Start IUI in 2011

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Liesben, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

ik bedoelde alleen dat ik al veel ouder ben framboos..ik weet dat zodra de wens er is elke maand wachten er 1 te veel is.

2. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @liesben: ik dacht wel dat je dat bedoelde.. het is gewoon iets dat ook een aantal kennissen me onlangs ook hebben gezegd, dat ik nog 'maar' 30 ben.. en die kennissen zijn nu allemaal 33 en lopen met kinderen van 8 jaar rond.. dat kan je natuurlijk niet vergelijken en daar lach ik wel groen mee als ze dat zeggen.
    Het is zoals je zegt.. elke maand is er 1 teveel.. hopelijk komt er aan ons wachten snel een einde.

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik bedoelde er niks lulligs mee. Ik heb hetzelfde, en misschien nog wel een graadje erger. Over een paar maanden verlaat ik de dertiger-jaren...

4. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nakkie@ weet prescies hoe je je voelt een klap in je gezicht! En maakt je bang wat er nog meer komen gaat....probeer wel positief te zijn al is het ontzettend moeilijk..!! @ jaria bedankt voor je lieve bericht..! Ik moet ook positief zijn eens gaat het bij ons allemaal lukken..!! Jij schrijft ook in het andere iui topic toch?? F@ framboos wat vervelend zeg!! En helemaal de bijwerkingen... Raar dat je clomid moet gebruiken terwijl alles verder goed is..!! Succes hoop dat je hoofdpijn snel over is.!!

5. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    hoi dames, k zie dat nakkie en ik gelijk lopen!! nod op 9 februari!! ikga je reacties volgen meid.. kunnen we alles wat we voelen en meemaken met mekaar vergelijken tot hopelijk die eindelijk positieve test!!! ???? ik durf er ni op te hopen!

6. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    ik denk dat ze dat wel goed bedoelen hoor.. als ze zouden zeggen van oh ja das heel erg en vanaf je dertigste wordt t allemaal toch ietjes moeilijker etc.. das ook ni bepaald fijn om te horen en als je iemand een goed gevoel wil geven ga je dat ook nie zeggen.. want eigenlijk is 30 idd nog jong maar ja.. zoals je zelf zegt.. je wil gewoon, klaar. ik ben 27 en ik wil ook gewoon, klaar. hahaha dus ja ik snap jouw gevoel volkomen XX

7. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @bloemetjes: ben net een km of 6 gaan lopen.. ben nu zo lekker moe, typisch voor na het sporten, en die hoofdpijn is daardoor toch al grotendeels weg nu :) Was misschien van de spanningipv van de clomid. Vandaag trouwens de laatste pil daarvan genomen! Olé! :D Zou wel leuk zijn moesten er eens twee eitjes springen.. maar de vorige keer was het ook niet zo, dus..

@jaira: waarom doen ze eigenlijk toch iui bij jou als het ziekenhuis een (hogere) norm hanteert? Hebben ze gezegd hoeveel IUI's je mag doen? Misschien dat je je beter voelt met ivf of zo.. daar heb je procentueel ook al meer kans. Kan me voorstellen dat je niet echt in de wolken bent nu.. maar er is en blijft een kans dat het deze keer lukt, he ;) Het hoofd nu nog niet laten hangen!

@babybelle: inderdaad wel fijn dat je deze keer hebt mogen blijven liggen na de IUI. Maar ook goed dat hij 'de gang van zaken' :D wat heeft uitgelegd.. volgens mijn gyn loopt het er dus ook echt niet zomaar uit.

Ik vind de wachtweken na een IUI toch leuker als die ervoor, hoor.. pff.. dan heb je tenminste iets om van te dromen, wie weet heb je je kindje al bij jou dan.. Nog een weekje tot de eisprong.. NOG een week :)

8. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    ja framboos, ja t gebeurt idd weinig dat ze op de echo de boel zien teruglopen, dan raden ze je aan te blijven liggen, maar bij mij was dat gelukkig niet t geval, maar hij was van alle papieren aant invullen enzo en ook nog met mn man aant praten en ja ik bleef liggen en toen zei hy.. als je wil mag je opstaan hahahaha ben missch ook ni de makkelijkste patient hihi.
    maar nee!!! de wachtweken zijn zo stressvol framboos.. althans voor mij. als ik mn regels heb voel ik me effe beroerd maar na een dag of twee ben ik er effe een tydje nie mee bezig en dan daalt de stress echt enorm.. niet piekeren, nie wakkerliggen snachts, niet continu bezig zijn met mn lichaam, wat voel ik, wat doet pijn? ben ik moe, ben ik nou duizelig hihi.. zo gaat dat 24-7

en nu ben ik sinds gisterenavond begonnen met utrogestan.. dat doen ze normaal bij ivf maar omdat ik veel bloed verlies tussen eisprong en nod, heb ik dat toch voorgeschreven gekregen maar ik merk wittigheid van dat pilletje vaak terug op mn slip.. is dat normaal of moet ik t er nog dieper in duwen??? outch die gedachte alleen al

