
    66
    28
    Female
    mama
    zuid holland
    Ik heb vandaag eerste echo weer gehad en ik heb 2 eitjes van 11 en 12 mm zaterdag weer een echo en waarschijnlijk maandag alweer iui.

Hoe gaat het met jullie ?

7. Stay calm

Stay calm Actief lid

Jan 7, 2014
    439
    0
    0
    NOD
    Mischa: dat hoop ik niet meer te worden.....half aug 2015?
    Goldfishie: 27-07?
    Stay Calm: ?
    kdenboer90: 23-07
    Sweetnesz: ?
    Mariah21: rond 27-6
    Luana: ?
    Kniekie: ?
    Ukkie27: ?

Afspraken
    Mariah21: 09-06 fm 1
    Kniekie: pauze ingelast
    Luana: 22 juni intakegesprek ivf/icsi in sfg Rotterdam
    Stay Calm: 16 juli eerste echo voor 5e IUI
    RosalindaB:
    Sweetnesz:
    Mischa: 20 juli eerste echo voor ICSI in Gent
    Goldfishie: 08-07 fm1
    Theeleut:
    Kdenboer90: 09-07 Laatste IUI en 18-08 inlichting avond IVF

Zwanger:
    Moes
    Linnepin
    Hope77
    Roos1978
    Jesje82[/QUOTE]

8. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

Feb 2, 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stay calm, ik zie dat je alweer aan de vijfde iui moet gaan beginnen. Succes maar weer...

K den Boer gaat lokaal voor de laatste optie, en Luana is al bezig met ivf net als ik..... Jammer dat het toch maar niet lukt...

Nieuwe dames, we hebben hoop op jullie succes verhalen. Wees welkom allemaal.

Ik moet over ruim een week beginnen met de ICSI. Nu overheerst nog steeds het ongeduld tot de afspraak. Kom maar op, denk ik nu, ik ben er klaar voor!

9. Pina colada

Apr 11, 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel meiden. Toch altijd balen als het niet gelukt is. De paar meiden op dit forum die wel zwanger zijn geraakt door iui of dergelijke geven me nog enigzins hoop.

Wat betreft de nieuwe meiden op dit forum; natuurlijk mogen jullie mee praten! Het is juist heel waardevol om eerlijke verhalen te horen. En ervaringen uit te wisselen. Dat geeft troost, een luisterend oor en hoop.

10. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    NOD
    Mischa: dat hoop ik niet meer te worden.....half aug 2015?
    Goldfishie: 30-07?
    Stay Calm: ?
    kdenboer90: 23-07
    Sweetnesz: ?
    Mariah21: rond 27-6
    Luana: ?
    Kniekie: ?
    Ukkie27: ?

Afspraken
    Mariah21: 09-06 fm 1
    Kniekie: pauze ingelast
    Luana: 22 juni intakegesprek ivf/icsi in sfg Rotterdam
    Stay Calm: 16 juli eerste echo voor 5e IUI
    RosalindaB:
    Sweetnesz:
    Mischa: 20 juli eerste echo voor ICSI in Gent
    Goldfishie: 10-07 fm2
    Theeleut:
    Kdenboer90: 09-07 Laatste IUI en 18-08 inlichting avond IVF

Zwanger:
    Moes
    Linnepin
    Hope77
    Roos1978
    Jesje82

11. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Helaas... :(
    De grootste was maar 11 mm...
    Afgelopen woensdagmiddag met veel zoekwerk en moeite een follikel gevonden van 12 mm, maar blijkbaar niet goed gemeten. Ik moet maandagochtend om 9.00 uur terugkomen voor fm3. Als dan blijkt dat er nog steeds niets gegroeid is dan kan er geen iui plaatsvinden. De afdeling gaat namelijk zaterdag 18 juli met zomerstop en ze zijn pas maandag 3 aug weer open.

We hebben op vrijdagmiddag 7 aug een afspraak met prikinstructies ingepland staat voor iui met hormonen. Zal je natuurlijk net zien dat ik dan al weer net te ver in mijn cyclus ben om gelijk daarmee te kunnen starten. Dus waarschijnlijk pas begin september met hormonen beginnen. Zwanger worden zit er dus voorlopig niet in...

