Start IUI(-D) mei/juni 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lisa280887, 10 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Lief dat jullie het vragen meiden! Het ging goed! Wat een fijne kliniek is dit toch.

    Heel luchtig, menselijk en ze namen echt de tijd voor ons. Geen ‘lopende-band-werk’ gevoel maar heel relaxt. Er werd gevraagd naar hoe we ons voelden en er was met name aandacht voor mijn partner. Voor hem heeft dit natuurlijk weer zo’n andere lading!

    Maargoed. De zwemmers zitten erin! Nu 2 weken wachten. Fingers crossed!
     
  2. Selsi

    Selsi Actief lid

    2 jul 2017
    138
    61
    28
    Vrouw
    Ja het is fijn als je in je kliniek betrokken mensen om je heen hebt. Ik heb dat ook en dat maakt de afspraken wat draaglijker. Ik hoop dat het raak is :)
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  3. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat t een fijne ervaring was. Ook voor je partner. Het is allemaal niet niks en dan wil je je wel op je gemak voelen.

    Nu ook in de spannende wachtenden...Hopelijk is het meteen raak
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  4. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik duim ook voor jullie meiden❤️ Hoe voelen jullie je nu?
     
  5. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Voel me goed. Af en toe misselijk en lichte krampen onderbuik.

    En jij?
     
  6. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Hallo meiden !

    Hier is het mijn 3de IUI, maar ergens voelt het toch ook wel aan als een 1ste IUI aangezien we een halfjaar verplicht aan de pil moesten. De IUI heb ik nog niet gehad, maar als ik de 2 andere bekijk, dan gok ik dat ik maandag of dinsdag de IUI heb. Morgen weet ik alvast meer ! Benieuwd wat mijn lichaam heeft gedaan na 6 maanden pil :)

    @Lisa280887 Volgens mij heb ik ooit in een groepje met jou gezeten. Je verhaal komt mij alvast heel bekend voor. Ik hoop dat jullie vlug een wondertje mogen ontvangen.
    Wat ik mij wel af vroeg bij een donor... weet je dan ook hoeveel miljoen zaadcellen je krijgt? Ik vroeg altijd aan de gyn hoeveel het opgewerkt was bij mijn vriend :roflmao: Dus ik vroeg mij af of je het van een donor ook mag weten.

    Voor al de anderen, veel succes op het wachtbankje !! :thumup:
     
  7. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Dank je wel. Heel veel succes morgen!
     
    Jolo vindt dit leuk.
  8. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja zou kunnen! Ik ben wel vrij snel gestopt met de NOD groepjes omdat het me zo enorm frustreerde.

    Maar wij hebben rietjes besteld waar minstens 2,5 miljoen goede zaadjes moeten zitten. Het exacte aantal weten we niet, we vertrouwen maar op Cryos dat het goed is:D

    Spannend dat jullie weer bijna mogen beginnen! Heb je er weer zin in?
     
  9. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ook goed! Maar ben nog maar 1dpo :roflmao: voel me relaxt. Ik hoop dat ik dat kan vasthouden!
     
  10. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ik ben ook na de 12de ronde ongeveer gestopt met de typische nod groepjes waarin je terecht komt bij ronde 1, 2, 3,... vrouwen. Ik ben toen in een nod groepje begonnen waar ze allemaal al meer dan 12 rondes achter de rug hadden. Daar zit ik nog steeds in, maar ik vind het ook wel fijn om in groepjes te zitten van vrouwen die exact dezelfde behandeling hebben op dit moment (IUI in dit geval dus).

    Ja idd, ze zullen er inderdaad geen slechte inbrengen. Ik was wat nieuwsgierig ernaar :D

    Ja, ik heb er weer erg veel zin in ! Eindelijk gewoon weer hoop kunnen hebben. grappig genoeg vond ik het zalig om weer die hormonen te kunnen nemen (Clomid) en ik kijk erg uit naar de FM. Al blijft het spannend wat mijn lichaam heeft gedaan, of er geen overstimulatie is... vorige keren had ik telkens 1 dominante, dus daar hoop ik nu natuurlijk ook weer op.
    Maar langs de andere kant vind ik het ook weer best eng. De gedachte van 'wat gaat het nu weer zijn als ik eindelijk terug zwanger ben'. Ik heb ook ontzettend veel schrik dat mijn eicellen ofzo niet goed zijn en dat ze dat pas gaan ontdekken na nog wat vroege miskramen en als we aan bv. IVF zouden beginnen...
    Alles is heel dubbel dus ! :) Maar momenteel overheerst gelukkig de hoop dat het gewoon gaat lukken !
     
