Vandaag voor de 1e follikelmeting geweest. Rechts is weer het actiefst. Daar 3 follikels die mee gaan doen (13,6 tot 18,1 mm). Links gelukkig niets wat mee gaat doen. Heb nu net de ovitrelle gespoten en morgen is de IUI. Uitslag van mijn man was ook weer goed genoeg gelukkig
Super om te horen dat de uitslag goed is en dat de IUI gewoon kan doorgaan! Heb jij een korte cyclus telkens? Het lijkt alsof het allemaal zo snel gaat bij jou haha Maar super positief dat je weer verder kan! Gaan ze alle 3 meespringen? Ik dacht dat 13,6 mm te klein/nog niet rijp genoeg is om mee te springen. Vanaf 17 of 18 mm hebben ze kans om te springen dacht ik.
Ja mijn cyclus is tussen de 25-27 dagen. Maar dit is ook sneller dan de vorige keer. Toen had ik op dag 11 nog niet zulke grote follikels als nu op dag 9. Ze zei dat er 3 gaan (groeien nog 2 mm tot morgen ws?) maar geen idee. Ben in ieder geval blij dat er een kans is dat het lukt nu.
Vandaag belde de gynaecoloog dat de bloedtest negatief was. Dat betrof een test of ik chlamydia heb gehad. Niet dus, zou ook raar zijn geweest als wel, maar natuurlijk willen ze het zeker weten. Of ik door wilde gaan voor het HSG-onderzoek? Ja, wat moet ik anders? Ik zie er wel tegenop (en ik ben verdorie net ongesteld geweest, dus moet er nog een hele maand op wachten), maar het is volgens mij maar even, dus we gaan ervoor.
Kon je niet alsnog nu voor de HSG dan? Die moet na je menstruatie maar voor je ovulatie.. Of zaten ze al vol? HSG is echt even n vervelend onderzoek, not gonna lie, maar you can do it! Het is even doorbijten maar het duurt gelukkig maar kort.
de HSG had ik op cyclus dag 10. Als het maar voor de ovulatie is inderdaad zoals Kattenmama aangeeft. Ik was echt doodsbang (teveel op internet opgezocht en een nare ervaring de laatste spiraal wissel). Maar het was niet nodig. Ja fijn is anders en het is heel kort even gemeen. Maar dan heb ik het echt over 1,5 minuut met doorspuiten. Kortom; als dit is wat nodig is om een kindje te krijgen zou ik het weer doen.
@kattenmama & @marijtje85 ik heb er niet naar gevraagd of het nog kan. Ik laat het er maar bij: ik kan toch niet eerder dan eind maart beginnen met IUI omdat dan pas alle ongeoorloofde medicatie mijn lichaam uit is. En ik weet niet eens over het verder wel zo snel kan. Misschien is er wel een wachtlijst...? Ik was er al voor gewaarschuwd dat het een naar onderzoek is. In de folder staat: neem twee Paracetamolletjes in. Uhm, ik denk dat ik wat sterkers neem Anyway, het moet maar even voor het goede doel inderdaad.
bij ons was er geen wachtlijst voor HSG maar ze doen het maar 1 dag per week (hier in ieder geval). Ik heb paracetamol en naproxen genomen, dat was het advies van mijn gynaecoloog. En omdat ik aangaf er erg tegenop te zien door laatste ervaring met de mirena (die ik dus nooit nodig heb gehad ) heeft hij ook een rustgevend tabletje erbij gegeven.
IUI gister is goed gegaan. Nu waren de zwemmers gelukkig goed genoeg. gister geen last, maar vanochtend was gaan zitten/ staan en hoesten wat gevoelig. nu maar afwachten. Hoe gaat het met jullie?
ze doen t hier idd ook maar eens per week. Bij mij werd ook 2 paracetamol geadviseerd, heb ze braaf genomen maar had niet t gevoel dat t erg hielp, haha. Had ik ooit ook bij m’n spiraal plaatsing. fijn dat je iui goed gegaan is! Nu hopen dat t goed gaat! Ik merk dat ik op zie tegen de komende week heb echt geen zin om ongesteld te worden en weer die negatieve testen ect.. Ondanks dat ik probeer m’n verwachtingen laag te houden om de grote teleurstelling te voorkomen is toch weer n eerste keer n behandeling iets wat extra hoop geeft. Heb er echt geen zin in dus.. Denk dat ik donderdag ga testen. Dan ben ik 11 dpo, de ovitrelle moet dan echt wel weg zijn uit m’n urine en op 11 dpo durf ik wel uit te gaan van de uitslag ook.
Bedoel je woensdag niet? 29ste was bij jou ook IUI en dus dag van de eisprong hé? Dan zijn we vandaag dus 9 dagen na de eisprong en woensdag 11 dagen Ik heb deze morgen al eens getest om te kijken of de pregnyl eruit is en er is geen streepje te zien. Maar door die test te doen ben ik om 1 of andere reden wat pessimistisch geworden over dat het deze rond wel gaat lukken.
Oh wat een rot situatie eigenlijk ook hè… Maar vind de herkenning hier wel “fijn”. Gister in 1 autorit 2 x gehuild. Echt om de meest vage dingen. fijn die ovitrelle . Hoop heel erg voor jullie allebei dat de IUI succesvol was
@Jolo haha woensdag ja heb jij zoveel last gehad van die ovitrelle joh? Ik heb daar echt niks van gemerkt wat dat betreft haha. ik ben n beetje bang dat ik ziek aan t worden ben, heb echt veel geslapen vandaag, ben zo moe en snel buiten adem, voor eventuele zwangerschap lijkt het me wat vroeg, als het maar geen Corona is
Oh, wat rot dat je zo van die Ovitrelle weet Hopelijk is het de laatste keer geweest en kan je het daarna op het echte HCG steken als je huilbuien krijgt !
Ik heb deze morgen getest, maar deze was spierwit dus ik weet voor 98% dat het helaas mislukt is deze ronde.