Dan kijken ze met contrastvloeistof of je eileiders wel doorgankelijk zijn. was wel echt pijnlijk, maar alles was goed. Net voor kerst mag ik langskomen voor prikinstructie voor hormonen, hopelijk dan januari beginnen met hormonen + iui. Wat rot dat er bij jou na 5 ronden iui nog niets gebeurd is.. Hoeveel ronden gaan ze nog doen? Of heb je nog geen idee hoe nu verder?
Ai, klinkt inderdaad niet echt prettig.. Hierna nog 1 ronde zonder hormonen, dan waarschijnlijk doorgankelijkheid van de eileiders checken en dan nog 6x met hormonen, mocht het dan nog niet gelukt zijn icsi..
Zitten we zometeen in tzelfde traject.. ik krijg de 20e uitleg over de hormonen voor iui met hormonen maar ben dan wss nét te laat om die maand te kunnen starten met hormonen, dus dan begin ik er als t goed is eind januari mee. Ben nu 10DPO maar vanochtend negatief getest dus ga ervanuit dat die HSG niets gedaan heeft voor me.. Als je dingen wil weten over de HSG mag je me altijd berichtjes sturen hoor! Weet hoe ik er zelf tegenop zag, n beetje voorbereid zijn kan zoveel schelen..
Hoi, mag ik meeschrijven? hier gaan we ook eind van de maand met iui beginnen ik heb ovaleap gekregen. we beginnen heel laag met 50ie. Ik heb hiervoor al 6x clomid gebruik tot 150mg deed niks helaas. ook een HSG gehad was zeer pijnlijk. nu me cyclus afwachten en dan starten. eindelijk na 5 jaar proberen.
Hallo allemaal! hier ook IUI-D, eerst zonder hormonen, daarna met wat te zien is in mijn handtekening. wij zijn nu bezig met ronde 1 voor een broertje of zusje en mag 24december testen. Wij hebben hierna nog 7 rietjes over.
Hoi allemaal, mag ik hier ook meedoen? Na de HSG van afgelopen maandag ga ik in januari starten met MOH-IUI. Kansen zijn dan nog steeds niet super hoog misschien maar ik heb weer een sprankje hoop
Wij lopen precies gelijk dan! Ik begin (mits Corona zich koest houdt) ook in januari met moh iui. Hoe lang zijn jullie al bezig?
Oh dat is toevallig! Wij zitten nu in cyclus 17, dus iets minder lang dan jullie nog. Hopelijk brengt het ons snel een positieve test
Hallo lieve dames, Wordt er hier een beetje geschreven in dit groepje? Wij starten in januari ook met IUI. Ik heb al ervaring met IUI, want hier is een mooie dochter uit voortgekomen ❤️ Ik vind het allemaal weer heel spannend!
Momenteel niet heel veel, maar we zijn met meer die in januari starten, dus volgende maand vast ook meer actie hier! wat fijn dat je ook goede ervaringen al hebt met de IUI, waarom zijn jullie aangewezen op IUI en ging het de vorige keer vlug?
Ok leuk! Ik heb vorige keer ook heel veel gehad aan zo'n groepje, vandaar Bij ons 1ste kindje hebben wij een heel traject achter de rug gehad. Wij hebben eerst een jaar zelf geprobeerd en hebben toen 2 biochemische zwangerschappen gehad. We hebben toen wat testen gehad en een hysteroscopie en dergelijke, maar daar is niets uitgekomen. Na nog eens een halfjaar zelf proberen mochten we dan starten met IUI. De 2de IUI ben ik zwanger geraakt, maar dat was dan een mola-zwangerschap (meerdere zaadcellen die 1 eicel hebben bevrucht). Ik heb toen een curretage gehad en ben een haljaar onder controle gemoeten. Elke maand heb ik bloed moeten laten trekken op hcg, omdat de kans bestaat dat er toch nog cellen beginnen woekeren en dan heb je kans op trofoblasten en moet je chemo krijgen en dergelijke Maar goed, dat was bij mij dus gelukkig niet het geval! Daarna heb ik opnieuw IUI gehad en weer van de 2de poging raak, maar bij de 2de echo is het hartje gestopt met kloppen. Daarna weer IUI en meteen zwanger en daar is mijn dochter dan uit geboren. Voor een 2de kindje moesten wij nu maar een halfjaar eerst zelf proberen gezien onze vorige geschiedenis om weer te beginnen met IUI. Ik moet ook na de IUI utrogestan en bloedverdunners nemen. Dus ik vind het erg spannend en angstig tegelijkertijd of het meteen al goed gaat gaan of dat we eerst weer een portie ongeluk gaan krijgen! Zo dat was een langer verhaal dan verwacht Wat is jouw verhaal? Gezien het aantal cyclussen, heb jij al onderzoeken moeten doen ofzo?
