Start IUI(-D) zomer/najaar 2021

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Fryskfamke21, 15 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    :D
    Oh knap, die zelfbeheersing! Nog een paar daagjes duimen dan. Scheelt wel weer geld natuurlijk, om niet vroeg te testen.

Ik was altijd een vroege tester, zonde eigenlijk :rolleyes:. Zo ongeduldig (of hoopvol?) als wat. Gewoon vanaf 6 dagen voor nod al een test ertegenaan, wat nu vanwege de hormonen niet meer kan. Heel wat geld verkwist in ieder geval :oops:

2. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Ja echt wel. Ik heb toen we anderhalf jaar bezig waren echt een periode gehad dat ik gewoon obsessief werd met symptomen opmerken. Ook een keertje ver overtijd geweest met zwangerschapsklachten, maar negatief testen… Misschien was dat schijnzwanger. Heel flauw in ieder geval, van dat lijf van me. Word er ook wel onrustig van, dat je daar ook niet op kunt vertrouwen. Tegenwoordig gaat het beter, maar soms (nu) steekt het de kop weer ff op. :o:

3. Appeltaartje121

Appeltaartje121 Actief lid

22 apr 2020
    350
    296
    63
    Vrouw
    Wat vind je van die cup? Ik heb hem ook ooit eens aangeschaft maar vind het een hoop “geklieder”. Vind het niet zo werken zoals beschreven. Dat je het zaad als het waren kan terug “schieten”.. :o:

4. Appeltaartje121

22 apr 2020
    350
    296
    63
    Vrouw
    Oeh spannend!

marijtje85 vindt dit leuk.
  5. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Haha, dat terug'schieten' heb ik niet echt gemerkt, maar ik dacht dat het meer de bedoeling was dat het sperma niet meteen uit jou loopt en er dus ook meer zaadjes zwemmen richting de goede kant. Dus in dat opzicht werkt het wel goed.

Ik heb het 2 keer op voorhand getest en dat ging wel ok.

Bij het echte gebruik, heb ik de fout gemaakt om het iets te ver af te hebben gelegd. Dus ik moest een paar seconden gaan zitten op bed vooraleer ik het te pakken had. Dus ik weet niet goed of er wel effectief meer zaadcellen zijn binnen gedrongen aangezien er op het moment dat ik mij wat recht zette, weer wat uit kwam gelopen.

Maarja, baat het niet, dan schaadt het niet ;) Ik heb in ieder geval het gevoel dat ik iets extra heb gedaan dat de kansen een klein beetje heeft verhoogd.
    Nu heb ik misschien 1 % kans om zelf zwanger te raken hahaha :roflmao:

Appeltaartje121 vindt dit leuk.
  6. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    698
    833
    93
    Vrouw
    Oe ik heb vandaag af en toe krampen/ zeurderig gevoel in mijn buik. Dus ik denk dat het helaas niet gelukt is deze maand.
    Nog niet getest/ ongesteld maar denk dat dit geen goed teken is

7. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat het zeurderige gevoel toch een goed teken is dit keer!

8. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ik heb vandaag weer een lading testjes binnen gekregen. Ik ben nu 9 dpo en met mijn testdrang, heb ik toch maar weer even getest...
    En een duidelijk 2de streepje o_O

We hebben dit keer dus geen IUI gehad, maar ik heb dus vorige maand wel dat miskraam gehad en we hebben nu voor de 1ste keer die fertility cup gebruikt...
    Toeval of niet?

Ik voel mij wel wat schuldig naar jullie toe om te moeten schrijven dat ik nu alweer voor de 2de keer op 2 maand tijd zwanger ben...
    Nu moet het alleen nog blijven plakken.

Appeltaartje121, willow1988 en marijtje85 vinden dit leuk.
  9. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    698
    833
    93
    Vrouw
    Oh wat goed zeg! Zelf ook een tijdje de fertility cup geprobeerd maar bij ons helaas geen effect.
    Duim zo dat het een plakkertje is!

Jolo vindt dit leuk.
  10. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Het kan misschien ook een combinatie zijn van het miskraam (sommigen zeggen dat je dan vruchtbaarder bent?) en van de fertilitycup.
    Ik heb maar 1 x deze cup gebruikt, dus heel bizar.

11. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Maar dat is toch fantastisch! Hopen op een plakkerd! Wel heel jaloers dat je zo snel al kon testen :p

Jolo vindt dit leuk.
  12. Nurazvita

Nurazvita Actief lid

21 jan 2022
    132
    78
    28
    Vrouw
    Is het niet zo dat het zaad wat in die cup loopt eigenlijk al 'verloren' is? Ik bedoel: dat zwemt toch niet vanzelf weer terug naar boven? Volgens mij is het zo dat het zaad wat de baarmoedermond opzuigt, de reis naar het eitje gaat beginnen, en de rest heeft pech, zeg maar...

13. Nurazvita

Nurazvita Actief lid

21 jan 2022
    132
    78
    28
    Vrouw
    Jaaaa, wij mogen door voor de IUI! Waar je al niet blij mee kunt zijn.... :$
    Anyway, de prikinstructie moet nog even wachten, want dat kon niet zo snel, die vindt dus pas in april plaats (ná mijn menstruatie dus :(, dus dan ben je wéér een ronde verder). Dus gaan wij van start in de eerste week van mei, denk ik, als ik goed heb gerekend... Nou ja, dan hebben we wel even rust in de tent en kunnen we wennen aan het idee dat het nu echt gebeuren gaat.

De gynaecoloog meldt ons vast aan voor het Medisch Maatschappelijk werk en later wordt ook bemoeizorg betrokken (GGD, nog iets...?). Ze willen weten of wij tzt goed voorbereid zijn op de komst van een baby. Prima hoor, maar ik heb later op de middag wel de polikliniek nog gebeld en de gegevens van mijn begeleider doorgegeven, dat iedereen die iets van ons wil eerst haar mag bellen. We hebben al zoveel volk over de vloer qua begeleiding, zorg en hulp, ze stemmen eerst maar lekker onderling af wie zich waarmee gaat bemoeien. Overigens bedoel ik dit niet negatief, maar al die bemoeienis is soms wat overweldigend.

Haha, mijn man zei dat hij duf werd van in het ziekenhuis zitten. Ik zei: ,,Welcome in my world. We zijn nog niet eens begonnen en ik zit al bijna dagelijks in het ziekenhuis te zitten." Hij doet echt z'n best, maar kan denk ik niet goed inleven wat en hoe het voor mij gaat zijn (autisme he, dan heb je dat... Ik heb zelf ook autisme, maar ben er iets minder door beperkt dan hij).

Overigens was ik het zelf ook wel zat hoor, dat moet ik eerlijk toegeven. Ik dacht vorige week al echt een keer: het is gewoon fucking niet eerlijk dat ik zoveel moeite moet doen en doorstaan voordat we überhaupt kunnen beginnen met proberen een kindje te krijgen op een manier waarop je dat eigenlijk niet wilt. Maar ja, het is niet anders...

Anyway, k heb de Unifine en Ovitreille vast meegekregen, maar ik vraag me af of het klopt wat ik mee heb gekregen: een stuk of 30 Unifine pennetjes, één Ovitreille spuit met één ampul en één naaltje. Maar waar is dan de Unifine, of zit dat in die pennetjes? Maar waar spuit je dat dan mee? o_O
    Ik heb ook andere medicatie wat ik injecteer en dat zijn echt mega-dingen, dus ik ben heel verbaasd over het zeer kleine formaat van alles wat hier bij zat.
    Ik ga die polikliniek helemaal plat bellen denk ik, met alle vragen ;)

14. Nurazvita

Nurazvita Actief lid

21 jan 2022
    132
    78
    28
    Vrouw

15. Appeltaartje121

22 apr 2020
    350
    296
    63
    Vrouw
    Wat fijn zeg! Hopelijk een plakker! Duim voor jou!

Jolo vindt dit leuk.
  16. Appeltaartje121

22 apr 2020
    350
    296
    63
    Vrouw
    Heeft er iemand van jullie ook ervaring met een Osteopaat? Ik las onderstaan bericht in een groep. Het is niet mijn bericht maar wellicht wel meer mensen die hier wat aan hebben? Ik vind het wel zeer interessant en ook op Google is hier veel over te vinden. Dit was mij verder niet bekend maar wil hier zeker meer over weten en ook zelf een afspraak gaan maken bij een osteopaat om te kijken of er wellicht ook iets anders achter zit na al die jaren. Nogmaals, dit bericht is gekopieerd dus niet van mij;

Voor diegenen met een onbegrepen verminderde vruchtbaarheid... Bij wie dus niets uit de onderzoeken komt, het zaad goed is maar zwanger worden toch niet wil lukken;

Ik heb getwijfeld dit te delen maar had zelf gewild dat ik dit eerder wist. Op dit moment ben ik, na 3 jaar en 6 mislukte iui behandelingen, 25 weken zwanger en heb veel last gehad van bekkenpijn. Hiervoor ben ik naar een osteopaat geweest en zij stelde mij al snel de vraag of zwanger worden moeilijk was geweest... Ze benoemde dat er een verband was tussen (onbegrepen) moeilijk zwanger worden en bekkenpijn omdat soms de banden van de baarmoeder te strak zijn. De baarmoeder heeft dan minder vrijheid om te bewegen. Bij mij was dit inderdaad het geval aan één zijkant, waardoor ook wat andere symptomen op zijn plek vielen (aan het begin veel bandenpijn aan die kant, baby ligt altijd schuin en nooit op de plek van de strakke banden, ik voel op die plek nooit schopjes, uiteindelijk tóch natuurlijk zwanger dus blijkbaar niet onvruchtbaar). Ze heeft dit behandeld en de bekkenpijn is ook zo goed als over, terwijl ik ook al weken bij de fysio liep zonder resultaat. Voor sommigen klinkt dit misschien wat zweverig, maar ik ben zelf juist een nuchter persoon. De osteopaat vertelde dat ze ook vrouwen behandelen met een onbegrepen verminderde vruchtbaarheid. Ik wil niet zeggen dat dit voor iedereen werkt, maar in mijn geval had dit waarschijnlijk wel kunnen helpen. In het ziekenhuis onderzoeken ze toch maar vrij weinig naar mijn mening.
    Ik hoop dat bij jullie ook jullie grote kinderwens in vervulling mag gaan! “

17. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    698
    833
    93
    Vrouw
    @Appeltaartje121 geen ervaring mee maar zou er wel voor open staan (het is toch iets wat niet schadelijk is mocht t niet helpen)

vandaag 16 dagen na IUI. Vorige keer werd ik op dag 16 ongesteld. Nu nog niet maar voel met niet anders dan normaal en wel af en toe een zeurderig gevoel. Misschien vandaag toch maar een test kopen

18. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    698
    833
    93
    Vrouw
    Helaas, met alle wil van de wereld kan ik hier geen tweede streepje in zien :(

Bijgevoegde bestanden:

19. Appeltaartje121

22 apr 2020
    350
    296
    63
    Vrouw
    Ah balen zeg.. echt jammer..

20. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ja, ik snap het zelf ook niet hoor dat ik al zo vroeg een duidelijke streep heb. Moest ik deze ronde IUI gehad hebben en Clomid, dan kon ik wel nog niet testen natuurlijk.

Deel Deze Pagina