Gestimuleerde cryo-cyclus icm PCOS

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Tycuna, 22 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Hoi! Ik ben opzoek naar ervaringen/verhalen van meiden die ook bezig zijn met een gestimuleerde cryo-cyclus, maar ook PCOS hebben....

Wij hebben in juni onze 1e ICSI poging gedaan en daaruit zijn aardig wat cryo's ontstaan. We hadden er 8, en deze hebben ze per 2 in rietjes gedaan. Dus, 4 rietjes. We hebben nu 2 rietjes gebruikt maar het loopt allemaal wat raar.

Omdat ik PCOS heb en geen cyclus heb ik de 1e cryo ronde Progynova gebruikt. Deze stimuleren alleen het BMS. Dit duurde een eeuwigheid voordat het dik werd. Uiteindelijk is er terug geplaatst met maar 6mm dikte. Eigenlijk te kort en de poging is dus mislukt.

Omdat de pillen niet werkten hebben we deze ronde gestimuleerd met Puregon. Wel in een lage dosering omdat er zoveel follikels zitten ivm de PCOS. Ook dat duurde lang. Ik heb 20 dagen gestimuleerd maar, het BMS was super dik en had 3 grote follikels. Pregnyl gezet en een cryo terug gekregen van een A kwaliteit. 5 dagen na de tp werd ik al ongesteld nadat ik 2 dagen vréselijke buikpijn heb gehad. Achteraf kwam deze buikpijn doordat de kleinere follikels in de eierstok is blijven zitten (alleen rechts) en die zijn door gaan groeien. Die zijn samen 10 cm groot geworden en heeft de pijn veroorzaakt....

Gevolg: geen Puregon meer tijdens de cryo-ronde's. En, weer terug naar de Progynova pillen (die niet goed aanslaan).........

Is er niet meer mogelijk? Hoe ervaren jullie dit, of hoe gaat jullie ziekenhuis hier mee om?

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal.

2. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    :( Niemand?

Deel Deze Pagina