Start IUI(-D) zomer/najaar 2021

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Fryskfamke21, 15 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Spannend! En wat fijn dat er meerdere rijp zijn. Ik duim voor je.

marijtje85 vindt dit leuk.
  2. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Ik plaats hier even eenzelfde berichtje als ergens ander op het forum, want ik was zelf heel erg geholpen hiermee: Zijn er hier ook menopur-spuiters? Ik heb namelijk een mega tip van flip: ik kreeg een keer een ander naaldje mee om mee te spuiten, kwam een te kort namelijk. En dat was een dunner naaldje waar ik echt niks van voelde bij spuiten! Nou haalde ik laatst een nieuwe dosis op en vroeg of ik tien van zulke naaldjes erbij mocht, en dat was geen probleem. Ze zei dat ze wel vaker hoorde dat die naaldjes die erbij zitten soms nogal stomp kunnen zijn. Misschien is er hier ook iemand mee geholpen!

Op de foto onderaan de gewone naald en bovenaan de nieuwe naald. Is iets dunner.

Bijgevoegde bestanden:

3. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw

24 maart
    Appeltaartje121 - IUI 2

27 maart
    Nurazvita - deze ronde nog zonder IUI

6 April
    Kattenmama - IUI 3

15 april
    Marijtje85 - IUI 3

17 april
    Willow1988 - IUI 3

Afspraken

Zwanger
    Fryskfamke21 - uitgerekend ...

HEEL BELANGRIJK: Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)

4. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    741
    930
    93
    Vrouw
    Ah super spannend! Duim voor je

Jolo vindt dit leuk.
  5. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    741
    930
    93
    Vrouw
    Het is weer gelukt hoop ik. 2 mensen konden ondanks alle trucjes de baarmoedermond niet in beeld krijgen.
    1 dacht uiteindelijk misschien iets te zien, daar heeft de de catheter op opgevoerd, ben nu alleen aan het piekeren dat t toch niet op de goede plek gekomen is. De gynaecoloog had hem vorige keer wel meteen, maar nu lukte het een arts assistent en de fertiliteit assistente niet :confused:.

wel mooie opbrengst: 15 miljoen na opwerken. 1 van die zou 1 van die 3 follikels toch moeten kunnne vinden :roflmao:

kattenmama en willow1988 vinden dit leuk.
  6. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ik duim alvast weer :thumup: Komaan zwemmertjes, doe jullie werk :D

7. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Ach vervelend! Heb ik ook gehad hoor, dat er een arts bij moest komen omdat het niet lukte. Zo irritant he, lig je dan :o: Maar er zijn geen andere gaatjes daar in de eendenbek, dus zit vast goed. Ik duim voor je! Mag je 13 april testen?

8. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    741
    930
    93
    Vrouw
    Haha ja de eendenbek wel inderdaad maar denk dan meer: wat als het slangetje niet in de baarmoedermond gegaan is maar een beetje eronder ofzo.
    Ja theoretisch wel, maar vorige keren werd ik 16 en 17 dagen na de IUI ongesteld (nu heb ik op dag 10 al 3x de iui, dus wat vroeg in de cyclus)

9. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    #349 willow1988, 29 mrt 2022
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2022
    Ik dacht al dat je vroeg was! Ik ben zondag of maandag pas aan de beurt (donderdag echo) en we zaten bij elkaar in de buurt qua timing. Waarom was je vroeger als ik vragen mag? Ik heb de eerste echo namelijk altijd pas op dag 10, dan wordt bepaald wanneer het go-time is voor de iui.

10. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Gebeurt bij jullie de iui niet door een arts dan? Bij mij is het tot nu toe altijd door een arts gedaan. Maar wellicht gaat dat in grotere ziekenhuizen anders?
    een slangetje inbrengen in de baarmoedermond ipv ernaast voelt wel anders hoor qua weerstand @marijtje85
    Ik duim voor je!!

11. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    741
    930
    93
    Vrouw
    Ja geen idee, ik had al een follikel van 19,6mm op dag 9. Ik denk dat dit door de clomid komt? Met ovulatie testen in een natuurlijke cyclus had ik altijd veel later een smiley.
    Maar schijnbaar reageer ik heel goed op de clomid.
    Ze kwam inderdaad bij de 1e keer op dag 10 echo achter dat ze snel moesten inplannen, daarom plannen ze nu de eerste echo op dag 8 of 9 in (net hoe handig is met het weekend)

12. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    741
    930
    93
    Vrouw
    Nee alleen in het weekend door de arts assistent van de verloskunde. Door de week door de fertiliteits assistente.
    1e keer was op zaterdag door arts assistent en was echt appeltje eitje.
    2de keer heeft fertiliteit assistente gekeken maar zag t niet, heeft toen de gyn gebeld en bij hem was het weer zo klaar. Gister keek er een arts assistent mee en die zou het doen maar lukte niet.
    En toen het: zou dit het zijn, ik probeer het maar overleg tussen hen.