Ik ben verdrietig en boos en teleurgesteld, heb gewoon stomme slome k*teieren die het niet meer doen...

12. Debby3110

Debby3110 Lid

Jul 1, 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas gisteravond ongesteld geworden, eerste IUI niet gelukt. Tweede poging wordt met een maand uitgesteld i.v.m. verhuizing lab naar de nieuwe locatie. Erg jammer.

13. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

Feb 2, 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    Getver, goldfishie en debbie, die ziekenhuizen zijn er toch voor ons. Zomerstop en lab verhuizing wat een onzin....en jullie zijn er de dupe van. Ik vind het erg kl* te voor jullie.....

14. kdenboer90

kdenboer90 Actief lid

Feb 25, 2015
    109
    0
    16
    NULL
    Ede
    Afgelopen donderdag de IUI gehad. Alles is goed gegaan. Nu maar weer wachten tot 23 juli

15. Sabje373

Sabje373 Actief lid

Nov 2, 2014
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, dank voor jullie warme welkom!

Ik kan niet beloven dat ik heel fanatiek meeschrijf aangezien we dinsdag eerst 2 weken met vakantie gaan.. Maar ik doe mijn best..!

Ik ben Sabje (nick), 28 jaar, en we zijn bezig voor ons eerste kindje. Vriendlief is (35) en heeft een verminderde zaaduitslag.

Onze eerste IUI (eigen cyclus + pregnyl) heeft inmiddels plaatsgevonden (2 mil. zaadcellen) maar helaas heeft dit niet geleid tot een zwangerschap. Wij staan onder behandeling van Fertiliteitskliniek Twente. Zijn er dames die daar ook ervaring mee hebben?

@Goldfishie: Ja, idd al wel wat rondes achter de rug. Maar jij ook al zie ik. :(

@Mriah21: 2 eitjes! Hoe goed:). Gebruik je extra hormonen?
    @Micha1984: Heel veel succes gewenst voor jullie eerste ICSI! Spannend hoor!
    @PinaColada: lieve woorden van je! Ik begrijp dat je net ongesteld bent geworden? Wat een teleurstelling is het toch ook telkens weer he? Ik moet zeggen dat ik het de laatste maanden wel goed kan handelen, maar of dat ook zo blijft moeten we maar afwachten.
    @Goldfishie: dat zul je dan altijd zien he.. Wat ongelofelijk rot! Ik hoop echt dat je eitje maandag goed gegroeid is, zodat deze ronde niet voor niets is geweest. En jullie gaan nu ook met extra hormonen beginnen lees ik? Is dat dan ook altijd pas na 4 x IUI zonder extra hormonen?
    @Debby: Wat vervelend dat je ongesteld bent geworden, hopelijk kun je moed verzamelen voor je nieuwe IUI. Jammer dat dat bij jullie ook een maand uitgesteld is!
    @Micha1984: ik sluit me helemaal bij je aan, ik vindt die sluitingen tussendoor ook maar onzin. Mindere bezetting is nog tot daar aan toe, maar de afdeling maar gewoon dichtgooien..
    kdenboer: succes met de wachtweken!

Onze 2e IUI ronde is ingegaan. Aanstaande maandag eerste fm. De vorige keer was mijn ei bij de 1e fm 11,7mm. Ben dus benieuwd hoe het er maandag uitziet. Hebben jullie ook allemaal een HSG gehad? Mijn gyn vond het niet nodig omdat alles er goed uit zag en ik geen buikoperaties heb gehad.. Ben ook benieuwd naar jullie ervaringen..

16. Stay calm

Stay calm Actief lid

Jan 7, 2014
    439
    0
    0
    Sabje373: ik moest wel HSG. Dat hoorde bij de intake procedure om in behandeling te komen voor het inseminatie programma. Ik heb ook nooit een operatie of wat dan ook gehad. Maar in de intake willen ze alles eerst uitsluiten.
    Bij HSG wordt gekeken of je eileiders toegankelijk zijn. Anders heeft iui geen zin.