9. Jaira

Jaira Fanatiek lid

5 mei 2010
    1.840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet te geloven idd, dat is DE vraag: wat gaat er dan mis?? Bijzonder ook dat de wetenschap hier nog steeds geen antwoord op heeft, terwijl het een steeds groter probleem lijkt te worden bij paren.
    Toen ik vorige week bij de gynacoloog was, liep ze een half uur uit en ze verontschuldigde zich hiervoor. Het kwam dat ze te laat was gestart die dag doordat ze haar ramen van de auto moest krabben..;) en dat ze die ochtend(voor 10 uur!) ook al 10 IVF had uitgevoerd!!!:$ Ik heb er verder niet op doorgevraagd en vond het wel erg veel maar het zal wel. Toen ik thuis kwam en het mijn man vertelde zei ik: volgens mij zijn er meer paren met deze problemen dan wij denken!

10. Jaira

Jaira Fanatiek lid

5 mei 2010
    1.840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bijna 40 Liesben?
    Mag ik vragen of jullie al kids hebben en/of hoe lang jullie bezig zijn?

11. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Jeetje wat enorm veel IVF's had ze gedaan die ochtend. We zijn zeker niet de enigen, kijk alleen maar eens op dit topic. Allemaal in hetzelfde schuitje...

12. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Krijg je na de IUI altijd een echo waarmee ze kijken of het er goed inzit? Ik heb geen idee, want ik moet mijn 1e keer dus nog beleven.
    Wat naar, die pillen...lijkt me ook niet echt prettig. Succes enne...niet teveel piekeren en wakker liggen he. Weet dat het moeilijk is, maar je kunt er toch niets van maken zelf...je lichaam moet het werk doen en kan je raar voor de gek houden volgens mij. Ik duim voor je, en voor iedereen hier natuurlijk.

13. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0

Liesben, grappig is dat he, dat je lichaam je dus zo voor de gek kan houden (of niet...dat hopen we natuurlijk nu). Je voelt van alles, je denkt echt zwanger te zijn, maar al met al word je dan gewoon ongesteld. Heel spannend, ik hoop voor jou dat het snel dinsdag of woensdag is. Dan kan je een poging wagen met een testje. Succes nog even.

14. Jaira

Jaira Fanatiek lid

5 mei 2010
    1.840
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Bloemetjes, ja ik praat ook in ander topic mee maar vind het beetje lastig worden zo in 2 topics en om alles bij te houden..

@ Nakkie en Babybelle: wat spannend voor jullie, hopelijk hebben jullie de 9e beide een positieve test!!;)

@ framboos: omdat mijn man minder beweeglijk zaad heeft vond de gynacoloog het het proberen waard met eerst IUI.
    Hij dacht dat we grote kans hebben hiermee...ik weet het ook niet, kan alleen maar hopen. Ze proberen 4 x IUI en daarna IVF, hopelijk hebben ze daar geen wachtlijst voor anders zijn we zo weer ruim een half jaar verder en weer een jaar ´stil´staan.
    We zijn begin 2010 de MMM in gegaan en nu een jaar verder en beginnen nu pas met IUI, pfff. Ik wil graag wat plannen maken maar dat lukt gewoon niet omdat je ´wacht´ op het zwanger zijn en dus staat je leven gewoon een beetje ´stil´. Maar goed, we gaan morgen voor de laatste fm en dan zondag IUI, hoop doet leven en ik ga er met positieve mood in. :)

15. Jaira

Jaira Fanatiek lid

5 mei 2010
    1.840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja bijzonder he?! Je hebt dat pas door als je er zelf in zit!
    Als het vanzelf gaat, denk je er niet over na..

16. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    dankjewel en ik ook voor jou natuurlijk!

nou je gaat dus liggen., krijg je zo n gel op je buik.. laat hy je weer effe je baarmoeder zien enzo.. dan neemt hy de eendebek(wat haat ik dat ding) steekt hy t er vanonder in om de boel open te houden dus.. dan wordt de vloeistof diep in je baarmoeder gespoten, terwijl je baarmoeder in beeld is e.. dus hij kan zien of t terugloopt of nie;)

17. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    jaira dankjewel!! x

18. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Babybel@ wat goed zeg van de echo dat krijg ik ook niet ik moet wel verplicht een kwartier blijven liggen na het wekkertje mag ik me weer aankleden. framboos@ hoofdpijn door stress dat ken ik...heel vervelend ik had het vorige week heel erg me hele nek zat vast nu gaat het gelukkig beter! Fijn dat je je laaste pil hèbt genomen!! Meiden weltrusten voor straks

19. Nakkie

Nakkie Lid

24 jan 2011
    86
    0
    0
    Jeugdhulpverlening
    @ babybelle Ja dat is fijn! Ik vind het super dat iedereen hier elkaar zo'n hart onder de riem steekt!

20. Nakkie

Nakkie Lid

24 jan 2011
    86
    0
    0
    Jeugdhulpverlening
    Ik moest wel blijven liggen, maar na een kwartier kon ik gewoon naar huis zonder dat er een echo gemaakt is. ook voor de inseminatie is er geen echo gemaakt.

Deel Deze Pagina