Start IUI(-D) mei/juni 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lisa280887, 10 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selsi

    Selsi Actief lid

    2 jul 2017
    138
    61
    28
    Vrouw
    Dank je :) 2 miljoen is in mijn ziekenhuis de ondergrens voor IUI en mijn man zit daar steeds net aan. 0,5 is de ondergrens voor ivf.. weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. We hebben beiden ons best gedaan door te letten op voeding, stress, slaap etc.

    Ik vind het trouwens wel gek dat het hele traject op mij is gericht, terwijl het 'probleem' (als je het al zo kunt noemen) bij mijn man ligt. Hij is bijvoorbeeld nooit lichamelijk onderzocht, terwijl hij mogelijk spataders heeft dicht bij de balzak. De stap naar ivf lijkt hierdoor voor mij groot, zeker als de zaadkwaliteit met een 'simpele' operatie vergroot kan worden.
     
  2. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Hm dat is inderdaad niet fijn dan als alle aandacht naar jou gaat om het "probleem" te zoeken. Werken ze niet mee om hem te laten onderzoeken aan die spataders? Het zou geweldig zijn als door het verwijderen daarvan je kansen de lucht in gaan..
     
  3. Selsi

    Selsi Actief lid

    2 jul 2017
    138
    61
    28
    Vrouw
    Het is niet dat ze niet meewerken, het is eigenlijk geleidelijk zo gegaan. Tot ik deze week ging denken waarom het eigenlijk op deze manier gaat. Morgen word ik teruggebeld door het ziekenhuis en wordt er waarschijnlijk een gesprek met de arts ingepland (die heb ik al 8 maanden niet meer gezien, hele iui-traject wordt door zusters gedaan) en dan zal ik dit zeker aankaarten. Vanavond ook met m'n man bespreken, voor hem is dit natuurlijk ook vervelend nieuws.
     
  4. Enigma

    Enigma Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.188
    1.606
    113
    Vrouw
    @Selsi Wat een naar nieuws. Wel raar dat ze je man niet verder hebben onderzocht. Lijkt me toch wel nuttig. Het ziekenhuis waar ik werkte hield een grens aan van 1 miljoen, als er 2x een iui gedaan werd met een opbrengst van minder dan 1 miljoen dan werd aangeraden om over te stappen naar ivf omdat de kans op zwangerschap dan gewoon erg klein is. Maar aan de andere kant... we hadden ook een stel in de behandelingen waar ik echt met de beste wil van de wereld geen fatsoenlijke spermacel kon vinden en die hadden al een kerngezond kind rondlopen ontstaan uit spontane zwangerschap, kregen daardoor toch de kans om 6 iui behandelingen te doen en na 4 behandelingen toch weer zwanger! (opbrengst elke keer praktisch 0) Er is er maar eentje nodig... dus soms zegt het ook helemaal niks! Ik hoop voor je dat deze iui niet voor niks is.
    Zou anders toch eerst vragen op nader onderzoek van je man. Zou toch wat zijn dat het best simpel op te lossen is.


    Hier is de menstruatie weer op gang gekomen. Nu dus echt op weg naar de volgende ronde. Denk rond 28/29/30 augustus weer eisprong te hebben. Al weet ik niet nu na de utro hoe cyclus precies gaat. Dus maar op tijd beginnen met testen.
     
    Selsi vindt dit leuk.
  5. Selsi

    Selsi Actief lid

    2 jul 2017
    138
    61
    28
    Vrouw
    Dank je voor je berichtje. Zulke verhalen helpen toch wel. Ik zie het wel stap voor stap, eerst maar afwachten wat deze ronde brengt.

    Ik wist niet dat utro zoveel invloed op je cyclus heeft (ik gebruik het zelf niet). Hoop dat je berekening klopt.
     
  6. Selsi

    Selsi Actief lid

    2 jul 2017
    138
    61
    28
    Vrouw
    Nou het ziekenhuis wil graag nog een keer iui proberen als het deze keer niet is gelukt. Ook willen ze mijn man toch wel naar de uroloog sturen, omdat er inderdaad niet is uitgesloten dat het probleem aan een spatader kan liggen. Voor de rest geven ze aan dat er bij mannen eigenlijk niet zoveel aan te doen is. Wil dit wel hebben uitgezocht voor we overstappen op ivf, want ik zie dat persoonlijk wel als een uiterste redmiddel (zowel qua fysieke/psychische belasting als financieel).
     
  7. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja snap dit heel goed! Ik snap sowieso niet dat er ziekenhuizen zijn die de oorzaak bij de man niet verder onderzoeken. Vaak is het niet echt te achterhalen maar soms is er wel wat aan te doen! Hoor meer dames waarbij hun man niet verder is onderzocht... maar andere dames waarbij ze wel verder keken bij de man! Bij ons ook natuurlijk..

