Echt, ik schaam me hier voor, maar ik kan het niet loslaten dus ga het gewoon hier vragen op het forum. Wat als de iui nu absoluut niet uitkomt met werk ofzo? Mijn man zit veel in het buitenland en is echt wel vaak thuis maar niet doordeweeks sochtends. Hoe doen jullie dat, want je weet pas een paar dagen van te voren wanneer de iui is. Sommige afspraken kan je niet zomaar afzeggen en dan nog moet je maar op tijd terug zijn uit het buitenland (en dus veel afspraken afzeggen of je bent er meteen twee dagen tussenuit omdat je niet meteen weer terug kan reizen). Volgende week mogen wij starten met iui. Ik verwacht 3 of 4 maart de eerste gonal-f te zetten. We zijn heel dankbaar dat ze ons een handje helpen in het ziekenhuis. Vooral omdat dit voor ons ons derde kindje is en er mensen zijn die er geen hebben. Maar stel nou dat m'n man niet op tijd terug kan zijn, dan verspillen wij tijd die een ander koppel zo gegund is... Moeten we er dan misschien toch maar niet aan beginnen? M'n man zegt dat hij het wel regelt maar, hoe dan? Hebben jullie het altijd kunnen regelen, herkennen jullie m'n zorgen?
Wij hoeven niet naar het buitenland voor het werk, maar onze werkgevers geven ons alle tijd van de wereld! Ik sta voor de klas, wat ook lastig is met uitval en dergelijke, maar de ruimte krijg ik! Ik snap je angst. Maar als je man zegt het op te lossen dan komt het vast goed ! Ik weet dat piloten ovulatieverlof of iets dergelijks hebben. Heeft jou man niet zo iets? Succes !!
Wat fijn dat jullie werkgevers zo mee werken! Het is misschien toch ook een kwestie van er open over zijn en dan krijg je wel begrip (maar zover ben ik misschien nog niet om er zo open over te zijn, m'n man is hier makkelijker in). We hebben een eigen bedrijf, dus hoeven geen eens "vrij te vragen" maar het wel regelen met onze opdrachtgevers. Kunnen ze in het ziekenhuis ook nog iets spelen met de tijd? Hun zijn weer afhankelijk van het laboratorium begreep ik al, dat die de tijd bepalen.
Het is inderdaad lastig, want je weet soms pas twee dagen van tevoren wanneer de IUI is. Mijn man zit in ploegendiensten en soms kwam het ook helemaal niet uit. Vaak konden we al wel van tevoren inschatten in welke week het zou vallen en welke dienst hij dan had. Dan kon hij nog vrij vragen. Maar soms zat je er ook naast en werd het alsnog een heel geregel. Zijn leidinggevende wist er van, de meeste collega's niet. Je eisprong kan soms een dag eerder opgewekt worden of een dag uitgesteld worden, maar niet veel langer. Er wordt over het algemeen met vers zaad gewerkt, je kunt het niet van tevoren inleveren en laten invriezen, of bewaren. Hier moest het binnen een uur na productie in het laboratorium zijn, het werd meteen bewerkt, de inseminatie was binnen een paar uur.
Het is ook lastig en even schipperen. Maar je moet er wel vrij voor maken. Je kunt ook bij je opdrachtgevers aangeven dat je naar het ziekenhuis moet en niet zeggen waarvoor. Dat geeft allicht meer begrip, als dat is waar je bang voor bent? Hopelijk lukt het allemaal op een mooi tijdstip.