  11. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Da's waar hihi. Houden zo he.

    Heel veel succes Jolo. Spannend en fijn dat je nu verder kunt. Hopelijk goed nieuws morgen. Snap je dubbele gevoel. Het brengt ook nieuwe vragen en onzekerheden met zich mee merk ik ook.
     
  12. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Wat is bij jullie de reden dat het IUI is geworden? Vanwege de lage zaadantallen of iets anders?

    Ik vraag mij ook af waarom het bij sommige vrouwen zonder en met hormonen gedaan worden. Bij ons is het meteen met hormonen geworden. Weten jullie wat de reden daarvan is ?
     
  13. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    In eerste instantie was alles goed bij ons. Echter tijdens de iui was t aantal bij mijn man erg laag. Bij de 2e poging gaan ze kijken of het weer zo laag is. Mocht dit zo zijn dan moeten we met ivf starten. Hopelijk is dit niet nodig.

    Wij hadden afgesproken om 3x iui te doen zonder hormonen behalve pregnyl omdat mijn cyclus goed is. Na 3x hebben we overleg om te kijken of we weer 3x zonder doen of overgaan op hormonen. Maar nu is dit alles dus nog onzeker.
     
  14. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Bij ons is het nu nog zonder extra hormonen omdat mijn cyclus en hormoonwaarden goed zijn. Ze willen mijn lijf de kans geven om het zelf te doen en daar staan wij volledig achter. Wij hebben natuurlijk nog nooit een kans gehad, dus ben benieuwd wat mijn lijf doet!

    We hadden 3 rietjes besteld, na 2 mislukte IUI gaan we evalueren en eventueel bijbestellen. Maar denk dat er voorlopig geen hormonen bij komen. Eerst mn lijf maar eens de kans geven.
     
  15. Selsi

    Selsi Actief lid

    2 jul 2017
    138
    61
    28
    Vrouw
    @Jolo Welkom! En spannend om weer te beginnen.

    In mijn ziekenhuis starten ze standaard met hormonen, omdat ze er zelf controle over mijn cyclus willen hebben. Iui 1 en 2 met clomid, iui 3 en 4 spuiten.

    Ik voel me zelf goed, geen bijwerkingen meer van de clomid. Ik heb alleen dat ik erg vergeetachtig ben de laatste tijd en dat ben ik nooit. Geen idee waar dat aan ligt.
     
  16. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ik ben echt teleurgesteld in mijn lichaam :( Alleen maar kleine follikels te zien. Het kan zijn dat mijn cyclus na de pil nog in gang moet komen.
    Woensdag moet ik terug gaan en dan is het nog maar te hopen dat er niet al vanzelf een eisprong is geweest. En hopelijk zijn ze dan wat doorgegroeid. Ik ben echt zo verdrietig erom... :(
     
  17. Selsi

    Selsi Actief lid

    2 jul 2017
    138
    61
    28
    Vrouw
    Wat rot!:( Ik begrijp dat je verdrietig bent. Als je al een tijdje aan het proberen bent wil je liever gister dan morgen zwanger zijn. Wees niet te hard voor jezelf en probeer alles stap voor stap te bekijken. Wie weet wat de echo woensdag laat zien.
     
  18. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ah nee lieverd! Dikke knuffel! Ik duim keihard dat hij dan nog niet is geweest! Kan je misschien ovutesten gaan doen? Dat als die positief is, je kan bellen?
     
  19. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ik was ook al aan het denken om er te gaan halen, ook al werk ik niet graag met ovutesten.

    Is het altijd zo dat als je een positieve ovutest hebt, er ook effectief een grote follikel gaat springen? Of kan het bv zijn dat er een kleine follikel is van 14 mm die 'springt' zeg maar, maar eigenlijk niet echt goed is voor een bevruchting. Stomme vraag, I know, maar ik weet echt het antwoord er niet op :p
     
  20. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Oef dat weet ik ook niet! Je weet met die testen iig wel dat er een lh piek is en dat je lijf ermee bezig is.
     

Deel Deze Pagina