    Hoop dat jullie snel terecht kunnen bij de uroloog!
     
  8. Selsi

    Selsi Actief lid

    2 jul 2017
    138
    61
    28
    Vrouw
    Ja gek eigenlijk he. Maar dat het bij onszelf ook niet eerder is opgekomen. Ik lag gister met m'n benen in de teugels tijdens de iui en toen dacht ik al 'waar ben ik mee bezig, zijn we niet al een paar stappen te ver'. Misschien omdat ik nu op werk bezig ben met het uitpluizen van werkprocessen dat ik het nu opeens besef, maar ik denk echt dat het ziekenhuis een paar stappen is vergeten.

    Als ivf/icsi toch de enige mogelijkheid is, dan gaan we wel richting België.
     
  9. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Bij sommige ziekenhuizen zit het ook echt niet in hun ‘stappenplan’ heb ik het idee. Wat ik zeg, ken meer dames die een heel traject hebben doorlopen waarbij ze de man ook niet verder onderzocht hebben.

    Is het misschien eerst een idee om een second opinion aan te vragen bij een ander zh? Een zh die dit wel onderzoekt? Ik weet niet waar jullie wonen maar de reis steeds naar België is wel weer een extra belasting bovenop het traject. Wij hebben dit al naar Leiderdorp, en dat is 45/60 min binnen NL.
     
  10. Selsi

    Selsi Actief lid

    2 jul 2017
    138
    61
    28
    Vrouw
    Ja een second opinion zou ook nog kunnen. Ik loop ook al een beetje te hard van stapel, wie weet is het helemaal niet nodig. Ik woon in Amsterdam, maar ken meerdere vrouwen in mijn omgeving die naar België zijn gegaan. Dat het een extra belasting is dat besef ik me wel, dus moeten er idd nog een keer beter over nadenken.
     
  11. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Precies. Neem het stap voor stap en probeer niet te ver vooruit te denken. Ik ben zelf echt een ster in ‘druk maken om van alles wat zou kunnen’ haha! Eerst je wachtweken doorkomen meis! ❤️
     
  12. Selsi

    Selsi Actief lid

    2 jul 2017
    138
    61
    28
    Vrouw
    Ja haha idd. Ik ga deze keer proberen ervan te genieten, even geen hormonen meer yay!
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  13. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Lieverds, ik heb zojuist een topic geopend met ons verhaal... ik heb een BBZ gehad en ben geopereerd.

    ❤️
     
  14. Selsi

    Selsi Actief lid

    2 jul 2017
    138
    61
    28
    Vrouw
    Och meid wat erg... Heb het net gelezen. Gelukkig hebben jullie veel steun aan elkaar en hebben de artsen snel gehandeld. Veel sterkte ❤️
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  15. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Oh jeetje... ik krijg mega veel kippenvel plots... ik verschoot er een beetje van, omdat ik ook dacht dat je negatief had getest.

    Ik wil je heel veel sterkte wensen, maar ook 'fijn' zoals je zelf beschrijft is dat je nu weet dat je zwanger kan worden. Daar moet je je nu echt aan optrekken aan die gedachte.
    Kruip maar dicht tegen je man aan de komende dagen en probeer het een plaats te geven en te verwerken samen. Het is niet niets wat je hebt meegemaakt.

    Vergeten doe je nooit, maar de emotionele pijn wordt wel lichter met de tijd ❤
     
    Selsi en Lisa280887 vinden dit leuk.
  16. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Bedankt meiden.. ik had inderdaad negatief getest en tot zondagavond wist ik dus ook niet dat ik zwanger was...

    We hebben goed geslapen vannacht en de lichamelijke pijn valt mee. Het besef komt binnen, al is het nog zo onwerkelijk allemaal!
     
  17. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Ach jeetje meis, ik heb je verhaal ook gelezen, wat heftig allemaal!!!!!!

    Wens jullie heel veel sterkte!!!
     
  18. Enigma

    Enigma Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.188
    1.606
    113
    Vrouw
    Wat heftig allemaal. Dikke knuffel
     
  19. Deesje1987

    Deesje1987 Actief lid

    27 aug 2018
    261
    128
    43
    Vrouw
    Oh wat heftig zeg. Heel veel sterkte!
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  20. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Wow ik had hier helemaal geen idee van @Lisa280887 .. dat is heftig. Zo vlug gegaan ook allemaal. Hopelijk ben je er snel weer bovenop. Dit wens je niemand toe :( Dikke knuffel voor jou.

    Hier intussen wel hoopvol, gisterenavond plots positief getest na dat ik ovitrelle eruit getest had, vanochtend een positieve predictor ook :oops:

    Vind het erg spannend allemaal weer, hopen maar dat alles een keer goed mag verlopen!
     
    Annie82, Selsi, NatasjaaD en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina