Wij gaan dan eindelijk na 2 jaar beginnen met iui! Sinds maart 2011 lopen we de deur in het ziekenhuis plat. Alle testen zijn gedaan en alles is nog eens goed na gelopen wij mankeren (technise) lichamelijk niks. Maar... toch nog steeds geen beebje! Dus na een HSG en drie maanden weer proberen is dan nu toch besloten om met IUI te beginnen! Alleen vertelde onze arts ook even tussen neus en lippen door dat we nu 6 x IUI mogen doen & daarna nog in aanmerking komen voor 2 x IVF.. Maar als het dan nog niet gelukt is is het einde verhaal voor ons. Hij had er nog een mooi latijns woord voor maar hoe mooi hij het ook probeerde te verpakken de klap dat ze daarna niks meer voor ons kunnen doen kwam hard aan. Heb vanacht geen oog dicht gedaan! We gaan beginnen met IUI en ik moet vanaf dag 3 elke dag 75 eenheden puregon spuiten! Bij twee goede eitjes gaat de behandeling door, bij drie goede eitjes gaan we overleggen of we door willen (vanwegen de grote kans op een meerling) & bij 1 eitje mogen we als we willen de behandeling afbreken om nog een x extra te proberen met twee of drie eitjes! Nu mijn brandende vraag, wie heeft er positieve verhalen voor me? Ik zou zo goed een positief verhaal kunnen gebruiken ook al is dat natuurlijk geen garantie voor ons! (sorry voor me lange verhaal maar moest het even kwijt)
Hai!! Hier ook ruim 5 jaar de deur plat gelopen bij de gyn. Alle nodige behandelingen gehad, Ook eileiders doorgespeold, een kijkoperatie gehad, 2 jaar clomid. en 10! iui behandelingen! zonder bijbetalingen...Daarna afspraken voor ivf en ja hoor! De eerste ivf behandeling hartstikke raak! En ben nu bijna 13 weken heen Ook bij ons was er geen oorzaak gevonden. Zet hem op en geef de moed niet op! Wat ik me wel afvraag is waarom jullie maar 2 keer ivf zouden mogen? heeft hij daar een reden voor? Succes! Ellen
Ik zou me toch eens wat breder laten informeren. Tuurlijk kan ik me voorstellen dat het een klap is als je te horen krijgt dat er een einde is aan medisch handelen, maar dat einde is voor jullie nog lang niet in zicht! IUI wordt onbeperkt vergoed, dus het niet door laten gaan bij 1 eitje zou ik echt zonde vinden van de verloren maand. Veel ziekenhuizen gaan na 6x IUI over op IVF, maar het is geen wet van perzen en meden. Ik heb er zelf 8 gehad en als de situatie voor ons niet was veranderd (lang verhaal) had ik er misschien nog wel een paar extra gewild (omdat IVF toch een stuk belastender is). Dit alles zou in goed overleg met het ziekenhuis moeten gaan. Wat betreft IVF: hiervan worden er vanuit het basis-pakket 3 vergoed (er zijn wel toekomstplannen om dit te beperken). Dat jouw ziekenhuis er blijkbaar na 2 keer mee ophoudt vind ik erg vreemd. Nogmaals, laat je eens informeren in een ander ziekenhuis. En ook na die 3 keer... het klopt dat het dan niet meer vergoed wordt vanit het basis-pakket, maar niemand houd je tegen om nog 1 of meerdere pogingen zelf te betalen (als dat voor jullie een optie is). Kortom, laat je niet uit het veld slaan!!! Jullie traject is nog maar net begonnen (al snap ik dat dat misschien niet leuk klinkt als je voor je gevoel al zo lang bezig bent) en er zijn nog kansen genoeg!!! O, enne positief verhaal: ik wat bij IUI 5 zwanger (helaas miskraam) en bij onze eerste IVF was het gelijk raak! Nu bijna 37 weken zwanger.!!!
Oh wat ben ik blij met jullie reacties. Heb eigenlijk niet veel verder gevraagd dan dat wat hij zei was helemaal flabbergasted! Maar fijn om te horen dat je zo vaak iui mag doen inprincipe als je zelf wil, en dat ivf 3 x kan en we daarna zelf kunnen betalen als we willen (wat voor ons gelukkig een optie is)! Ik ga volgende keer toch nog eens goed gesprek met onze gyno aan! In ieder geval bedankt voor de reacties!
@WLE: Vreemd dat hij bij 1 eitje liever geen IUI doet, bij 2 wel... Met IUI ga je ip namelijk voor 1 goed eitje, een 2e eitje is mooi maar gebeurt bij lange na niet altijd (ik heb 4x iui gehad met 75EH puregon en 1x 2 eitjes gehad). Je krijgt net als Merah zegt IUI oneindige vergoed in principe en IVF krijg je 3x vergoed. Daarbij is het ook zo dat je in 1 IVF behandeling meerdere keren een terug plaatsing van een emryo mag hebben mits je deze natuurlijk hebt. Ik hoop dat 6x IUI bij jullie afdoende is en niet aan het IVF traject hoeven te beginnen
Ja het rare is ik heb iedere maand op de 16de dag zelf een mooi eitje met de juiste grote dus ik had ook niet verwacht dat ik puregon moest gaan spuiten maar wel dus? Vraag me nu dan eigenlijk toch wel af waarom ik dan toch puregon moet gaan gebruiken!
Bij ons wordt het spuiten wel gedaan om doelbewust een 2e eitje te krijgen. Dit om de kansen te vergroten. Bij mij is dit echter (op 1x na) nooit gelukt. Het is heel precies doseren, want doseer je net te hoog, dan heb je er ineens 4 oid. Misschien dat er tussen ziekenhuizen onderling ook nog verschil is over de reden waarom je moet spuiten?...
Ik doe IUI in natuurlijke cyclus. Dan is er altijd maar één eitje. Maar het verschilt per ziekenhuis en per persoon wat ze doen. Bij ons is wel een oorzaak gevonden, namelijk dat mijn vriend slecht zaad heeft. Bij mij is er niets aan de hand, dus ik hoef alleen pregnyl te zetten voor het timen van de eisprong. Misschien juist omdat ze bij jullie geen oorzaak hebben gevonden, dat ze het bij jullie extra stimuleren. Of misschien is dat gewoon het beleid van het ziekenhuis waar je zit. Ik snap ook niet waarom je maar 2 IVF-behandelingen zou mogen. Inderdaad worden er drie gewoon vergoed en eventueel kun je zelf betalen als je nog een extra behandeling zou willen. Ik zou dat inderdaad eens aankaarten.
Nu begin ik te twijfelen of ik in alle spanning het misschien fout heb gehoord dat dus geen 2 ivf zijn maar 3. Maar mijn vriend had ook 2 verstaan.. maar dat kaart ik dan nog wel even aan. Heb inmiddels besloten me er voorlopig even bij neer te leggen en gewoon vol goede moed te beginnen volgende maand. Ben als de dood voor naalden dus hopelijk lukt het me om zelf te prikken! In ieder geval bedank voor al jullie reacties, heeft me toch wel goed gedaan!