Start IUI 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kniekie, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Sabje373; Je Zult Zo Ook Nooit Weten Of Je Eileiders Wel Toegankelijk Zijn en of je behandeling wel zin heeft.
    Ik vond HSG wel mee vallen. Deed wel zeer maar een kind baren zal uiteindelijk ook niet zonder pijn verlopen.
    Ik heb het er allemaal voor over.
    Ik was blij met de duidelijkheid dat mijn eileiders open zijn.

2. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

Mag ik met jullie meeschrijven?

Ik ben vandaag naar de gyn geweest omdat we bijna 2 jaar bezig zijn.
    Ik heb te horen gekregen dat we gaan starten met IUI in augustus.
    Ik heb volgende week een prikles want ik ga gelijk ook met hormoonstimulatie beginnen.

Lijkt me gezellig om hier met jullie mee te schrijven.

3. Sabje373

Sabje373 Actief lid

2 nov 2014
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Arendje! Heel veel succes met de IUI. Ik ben ook met de 2e bezig, zonder extra hormonen behalve de Pregnyl.

Ik vind het toch bijzonder waarom de een met hormonen (buiten de Pregnyl om) start en de ander zonder.. Ook maar eens aan mijn gyn vragen..

4. mariah21

mariah21 Actief lid

30 okt 2014
    308
    66
    28
    Vrouw
    mama
    zuid holland
    Stay calm, ik begon gelijk al met hormonen dus nu iui 5 met hormonen ik had ook afgesproken 6 iui's te doen en toen over stappen maar nu met slecht zaad na bewerking leek het een andere gyn beter gewoon verder te gaan voor ivf of isci zij ziet niet het nut er van in om er nog 1 te doen.

5. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

2 feb 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Mariah, wat jammer dat jij nu ook moet gaan starten met ICSI/ ivf. We zijn tegelijk begonnen met de iui's maar nu moet ook jij gaan overstappen.....Ik hoop dat je snel een intakegesprek hebt, zodat je niet het gevoel hebt stil te staan. Bij mij duurt de echte behandeling nu nog een weekje, eerst even einde van het schooljaar en dan een heftige zomervakantie voor de boeg. Gek genoeg kijk ik er naar uit..

6. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Oké heftig,
    Maar hoeveel keer en vanaf welk moment spuit je hormonen? Is dat vanaf de menstruatie?

7. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Arendje: welkom!

Sabje: iedere ziekenhuis heeft zijn eigen protocol wat ze volgen. Bij ons is het standaard 3x iui zonder hormonen en dan 3x met hormonen. Ze willen het liefste dat je natuurlijk zwanger raakt en daar zit iui zonder hormonen het dichtste bij. Als je hormonen gaat spuiten dan regelt dat toch het een en ander in je lichaam. Bij ons doen ze het dus in stapjes. Maar andere ziekenhuizen doen gelijk iui met hormonen. Het ligt er dus vooral aan wat voor protocol je ziekenhuis heeft. Ik ken ook een paar hier op zp en die doen iui in eigen cyclus, zij krijgen geen follikelmetingen, maar moeten met ovutesten aan de slag. Bij een positieve ovutest plannen ze dan de iui in, dus ok zonder pregnyl.

Ik heb vanmiddag fm 4. Gisterochtend was mijn follikel 14 mm, dus hopen dat ie vanmiddag 16 mm is, dan woensdagavond pregnyl spuiten en vrijdag de iui.

8. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Succes met je fm Goldfishie. Hopelijk is je eitje goed gegroeid en kan de IUI vrijdag plaatsvinden.

9. mariah21

mariah21 Actief lid

30 okt 2014
    308
    66
    28
    Vrouw
    mama
    zuid holland
    Mischa Lief je berichtje :) hoop ook snel dat ik de intake krijg, helaas moet ik overstappen naar een kliniek omdat ze geen isci of ivf doen bij mij in het ziekenhuis. Ik heb de 27ste een gesprek met mijn gyn en zal dan de verwijzing naar de kliniek krijgen. Op de site staat dat er 2 maanden een wachtlijst staat pff het duurt voor mij nog zo lang hihi. Spannend dat het voor jou bijna gaat beginnen. Hoop zo dat het snel zal lukken en alles zal mee vallen en dat je ons snel goed nieuws kan vertellen. ben je nu al hormonen aan het prikken ? en wat moet je eigenlijk allemaal prikken? ben best wel benieuwd hoe alles dan gaat bij isci of ivf.

