Start IUI(-D) zomer/najaar 2021

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Fryskfamke21, 15 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marijtje85

    marijtje85 Bekend lid

    15 dec 2021
    541
    619
    93
    Vrouw
    Nee blijven liggen zit er niet in bij ons.
    We hadden toevallig onze hoofd behandelaar die dienst had. Meteen een soort tussentijdse evaluatie gehad (hij nam alle tijd van tevoren om een gesprek aan te knopen dus dacht: maak er meteen gebruik van).
    Conclusie is dat we nog steeds goede/ normale kansen hebben met IUI t/m poging 6. Voldoende follikels, goede semen uitslagen.
    Was een fijn gesprek.

    Nu dus op het wachtbankje (deze poging wel goed gegaan, wb het vinden van de baarmoedermond, voelde de catheter ook en vorige keer totaal niets).

    ah nee heb ook geen idee, maar goed om te vragen lijkt me.
     
    willow1988 vindt dit leuk.
  2. willow1988

    willow1988 Bekend lid

    27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Fijn zeg, even een bemoedigend gesprek! Ik heb hier ook wat aan want ik zat ook al te denken van wat zijn de kansen als het na drie keer nog niet gelukt is… Ik heb morgen de meting en moet volgens mij dit weekend weer voor inseminatie. Jammer want we zouden een weekendje weg met de familie. Dat gaat dus niet door voor ons.

    Heb trouwens mega last van vocht vasthouden deze ronde. Hebben mensen hier dat wel eens gehad? Kon mn ringen niet eens om!
     
    marijtje85 vindt dit leuk.
  3. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    De kansen dalen wel als het na 3x nog niet gelukt is. Maar als ze het opzetten tegen de kosten van ivf en de kansen die je die laatste 3 pogingen nog hebt is het onder aan de streep beter om die 6x eerst vol te maken. Ondanks de gedaalde kansen zijn er toch nog mensen die van poging 4/5/6 zwanger raken en dat zien ze natuurlijk liever dan zo’n invasief ivf traject.

    vocht vasthouden is mij tot nog toe niet gebeurd, misschien speelt het weer daarin nog mee voor je?
     
  4. Nurazvita

    Nurazvita Actief lid

    21 jan 2022
    132
    78
    28
    Vrouw
    Hoi allemaal, terug van weggeweest. Er was het één en ander gaande dat al mijn aandacht en energie vroeg en ik heb ook corona gehad. Zodoende kwam ik een poosje niet aan het forum toe.

    Maarrr, we zijn begonnen: ik heb maandag de uitgangsecho gehad en ben op maandag begonnen met de Ovaleap. Spannennnnnd!
     
    marijtje85 en Jolo vinden dit leuk.
  5. Nurazvita

    Nurazvita Actief lid

    21 jan 2022
    132
    78
    28
    Vrouw


    24 maart
    Appeltaartje121 - IUI 2

    17 april
    Willow1988 - IUI 3

    6 mei
    Kattenmama - IUI 4

    10 mei
    Marijtje85 - IUI 4

    23 mei
    Nurazvita - IUI 1



    Afspraken

    Zwanger
    Fryskfamke21 - uitgerekend ...

    HEEL BELANGRIJK: Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
     
  6. willow1988

    willow1988 Bekend lid

    27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Welkom terug! En veel succes gewenst :) Hoe gaat het nu met je en de ovaleap? Ben daar niet mee bekend, maar zal ook een hormoon zijn denk ik?
     
  7. willow1988

    willow1988 Bekend lid

    27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Even een kleine update vanuit hier :) Vorige week heb ik heel wat echo’s gehad. Op dinsdag rechts een follikel van 15mm, op donderdag was ie weg! Alleen links een van 11mm, wat dus best laat in de cyclus is (cd12). Vrijdag was ie al 13mm, morgen (maandag) weer een echo en dan denk ik dat we de iui op woensdag hebben. Best laat allemaal dus, op cd18 terwijl ik altijd zat op cd13/14/15. Geduld wordt dus nog even extra op de proef gesteld :-]

    Hoe is het verder met iedereen hier? Houden jullie het wachtbankje wat vol @kattenmama en @marijtje85?
     
    kattenmama en marijtje85 vinden dit leuk.
  8. marijtje85

    marijtje85 Bekend lid

    15 dec 2021
    541
    619
    93
    Vrouw
    @Nurazvita welkom terug!