Man was niet blij toen we weg liepen, ze zei namelijk je hebt veel slijm. Zegt man; dat heb je nooit! Ze hebben vast iets niet goed gedaan :roflmao:. Schat, dat hoort met de vruchtbare dagen zodat de zaadcellen makkelijker door de baarmoedermond komen op de natuurlijke manier. Haha

13. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Wel bijzonder dat het zoveel verschilt hoor.. Bij ons gaat alles gewoon door in t weekend, ze proberen je er niet eens naast te plannen, alles gaat gewoon door hoe het uitkomt. Mijn echo’s gebeuren ook altijd door een gyn zelf. Heb 1x gehad dat een aio meekeek tijdens een echo.
    Maar wij hebben ook geen fertiliteitsassistenten en dus ook amper artsen in opleiding, we hebben niet eens een aparte fertiliteitsafdeling. Ze doen de echo’s allemaal gelijk sochtends om 8 uur dus dan zit je wel alleen met andere mensen met fertiliteitsissues, maar tijdens de iui (die is natuurlijk iets later ivm opwerken zaad) zitten we altijd tussen de zwangere vrouwen (lekker confronterend) en de oude vrouwtjes.

14. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Dat is heel anders dan bij ons! Dat alles door de gyn gebeurt lijkt me wel fijn, maar tussen de zwangere vrouwen zitten dan weer minder… In het weekend zijn er hier geen echo’s en dan doet een arts-assistent de inseminatie (je moet zelf de rietjes ophalen ergens in het zh), doordeweeks gebeurt de echo op de fertiliteitspoli, door fertiliteitsartsen. En inseminatie wordt op weekdagen door de verpleegkundige gedaan. Dat heb ik nu een keer meegemaakt, maar omdat mijn baarmoedermond een kronkelweggetje is moest toch de arts erbij. Toen vond ik het wel vervelend dat het een verpleegkundige was. Je merkte dat ze veel minder handig was, eendebek deed ook meer zeer.

15. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    741
    930
    93
    Vrouw
    Bij ons doen ze wel echo’s in het weekend, maar dan alleen follikel metingen, opstarten van een nieuwe cyclus is op vrijdag of maandag.
    IUI’s gaan ook altijd door en wij moeten altijd zelf ophalen bij het lab (en daar controleren ze onze paspoorten bij inleveren en ophalen en moeten we beide tekenen)
    Ze hebben wel een aparte wachtkamer voor de fertiliteit, achteraan de gang. Zwangeren zie je alleen vluchtig bij aanmelden (en dan kijk ik maar snel de andere kant op :rolleyes:)

16. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Ik had eigenlijk ook diezelfde vraag. 1e echo is ook altijd op dag 10. Marijtje, ik vroeg me eigenlijk af, waarom krijg je chlomid? Had je een lange cyclus dan? Hier kreeg ik dat juist om te meer kans op een normale (kortere) cyclus te krijgen. (+bijkomende (snellere) groeistimulatie follikel dus eindelijk een eisprong) Ook gelukt trouwens. Maar als je al een normale cyclus had, dan vind ik het niet zo gek dat je dan al op dag 9 zulke grote follikels hebt met chlomid. Ik hoop in ieder geval voor je dat het deze keer mag lukken...ik wacht ook tot begin volgende week nog :)

17. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    741
    930
    93
    Vrouw
    Nee ik had geen lange cyclus, 24-26 dagen. Is nu iets langer geworden zelfs met de clomid (niet schokkend maar 27-29 dagen)
    Ik krijg clomid puur om meer follikels te laten rijpen en zo betere kans te hebben. Had in natuurlijke cyclus ook altijd een eisprong (alleen dan later in de cyclus en een korte LF)

hoop het ook heel erg :).
    Oe spannend! Sterkte met wachten en hoop dat het voor jou ook gelukt is

18. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Oh ik dus chlomid nodig de hoogste dosis om (na 5x eindelijk) follikels (al was dat er maar 1) te laten groeien, bij de eerste. Maar ik heb deze (En vorige keer) met een toevallige aanwezige menstruatie en groeiende follikel ergens rond dag 17-25 zonder chlomid geprobeerd. Ik vond de effecten van die hoge dosis zo naar, dat ik er wat bang voor geworden ben, dus liever dan met de aanwezige eerst probeerde.

Mag pas zondag testen, maar nu stiekem een achtergebleven ovulatietest geprobeerd. Die was positief, dus een kleine hoop dat t lukt.

19. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    @Jacy82 heb je al getest?

Ik ben vandaag 9dpo maar negatief, had ook geen positieve test verwacht na al die tijd, en het is nog vroeg natuurlijk maar ik ga ervanuit dat we ronde 4 ingaan..

20. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Nee nog niet getest. Morgen pas 14 dagen. Maar vorige keer was ie pas bij 16 dagen positief. Dus ik vind vroeg testen zonde van m'n geld

Deel Deze Pagina