Goldfishie succes vandaag hopelijk is je eitje groot genoeg en gaat de iui gewoon door :D

Nog even een vraag wat jullie vinden, ik mag eventueel nog een iui doen na deze iui ik krijg dan alsnog gewoon de doorverwijzing naar de kliniek maar twijfel om het te doen ik heb wel het gevoel dat ik dan niet stilzit maar aan de andere kant heeft het wel zin om het te doen? Wat zouden jullie doen?

10. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Jullie raden het nooit!!!

Gisterochtend nog 14 mm en net al 18 mm!!

Vanavond pregnyl spuiten om 20.00 uur en donderdag om 8.00 uur potje inleveren en om 12.00 uur de iui! Helaas niet op vrijdag, maar gelukkig wel voor de zomerstop! En niet ongi op vakantie! Helemaal blij mee! :)

11. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Dat is goed nieuws!!

12. likebutterflies

14 jul 2015
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,

Mijn vriendin en ik zijn ook begonnen met onze kinderwens in vervulling laten komen. Zo spannend. Zij gaat de eerste dragen.

IUI 1 hebben we al gehad en die is helaas niet gelukt. Gisteren fm 1 gehad voor deze ronde. Er was er 1 van 17 mm begrepen we. Maar er waren ook onduidelijke dingen te zien. Wellicht een cyste in baarmoeder en wellicht een bij baarmoedermond. Morgen hebben we weer een afspraak en horen we hopelijk meer...

Het lijkt me fijn om anoniem met jullie te delen. Wij hebben een aantal mensen in onze omgeving verteld hoe en wat precies en er zijn mensen die weten dat we op korte termijn willen beginnen. Maar we willen niet elke maand de vraag of het al is gelukt...

Heel verhaal;).
    Leuk om hier mee te lezen!

13. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

2 feb 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mariah, ik slik nu alleen de pil om cyclus stil te leggen. Maandag 20 juli de startecho en de prikinstructies. Ik weet dus nog niets van hormonen.

Sabje, ik heb twee iui' s gehad in mijn eigen cyclus. Dat kan dus ook met alleen ovulatietesten. Wel spannend maar wel zo natuurlijk mogelijk. Helaas niets bereikt:(

Goldfishie, ik hoop dat dit hem wordt!

Likebutterflies, welkom op het forum. Het is heerlijk je verhaal te delen. Begrijp ik goed dat jullie een lesbisch koppel zijn met een kinderwens? Wat spannend, want jullie moeten dan naar de spermabank of hebben jullie een bekende donor. Hoe hebben jullie dat aangepakt? Puur nieuwsgierigheid hoor, en als je het liever niet deelt mag dat ook;)

14. likebutterflies

14 jul 2015
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja dat klopt :). Wij hebben gekozen voor een anonieme donor. Knijp m wel een beetje voor morgen. Respect voor de dames die er zolang mee bezig zijn. Ik vind de tweede keer al erg stressvol en spannend, laat staan als je al zoveel pogingen hebt gedaan...

15. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Hoi allemaal,

Hier vorige week woensdag fm gehad op dag 14. Zat toen op 20mm, zondag eisprong gehad dus dat was weer een joekel. Nu weer wachten. Ik heb voor mijzelf het voornemen om er deze cyclus zo min mogelijk mee bezig te zijn, volgens mij lukt dat aardig, hier ook amper geweest.

Fishie, wat een spannende week zo. Gelukkig toch nog een ei dat groot genoeg is.

Welkom aan alle nieuwe meiden. Hoe meer zielen hoe meer succesverhalen hoop ik!

16. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal ben even tijdje afwezig geweest.. Te druk etc,.
    Laatste iui in spontane cyclus achter de rug en mislukt volgende week maandag kijk operatie daarna 3x iui met hormonen.. Hoe is t met jullie?
    Liefs x

17. likebutterflies

14 jul 2015
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Knal dat dat lukt Theeleut55.

Vandaag hadden we een domper. Lief moet een kijkoperatie. Haar baarmoeder wijkt af en was niet te zien op de echo. Erg spannend dus. Ik kom hier weer terug als we meer weten denk ik.

18. Sabje373

Sabje373 Actief lid

2 nov 2014
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes likebutterflies!
    Goldfishie: goed nieuws! Toch IUI.

Hier morgen fm2. Afwachten maar weer.

19. luana

luana Actief lid

9 mrt 2015
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, ik heb vandaag een fm gehad voor de ivf, hij heeft 8 follikels geteld. Vrijdag moet ik weer voor de echo gaan. Misschien wordt de punctie zondag gedaan.

20. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Luana: succes met de fm morgen!

Hier zitten er drie miljoen zaadjes in! Nu op het wachtbankje.

Deel Deze Pagina