    @willow1988 wow jij moet echt geduld hebben inderdaad!
    Op het wachtbankje gaat het wel best. Heb wel vanaf deze IUI een zwaar gevoel in mijn buik gehad met lopen enzo (echt de eerste dagen de hond uitlaten was niet heel fijn). Nog nooit eerder gehad terwijl ik wel eerder 3 eitjes had. Maar ja zal wel niets betekenen. Nog ruim een week geduld hebben
     
    willow1988 vindt dit leuk.
  9. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Ik heb wonder boven wonder nog niet getest, ben vrij druk nu dus veel afleiding, ben er helemaal niet zo mee bezig. Zou dinsdag ongesteld moeten worden
     
    willow1988 vindt dit leuk.
  10. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Inmiddels wel getest maar negatief, zal dus morgen of overmorgen wel ongesteld worden en dan gaan we voor nummer 5..
     
  11. marijtje85

    marijtje85 Bekend lid

    15 dec 2021
    541
    619
    93
    Vrouw
    Ah nee balen zeg :(
     
    kattenmama vindt dit leuk.
  12. willow1988

    willow1988 Bekend lid

    27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Ach wat klote weer :(
     
    kattenmama vindt dit leuk.
  13. willow1988

    willow1988 Bekend lid

    27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw


    24 maart
    Appeltaartje121 - IUI 2

    6 mei
    Kattenmama - IUI 4

    10 mei
    Marijtje85 - IUI 4

    20 mei
    Willow1988 nod - IUI 4

    23 mei
    Nurazvita - IUI 1



    Afspraken

    Zwanger
    Fryskfamke21 - uitgerekend ...

    HEEL BELANGRIJK: Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
     
  14. Nurazvita

    Nurazvita Actief lid

    21 jan 2022
    132
    78
    28
    Vrouw
    Hoi Willow. Dankjewel. Dat is een hormoon om eicellen te laten rijpen inderdaad. Probleem is dat ik nu wat overstimulatie heb gehad en er vijf aan het rijpen zijn. Gisteren en eergisteren moest ik minder spuiten, en vanavond niks. Morgenochtend een laatste echo om te beslissen of we door kunnen gaan (als alleen de twee grootste van de vijf groot genoeg zijn) of we moeten cancelen (als er meer dan twee groot gegroeid zijn). Dat laatste zou een behoorlijke teleurstelling zijn: wéér een maand verder zonder dat er iets gebeurt...


    @kattenmama Balen dat het bij jou waarschijnlijk niet gelukt is. Al ongesteld geworden?
     
  15. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Ja ik ben ongesteld geworden, kon alleen t ziekenhuis nog niet bereiken ivm 5 mei, maar morgen even bellen voor zaterdag de eerste echo maar weer
     
  16. Nurazvita

    Nurazvita Actief lid

    21 jan 2022
    132
    78
    28
    Vrouw
    Ik moet mijn huidige cyclus cancelen vanwege teveel eitjes en heb medicijnen gekregen om de stimulatie te stoppen en een onttrekkingsbloeding op te wekken :( Zo niet leuk.
     
  17. willow1988

    willow1988 Bekend lid

    27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    He gatver wat rot! Was je nét begonnen, heb je dit. Krijg je een aangepaste dosis de volgende ronde?
     
  18. Nurazvita

    Nurazvita Actief lid

    21 jan 2022
    132
    78
    28
    Vrouw
    Ja, maar ik weet nog niet wat de dosering gaat zijn, maar die wordt inderdaad verlaagd ja.
     
  19. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Hé, wat kl*te dat jullie 1ste poging al meteen afgebroken moet worden :(

    Is er een reden waarom ze eigenlijk van in het begin niet de laagste dosis hebben gegeven en dan hebben afgewacht hoe je lichaam ermee omging (en zonodig hogere dosis?).
     
  20. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Het is heel moeilijk te bepalen op hoeveel medicatie je iemand moet zetten. Ze beginnen meestal met een gemiddelde dosis, voor sommigen is dat teveel en voor anderen te weinig, er zijn zelfs mensen die per maand anders reageren op een bepaalde dosering.
     

Deel Deze Pagina