Oh pfoeh dat is een heel verhaal ja.. je kunt dus wel het succes van de iui, maar ook goed de mogelijkheid tot narigheid.. Ik hoop voor je dat het dit keer makkelijker gaat. Na die mola ook een half jaar moeten wachten, lijkt me ook lastig.. Wij zijn nu bijna 2 jaar bezig en nog nooit iets van positieve test in handen gehad, half jaar geleden onderzoeken gehad met bloed en echo’s, en vorige cyclus HSG gehad. Tot nu toe nog geen enkele aanleiding kunnen vinden waarom er niets gebeurt het enige wat opvallend is is de cyclus lengte die zo blijft wisselen maar toen ze meegekeken hebben zagen ze wel n eitje wat groot genoeg was en daarna ook met bloed bevestigd, en nu dus wachten op de start van m’n volgende cyclus en dan beginnen met gonal F en ovitrelle icm iui.
Heb net vandaag contact gehad met mijn fertiliteitscentrum; Ik moet as vrijdag voor uitgangsecho en start clomid. Dan voor de iui ovitrelle geloof ik. cyclus 18 na verwijderen van de mirena maar dus de eerste ooit in de medische molen. Het is voor ons allebei het 1e kindje. Had nog een beetje gehoopt dat het na de hsg spontaan zou lukken maar helaas. Hopelijk is MOH-IUI voor ons de oplossing (ik word 37 in april, bij ons beide zijn geen afwijkingen gevonden)
Ja, ik ben ervan overtuigd dat het nog wel een keer goed gaat aflopen, alleen is het nu de vraag 'wanneer'. Die mola was wel echt heel zwaar idd. Je wil vooruit gaan en je mag gewoon niet Wij hebben er uiteindelijk 2 jaar en 10 maanden over gedaan vooraleer ik mijn positieve test in handen had die blijvend was. Wat jammer om te horen dat het na bijna 2 jaar nog niet is gelukt. Elke maand is er weer 1 teveel! Dat vind ik ook zo jammer bij die onderzoeken. Ze onderzoeken altijd de vrouw binnenste buiten waardoor er weer veel tijd voorbij gaat, maar het zaad van de man testen ze dan niet terwijl daar ook heel goed het probleem kan liggen. Dat zou al veel tijdswinst geven bij veel koppels denk ik. Ik hoop dat IUI jullie dat wondertje uiteindelijk gewoon gaat geven ❤️ Kijk je er een beetje naar uit om te starten met IUI of zie je er wat tegenop? Gonal F en ovitrelle heb ik zelf nog niet gebruikt. Bij mij was het telkens Clomid en Pregnyl. Ze zijn nu in ons ziekenhuis verandert van Clomid naar Letrozole. Zolang het allemaal dezelfde werking maar heeft, is alles goed voor mij
Ik duim mee voor jullie! Hopelijk ga je niet teveel last krijgen van de hormonen en kunnen we snel een positief berichtje van jouw kant verwachten.
Bij ons werd t zaad van mijn man gelijk getest bij t eerste bezoek aan de huisarts samen met een eerste paar bloedonderzoeken voor mij, maar als er goed zaad uitkomt kun je daar niet veel meer aan onderzoeken natuurlijk.. Ik ben er wel aan toe, eindelijk n beetje actie. Prikken zal wel ff spannend zijn maar komt wel goed. Hopelijk werkt de letrozol voor jou even goed als de clomid. Je leest wel vaker dat letrozol minder bijwerkingen zou hebben, dus dat zou positief zijn voor je.
dank je wel! Hopelijk bij jullie ook snel positief Uitgangsecho was goed en moet vanavond starten met de clomid
Oh wat goed dat er toch al een zaadonderzoek gedaan is! Hopelijk gaat IUI dan net dat zetje extra geven dat jullir nodig hebben. Ik heb gelukkig nooit last gehad van bijwerkingen van de medicatie. Ook geen kwaaltjes bij de zwangerschap bijvoorbeeld. Mijn lichaam kan blijkbaar vrij goed tegen al die hormonen