17. Sabje373

Sabje373 Actief lid

Nov 2, 2014
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    @StayCalm: bijzonder is dat dan. Zo heeft blijkbaar ieder ziekenhuis of kliniek hun eigen protocol. Ik vind het niet heel erg dat ik geen HSG hoef, mijn zus heeft daar een traumatische ervaring aan over gehouden wat me op voorhand al angstig maakt. Als ze straks ook gaan stimuleren, wordt het misschien wel een ander verhaal.

Vanochtend weer een echo gehad. Wat heb ik toch een lieve dokter! Ik ben echt heel blij met haar. Echo zag er op zich goed uit. Rechts en links eitjes van 8mm. Links zat een groter ei, maar die was troebel. Het kon zijn dat dat een rest ei was van de vorige cyclus of dat het een cyste was.. Dat was niet erg, maar wilden ze dan wel graag weten.. Anyway, donderdag nieuwe echo. Onderweg naar huis, in de auto bedacht ik me opeens: shit, straks is dat zogenaamde rest ei of cyste, gewoon de eisprong die ik donderdag gevoeld dacht te hebben en waarvan ik dacht dat dat niet kon op cd7.. Waarom schieten je dat soort dingen altijd te laat binnen? Dat ga ik donderdag maar eerst met haar bespreken!

18. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    kdenboer: hoeveel zaadjes hadden jullie deze keer?
    Ik ga voor je duimen dat het deze keer raak is!

Debby: balen zeg van je ongi... :(

Sabje: ik heb vorig jaar mei een hsg gehad, de gyn wilde uitsluiten dat mijn eileiders verstopt zaten, dus zijn ze toen doorgespoeld.
    Hier in het ziekenhuis doen ze standaard 3x iui in eigen cyclus met alleen pregnyl voor de eisprong zonder extra hormonen en daarna 3x iui met extra hormonen. De reden bij mij is dat dit mijn 4de iui is zonder hormonen is omdat ze de eerste keer de iui hadden getimed op een cyste. En dai is dus geen echte kans geweest, vandaar deze extra iui. Na de zomer gaan we starten met extra hormonen.
    Fijn dat je fm1 goed ging, hopen dat er donderdag een follikel goed gegroeid is!
    Mag ik vragen of je handtekening klopt? Ik zie staan pilstop op 15 januari 2015. Maar dan kan je toch geen 19 rondes al hebben gehad. Bedoel je soms 2014?

Nadat er afgelopen woensdag en vrijdag alleen maar kleine eitjes waren gevonden en de afdeling zaterdag met zomersluiting gaat, mocht ik toch vanochtend nog langskomen voor fm3. En ben er zo blij mee! Een follikel gevonden van 14 mm! Morgenmiddag heb ik nog fm4 om te kijken hoe snel deze groeit. En dan nu heel hard hopen dat ik woensdagavond pregnyl kan spuiten en vrijdag de iui heb. Blijft het bij mij ook alsnog spannend! :)

19. mariah21

mariah21 Actief lid

Oct 30, 2014
    308
    66
    28
    Female
    mama
    zuid holland
    Moet even van me af schrijven hoor, net iui 5 gehad en helaas was het zaad van vriendlief weer niet goed. Geen iui meer en 27ste gesprek voor ivf of isci. Het is toch een klap in ons gezicht we hadden zo gehoopt dat de iui nog zou lukken.
    Weer een proces om te verwerken en hoop maar dat we snel mogen starten met ivf of isci.

20. Stay calm

Stay calm Actief lid

Jan 7, 2014
    439
    0
    0
    Heb je de 5e iui in eigen cyclus gehad of met hormonen ? Ik vraag me namelijk af vanaf wanneer je dan hormonen toedient.
    Wij gaan aankomende werk voor 5e IUI in eigen cyclus. Misschien de 6e met hormonen of vanaf de 6e.
    Nu mijn man zijn zaad steeds beter wordt of is wil het ziekenhuis ons meer kansen geven voordat we met ivf
    gaan starten.

Share This Page